Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti

elitemadzone.org :: MadZone :: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 90421 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

drdrksa

Član broj: 1077
Poruke: 3650



+6 Profil

icon Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti22.08.2004. u 23:54 - pre 239 meseci
1. Pretrazivao sam po internetu marke, cene i karakteristike polovnih autobomila i uglavnom svi putevi vode ka Mobile.de. Zapazio sam da nema bas mnogo domacih sajtova koji se bave ovom tematikom (tacnije, ja sam nasao dva i to http://www.automarket.co.yu i http://www.polovniautomobili.com) ali to nije ni priblizan kvalitet i kvantitet ponude kao na Mobile.de sto je i razumljivo.
Da li mislite da ce se ponuda popraviti u buducnosti jer je prednost online prodaje automobila visestruka iz razloga sto su takvi oglasi na specijalizovanim sajtovima za to uglavnom besplatni (ili jeftini), dobro poseceni (ne i kod nas) i komunikacija izmedju prodavca i potencijalnog kupca je mnogo brza, jeftinija i efikasnija. Da li postoje odredjeni zakoni koji stite prodavce/kupce i da li njihovo postojanje/ne postojanje predstavlja odredjenu prepreku za razvoj prodaje polovnih automobila kod nas?
Zeleo bih da cujem vasa razmisljanja i komentare na tu temu.

2. Drugi deo ovog posta odnosio bi se na uvoz automobila iznad 6 godina starosi koji je zakonom zabranjen. Nije mi jasno zasto je to tako kad su inostrani automobili bolji od Zastavinih (niko me ne moze ubediti u suprotno). Zastava i onako lose radi, i sve se manje voze i kupuju novi automobili ovog proizvodjaca tako da je izgovor da Vlada stiti domacu auto industriju krajnje smesan i ne realna. Inace, u zemljama koje nemaju sopstvenu auto industriju (Bugarska, npr.) uvoz stranih automobila (i novih i polovnih) je mnogo jeftiniji nego kod zemalja koje poseduju auto industriju. Takodje, ukoliko bi dopustili uvoz automobila iznad 6 godina starosti postiglo bi se mnogo i na drugim poljima jer broj stranih automobila raste, strani proizvodjaci investiraju u zemlju (recimo otvaranjem fabrika autodelova ili celih automobila, servisa za njihove modele). Time bi se povecao i kapital koji se tu obrce, kao i broj radnih mesta koje bi ovakav poduhvat zahtevao. Sve ovo bi, slozicete se samnom, islo u korist gradjanima i polako ali sigurno bi se povecavao standrard (koji se, naravno ne moze povecati samo od ovog faktora vec i od niza drugih)
Da li se slazete samnom i da li imate mozda drugacije misljenje na ovu temu. Voleo bih da ga cujem.
 
Odgovor na temu

Nabukodonosor
Marjan Bažalac
Kraljevo

Član broj: 17066
Poruke: 6463
62.108.101.*

Jabber: nabukodonosor@elite.....
ICQ: 235843000
Sajt: https://www.toolsify.com


+565 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 01:23 - pre 239 meseci
Mislim da je jedan od razloga za zabranu uvoza starijih automobila i to sto bi se tako povecao prosek starosti automobila u ovoj crnoj zemlji, jer ce logicno svako da pre da kupi Golfa III za par hiljada eura nego novog Juga.
Have you ever had a dream that you were so sure was real? What if you were unable to wake from
that dream? How would you know the difference between the dream world...and the real world?

www.toolsify.com
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 07:46 - pre 239 meseci
Definitivno imam drugo misljenje.
Prvo da razjasnimo, ja vozim auto 17 godina star i isto sam ga kupio kad su pustali preregistraciju sa tablica bivsih republika na Yu table, inace ga ne bih ni mogao da kupim, akupio sam ga 1998 kao 11 godina starog.
Definitivno ne znas koliko je polovnjaka uslo u Yu u poslednjih 10 godina, preko 1.5 miliona! Eto zasto drzava ne pusta uvoz vozila starijih od 6 godina.
Zasto vozim jos uvek auto 17 godina star, zato sto nemam para da kupim star6 godina, a kad budem imao (3 500 evra) kupicu ga. Zasto bi drazava pustila da ti kupis auto recimo 8 godina star (Fiat Punto preko 1500 evra)? Ovde bi te ispao jos 1000 evra, pa za toliko imas da ga kupis to godiste ovde?
Ti za 2500 evra kupi juga 3-4 godine starog, vozi se ako vec moras (ili ga kupi za 500 evra od 20 godina) pa kad skupis pare kupi auto 6 godina star za 3500 evra.
Poznajem makar 10 ljudi koji su kupili '98 Fiat Punto, Opel Corsu, Ford Fiestu i s. za 3500 evra, sami otisli u inostranstvo izabrali dovezli ocarinili registrovali i voze se ljudi.
A da se stiti Zastava, pa to je nesto sto se podrazumeva. Ti ako nemas osecaj da Zastava treba da se stiti, ne znam sta da mislim o tebi. Zastavi treba pomoci da se postavi na noge nalazenjem partnera tj. prodajom, a ne ubijanjem i gasenjem kao sto ti predlazes (da komsijina krava crkne!)
Ne volim da delim savete, ali ovo je trenutno jedino normalno resenje:
Ako nemas dovoljno para da kupis auto do 6 godina, ti nemoj ni da ga kupujes, skupljaj pare pa kupi kad budes imao, a ako ti je bas gusto, nadji nekog prijatelja automehanicara pa oglase u ruke, pa juri auto za koliko imas para.
Ili postani preprodavac automobila, ako ti je cilj bio da menjas automobile,pa ces svaku nedelju da vozis drugi ;-)
 
