cozmo_im Ivan Miladinovic Direktor svemira i galaktickih postrojenja Zemun
Član broj: 31495 Poruke: 5566 *.mediaworksit.net.
|
Taj motor nema 600 stepeni na FAP, vec 450, to je motor koji koristi Eolyss. Prekidanje regeneracija vise puta je stetno, prvo ce pokazati gresku na displeju i ako se ne odradi kako treba sledeci put, nije pozeljno voziti dok se ili ne promeni stil voznje ili se ne vidi sta se desava.
Regeneracije se odvijaju na dva nacina:
- na autoputu, pri vecoj brzini se ubrizgava eolyss zajedno sa gorivom. Eolyss smanjuje temperaturu procesa, zato nije 600 stepeni. Tad se najbolje odradi regeneracija i traje maksimum par minuta. Osim po povecanoj potrosnji goriva trenutnoj (skoci za 3 litre potrosnja i stoji tako do kraja procesa), drugacije se ne moze primetiti.
- u gradskoj voznji regeneracija se prepoznaje po tome sto se pale grejaci retrovizora i zadnjeg stakla (cucete caktanje grejaca, ne mozete da omasite), pali se kompresor klime zajedno sa ventilatorom na hladnjacima na maksimum, a moze se desiti mala promena zvuka motora i malo ponekad mozda malo "cudnije" primanje gasa - mozda za nijansu tromije nego obicno, ali prosecan vozac to ne bi primetio. Ovo iz razloga sto ne moze se podici temperatura potrebna za proces kao na autoputu, pa se koristi svo moguce opterecenje motora.
- Takodje, po VEOMA hladnom vremenu, ako su minusi moze se desiti da se ukljuce grejaci motora, te ako u tom trenutnu omane neki grejac moze prekinuti ili ne zapoceti regeneraciju.
- Ako je rezervoar od 60 litara, ispod 15 litara u njemu nece paliti regeneraciju, imajte to u vidu.
- Na kraju regeneracija ima specifican miris iz auspuha, ne mozes ga omasiti.
FAP filter se lako vidi na dijagnostici (onoj pravoj, ne kineskoj), dakle pravac servis koji je ovlascen za Citroen. Tu ce pokazati sve vezano za regeneraciju, u kojim intervalima radi, zapusenost filtera, pritiske na leru i obrtajima, stanje eolyssa, moze da se proveri pumpa da li pumpa eolyss i slicno. Tu se vide i pritisci i moze se utvrditi zeza li neki senzor ili ne. Samo prava dijagnostika i ovlasceni servis. Nemoj ici u bilo kakve servise.
Na ovom motoru je obavezan mali servis na 10.000km u nasim uslovima, u inostranstvu na maksimum 20.000km, i samo 5W30 ulje koje je sertifikovano kao low saps, za FAP filter.
Prilikom prisilnih regeneracija, posle se odmah radi mali servis, bez obzira kad je radjen prethodni, iz razloga kontaminacije ulja i filtera.
EGR ventil se vidi na dijagnostici ako se vise puta pojavi neka greska.
Elem, kao sto je nocni rekao, ovlasceni servis, prava dijagnostika, i zivi parametri da se vidi sta se desava. Ne znam da li znas, ali recimo kad se uradi mali servis, motor se prikaci na dijagnostiku, i drzi na iznad 3000 obrtaja izvesno vreme i pregledaju se parametri.
Meni je sumnjivo izbacivanje dima i pored FAP-a.
Edit: Da dodam, ovaj motor uopste ne voli gradsku voznju, sa stanovista EGR i FAP-a. Redovno se mora voziti na otvorenom bar 150km nedeljno da bi se pravilno izbacila cadj iz EGR ventila i uradila regeneracija. Dovoljno je jedno gazenje od preko 3000 obrtaja bar nekih 20 minuta na AP da se ocisti sva garez i odradi pasivna regeneracija. Takav je kakav je. Dizel motori po meni nisu za grad. Benzinci su bolji ko vozi preko 70 posto gradske voznje. U obrnutom slucaju dizel je daleko bolji.
|