Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Električna vozila DA ili NE?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: << < .. 36 37 38 39 40 41 42

[ Pregleda: 190201 | Odgovora: 830 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

component

Član broj: 182885
Poruke: 1250



+455 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?02.10.2023. u 08:22 - pre 6 meseci
Dva put bih razmislio pre nego što bih u Srbiji kupio kineski automobil. Bez obzira da li je EV ili SUS. Rođak je svojevremeno kupio Chery. Na papiru je sve bilo lepo, ali brzo shvatiš da je bolje da u Evropi voziš evropski automobil. Povuče se uvoznik i servisi za Chery i šta da radiš sa takvim automobilom? Da sam naručuješ delove preko Aliexpressa? Sigurno su BYD i slični ozbiljniji, ali Srbija je za njih sitnica. Istog trenutka kada ne budu imali profit otići će odavde. A u Srbiji nema baš puno novca koji može da se izvuče. Ma koliko bili patriote, trebamo da priznamo da smo što se toga tiče talog Evrope.

A komentari po našim portalima za EV su takvi kao da se mi jedini pitamo kakva strategija treba da bude. EV se pravi po meri onoga ko će da kupi takav automobil. A mi ćemo dobiti ono što preostane od toga. Jedina naša šansa tu je da probamo da omogućimo da se infrastruktura punjača što bolje razvije. I da bude pouzdana.
 
Odgovor na temu

član

Član broj: 287386
Poruke: 883



+800 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?11.01.2024. u 12:25 - pre 3 meseca
sta mislite o kupovini ovog auta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-30

planiram ove godine da promenim auto, pa me je pretraga nekako dovela i od ove Mazde.
glavni nedostatak ovog modela je to sto moze da predje samo 250km, medjutim to mi ne predstavlja problem, jer bi auto uglavnom zena vozila do posla i nazad (ca. 30km na dan) pa bi jedno punjenje nedeljno uglavnom bilo dovoljno.
na neka dalja putovanja ne idemo kolima, najdalje nekih 300-400km i to jednom u godinu dana.
ono sto me zabrinjava je njegova vrednost nakon 5-6 god. kad budem hteo da ga prodam. kupio bih auto vracen sa lizinga, dakle oko 3 god. star sa max. nekih 30.000km. (cena oko 18 soma)
baterija navodno ima fabricku garanciju na 150.000km (ako joj kapacitet padne ispod 70%) sto za narednih 5-6 god. sigurno ne bi dostigao, ali da kazemo vozim ga negde od 2030, tad imam auto star 10 god. sa 100+ hiljada km. i baterijom koja moze da izgura verovarto nekih 150 km. trenutno je za ovaj model nova baterija oko 6-7.000€ i pretpostavimo da ce tada 2030 kostati negde duoplo manje. koliko cenite da ce vredeti tada ovakav auto? pretpostavljam da u takvom stanju nece vredeti vise od 5-6.000€ sto mi je bas veliki gubitak na relativno kratak period. sa druge strane, po trenutnoj ceni struje i benzina (u Nemackoj) stedi se na 100km nekih 6€, pa ako bi taj odnos ostao, za 6 god. bi se na godisnju kilometrazu od 10ak hilj. km ustedelo oko 3-4.000 € za taj period + usteda na porezu + usteda na odrzavanju u poredjenu sa benzincem, al ajde to da zanemarim.
sve u svemu, deluje mi da jos uvek nije isplativa kupovina elektro-auta... bar ne ovog i bar ne u mom slucaju.
 
Odgovor na temu

zwischenberger

Član broj: 325390
Poruke: 58



+19 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?11.01.2024. u 13:31 - pre 3 meseca
Citat:
član: sta mislite o kupovini ovog auta:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-30