Odgovor na temu

srki
Srdjan Mitrovic
Auckland, N.Z.

Član broj: 2237
Poruke: 3654
*.dialup.xtra.co.nz



+3 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 08:44 - pre 239 meseci
Citat:
A da se stiti Zastava, pa to je nesto sto se podrazumeva.

Pa treba da se stiti preduzece koje donosi profit a Zastava je godinama rupa bez dna i naravno da je ne treba stititi. Treba je prodati ako ne donosi profit nekome ko ume sa njom da donese profit. A ako niko nece da kupi onda je treba pokloniti a ako je opet niko nece onda treba ukinuti taj deo koji ne donosi profit.
 
Odgovor na temu

drdrksa

Član broj: 1077
Poruke: 3650



+6 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 10:58 - pre 239 meseci
Citat:
Definitivno ne znas koliko je polovnjaka uslo u Yu u poslednjih 10 godina, preko 1.5 miliona! Eto zasto drzava ne pusta uvoz vozila starijih od 6 godina.


Ne vidim kakve to veze ima? Siguran sam da ce svaki Golf II da podere bar 2 Yuga pri normalnoj voznji, tako da je to krajnje nebitno jer se gleda kvalitet tih uvezenih automobila a ne kvantitet (kao sto ti gledas).

Citat:
Zasto bi drazava pustila da ti kupis auto recimo 8 godina star (Fiat Punto preko 1500 evra)? Ovde bi te ispao jos 1000 evra, pa za toliko imas da ga kupis to godiste ovde?


Zato sto smatram da imam pravo na izbor. Sta ako ne zelim Fiat Punto vec BMW 528i koji je recimo '98 godiste? A kako god se okrene, drzava ima profit jer kada se uvoze automobili placa se i porez i carina (as we know).

Citat:
Ti za 2500 evra kupi juga 3-4 godine starog, vozi se ako vec moras (ili ga kupi za 500 evra od 20 godina) pa kad skupis pare kupi auto 6 godina star za 3500 evra.


Zasto bih kupovao Yuga? Ne vidim nijedan razlog za to. Inace, Yugo je auto koji tehnicki nije napredovao ni malo od kada se proizvodi, nesiguran je, skup za odrzavanje i sl ... Zasto bas njega da uzimam (i to polovnog) kada za iste pare mogu da uvezem recimo Golfa II koji ce garantovano duze da mi traje, manje da se kvari i sigurniji je. Pored toga, delovi za njega trenutno kostaju kao i delovi za Zastavu 101 (Iliti Yugo Skala 55) s tim sto se on neuporedivo manje kvari pri normalnoj voznji.

Citat:
A da se stiti Zastava, pa to je nesto sto se podrazumeva. Ti ako nemas osecaj da Zastava treba da se stiti, ne znam sta da mislim o tebi. Zastavi treba pomoci da se postavi na noge nalazenjem partnera tj. prodajom, a ne ubijanjem i gasenjem kao sto ti predlazes (da komsijina krava crkne!)


Ja nemam osecaj da Zastava treba da se zastiti iz razloga sto pravi vecu stetu nego korist, a pomenuo sam u prvom postu u ovoj temi i zasto. I zasto sam ja taj ili bilo ko od nas koji treba da pomaze Zastavi? Da li je ona pomogla meni? Mislim da je to smesno ... Da li je neko pomagao BMW-u ili Mercedesu? Naravno da nije, vec su osvajali trziste stalnim napredovanjem i kvalitetom svojih proizvoda sto Zastava ocigledno ne radi vec vise od 15 godina. Takodje, zasto bih jao kao potencijalni kupac razmisljao o tome kako da pomognem Zastavi, a kamoli da joj trazim partnere za saradnju? Mene interesuje kvalitet proizvoda koji kupujem i njegova cena a taj odnos kod Zastavinih automobila je vrlo los (za relativno velike pare dobijas bofluk) i ona automatski otpada. Mislim da je na drzavi da mi obezbedi izbor, a ne da me ostavlja na cedilu kao sto ti kazes :
Citat:
Ako nemas dovoljno para da kupis auto do 6 godina, ti nemoj ni da ga kupujes...


