Citat:
2012:
Proveren metod za urusavanje (unistavanje) sistema. Da ponovim - bilo kog sistema.
U sustini cemu i sluze zakoni, propisi i naredjena osim da se slobodno tumace, krse i primenjuju po slobodnom nahodjenju. Da ponovim - nije problem sto ti tako rezonujes, problem je sto vas ima poprilican broj istomisljenika i sto je to deo tradicije koji vam se svakodnevno obija o glavi, ALI bitna je istrajnost, treba izdrzati do konacnog unistenja.
Ono sto je Sceka verovatno pokusao da kaze, mozda trapavo i preopste, vec postoji i ne radi se o stvarima o kojima ti pricas nego se radi o Commander's discretion. Ne mogu pravilnici i procedure da "pokriju" 100 % bilo koje materije,pilotirace kompjuteri od tog trenutka, zato neke stvari pod nekim spletom okolnosti mora da odluci prvokomandujuci covek u tom objektu a u skladu sa procedurama.
Ukoliko se dokaze da je nastradali pilot palog helikoptera uopste imao informaciju da ih na aerodromu cekaju ministri i TV ekipa vec se to moze smatrati vrsenjem pritiska na posadu.
Citat:
cozmo_im:
Sletanje je trebalo da se obavi tamo gde postoji prihvat ugrozene bebe. Mozda je on i mogao da sleti negde, ali onda bi beba umrla dok dodje pomoc.
Citat:
cozmo_im:
U sustini, odstupanje od procedura u 99% slucajeva je dovelo do nesreca sa fatalnim ishodom.
Prioriteti pilota: 1. njegova vlastita bezbednost 2. bezbednost posade 3. bezbednost vazduhoplova 4. cilj leta.
Citat:
cozmo_im:
Iako posada zna odlicno Batajnicu, Nikola tesla je odabrana zbog sve moguce opreme.
A Batajnica je inace livada bez struje i ILS?
Ko je odabrao Teslu u odnosu na Batajnicu? Kontrola letenja, pilot ili ministri u saradnji sa RTS-om?
Dva aerodroma jedan tako blizu drugog, oba opremljena ILS-om, pilot jedan aerodrom poznaje kao svoj dzep, a drugi mnogo prometniji i ne bas, pa tu se odgovor namece sam po sebi. Istraga mora da odgovori na pitanje zasto je odabrao Teslu, a nije Batajnicu.
Da li je pilot mogao da kaze posle drugog neuspesnog pokusaja sletanja ili pre prvog pod komplikovanim meteo uslovima i bez proglasavanja vanredne situacije: odlucio sam da sletim na Batajnici? Koju proceduru bi tada prekrsio?
Pokusavas da pomiris nepomirljivo i brkas prioritete.
Citat:
cozmo_im:
Krivce za udes ne treba traziti u posadi.
Krivce za bilo koju avionesrecu treba traziti svugde, a ukoliko u pitanju nisu diverzija i terorizam, pocinje se obicno od posade. Mozda pilot nije kriv, ali je jasno da posao nije obavio na zadovoljavajuci nacin, krenuo je da spasi bebu, a nije spasio bebu, jos sestorica nastradalih i pola srpske flote Mi17 unistena.
Nasi piloti su pristali na najgore moguce odstupanje od procedura a to je da postanu deo politickog PR-a umesto da rade svoj posao. Na veliku zalost cini mi se da je ovaj tragicni pad helikoptera samo kraj onog leta iz Feketica.