Ne bi trebalo da se previše uzbuđujete oko kvaliteta udžbenika iz fizike za osnovnu školu. Da bi se većina stvari iz klasičnih kurseva fizike definisale kako valja, potrebno je znati stvari za koje se ne očekuju da ih osnovci znaju.
Zato je osnovnoškolska, a u priličnoj meri i srednjoškolska fizika samo kvalitativno tumačenje pojmova onako kako se u fizici definišu. (drugim rečima, neko ko poznaje pravo stanje stvari trudi se da to sroči u „pričicu“ koju deca mogu da razumeju).
Težište se definiše sa:
,
moment proizvoljnog vektora
u odnosu na krak
sa:
.
Retko ko ima mogućnosti da se u osnovnoj školi ozbiljno pozabavi fizikom i da razume sve gornje oznake, tako da se na početku uglavnom izgrađuje „osećaj“, kog će kasnije oni koje to zanima dopuniti pravim sadržajem.
Ubr, ako se prisetimo da je i fizičko polje oblik materije, onda objašnjenje (pošto su ove priče daleko od definicije) „sve što možeš da šutneš“ nije baš u redu.
f