Citat:
Ili postani preprodavac automobila, ako ti je cilj bio da menjas automobile,pa ces svaku nedelju da vozis drugi ;-)


Nije mi to bio cilj vec mi je bio cilj da ukazem na to da ovde ne postoji izbor i razloge zasto je besmisleno zabraniti uvoz automobila iznad 6 godina starosti. Mozda ce neko iz Vlade ovo procitati ...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7173 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 11:37 - pre 239 meseci
Citat:

A da se stiti Zastava, pa to je nesto sto se podrazumeva. Ti ako nemas osecaj da Zastava treba da se stiti, ne znam sta da mislim o tebi.


Ne treba da se stiti, trba da crkne i propadne i da ti radnici krenu da rade nesto produktivnije u svojim zivotima. Ako ti hoces da finansiras 10K neradnika koji po ceo dan bleje i blokiraju puteve da bi mogli jos da bleje i da im niko ne stane na put - samo izvoli, napisi im cek od tvojih para - ako hoces svakog meseca, ali nemoj sugerisati drugima da je ispravno trositi novac poreskih obveznika na ekonomsku propast.

Get over it, svet se promenio drasticno od pada berlinskog zida, a Zastava i Srbija su ostali u nekom vremenu pre toga... globalizacija je fakat, i naravno da ce jedan Kinez ili Indonezanin da skolpi jeftinija kola od nekog Srbina - propale su mnogo vece kompanije od sugave Zastave sa prepotopskim industrijskim procesima, i to je normalno i tako i treba da bude jer nisu sposobni da podnesu buducnost, i treba da se preskoluju da rade nesto drugo.

Citat:

Ako nemas dovoljno para da kupis auto do 6 godina, ti nemoj ni da ga kupujes, skupljaj pare pa kupi kad budes imao, a ako ti je bas gusto, nadji nekog prijatelja automehanicara pa oglase u ruke, pa juri auto za koliko imas para.


Ma ajde, znaci u Srbiji su ljudi posebni pa moraju da voze kola do 6 god starosti... moj kolega je ovde gde zivim (Nemacka) kupio BMW 525 iz 1993, od sefa. Sasvim OK auto za 800 eura (kompanijski auto, jeste presao mnogo ali 800 eur je relativno malo sve i da crkne za 6 meseci otplatio se :) - potpisao, platio i to je to - vozi... po cemu je to Srbija specijalna pa sve mora 100 puta komplikovanije i neke stvari koje su moguce drugde u Srbiji prosto nisu izvodljive bez razloga?!?!


