Goat..odlicna spravica posebno sto ima i za motickle-A ko uzmes da je 9A "maksimum" ( deklarisan za taj punjac) ZA 6h,( 54 ) ti je akumulator pun.
Mada 10h je neki oprimum da moze napuniti taj 55ah.Da li je obavezno zbog isparenja skidati one cepove (koji imaju rupicu na sebi ) ako se puni
akumulator starije generacije ?
32/161 pajapop @ 08.02.2015. u 15:13
Pa to je dosta vazno, svi prirucnici to preporucuju, al za to ima i logicno objasnjenje: naime, tokom punjenja sulfatizovana aktivna masa pozitivnih i negativnih ploca se vraca u prvobitno stanje, cime se srazmerno tim, povecava i gustina elektrolita. Pri kraju tog procesa, na plocama se stvaraju mehurici kiseonika i vodonika koji burno izlaze i stvaraju "kljucanje" elektrolita. Svaki cep, ima malu rupicu za oticanje tih gasova, koji se normalno stvaraju pri punjenju od alternatora ili diname. Ali, pri punjenju sa ispravljacima, taj proces je intenzivniji (i dugotrajniji), pa je potrebna dodatna sigurnost u vidu skidanja cepova radi bolje ventilacije a i hladjenja samog elektrolita, jer temperature se dizu i ne sme preci 50 stepeni. Sam vodonik je inace jako opasan gas, moze doci i do eksplozije. Zato je pre svega pri punjenju narocito ovih akumulatora jako bitno da se pazi na jacinu struje punjenja, koja se mora smanjivati tokom punjenja. Ali posto ovi punjaci imaju automatsku regulaciju, onda mi sa time nemamo veze...To je vazno kod punjaca sa rucnom regulacijom napona i jacine struje - ali to se primenjuje u fabrikama akumulatora, servisima akumulatora i sl. MI jedino sto mozemo ispravno da uradima je: pravilno ukljucivanje punjaca na akumulator, skidanje cepova (kod tih starih), i opste mere bezbednosti...
33/161 Zarko Silic @ 08.02.2015. u 15:40
Oznaka 8/ 1,6 odnosi se na MAXimalnu struju punjenja. (Ne minimalnu i maximalnu vec SAMO na maximalnu). U jednom polozaju prekidadaca maximalna stuja je 1,6 dok je u drugom polozaju ona 8 ampera.
Manjom strujom se pune manji akumulatori a vecom, veci.
Druga fotografija, za razliku od prve (reklamne) daje precizniji podatak o rezimu punjenja. Najprecizniji podatak se moze dobiti samo neposrednim merenjem.
Prema drugoj fotografiji, tumacenje podataka je sledece:
Jaci, veci, rezim podrazumeva: punjenje konstantnom jednosmernom strujom od 6,5 A na koju se dodaje vrednost neizmenicne (impulsne) komponente koja u zbiru, kako navodi proizvodjac, daje efektivnu vrednost od 9 A.
Slabiji, manji, rezim podrazumeva: punjenje konstantnom jednosmernom strujom od 1,8 A na koju se dodaje vrednost neizmenicne (impulsne) komponente koja u zbiru, kako navodi proizvodjac, daje efektivnu vrednost od 2,5 A.
Ako je verovati podacima, tvoj punjac spada u grupu izuzetno kvalitetnih punjaca koji rezim punjenja prilagodjava napunjenosti akumulatora. To znaci da se akumulator ne moze ostetiti ako se, recimo, zaboravi iskljuciti punjac.
Potpuno prazan i ispravan amumulator od 55Ah, teoretski ce biti napunjen ovim punjacem za oko 8 h. Prakticno je to izmedju 10 i 12 h pri temperaturi okoline od 20C. Ako je temperatura niza, vreme punjenja se produzava. Na +4C treba ga produziti za 30%.