planiram ove godine da promenim auto, pa me je pretraga nekako dovela i od ove Mazde.
glavni nedostatak ovog modela je to sto moze da predje samo 250km, medjutim to mi ne predstavlja problem, jer bi auto uglavnom zena vozila do posla i nazad (ca. 30km na dan) pa bi jedno punjenje nedeljno uglavnom bilo dovoljno.
na neka dalja putovanja ne idemo kolima, najdalje nekih 300-400km i to jednom u godinu dana.
ono sto me zabrinjava je njegova vrednost nakon 5-6 god. kad budem hteo da ga prodam. kupio bih auto vracen sa lizinga, dakle oko 3 god. star sa max. nekih 30.000km. (cena oko 18 soma)
baterija navodno ima fabricku garanciju na 150.000km (ako joj kapacitet padne ispod 70%) sto za narednih 5-6 god. sigurno ne bi dostigao, ali da kazemo vozim ga negde od 2030, tad imam auto star 10 god. sa 100+ hiljada km. i baterijom koja moze da izgura verovarto nekih 150 km. trenutno je za ovaj model nova baterija oko 6-7.000€ i pretpostavimo da ce tada 2030 kostati negde duoplo manje. koliko cenite da ce vredeti tada ovakav auto? pretpostavljam da u takvom stanju nece vredeti vise od 5-6.000€ sto mi je bas veliki gubitak na relativno kratak period. sa druge strane, po trenutnoj ceni struje i benzina (u Nemackoj) stedi se na 100km nekih 6€, pa ako bi taj odnos ostao, za 6 god. bi se na godisnju kilometrazu od 10ak hilj. km ustedelo oko 3-4.000 € za taj period + usteda na porezu + usteda na odrzavanju u poredjenu sa benzincem, al ajde to da zanemarim.
sve u svemu, deluje mi da jos uvek nije isplativa kupovina elektro-auta... bar ne ovog i bar ne u mom slucaju.


Ja ne bih to savetovao. Mislim da su današnja BEV auta samo jedan stepen u razvoju i da će za par godina biti toliko prevaziđena da neće imati nikakvu vrednost na tržištu. Pogotovo ta sa malim "gradskim" dometom kao što je ta Mazda ili Honda E. Na tvom mestu bih možda uzeo u razmatranje neki Plug In hibrid gde gradskih 30 km možeš da pređeš uvek elektro a za duža putovanja i situacije gde nemaš pri ruci punjač uvek imaš stari dobri SUS ;)

Ako nisi do sada živeo sa elektro autom samo da podelim nekoliko aspekata koje su meni postale tek jasne kada sam silom prilika "dobio" službeni elektro auto (Mercedes EQB 250+) i posle kog sad gledam da kupim dizela :):

Potrošnja i domet - sa veoma velikom rezervom uzimati u obzir. Deklarisanih 17 kWh/100 km koliko Mercedes piše na svom sajtu su neostvarivi za mene. Kada pazim dođem oko 25 kWh/100 km a inače mi piše oko 30 kWh/100 km pogotovo sad u zimskom vremenu. Plus što ćeš retko puniti bateriju preko 80%. Tako da je najbolje da fabrički domet podeliš sa dva i sa tim računaš.

Punjenje Tu sam bio potpuni neznalica i nisam imao pojma da je punjenje tako jedna nepredvidiva stvar. Još ako nemaš punjač svoj u garaži da ti se puni preko noći, veliki je pain in the ass. Brzina punjenja zavisi od toliko faktora kao što su temperatura baterije, stanje punjača, napunjenost baterije, tako da ja realno relativno retko dobijem na brzim punjačima maksimalnu snagu punjenja (100 kW) i obično se vrtim oko 50 kW. Zima je još katastrofalnija jer se auto sporije puni ali se zato brže prazni.

Duga putovanja sa elektro autom Ove sezone išli smo porodično na skijanje u Austriju sa ovim autom. Svi smo bili složni da ovo više nećemo da radimo. Moja žena je bila non stop na telefonu gledajući gde nam je sledeći punjač, da li naša charging kartica podržava tog provajdera, koliko je slobodnih punjača, da li rade i sl. Ugođaj kada konačno nađeš punjač prikačiš se negde u middle of nowhere i na ekranu ti piše do 100% ti treba 59 minuta a ne možeš napolje jer je hladno i duva je nešto neprocenjivo :D. Neću da spominjem standarde boljke: dođeš punjač prelepljen trakom da ne radi (na aplikaciji zelen), dođeš već zauzet lik ti kaže gotov sam za 20 min i onda sediš u autu i piljiš dok on završi, različite cene na različitim punjačima i posebno šišanje na autoputu, provajder koji baš tvoju karticu ne podržava i slično.