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.vdial.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 11:52 - pre 239 meseci
Pozdrav,
malo drugacije vidjenje: zastava je koncern koji je godinama veliki gubitas najvise iz razloga beskonacnog broja zaposlenih (da ne bude picanjenja, za mene je 14000 beskonacno mnogo).Svi ti ljudi ne zive od plata u Zastavi jer je to realno nemoguce ali zato sebi ne moraju da uplacuju staz i socijalno vec im to drzava omogucava. Ukoliko im neko to oduzme (a ne plate od kojih ionako i ne mogu da zive) oduzece im time i lak put ka penziji. A penzija je penzija pa kako god...Ukoliko im se, dakle, to oduzme, dobijamo strajkove i socijalne nemire ogromnih razmera, to se mora odraziti na celu drzavu. Svaka vlada je ucenjena time i svaka vlada to i izbegava.
Domaca autoindustrija se stiti uxvozom vozila do 6 godina starosti ali upravo radi pronalazenja srateskog partnera. Svakom potencijalnom kupcu Zastave zastarelost tehnologije i nije toliki problem koliko pomenuti visak radne snage kao i socijalni program za njegovo zbrinjavanje. Sta onda on dobija kupovinom Zastave? Trziste koje je na tacni u vidu monopola zasticenim ogranicenim uvozom polovnjaka! To je caka ocuvanja domace autoindustrije. Predje se na konkretnu racunicu koja glasi tako da samo Beograd registruje godisnje preko 350.000 putnickih vozila a gde je jos ostatak Srbije. Vi kupite fabriku, ispostujte nase uslove a mi vam dajemo trziste na kome cete prodavati svoje modele koji se vise ne proizvode na vasim proizvodnim trakama i nisu konkurentni na vasim udarnim trzistima. E tako stizemo i do toga da ovde moze da se proizvodi i prodaje Peugeot 205 cak i toliko godina posle prestanka njegove proizvodnje (slicno se dogadja odavno u Rumuniji, Turskoj, Brazilu, Argentini itd).
A sada ukratko osvrt na komparacije domacih novih/novijih automobila i stranih plovnjaka. Relativno je takvo glediste jer delovi za pominjanu Golf dvojku zaista kostaju koliko i za Zastavu ali su nekvalitetniji. Slicna stvar se dogadja i za Kadete a za to je zasluzna "domaca radinost" u sluzbi pratece autoindustrije. Bez ikakvih atesta i kontrole kvaliteta, stancuju se delovi po "garaza-fabrikama i "pasuju" ali ne traju. Takodje je netacno da Nemacka nije stitila Mercedes i BMW, naprotiv, vlada je ove koncerne, baraban sa AG Siemensom, favorizovala i promovisala svuda po svetu, ulazuci u njih enormno mnogo. Iza svega jeste stajao kvalitet (za razliku od FIAT-a koji Italija strahovito dugo vec spasava od finansijskog kolapsa ali kvalitet je nezadovoljavajuci u najprodavanijim/najnizim klasama), ali bez sprege zastite drzave i tog kvaliteta, ovi proizvodjaci bi potonuli kao i mnogi drugi kbalitetni (Porsche, Bentley, RR itd). U ovoj prici nikako nema mesta za Zastavu, ovo je opaska samo na stavove drzave prema potencijalno zdravim proizvodnim koncernima.
Yugo zasluzuje mozda da bude kupljen i iz nekih manje poznatih razloga: to je najjeftiniji kabriolet za elektricnim krovom na svetu, verzije sa Peugeot-ovim motorom (imaju oznaku i) mogu se aktiviranjem cipa poboljsati u smislu performansi a svi modeli su i ponudjeni na kredit. Rentabilnost je uvek stvar licne racunice, tako da Florida sa ugradjenom klimom, plinom i ostalom maksimalnom (za nase automobile) opremom na kredit izadje 10000 eura sto zaista ume da zvuci mnogo ali uporedite je sa ostalim vozilima iz njene klase i naci cemo da je to onaj iznos koji treba platiti u gotovini a ovde se ipak nudi na rate. Znaci, ima o cemu da se razmisli.
I vazna napomena za uvezene polovnjake: kada osete nase puteve, nase gorivo i kada nasi strucnjaci "zavuku" ruke u njih, koliko im dajete vremena? A sto se tice toga da sam odes u inostranstvo i izaberes i doteras auto, mislim da se ne moze naci povoljnije nego kod nas u oglasima vec registrovano, cast izuzecima.
pozdrav
 
Odgovor na temu

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

markom
Član broj: 18427
Poruke: 4227
*.singidunum.net

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 12:08 - pre 239 meseci
Čisto da podsetim cenjeni auditorijum da je Golf 4 izašao na tržište 1998. godine, dakle pre 6 godina.

Zastava pravi Yugo 55 i dalje (kako god se danas zvao). Sledeće godine će uvoz Golfa 4 iz 1998. biti zabranjen u Srbiju. Čisto me zanima poređenje prosečnog novog Yuga 55 i prosečno voženog Golfa iz 1998.

I rest my case.

Marko.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.vdial.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 12:29 - pre 239 meseci
Pozdrav,
sjajan primer, kako si zamislio da uporedis ta dva vozila? Pa kakve su tu sanse za Yuga? Svojevremeno je Florida trebala da bude pandam Golfu ali su se i te kategorije razisle (Golf je "porastao"). Ja nisam od ljubitelja domacih vozila, nemam ih u svom voznom parku kao ni u svojoj koncepciji ali treba biti objektivan i sagledati realnije sta se dobija i za koju cenu, kao i niz drugih faktora oko odrzavanja (vecina vozila do 6 godina starosti ima izuzetno softificiranu kontrolu vitalnih funkcija koje beleze njihovi cipovi a iscitavaju racunari sa posebnim interface-om za svakog proizvodjaca posebno). E tu kad stane brka u masnom kombinezonu i crnim florom ispod noktiju, izvadi srafciger, cekic i motocangle i kaze: Ma sad ce' da ga sredimo...

