DejanEl:
Procitao sam detaljno temu, ali sam tek sada u potpunoj konfuziji :( Zamolio bih clanove/forumase od kojih smo do sada imali neprocenjivu korist, i koji su nam pomogli da sve poslove oko vodjenja knjiga obavljamo samostalno, bez knjigovodja, da odgovore na neka moja pitanja. Registrovan sam u APR-u odavno, pretezna delatnost 72200: Pruzanje saveta i izrada kompjuterskih programa. Posao obavljam iz radnog odnosa, tj. kao dodatnu delatnost. Do 1. januara ove godine je sve bilo prilicno jednostavno. Jednom godisnje, pre 1. decembra odem kod poreskog inspektora, popunim PPDG-1, vodim knigu KPO i to je bilo sve. Pitao sam pocetkom ove godine svog poreskog inspektora da li se od ove godine nesto menja, i dobio odgovor da sam u V grupi, i da sve nastavljam po starom... Imao sam do sada par puta poslove koji su se odnosili na izradu web stranica i web portala, poslove koji imaju dodirnih tacaka sa direktnim marketingom putem web-a, itd. Evo mojih pitanja:
1. da li je trebalo da promenim preteznu sifru delatnosti, jer se ova stara ne nalazi u novom zakonu o klasifikaciji delatnosti? Ako sam dobro shvatio ni jedna srodna sifra iz grupre 62xx ili 63xx ne mogu da budu pausalno oporezovane (pretezna delatnost mi je u 90% povezana sa 62.01 i 62.02)?
2. Da li negde postoji detaljno objasnjeno sta se podrazumeva pod reklamiranjem na internetu, tj. da li mogu povremeno da se bavim i izradom web prezentacija i portala za pravna lica?
3. Po prvi put pregovaram neki posao sa strancima. Ako sam dobro razumeo iz prethodnih postova, postupak je sledeci: otvorim devizni racun, fakturisem uslugu u evrima, tj. u valuti primaoca, bez PDV-a, priliv se prijavi deviznom inspektoratu, banka devize otkupi, tj. prebaci na moj racun u dinarima? U slucaju izdavanja racuna u stranoj valuti, kako to upisati u knjigu KPO?
1. Dobili ste mudar savet od Goše, ali problem može nastati ako se dosete jer u tom slučaju sigurno oni neće krivicu svaliti na sebe već na Vas. Opet pogledajte na sajtu APR-a koja šifra Vam je upisana.
U načelu šifra pretežne delatnosti se menja kada se u Vašim dokumentima, dakle izdatim računima pokaže da je više priliva novca po nekoj drugoj šifri delatnosti od registrovane. Ukoliko je Vaše zaduženje više nego što bi trebalo biti po novoj šifri oni će Vam se zahvaliti, ali vam ništa neće vraćati. Obrnuto mogu da Vam podignu veliku frku pod optužbom da ste utajivali porez i slično.
Uvek je najmerodavniji Vaš poreski inspektor kancelarijske kontrole i u biti onako je kako on kaže. međutim oni se s vremena na vreme rotiraju... ili bi tako trebalo po njihovom pravilu službe.
E sad ovako, očigledno je da njih mrzi da se bakću sa već zaduženim obveznicima u paušalu tako da su sve ostavili onako kako je bilo za šifre 62xx i 63xx osim što su krenuli da prebacuju iz III u V grupu. meni ličnbo na Voždovcu prošle godine nije odobren paušal za 6201 niti bilo koju 62xx šifru. Nisam se bunio to je tačno, prihvatio sam vođenje knjiga. U načelu zbog pooštrene kontrole IT sektora od 2012. godine ove šifre ne bi smele u paušal, ali jasno je da neko to primenjuje, a neko ne. Ne ulazim u to ko ima kakve interese ili ideje u vezi sa tim.