Osećaj u vožnji Ono što je jedino pozitivno je kako audo "ide" i taj osećaj instant snage. Međutim moja stalna "zebnja" koliko zaista imam još dometa je jača od tog ubrzanja. Potrošnja je nelinearna, baderija naglo počinje da pada kad je ispod 30%, moj pogled je non stop na pokazivaču koliko još imam baterije i razmišljanja gde mi je sledeći punjač, čak kad je i baterija puna. To mi uopšte nije ugodna vožnja i na nju se još nisam navikao.

TL;DR: po mom iskustvu sa elektro autima, tehnologija još nije dovoljno sazrela i današnji BEV auti će brzo biti prevaziđeni.
 
Odgovor na temu

član

Član broj: 287386
Poruke: 883



+800 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 07:39 - pre 3 meseca
Citat:
zwischenberger: Ja ne bih to savetovao. Mislim da su današnja BEV auta samo jedan stepen u razvoju i da će za par godina biti toliko prevaziđena da neće imati nikakvu vrednost na tržištu. Pogotovo ta sa malim "gradskim" dometom kao što je ta Mazda ili Honda E. Na tvom mestu bih možda uzeo u razmatranje neki Plug In hibrid gde gradskih 30 km možeš da pređeš uvek elektro a za duža putovanja i situacije gde nemaš pri ruci punjač uvek imaš stari dobri SUS ;)

Ako nisi do sada živeo sa elektro autom samo da podelim nekoliko aspekata koje su meni postale tek jasne kada sam silom prilika "dobio" službeni elektro auto (Mercedes EQB 250+) i posle kog sad gledam da kupim dizela :):

Potrošnja i domet - sa veoma velikom rezervom uzimati u obzir. Deklarisanih 17 kWh/100 km koliko Mercedes piše na svom sajtu su neostvarivi za mene. Kada pazim dođem oko 25 kWh/100 km a inače mi piše oko 30 kWh/100 km pogotovo sad u zimskom vremenu. Plus što ćeš retko puniti bateriju preko 80%. Tako da je najbolje da fabrički domet podeliš sa dva i sa tim računaš.

Punjenje Tu sam bio potpuni neznalica i nisam imao pojma da je punjenje tako jedna nepredvidiva stvar. Još ako nemaš punjač svoj u garaži da ti se puni preko noći, veliki je pain in the ass. Brzina punjenja zavisi od toliko faktora kao što su temperatura baterije, stanje punjača, napunjenost baterije, tako da ja realno relativno retko dobijem na brzim punjačima maksimalnu snagu punjenja (100 kW) i obično se vrtim oko 50 kW. Zima je još katastrofalnija jer se auto sporije puni ali se zato brže prazni.

Duga putovanja sa elektro autom Ove sezone išli smo porodično na skijanje u Austriju sa ovim autom. Svi smo bili složni da ovo više nećemo da radimo. Moja žena je bila non stop na telefonu gledajući gde nam je sledeći punjač, da li naša charging kartica podržava tog provajdera, koliko je slobodnih punjača, da li rade i sl. Ugođaj kada konačno nađeš punjač prikačiš se negde u middle of nowhere i na ekranu ti piše do 100% ti treba 59 minuta a ne možeš napolje jer je hladno i duva je nešto neprocenjivo :D. Neću da spominjem standarde boljke: dođeš punjač prelepljen trakom da ne radi (na aplikaciji zelen), dođeš već zauzet lik ti kaže gotov sam za 20 min i onda sediš u autu i piljiš dok on završi, različite cene na različitim punjačima i posebno šišanje na autoputu, provajder koji baš tvoju karticu ne podržava i slično.

Osećaj u vožnji Ono što je jedino pozitivno je kako audo "ide" i taj osećaj instant snage. Međutim moja stalna "zebnja" koliko zaista imam još dometa je jača od tog ubrzanja. Potrošnja je nelinearna, baderija naglo počinje da pada kad je ispod 30%, moj pogled je non stop na pokazivaču koliko još imam baterije i razmišljanja gde mi je sledeći punjač, čak kad je i baterija puna. To mi uopšte nije ugodna vožnja i na nju se još nisam navikao.