Ko je ona druga glavna uloga u ovoj prici uskoro saznaje sta je posebna pogodnost skupo platiti moderan automobil u zemlji cekica (valjda smo se srpa resili ). Pomenuo sam samo da se sve to treba imati u vidu i da zaista i postoje i neki argumenti za kupovinu Yuga iako konkretno za mene ih jos uvek ne vidim (mada nesto razmisljam bas o onom kabrioletu).
Pozdrav
 
Odgovor na temu

Maniac
Dalibor Andonov
Subotica,SERBIA

Član broj: 13624
Poruke: 387
*.subotica.net

Jabber: Mobil-Mania
Sajt: www.new world order.org


Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 12:48 - pre 239 meseci
www.mojauto.co.yu

[ mod markom: korekcija URL-a ]

[Ovu poruku je menjao markom dana 23.08.2004. u 13:56 GMT]
Ako kanis pobjediti nesmijes izgubiti!
Ovo je vreme velikih odluka!
Mozda ce se moje misljenje vremenom menjati ali ne i cinjenica da sam u pravu!
 
Odgovor na temu

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

markom
Član broj: 18427
Poruke: 4227
*.singidunum.net

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 12:55 - pre 239 meseci
Tačno tako! Ta vozila ne mogu da se porede ni po kom osnovu (sem možda po tom da imaju 4 točka, gde se definicija točka fundamentalno razlikuje u oba slučaja). Zaštita domaće auto industrije je samim tim u potpunosti besmislena, jer ne da se štiti propalitet koji treba da bude satrt i ubijen, već se efektivno povećava opasnost (i ovako opasnog) saobraćaja.

Marko.
 
Odgovor na temu

MyWay

Član broj: 25141
Poruke: 1263
212.200.19.*



+629 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 13:02 - pre 239 meseci
A koja domaća industrija treba da se štiti (dakle koja ima perspektivu)?

Save time... see it my way.
 
Odgovor na temu

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

markom
Član broj: 18427
Poruke: 4227
*.singidunum.net

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 13:24 - pre 239 meseci
Pa ni jedna. Treba liberalizovati tržište i omogućiti efikasan sistem kreditiranja. Tako će se žito očistiti od kukolja i preživeti samo najbolji i najjači. Kao što bilo koja kapitalistička ekonomska teorija kaže, a i praksa pokazuje :-).

Marko.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.vdial.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 13:43 - pre 239 meseci
Pozdrav,
e ovakva generalizacija je opasna kao uostalom i sve generalizacije. Da li je moguce da nijednu nasu industriju ne treba stititi? Pa u toj Zastavi postoji pogon koji svo vreme funkcionise veoma dobro i izvozi streljacko-lovacko naoruzanje. Namenska industrija se u svakoj zemlji mora zastititi i ocuvati jer je to jedini preduslov kakve-takve autonomnosti u oblasti odbrane. Mnogo toga se zarad takvog cilja i finansira iako gledano sa stanovista suve kapitalisticke ekonomske teorije nije rentabilno. Prema tome ceo svet moze komotno fda digne ruke pred Kinezima, ko bi njih stigao po rentabilnosti radne snage. A jos da neok nauci Indiju tome, pa kud mi ostali? Otici ce ovo predaleko od uvoza polovnjaka ali se mora vratiti i na neke podatke koji su evidentni: jos uvek se kod nas ceka na red za neke modele Zastave, to opet govori u korist nekim argumentima koje sam izneo kao vredne pomena. Razni ljudi imaju razne ukuse i zahteve, Amerikanac ne vidi automobil kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B, on zeli klimu i automtski menjac u svom automobilu kao nesto najnormalnije. Kod nas je klima kao pojam postala masovna tek pre koju godinu, kako kucna tako i auto-klima a od automatika bezimo k'o djavo od krsta. Italijan zeli da maksimalno uziva u svom automobilu, da iam sve moguce pogodnosti u vizuelno najlepsem mogucem konceptu i to da mu traje dok mu ne dosadi i pozeli nesto novo. Obicno Italijanski automobili i traju malo duze od tog perioda maklar u najprodavanijim klasama. To su sve razliciti standardi, Svedjani do skora su imali veliki i mali Volvo i jedan Saab. Sada imaju i veliki i mali Saab, potrebe se menjaju, srazmerno drustvenom standardu i razvoju uopste. Tu smo mi zaista u ogromnom maleru sa nasom autoindustrijom i sa tog stanovista je ne treba stititi jer je prilicno bezperspektivna.

Da ne umesam ovde politiku ali prethodnih godina smo videli uz more pozera i nesto kvalitetnih politicara i ekonomista na najvisim polozajima i niko nije "ugasio" Zastavu. Time se vracamo na onaj problem ucenjivanja socijalnim nemirima i blokadama puteva itd. Kada bi postojao nacin da se to resi, stvari bi se pomerile unapred po pitanju tog Kragujevackog konopca oko vrata svima nama ali ne mislim da bi se time radikalizovao uvoz polovnjaka.
pozdrav
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7173 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 14:15 - pre 239 meseci
Lancia88,

Mislim da se iz iskustva sa gasenjem 4 velike banke u Srbiji pokazalo da ovakve stvari ipak sljakaju, samo ih je potrebno odraditi neposredno posle izbora :-) Na duze staze ce i ti radnici shvatiti da im je ucinjena usluga - jer se nece stvarati nove generacije neradnika koje ce cekati penziju a i oni nesto mozda urade u svojim zivotima.

