Nebojsa Milanovic Pančevo
 SuperModerator Član broj: 16 Poruke: 8698 *.dynamic.sbb.rs.
|
Uh, nije baš tako, ista prosečna brzina se može ostvariti na vrlo različite načine, a i ona sama ne govori mnogo ako nisu navedeni ostali uslovi vožnje.
Uopšte, termin potrošnja se kod nas masovno zloupotrebljava, bukvalno ima ulogu fetiša, da ne kažem da je blizak terminu "čiji je duži", što je potpuno besmisleno...Kada se čovek malo uputi u problematiku, biće mu jasno i od čega potrošnja zavisi i koji auti manje troše i zašto, i koji i kada više i zašto, ali i da sva ta "manja potrošnja" ili "veća potrošnja" ima svoju cenu, odnosno vrednost, pa ko šta voli...
Evo dva primera od juče:
1. VW Bora 1,8 Turbo remap (200KS), Igumenica (Krf) - Olimpik bič, ruta 336km: 5 osoba + prtljag, na drumu 34-39 stepeni, automatska klima setovana na 23 stepena, pretežno autoput, prosečna brzina na ruti 108km/h, realno u vožnji 110-130, prosečna potrošnja 7,0l/100km.
2. Drugi deo puta, prema Beogradu, ruta oko 680km ali celom trasom jak vetar direktno u auto, potrošnja 7,4 l/100. Prosečnu brzinu sam ovde zaboravio, ali je vožnja slična, sa malo manje autoputa, pa bi potrošnja trebala biti i manja od 7l.
Međutim, bila je veća jer se pojavio ovaj vetar koji je duvao direktno u auto (na prethodnoj deonici je bio bočni), i samo taj vetar potrošnju je digao za skoro pola litre.
|