TL;DR: po mom iskustvu sa elektro autima, tehnologija još nije dovoljno sazrela i današnji BEV auti će brzo biti prevaziđeni.


hvala na odgovoru, zapravo sam samo trazio samo potvrdu da ne treba da kupim taj auto.
obicno menjam auto na 5-6 godina, tako da mozda je ovo sad poslednji benzinac, pa verujem da ce negde od 2030 da se iskristalise situacija sa elektro-automobilima.

ovo sto kazes za potrosnju, bas sam neke testove za pomenutu mazdu na youtube gledao, da obicno je to dosta vise od 17 kWh (ista je potrosnja navedena u karakteristikama auta kao i kod tvog auta), sto na bateriju velikog kapaciteta u sustini i ne bi mozda predstavljao problem da li ce sa jednim punjejem da predje 500 ili 400 km, ali sa baterijom koja je fabricki moze max. 200km da predje to je bas veliki problem. inace ta Mazda mi se bas svidja, mozda uzmem istu/slicnu samo benzinca. hibrid bi mozda bio dobro prelazno resenje do potpunog prelaska na elektro, ali za moj budzet ne nalazim auto koji se uklapa u zahteve/zelje :-/
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8375
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 10:22 - pre 3 meseca
@zwischenberger

Odličan post, uključi se više u diskusiju, i na ceo forum.
 
Odgovor na temu

zwischenberger

Član broj: 325390
Poruke: 58



+19 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 13:24 - pre 3 meseca
I još jedna dopuna u vezi sa "isplativosti" elektro auta.

Moj prosek 27 kWh/100 km * 0,69 EUR/kWh = 18,63 EUR/100 km. To bi po današnjim cenama ispalo 11 litara dizela. Malte ne duplo više što moderni dizeli troše u toj klasi auta.

Argumentacija da je održavanje jeftinije jer nema toliko delova mi je isto tanka, jer mreža servisa koje mogu da servisiraju elektro auta su relativno mala i nije moguće da ga odneseš kod lokalnog majstor Kreke, već moraš uvek kod proizvođača a ti servisi obično nisu jeftini...

Cene su uzete iz Nemačke

@Nebojša hvala pokušaću :)
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2713



+700 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 15:36 - pre 3 meseca
Generalno, EV su dobra priča, ali se plašim da na kraju ne bude kao sa veš mašinama, u koje su ugurali toliko elektronike da se popravka ne isplati.
Takođe i EV imaju neke takve elektronike, recimo kontroler motora, koji kod nekih veš mašina košta kao trećina nove mašine u toj kategoriji, i to je kod onih skupljih koje koštaju tipa 800-1000 evra, a kontroler motora je 250-300 evra, programator isto neka klempa cena.

Isto i kod tog EV može da ode "kontroler", a ono cena novog npr. 2000 evra. Oni koji su imali u svojim dizelima probleme sa Siemens diznama znaju koliko one koštaju. Eto, kod EV nema tih dizni, ali ima neke druge elektronike kojoj neće biti ništa manja cena. Zaštitu od popravki kod "TV mehaničara" će rešiti tako što će ploče bit zalivene onom masom koja se nakon hlađenja stvrdne, tako da neće moći ništa da se popravi čak i ako crkne neki malecni otpornik ili kondenzator, nego će se menjati cela komponenta.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8095



+1755 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 16:23 - pre 3 meseca
Kod Ev koliko ja vidim, ma sta vlade drzava EU pricale ekologija je ipak u drugom planu !

Da im je Ekologija Prvi prioritet , oni bi vec odavno u proslosti decenijama , stimulisali preko cene goriva TNG i CNG koji su dosta ekoloski prihvatljiviji , manje zagadjuju nego Benzin i posebno Dizel.

Medjutim EU je vise volela da stalno izmislja nove "EURO norme " vise kao vid zastite sopstvenog trzista od konkurencije nego sto postoji znacajna razlika izmedju na primer "EURO 4 i EURO 5 " motora po pitanju ekologije !