Citat:

Da li je moguce da nijednu nasu industriju ne treba stititi? Pa u toj Zastavi postoji pogon koji svo vreme funkcionise veoma dobro i izvozi streljacko-lovacko naoruzanje. Namenska industrija se u svakoj zemlji mora zastititi i ocuvati jer je to jedini preduslov kakve-takve autonomnosti u oblasti odbrane.


To je tacno, ali primeti da namenska industrija i nema puno veze sa gradjanstvom - drzava je svakako slobodna da kao contractor kupuje domace oruzje kako bi stitila tu industriju, i niko nema bog zna sta protiv toga - zasto bi.

Primeti da drzava >NE KUPUJE< yugo automobile za svoje politicare - sto, da li se stide mozda ili je nesto drugo u pitanju?

Primeti i da namenskoj i ne treba nikakva zastita, ti ljudi sasvim dobro posluju jer imaju kvalitetan proizvod - pusku :)

Mi ovde pricamo o ne-drzavnim nezasticenim ekonomskim sistemima, tj. otvorenom trzistu - dakle o necemu gde se vec bezbroj puta pokazalo (kao sto kolega Markom rece) da "suva" kapitalisticka teorija stoji i vrlo vrlo dobro oslikava praksu. Svaka vrsta limitiranja slobode potrosaca i sputavanja konkurencije je jednostavno losa i usporava opsti razvoj.

Citat:

Mnogo toga se zarad takvog cilja i finansira iako gledano sa stanovista suve kapitalisticke ekonomske teorije nije rentabilno. Prema tome ceo svet moze komotno fda digne ruke pred Kinezima, ko bi njih stigao po rentabilnosti radne snage.


Primetices da svako ko moze outsourcuje proizvudnju u Kinu i sl zemlje (gde se proizvode PC racunari, patike i ostala roba siroke potrosnje) - dakle ipak se ne "dizu ruke" vec se poslovni proces optimizuje da uvek bude najefikasniji. Dakle, u nasem konkretnom primeru - nasi ljudi nema sta da rade u masovnoj proizvodnji kola jer su:

a) nerentabilni (skupi)

b) imaju prepotopske industrijske procese za ciju ce modernizaciju trebati love koliko i za novu fabriku, a mozda i vise jer se 70% viska radne snage mora nekako socijalno zastititi

Postoji tu cuven strah od gubitka posla ali ekonomska teorija kaze da je to za ukupan, da kazem, ekonomski ekosistem dobro - i da ce ti ljudi naci druge poslove za koje zapravo i jesu, i time se celo trziste unapredjuje i biva efikasnije.

Naravno, treba to objasniti rulji... al' i za to postoje cike koje se time bave, zovu se politicari :)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

markom
Član broj: 18427
Poruke: 4227
*.singidunum.net

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 14:18 - pre 239 meseci
Što se blokada puteva tiče i za to postoje čike. Zovu se Žandarmerija :-)

Marko.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 14:28 - pre 239 meseci
Mislim da zastita domace autoindustrije nije jedini razlog za zabranu uvoza polovnjaka starijih od 6 godina, vec tu postoje nekakvi ekoloski razlozi, mi valjda nemamo dovoljno kapaciteta da recikliramo (ili nemamo gde da bacimo) toliko automobila koliko bi ih bilo kad bi se uvozili stariji automobili. Primera radi, ako je prosecan period eksploatacije automobila 20 godina, to znaci da je po trenutnom zakonu 20-6=14 godina. Kad bi bilo dozvoljeno uvoziti automobile stare 8 godina, onda bi automobili zavrsavali na otpadu posle 12 godina, sto je za 17% vise. Mozda je neko proracunao da bi tih dodatnih 17% ugrozilo ekologiju...
Isto vazi za ostalu tehnicku robu, sigurno nije zabranjen uvoz polovnih kompjutera da bi se stitila domaca kompjuterska industruja...