2.Ovo je problematično pitanje. Naime došlo je do toga da je izvesna inspektorka (ali avaj ne znam koja, jer ta priča je prilično čudna) tražila deklaraciju o oglašavanju za sve linkove na sajtu. Pri tome je taj sajt(opet vlasnik nije hteo da navede adresu, mada je tada već bio zatvoren od strane kako on kaže poreske uprave) proglašen za oglasnik ili mesto za reklamiranja. Prilično je suludo da sad ljudi traže od Gugla na primer da im popunjava deklaraciju ili nešto slično kako bi postavili reklame po sajtovima ili blogovima. Ali ovaj je otišao kod sudije za prekršaje, mada opet nije posle napisao šta je bilo tamo. Međutim on nije imao registrovanu firmu tako da je u osnovi to bio njegov greh, jer u biti kada nisi registrovan ne bi trebalo da odgovaraš za poslovanje jer nemaš status poslovnog subjekta, ali opet kada ti utvrđuju porez nakon što te uhvate sve živo mere i odmeravaju kao da si normalno poslovao. Opet korupcija je toliko velika da je to neverovatno, na Voždovcu je nezvanično tarifa 50e i pod tim uslovima posluju neregistrovani i brisani iz registra i naravno nikome od njih ne pada na pamet da bilo šta prijave, jer svi su na dobitku, gubi samo država.
Ono gde možete naići na problem jeste da se šifre 62xx i 63xx ne nalaze na spisku oslobođenih od fisklane kase, pa ako poslujete sa fizičkim licima morate posedovati istu bez obzira d ali ste u paušalu ili ne. Ako radite samo sa firmama onda dajete izjavu o tome pre početka obavljanja delatnosti u Poreskoj Upravi.
U načelu reklamiranje je definisano Zakonom o oglašavanju tako da Vam predlažem da ga pročitate, šta ne bude jasno iznesite ovde. Deklaracija je neophodna kada se želi reklamirati obavljanje delatnosti ili posao i uvedena je zbog toga da bi se onemogućilo reklamiranje neregistrovanim i brisanim iz registra. U načelu sprovođenje kontroliše tržišna inspekcija odnosno ministarstvo trgovine, međutim i poreska uprava ume da se umeša u sve to iako joj to nije nadležnost.
Izrada web prezentacija i portala ne spada u delatnost reklamiranja to je sigurno, ali ograničite se na izradu. Bilo kakvo reklamiranje, znači pisanje referenci na svom sajtu šta ste radili, linkovanje ka izrađenom sajtu već spada u domen marketinga odnosno reklame(ne reklame Vašeg rada već reklame onoga kome je sajt izrađen). Ali kao što rekoh merodavna je odluka onog ko kontroliše, odnosno konačna presuda suda ukoliko do toga dođe. Svi idu na tu sporazumnu politiku sa inspekcijama što ne vodi vladavini prava već korupciji i to totalnoj.
742/2268 cipservis @ 01.03.2014. u 15:11
Citat:
trader6: da li je moguće menjati pečat dok radnja još posluje?
Naravno da je moguće. Šta na primer sa onima kojima se ukrade pečat ili ga izgube?
Potrebno je samo novi pečat registrovati na kartonu deponovanih potpisa.
Ukoliko Vam novi pečat neće služiti svrsi poslovanja sa bankom onda ga jednostavno možete izraditi, pečatorescu podnosite rešenje iz APR-a i on je lice koje to kontroliše i garantuje.
Pečat Vam može služiti i u marketinšek svrhe sve zavisi ko je koliko krativan. Lično imam nekoliko pečata za svoju radnju.
743/2268 DejanEl @ 03.03.2014. u 13:22
Citat:
cipservis:
Citat:
DejanEl:
Procitao sam detaljno temu, ali sam tek sada u potpunoj konfuziji :( Zamolio bih clanove/forumase od kojih smo do sada imali neprocenjivu korist, i koji su nam pomogli da sve poslove oko vodjenja knjiga obavljamo samostalno, bez knjigovodja, da odgovore na neka moja pitanja. Registrovan sam u APR-u odavno, pretezna delatnost 72200: Pruzanje saveta i izrada kompjuterskih programa. Posao obavljam iz radnog odnosa, tj. kao dodatnu delatnost. Do 1. januara ove godine je sve bilo prilicno jednostavno. Jednom godisnje, pre 1. decembra odem kod poreskog inspektora, popunim PPDG-1, vodim knigu KPO i to je bilo sve. Pitao sam pocetkom ove godine svog poreskog inspektora da li se od ove godine nesto menja, i dobio odgovor da sam u V grupi, i da sve nastavljam po starom... Imao sam do sada par puta poslove koji su se odnosili na izradu web stranica i web portala, poslove koji imaju dodirnih tacaka sa direktnim marketingom putem web-a, itd. Evo mojih pitanja:
1. da li je trebalo da promenim preteznu sifru delatnosti, jer se ova stara ne nalazi u novom zakonu o klasifikaciji delatnosti? Ako sam dobro shvatio ni jedna srodna sifra iz grupre 62xx ili 63xx ne mogu da budu pausalno oporezovane (pretezna delatnost mi je u 90% povezana sa 62.01 i 62.02)?