Cena CNG i TNG u najbogatijim EU drzavama je takva da je neisplativo koristiti to kao gorivo ! Zato i nije masovno njihovo koriscenje .


Ja na primer razumem siromasnu drzavu kao sto je Srbija koja bukvalno zivi od prodaje Benzina i Dizela svojim gradjanima !

Ali EU drzave rade to isto pod izgovorom ekologije a nisu primorane da zive od prodaje naftnih derivata .

Vec su mogli da stimulisu ekoloskija goriva a nisu jer bi onda konkurencija bila opasnija jer i sa starijom tehnologijom motor sa TNG i CNG zagadjuje manje !


Sada sa EV su se zeznuli .

Zagadjenja tog tipa nema ali svako moze da napravi Elektricni motor i vozilo oko njega ! Kinezi su ih vec prestigli.
 
Odgovor na temu

član

Član broj: 287386
Poruke: 883



+800 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?12.01.2024. u 19:17 - pre 3 meseca
Citat:
zwischenberger:Moj prosek 27 kWh/100 km * 0,69 EUR/kWh = 18,63 EUR/100 km.

Cene su uzete iz Nemačke

gde si to punio po 69 c/kWh?
jel to cena na ovim "javnim punilištima"?
meni je kod kuće 0,35€/kWh
 
Odgovor na temu

zwischenberger

Član broj: 325390
Poruke: 58



+19 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?15.01.2024. u 10:27 - pre 3 meseca
Citat:
član: gde si to punio po 69 c/kWh?
jel to cena na ovim "javnim punilištima"?
meni je kod kuće 0,35€/kWh


Da to je prosečna cena bila na srednjim (50 kW) i brzim (veći od 100 kW) punjačima. Pošto firma plaća troškove punjenja meni nisu toliko bitne bile cene pa nisam nikad do sad punio na sporim punjačima (22 kW) jer bi mi trebalo 5h da napunim bateriju. Ako se puni isključivo kući računica je svakako bolja.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8375
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?05.02.2024. u 22:03 - pre 2 meseca
LI AUTO je jedna od najpoznatijih kineskih firmi:

LI AUTO futuristički minivan je rekorder u brzini punjenja baterije: 12 minuta za 500 km
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2713



+700 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?14.02.2024. u 17:40 - pre 2 meseca
S500, al' ne Mercedes :)


Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

SASA M.
Pripyat

Član broj: 32850
Poruke: 3180
87.116.182.*



+370 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?14.02.2024. u 19:00 - pre 2 meseca
Ovo vozish samo kad nema vetra.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8375
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.02.2024. u 20:05 - pre 2 meseca
Gde se nalazi Kinezi u odnosu na Evropu može se videti po autu koji je pre neki dan lansirao BYD, firma za koju pitanje ko je u Srbiji čuo...

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
..100:4520:1cdc:a4d5:4dc9:a41f



+7177 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?26.02.2024. u 20:59 - pre 2 meseca
Ne znam za Srbiju, ali se secam prosle godine kako mi je neki Uber vozac u NL sav srecan pricao kako ce da kupi neki BYD, ubi me koji i kako je to mnogo bolji dil od Tesle (to je bilo dosta pre Teslinog obaranja cena).

Mada, u tim budzetima bih ipak sacekao Porsche Taycan Turbo GT - kostace verovatno nesto vise, ali sam prilicno siguran da je drasticno bolji auto od BYD-a.

Doduse, BYD-ova strategija je drugacija - zbog poreza na luksuz, u tom cenovnom rangu Kinezi u Kini jednostavno nemaju nikakve sanse da priuste bilo sta sto moze da se poredi sa tim BYD-om, tako da je poslovna logika sasvim na mestu. Cisto da pojasnim: za luksuzna vozila su troskovi uvoza 200% (!!!) vrednosti auta. Onda izracunajte sta moze da se kupi za $233K ;-)

Van Kine, za te pare (ok, koju desetinu hiljada iznad) ces moci uskoro da kupis nesto sto je propisno dizajnirano za 'ring (Taycan Turbo GT: 7:07) ako ti se vec toliko trka sa EV-om ;-)

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 26.02.2024. u 22:12 GMT+1]
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.telemaxx.net.