34/161 paterson @ 08.02.2015. u 15:42
Citat:
pajapop: ....Zato je pre svega pri punjenju narocito ovih akumulatora jako bitno da se pazi na jacinu struje punjenja, koja se mora smanjivati tokom punjenja. Ali posto ovi punjaci imaju automatsku regulaciju, onda mi sa time nemamo veze...To je vazno kod punjaca sa rucnom regulacijom napona i jacine struje - ali to se primenjuje u fabrikama akumulatora, servisima akumulatora i sl. MI jedino sto mozemo ispravno da uradima je: pravilno ukljucivanje punjaca na akumulator, skidanje cepova (kod tih starih), i opste mere bezbednosti...
"...Ispravljaci (punjaci) olovnih akumulatora koji kostaju par hiljada dinara NE MOGU i NE ZNAJU da napune akumulator kako treba. Posebno ako je akumulator star. Ljudi imaju VEOMA pogresno misljenje o punjenju akumulatora sa tim nazovi ispravljacima. U sustini ako se ne postupa dobro sa njima, jer nema nikakvu (strujnu ili naponsku ) regulaciju oni ce DA OSTETE akumulator koji je mozda jos i dobar ili samo malo treba da se "dotera"....."
35/161 goat @ 08.02.2015. u 19:22
Probao sam ga na akumulatoru "Topla" 12V,99Ah, 800A. Akumulator je star 5 godina, koristi se u traktoru vrlo retko. Skidam ga svake jeseni i zimu provodi u kotlarnici na prijatnoj temperaturi. Nisam ga do sada dopunjao punjačem nikada pošto ga montiram u proleće Prvo prolećno paljenje sam izvodio sa njim uvek (predhodno malo ručno pogonim pumpu niskog pritiska za gorivo); traktor pali iz prve! made in YU 1989 :)
Pre punjena sam izmerio napon na klemama 12.45V (stajao je u kotlarnici već 2 meseca). Stavio sam ga na punjač sa slike i zasijala je žuta lampica . Posle pola sata se upalila zelena. Posle 3 sata sam opet proverio stanje. Sijala je lampica za max. Merio sam napon punjenja i bio je negde oko 15,3V. Isključio sam punjenje, raskačio akumulator. Sutradan sam merio napon na klemama - napon je bio 12,72V .
=
Onda sam stavio da dopunim jedan Black Horse 12V, 55Ah, 480A nepoznate starosti (pokusni kunić). Imao je napon pre punjenja 12,45V. Prebacio sam preklopnik na "motorcikl" jer sam se bojao onih 8A (računao sam da je 1,6A za preklopnik na "motorciklu") Stavio na punjač koji je pokazivao osrednje napunjen accu (žuta lampica, izmerio sam i napon punjenja, bio je oko 13,6V) posle jedno sat se upalila zelena, i posle još dva sata je sijala i dalje zelena ali ne ona od maksimuma. Isklučio sam ga otkačio od punjača i posle dan izmerio napon na klemam, imao je 12,55V.
Evo još jednog natpisa sa punjača. Znači li da ima regulaciju punjenja - zaštitu od prepunjavanja?
36/161 Java Beograd @ 08.02.2015. u 20:15
Ne kapiram čemu drama i mistifikacija. Stvari su proste.
1. Star, istrošen i potrošen akumulator ne može da se napuni. Njemu su ploče sulfatizirale, i gotova priča. To je ljudima najlakše da skapiraju, ako im postavim paralelu sa baterijom za mobilni. Napuni se kobajagi, "pokaže tri crte" ali ne može da izdrži ceo razgovor
2. Dobar i zdrav akumulator može da se puni, i to mnogo puta, i slabim i jakim strujama. Ako se puni jakom strujom, valja odviti čepove, zbog intenzivnog stvaranja gasova. Pod "jakom strujom" ovde podrazumevam struje jednake onima kojima se prazni kad vergla, ili slično. Svaka struja od oko 5 do 20 A je sasvim OK za svaki ispravan akumulator.
3. Džaba puniš akumulator ako je elektroinstalacija na vozilu neispravna: alternator ili regler ili neprestano "curenje" struje". Ako je instalacija ispravna, iole dobar akumulator će se napuniti posle prve normalne, malo duže vožnje.
4. Ako se olovni akumulator ne koristi, tj. nije u redovnom ciklusu pražnjenja (verglanje) - punjenja (motor u radu), ploče opet sulfatiziraju, pa je opet "džaba ste krečili".