2. Da li negde postoji detaljno objasnjeno sta se podrazumeva pod reklamiranjem na internetu, tj. da li mogu povremeno da se bavim i izradom web prezentacija i portala za pravna lica?
3. Po prvi put pregovaram neki posao sa strancima. Ako sam dobro razumeo iz prethodnih postova, postupak je sledeci: otvorim devizni racun, fakturisem uslugu u evrima, tj. u valuti primaoca, bez PDV-a, priliv se prijavi deviznom inspektoratu, banka devize otkupi, tj. prebaci na moj racun u dinarima? U slucaju izdavanja racuna u stranoj valuti, kako to upisati u knjigu KPO?
1. Dobili ste mudar savet od Goše, ali problem može nastati ako se dosete jer u tom slučaju sigurno oni neće krivicu svaliti na sebe već na Vas. Opet pogledajte na sajtu APR-a koja šifra Vam je upisana.
U načelu šifra pretežne delatnosti se menja kada se u Vašim dokumentima, dakle izdatim računima pokaže da je više priliva novca po nekoj drugoj šifri delatnosti od registrovane. Ukoliko je Vaše zaduženje više nego što bi trebalo biti po novoj šifri oni će Vam se zahvaliti, ali vam ništa neće vraćati. Obrnuto mogu da Vam podignu veliku frku pod optužbom da ste utajivali porez i slično.
Uvek je najmerodavniji Vaš poreski inspektor kancelarijske kontrole i u biti onako je kako on kaže. međutim oni se s vremena na vreme rotiraju... ili bi tako trebalo po njihovom pravilu službe.
E sad ovako, očigledno je da njih mrzi da se bakću sa već zaduženim obveznicima u paušalu tako da su sve ostavili onako kako je bilo za šifre 62xx i 63xx osim što su krenuli da prebacuju iz III u V grupu. meni ličnbo na Voždovcu prošle godine nije odobren paušal za 6201 niti bilo koju 62xx šifru. Nisam se bunio to je tačno, prihvatio sam vođenje knjiga. U načelu zbog pooštrene kontrole IT sektora od 2012. godine ove šifre ne bi smele u paušal, ali jasno je da neko to primenjuje, a neko ne. Ne ulazim u to ko ima kakve interese ili ideje u vezi sa tim.
2.Ovo je problematično pitanje. Naime došlo je do toga da je izvesna inspektorka (ali avaj ne znam koja, jer ta priča je prilično čudna) tražila deklaraciju o oglašavanju za sve linkove na sajtu. Pri tome je taj sajt(opet vlasnik nije hteo da navede adresu, mada je tada već bio zatvoren od strane kako on kaže poreske uprave) proglašen za oglasnik ili mesto za reklamiranja. Prilično je suludo da sad ljudi traže od Gugla na primer da im popunjava deklaraciju ili nešto slično kako bi postavili reklame po sajtovima ili blogovima. Ali ovaj je otišao kod sudije za prekršaje, mada opet nije posle napisao šta je bilo tamo. Međutim on nije imao registrovanu firmu tako da je u osnovi to bio njegov greh, jer u biti kada nisi registrovan ne bi trebalo da odgovaraš za poslovanje jer nemaš status poslovnog subjekta, ali opet kada ti utvrđuju porez nakon što te uhvate sve živo mere i odmeravaju kao da si normalno poslovao. Opet korupcija je toliko velika da je to neverovatno, na Voždovcu je nezvanično tarifa 50e i pod tim uslovima posluju neregistrovani i brisani iz registra i naravno nikome od njih ne pada na pamet da bilo šta prijave, jer svi su na dobitku, gubi samo država.
