Citat:
Living Light:
Ma da,
Totalni idiotizam voziti sa upaljenim svetlima, što se tice ENERGETSKOG bilansa.
Zamisli na nivou jedne Cele države, kolika je uvečana potrošnja goriva (sabrano u SVIM autobilima)
koji su u voznom stanju (to je za jedan auto skoro neznato veca potrosnja)
ali na celu državu gledano, pa kada bi se ti Wh-i sabrali za sve automobile koji se trenutno voze,
to bi se čovek uplašio Rezultata tog eksperimenta i računice.
Propaganda:
Kao ne koristite fosilna goriva za proizvodnju struje!
a ono danju, pod Suncem, ...pale se Halogenke na kolima da još više Ugrejemo zemaljsku kuglu, ako može.
Ajde da probam razrijesiti energetski bilans.
Kratka ( dnevna) svjetla su snage cirka 150W max.
Za voznju jednog prosjecnog automobila potrebno je cirka 15-20kW, ajde recimo 15 kW.
Neka je i gradska voznja u pitanju sa pola vremena stajanja na semaforima to je ipak oko 7.5 kW.
Posto automobil trosi gorivo i u leru recimo 8 kW ( mada u gradu treba vise od ovih 15 kW u voznji ali nebitno).
Elem ja za voznju trosim cirka 8kW, a dnevna svjetla cirka 0.15kW.
To je nesto manje od 2%.
E posto ne vozim stalno po danu recimo da je 1% trosak dnevnih svjetala ( halogenih LED su cirka 10 puta manje ili 0.1%).
Ako uzmemo kamion ili autobus trosak je zanemarljiv.
Sad u Srpskoj se potrosi oko milion litara goriva DNEVNO.
Neka 70% potrose automobili uz ovih 1% to je cirka 7 tona goriva svaki dan.
Srbija potrosi aproksimativno 7 miliona litara dnevno, i na halogene farove potrosi skoro jedan i po sleper cisternu goriva dnevno.
Neka su i sva dnevna svjetla LED to je opet oko 5 tona goriva dnevno.
Mnogo brate.