5. Jedino dakle, ima smisla puniti zdrav i ispravan akumulator za vozilo koje se redovno koristi, ali je, eto, nekim slučajem akumulator ispražnjen (zaboravljena svetla ili nešto slično). Za tu svrhu, prikazani uređaj je sasvim odgovarajući.
Ja lično imam punjač koji sam sam napravio, daje i drži oko 20 V jednosmerne struje. Puni akumulator prilično jakom strujom, ne znam tačno kolikom, ali kablovi se poprilično zagreju posle nekoliko minuta. A desetak minuta je taman dovoljno da se napuni dovoljno da startujem motor. Posle se već sam napuni tokom vožnje. I to je to. Gotova priča. Star i potrošen akumulator ni ne pokušavam da napunim, već ga dam u reciklažu za oko 500 - 600 din i kupim novi za oko 70 - 80 EUR
37/161 pero_brzi @ 09.02.2015. u 12:48
Meni je akumulator stariji,auto juce je jedva upalio,primetio sam da su se ugrejle kleme pa sam ga sinoc izvadio iz auta reko da se skroz ne isprazni, i jutros
je upalio ali je isto tako bio vreo. bile su kleme vruce odmah nakon paljenja a nakon voznje od 15 min takodje cini mi se i vrelije.
Inace ove zime vozim vozim uglavnom kratke relacije, stalno je hladan motor.
Na ovo ranije uopste nisam obracao paznju , nisam ni proveravao da li se kleme greju da li moze biti jos neki sklop u pitanju , pre zamene akumulatora
i koliko ovako mogu da vozim.
38/161 Java Beograd @ 09.02.2015. u 13:39
Moram priznati da nikad nisam proveravao temperaturu klema posle startovanja akumulatora, ali ako kažeš "vreo" tu nešto sigurno nije u redu. Takođe, posle 15 min, ponovo vrelo ?!
U prvoj rečenici kažeš da su kleme vrele, a u drugoj si napisao kao da je ceo akumulator bio vreo. Šta je u pitanju ?
Pazi, loš akumulator može da izazove problem na alternatoru, i obrnuto. A loša instalacija i jedno i drugo.
Nećeš ti to moći dugo da voziš. Zapravo, odmah prekini. Ili je u akumulatoru prespojena neka ćelija, ili je alternator, ili je nešto žešće u kvaru sa instalacijom. Teško je ovako na forumu nešto više reći.
39/161 Zarko Silic @ 09.02.2015. u 17:01
Moze da bude i problem samog kontakta na klemni ili na kabelu klemne. Zbog povecanog otpora kontaktnog spoja (i na kvadrat puta er) kontaktni spoj se ponasa kao potrosac, i to u oba smera: i kada akumulator praznis anlasovanjem, a i kada se akumulator puni nakon startovanja.
40/161 pajapop @ 09.02.2015. u 18:43
Citat:
pero_brzi:
Meni je akumulator stariji,auto juce je jedva upalio,primetio sam da su se ugrejle kleme pa sam ga sinoc izvadio iz auta reko da se skroz ne isprazni, i jutros
je upalio ali je isto tako bio vreo. bile su kleme vruce odmah nakon paljenja a nakon voznje od 15 min takodje cini mi se i vrelije.
Pod hitno, moras otici do autoelektricara, najbolje da ga odguras ili slepujes - jeftinije ces proci. Vrlo lako moze doci do pozara bez obzira na razlog. Tu je ili los spoj sa klemama i kablovima, ili je regler pokvaren, ne regulise jacinu pobudne struje, pa imas maksimalnu pobudu i alternator puni maksimalnom strujom. Kod kvara na regleru, sad treba obratiti paznju i na ponasanje ostali potrosaca, da li se njihov rad pojacao iznad normalne aktivnosti. Na primer: da li sirena trubi jace nego obicno, da li brisaci rade brze nego obicno, da li svetla sijaju jace nego obicno...Ako je taj slucaj onda je sigurno do reglera. Ako toga nema, onda je najverovatnije do losih kontakta na klemama, klema sa stubicima ili klema sa kablovima...