Ono gde možete naići na problem jeste da se šifre 62xx i 63xx ne nalaze na spisku oslobođenih od fisklane kase, pa ako poslujete sa fizičkim licima morate posedovati istu bez obzira d ali ste u paušalu ili ne. Ako radite samo sa firmama onda dajete izjavu o tome pre početka obavljanja delatnosti u Poreskoj Upravi.
U načelu reklamiranje je definisano Zakonom o oglašavanju tako da Vam predlažem da ga pročitate, šta ne bude jasno iznesite ovde. Deklaracija je neophodna kada se želi reklamirati obavljanje delatnosti ili posao i uvedena je zbog toga da bi se onemogućilo reklamiranje neregistrovanim i brisanim iz registra. U načelu sprovođenje kontroliše tržišna inspekcija odnosno ministarstvo trgovine, međutim i poreska uprava ume da se umeša u sve to iako joj to nije nadležnost.
Izrada web prezentacija i portala ne spada u delatnost reklamiranja to je sigurno, ali ograničite se na izradu. Bilo kakvo reklamiranje, znači pisanje referenci na svom sajtu šta ste radili, linkovanje ka izrađenom sajtu već spada u domen marketinga odnosno reklame(ne reklame Vašeg rada već reklame onoga kome je sajt izrađen). Ali kao što rekoh merodavna je odluka onog ko kontroliše, odnosno konačna presuda suda ukoliko do toga dođe. Svi idu na tu sporazumnu politiku sa inspekcijama što ne vodi vladavini prava već korupciji i to totalnoj.
Upravo sam zbog toga i postavio pitanje. Voleo bih da mi neko ovu dilemu razjasni i da svi mi koje ovo interesuje znamo na cemu smo. Nije moguce da je odluka o tome ko ce biti oporezovan pausalno ili ne ostavljena poreskim inspektorima, vec je to valjda stvar zakona i podzakonskih akata koja vaze na teritoriji citave zemlje (ne vidim razlog da jedna pravila vaze na Vozdovcu a druga u Nisu, Cacku, Pozarevcu...). Inace, proverio sam u APR-u i moja delatnost je prebacena na 62.01, sto i odgovara poslovima koje obavljam kao preduzetnik. Nigde nisam uspeo da nadjem da za 62.01 "nije odobren pausal". Procitao sam UREDBU o bližim uslovima, kriterijumima i elementima za paušalno oporezivanje obaveznika poreza na prihode od samostalne delatnosti (''Sl. glasnik RS'', br. 65/01, 45/02, 47/02, 91/02, 23/03, 16/04, 76/04, 31/05, 25/13, 119/13) i po njoj sam, pretpostavljam, kao inzenjer, svrstan u V kategoriju, kao sto su mi i rekli u Poreskoj upravi. Na internetu sam pronasao i sledeci tekst:
Prema predlogu izmena Zakona o porezu na dohodak, kojima se (između ostalog) povećava limit za pašalno oporezivanje sa 3 na 6 miliona dinara, predviđene su i izmene delatnosti koje ne mogu biti paušalno oporezovane.
Prema navedenom predlogu od 1. januara 2014. godine pravo na paušalno oporezivanje ne može se priznati preduzetniku koji obavlja delatnosti iz oblasti:
• pravnih poslova,
• računovodstvenih, knjigovodstvenih i revizorskih poslova,
• poslova poreskog savetovanja,
• reklamiranja i istraživanja tržišta, i
• iz oblasti zdravstvene delatnosti
• trgovine na veliko i trgovine na malo,
• hotela i restorana,
• finansijskog posredovanja i
aktivnosti u vezi s nekretninama; Oblast 73 - Reklamiranje i istraživanje tržišta
Obuhvata organizovanje i sprovođenje reklamnih kampanja (u časopisima, novinama, na radiju, na televiziji ili u drugim medijima) i organizovanje izložbi i postavki, uključujući i reklamiranje na internetu.
Grana 73.1 - Reklamiranje
Šifra 73.11 - Delatnost reklamnih agencija
Šifra 73.12 - Medijsko predstavljanje
Grana 73.2 - Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja
Šifra 73.20 - Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja
Mozda mi je promaklo, ali bih voleo da neko postavi, ako postoji, link ka zakonu ili uredbi gde je za sifru 62.01 ukinuto pausalno oporezivanje.