Citat:
Ma ajde, znaci u Srbiji su ljudi posebni pa moraju da voze kola do 6 god starosti... moj kolega je ovde gde zivim (Nemacka) kupio BMW 525 iz 1993

Drugo je to, ovde mozes da kupis auto star 30 godina, registrujes i vozis bez problema, ali nema uvoza, mislim da je tako i u Nemackoj, nisu se ovi nasi mnogo bavili izmisljanjem tople vode, nego su sve zakone prepisali od nekih zapadnoevropskih drzava, tako da i ovo za 6 godina, sigurno su negde videli, nije to domaca ideja.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net



+7173 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 14:39 - pre 239 meseci
Citat:

Drugo je to, ovde mozes da kupis auto star 30 godina, registrujes i vozis bez problema, ali nema uvoza, mislim da je tako i u Nemackoj, nisu se ovi nasi mnogo bavili izmisljanjem tople vode, nego su sve zakone prepisali od nekih zapadnoevropskih drzava, tako da i ovo za 6 godina, sigurno su negde videli, nije to domaca ideja.


Mozes da ga uvezes iz druge 24 zemlje koje cine free-trade uniju, i u kojim se istini za volju i proizvede i proda vecina tih automobila - dakle, Srbija i nije bas u istom polozaju :)

6 godina je smesno - svaki zapadni auto proizveden posle neke 1996 je decenijama ispred Yuga i po ekoloskim merilima, tako da je prica stvarno smesna - bezolovni benzin, katalizatori i sl... Sta ce biti 2008 - neces moci da kupis kola iz 2001, koja su 100 godina ispred Yuga sve i da je proizveden juce...

Markom je dao odlican primer sa Golfom 4... dalje uopste nema smisla pominjati tu ekolosku pricu, pa nov Yugo je pokretna ekoloska katastrofa za taj Golf 4.. o sigurnosti da ne pricam... onda kvalitet lima, nivo buke, QA u proizvodnji, broj otkaza... ma mislim, ajde jednog dana da mi svi zgutamo halucinogene pa da se lozimo da Yugo ima perspektivu.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.vdial.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 15:29 - pre 239 meseci
Pozdrav,
da se redom nadovezem na repliku o neophodnosti gasenja neprofitabilnih subjekata. Velike 4 banke nazalost nisu pogasene iz ciste ekonomske racunice vec kao posledica zahteva iz Evrope. Taj zahtev je obuhvatao uslove koje su one ispunjavale a ne konkretno taksativno nabrojane bas te banke ali time su otvorena vrata za ulazak stranih banaka koje su predstavljale podrsku stranim donacijama i investicijama/kreditima. Njihovi radnici su mahom zaposleni u struci, delom u Nacionalnoj stedionici a delom u ostalim bankama ali NIKADA nece shvatiti da im je dugorocno ucinjena bilo kakva usluga. Ovde vec razgovaramo o mentalitetu nasih ljudi u Srbiji (namerno ne pominjem dijasporu, tamo su stvari dijametralno suprotne). Drzava ne kupuje Zastavina vozila svojim politicarima ali ostalim nizerangiranim sluzbenicima ih kupuje. Dalje postoje i Vojska i Policija kao veliki kupci iz domace autoindustrije sto se opet svodi na budzet, tj. Vladu kao njegovog "staratelja". Ivan dalje pominje:
Svaka vrsta limitiranja slobode potrosaca i sputavanja konkurencije je jednostavno losa i usporava opsti razvoj. To je nacelno gledano mozda i tacno ali bas zahvaljujuci tome imamo katastrofalno negativan trgovinski bilans, tj. ogroman uvozni deficit. Raskorak je ogroman upravo zahvaljujuci nekontrolisanom odobrenju uvoza. Uvoz se inace smatra opravdanim u slucaju da uvezene robe nema u domacoj proizvodnji i u slucaju da se uvozom zeli intervenisati protiv povlascenog statusa monopoliste domacih proizvodjaca proisteklog iz prethodnog stava. Prica o Zastavi izlazi iz tih okvira jer nam definitivno nedostaje kvalitet da bi se okrenuli ka jednoj od te dve odrednice. Kvalitet je konstanta koja je neophodna da bi se uopste diskutovalo o ikakvom modalitetu opravdanosti proizvodnje. Krajem 80-ih Ford je zapao u veliku duznicku krizu i pojavili su se predstavnici Toyote sa spremnim novcem za preuzimanje kompanije. Intervenisala je tadasnja americka administracija i zajmovima i drugim sredstvima zastite povukla Ford sa "tezge". Objasnjenje je bilo neekonomsko: Ford je jedan od nacionalnih simbola Amerike! E, i to je ekonomija...