+7177 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.02.2024. u 08:16 - pre 2 meseca
O ovome pricam:

https://www.caranddriver.com/n...e-taycan-turbo-gt-nurburgring/

Osisali su 26 sekundi na ringu u poredjenju sa Taycan Turbo S modelom (!!!) - verovatno ce cena biti blize $300K nego $200K, ali da sam potencijalni kupac auta u toj kategoriji i da bas hocu EV, ovo je auto koji bih sacekao ;-)

Naravno, taj auto ce kostati >$500K u Kini, mada opet... ljudi koji su tamo u mogucnosti da kupe $230K auto vrlo verovatno nemaju problem da kupe i $500K auto :-) Ali BYD verovatno racuna na jako puno visih clanova Partije (ili njihovu decu ;-) i patriotski orijentisanih industrijalaca, ipak je velika stvar napraviti svoj domaci superauto... ako stvarno radi to sto pise da radi, i treba da ga kupuju.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
..ynamic.kabel-deutschland.de.



+768 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.02.2024. u 09:00 - pre 2 meseca
Moje ushicenje kineskim e autima i e autima uopste je u zadnje vreme prilicno splasnulo. Sve vise postaje jasno da trenutna ponuda ne moze masovnije da dodje ni do platezno sposobnijih kupaca, a kamoli do kupaca juzne ili istocne Evrope. Kinezi, na njihovu zalost, osim cenom, nemaju tehnolosku prednost u odnosu na ostale proizvodjace, a proizvod ovakav kakav je, masa jednostavno nece. I ne da nemaju prednost nego su njihovi modeli najcesce najneefikasniji. Na primer Nio ET5, inace auto koji mi se jako svidja i koji bih radio vozio, treba 30% vecu bateriju da bi dobacio do Tesle Model 3. I generalno, najvise boli to sto smo dosli do toga da je brzina putovanja postala dodatna oprema, a to nikada nije bilo. Carerra i Golf 5 su vozeci po ogranicenjima od A do B stizali za isto vreme dok novi Taycan stigne od Beograda do Soluna sat vremena pre nego ID5. Na stranu to sto je Taycan sporiji i od onog golfa 5, ali necemo bas u sitna crevca :)

Tako da, sledece sta mislim da ce se desiti jeste da ce EU da pocepa odluku o upokojavanju SUS motora i da ce cemo jos solidno dugo imati koegzistenciju E i SUS auta.
 
Odgovor na temu

popusicko

Član broj: 12568
Poruke: 679



+729 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.02.2024. u 10:36 - pre 2 meseca
Kinezi su stvarno pustili mašti na volju po pitanju automobila.Kao i Dubajćani sa zgradama i Kinezi sa automobilima naprave sve što zamisle.
Evo vam Tiktok link samo da pogledate sta Kinezijanci prave zadnje vreme.

https://www.tiktok.com/channel/chinese-cars

Kinezijanska auto industrija
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8375
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?27.02.2024. u 19:36 - pre 2 meseca
U HR električni auto 12k evra?!

Električni Renault i Dacia već od 12.000 eura
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
..15c0:998:15f3:b9b0:3cba:d11e



+768 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?28.02.2024. u 08:14 - pre 59 dana i 15h
Imao sam nekoliko favorita koje sam cekao i kako izlaze testovi otpadaju jedan po jedan. Prvo su se pojavili testovi novog Peugeot 3008 koji izgleda ima range koji zadovoljava moje kriterijume, ali mu je punjenje ispod svakog nivoa. Treba mu skoro 40 minuta da se napuni 10-80%, teorije nema da pristanem na taj kompromis. Sada se pojavljuju prvi testovi novog X2 koga sam doduse odbacio cim sam video da ce imati bateriju za bicikle, ali sokiralo me je kada sam video da mu je potrosnja na autoputu po ogranicenjima oko 25 kWh/100Km sto je urnebesno lose. Dakle taj auto koji ladno ide preko 50k Eur list price nema ni 200 Km autonomiju 80-10% na autoputu. Na to sve ne, ne moze da puni preko 130 kW. Jednom recju, komedija.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: << < .. 36 37 38 39 40 41 42

[ Pregleda: 190201 | Odgovora: 830 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.