Hvala, pozz
744/2268 cipservis @ 03.03.2014. u 16:11
Ni korupcija nije po zakonu, pa je ima na svakom koraku...
Na osnovu Zakona i podzakonskih akata poreski inspektor donosi odluke.
Paušalno oporezivanje nije Bogom dano, već je eto "uvedeno" radi nekih potreba ili olakšica. Da jeste Bogom dano ne bi se morao pisati Zahtev za odobrenje istog. Logično razmišljanje ako se zahteva odobrenje to znači da se isto ne podrazumeva. Na primer ne tražite odobrenje da bi radili bez fiskalne kase već samo date pisanu izjavu da ćete raditi samo sa firmama i preko računa bez gotovinske naplate. To je Vaše pravo i tu se smao opredeljujete. Očigledno je da kod paušala nije samo u pitanju opredeljenje.
Zašto ne moraju da pristanu na paušalno oporezivanje?
Ukoliko poreski inspektor proceni(to znači sazna na propisani način) da ste Vi osoba koja ima reputaciju koja je na primer sumnjiva(imali ste u prošlosti sukoba i neizmirenih obaveza, dugovanja i slično prema državi ili prema nekom privrednom subjektu, odnosno pravili ste dobre poslove, visok promet itd) on Vam može odbiti Vaš zahtev i tražiti da vodite knjige kako bi se tačno moglo utvrditi i naplatiti ono što pripada državi po zakonu. To znači da ako poreski inspektor posumnja da Vi na primer ne izdajete račune i ne uplaćujete pazar na račun ima pravo da Vam ukine paušal jer jednostavno Vi krijete stvaran promet na taj način. Mnogi paušalci posluju po tom principu ne izdaju račune i stavljaju zarađeno u džep jer smatraju da su platili "reket državi" time što su paušalno oporezovani.
Odluka prvostepena je u njegovim rukama ukratko. Za Uredbu o paušalu mi je rečeno u Voždovcu da ona nije nešto što se slepo sprovodi već ona služi inspektoru da se rukovodi u donošenju odluka. I meni je bilo čudno, ali sam se kasnije raspitao kod pravnika i dobio potvrdu toga. Inspektor će doneti ovakvu ili onakvu odluku, obveznik se može žaliti, ako mu je i žalba odbijena može tužiti i to su njegova prava. Tehnički sud bi morao potvrditi pravo na paušal ako delatnost nije izričito zabranjena za paušal.
Konkretno kada je u pitanju bilo koja delatnost 62xx, ista se ne nalazi u Uredbi direktno navedena. U uredbi jasno piše da u tom slučaju poreski inspektor odlučuje gde će svrstati tu delatnost. Otuda se dogodilo da je 6201 završavala u III, V, IV i da je bila odbijena konkretno u mom slučaju kada sam sam zatražio paušal za istu. Međutim meni i nije bilo stalo do paušala tako da se nisam ni trudio da ga isteram, jer u biti kada počinjete od nule više Vam odgovara da plaćate na osnovu knjiga jer to izađe manje od paušala u prvo vreme kada ne privređujete u punom obimu.
Ono što ste i sami shvatili iako ni to nigde ne piše, jeste da se fakultetski obrazovani obveznici sada prebacuju u V grupu, tako se dogodi da neko ko nema obrazovanje da bude profesor matematike, jer je na primer inženjer kao Vi, a drži časove matematike, biva oporezovan kao da je profesor iste, a tehnički on je ustvari samo nastavnik. Koliko je to pravedno prosudite sami. U III grupi su recimo delatnosti za koje je neophodno srednje obrazovanje, međutim ako sam dobro zapamtio tu je i astrologija na primer za koju uopšte ne postoji obrazovanje u Srbiji, a koja opet spada u sistem visokog obrazovanja prema težini same nauke, a opet je nazivaju i kvazinaukom. Do sada su i advokati bili na svega 85% od bruto zarade što je više nego smešno jer znate i sami koliko košta jedan pravni savet. Međutim kada ga naplate obično ne izdaju račun i stave pare u džep i nema evidencije tog prometa. Sada su i dalje paušalci samo u V grupi. Zar je moguće da jadni, siroti advokati nemaju dovoljno obrazovanja da bar angažuju knjigovođu ili nemaju para za tu svrhu? Slično je bilo pomalo nelogično da knjigovođe mogu u paušal, a vode knjige drugima... međutim pravo im je dato zbog obima prometa, koji je obično bio mali.