Sto se tice blokada puteva i zandarmerije, nisi mogao dati (Markom) odgovor blizi mom stavu, pitanje je samo o koliko demokratskom metodu tada razgovaramo. Demokratija, anarhija i autokratija mogu sjajno da se izbrkaju ako se covek iole opusti. Tada zasigurno pada vlada. A to nijedna vlada zasada nije spremna sebi da dozvoli. Mi kao sira javnost smo izuzetno nepismeni po tom pitanju, gutamo sve zdravo za gotovo, slusao sam predsednika sindikata M.Smiljanica kako na provokaciju kolika je njemu plata dokono odgovara da on vec 6 meseci ne prima platu jer je situacija teska. I niko se ne pita od cega zivi? Placa li porez na to od cega zivi? Ma mi smo idealan narod da takve stvari kao blokada prodju kod nas...

I kad smo vec kod nas, taj polovni Golf kada stigne kod nas trebace i neki servis, remont, intervenciju, odgovarajuce gorivo, ulje, paznju kao i ulice bez rupa...Koliko ce mu vremena trebati da u nasim uslovima postane ekoloska bomba. Rusi nemaju para da razmontiraju Severnu flotu N podmornica a neodrzavanjem su vec ceo svet doveli u opasnost. Takav mentalitet jos uvek postoji i to kod nas. Kad ustreba neka ozbiljnija finansijska intervencija, pravac Bubanj potok i tako redom. Slabi smo mi igraci za te partije...
pozdrav
 
Odgovor na temu

BluesRocker

Član broj: 20536
Poruke: 1130



+394 Profil

icon Re: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti23.08.2004. u 16:17 - pre 239 meseci
Hteo sam da odgovorim na ovo za 6 godina ali me je pctel preduhitrio. S obzirom na standard naseg stanovnistva, kod nas bi se kupovala kola za nekih 500 eura, ili jeftinija, vozila bi se dok idu, a onda bi zavrsavala na spontano nastalim grobljima automobila. Koliki bi troskovi drzave bili da sve te krseve odslepa na za to predvidjena mesta, da ne pricamo o reciklazi.

Za nekoliko godina od uvodjenja zakona o 6 godina, moci cete da kupujete kakve ocete krseve starije od 6 godina. Da se neko ne oseti uvredjenim, ja vozim golfa 1 TAS, starog 20 godina, i dobro znam sta znaci voziti krsa (kupio sam ga starog 6 godina :) ). Pre nekoliko godina mi je u voznji otpao tocak i otkazala kocnica.

Citat:
Ivan Dimkovic:
Primeti da drzava >NE KUPUJE< yugo automobile za svoje politicare - sto, da li se stide mozda ili je nesto drugo u pitanju?

Mislim da je to velika greska, i da je treba ispraviti. Bar oni ta kola ne placaju iz svog dzepa, i te pare bi trebale da jacaju nasu auto-industriju, a i to bi bila nekakva reklama za zastavu. Naravno, ne moraju politicari da voze juga, ali mogu 101, 128 ili floridu koji su ipak malo komforniji.

Mislim da je zastavina najveca greska sto je prestala da proizvodi ficu. To je bio auto. Ja bih na njihovom mestu kupio licencu od wv, pa bih proizvodio staru bubu. Mozda mogu da kupe i stare proizvodne linije, a mi smo bar naucili u zadnjih godina da remontujemo, napravili bi cudo.

I nije tacno da kinezi rade vise od nas i za manje para. Oni samo ne gube vreme, ne kukaju, ne piju kafu, ne puse, ne piju pivo i rade sasvim normalno. To je trka izmedju kornjace i zeca, gde smo mi zecevi, uhvatimo na o-ruk, pa se brzo umorimo, onda na ladno pivo, i majstori imaju dusu. Za to vreme kinez lagano raducka i pre zavrsi. I posto je skroman, zadovoljan je sa svojom platom, i ne buni se. Tako ce upornim radom zaraditi povisicu, kad gazda vidi da mu stvara profit. A nasi su recimo (npr u Trebjesi) strajkovali iako su imali super plate (naspram ostalih preduzeca) pa su ostali bez posla (niksicko se skoro godinu dana proizvodilo u madjarskoj).

I vi kad kritikujete nasa preduzeca, uglavnom kritikujete ona koja se nisu privatizovala, i nacin rada i ponasanja koji je nasledjen iz komunizma. Vecina nasih privatnih/izovanih firmi radi visoko produktivno i profitabilno. Ljudi rade 6 ili 7 dana i bez odmora. I zastava bi kad bi se privatizovala popravila produktivnost, a pre toga vrlo tesko. Zato bi po mom misljenju vredelo dati je nekom za dz, cak i platiti nekom da je uzme, samo ako sacuva broj zaposlenih (ako neko nece da radi kako treba neka ga otpusti, ali onda mora da zaposli novog na njegovo mesto) i ako investira u proizvodni program.
Romanes Eunt Domus
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Domaci Mobile.de i uvoz automobila iznad 6 godina starosti

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 90421 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.