Dakle 62xx ostaje na volju inspektoru gde će je svrstati, a svrstava je prema nekim uputstvima iz uredbe. Međutim s obzirom da ista nije navedena u uredbi on je ne mora svrstati u paušal, pa se onda obveznik bavi dokazivanjem na osnovu toga što delatnost nije nigde ni zabranjena za paušal. Uglavnom inspektor je dužan na Vaš pisani zahtev da Vam pisano obrazloži i potpiše svoju odluku prema Zakonu o poreskom postupku i poreskoj administraciji(ZPPPA).
Godine 2012. tadašnje MFP je shvatilo da IT sektor okreće veliki novac (ne znam samo kako, ali je rečeno na osnovu čega: izvoza softvera) i zatražilo pooštrenu kontrolu istog. Time je dalo pokriće Poreskoj upravi da može odbijati paušal za te delatnosti. Primetićete da je uredba menjana, a da i dalje u istoj nigde nije navedena nijedna delatnost IT sektora. Postavlja se pitanje zašto? Možda inspektori nisu bili ažurni da prijave da nedostaje? Ili je i to nečija interesna zona, kao št je advokatska? Jer setite se da je do nedavno nuđena subvencija u visini do 25000 evra za biznise u ovom sektoru, ali pod uslovom da neka druga firma isto toliko uloži novca u tu novoosnovanu firmu. Ne znam, po meni to jedostavno zvuči kao nečista rabota, ili bar sumnjiva. Takvo subvencionisanje je ukinuto.
Znači NE POSTOJI link koji ste zatražili, dakle nije Vam ništa promaklo. Stvar je u samoj proceni poreskog inspektora. Opet ako ste već bili u paušalu sa tom delatnosti oni su lenje bube kako to narod voli da kaže i neće trčati da Vam to menjaju dokle god ste Vi u zakonskim okvirima. A svi su u zakonskim okvirima jer malo ko od paušalaca sve prijavljuje ili radi samo preko računa. Kao što sam već ranije u nekom postu naveo PROMET je zbir prihoda i rashoda, dakle granica se meri zbirom uplata i isplata sa tekućeg računa obveznika, pa ukoliko isti ne uplaćuje ne može se vršiti ta provera.
Konkretno ja jesam isproveravao tu odluku o odbijanju mog zahteva ili želje za paušalom i pravo je bilo na strani inspektorke kada je u pitanju bilo koja delatnost 62xx ili 63xx. Opet to ne znači nužno da bi njena odluka opstala, ali nije postupala protivpravno što je meni veoma bilo važno. Opet meni je bilo važno smao da dobijem garancije da mi se neće ponoviti priča sa mojom prvom radnjom kod koje su vođene knjige i kod koje je na kraju kod završnog računa jednostavno u njihovom rešenju cifra na ime prihoda drastično uvećana kako bi se pokazalo da ja imam dobit na koju moram platiti porez. Ja to nikada nisma priznao i sporio sam se deset godina sa njima. Jer ako priznam tako nešto taj novac u tom slučaju nisma uplatio na račun što bi bilo opet protizakonito, a takođe moje poslovne knjige ne pokazuju postojanje tog prihoda što bi opet značilo u slučaju da priznam njihovu odluku da sam praktično priznao da sam krivotvorio knjige zašta bih mogao u zatvor. A inače zatraženo mi je 200 DEM da se reguliše ta cifra, što niti sma imao jer stvarno nisma zaradio niti bih ikada dao. Podneo sam krivičnu prijavu koja je tada završila u fioci. Tada nije bilo Ombudsmana kao danas da mi spašava kožu.
Znači ukratko nigde nije ukinuto pravo za 6201 na paušalno oporezivanje, ali se na osnovu politke o pooštrenoj kontroli IT sektora ta delatnost ne bi smela svrstavati u paušal. Međutim s obzirom da poreski inspektor samostalno donosi odluku on može odlučiti i drugačije.
Mislim da bi normalno bilo da IT sektor bude u jednoj grupi paušala, kao što su advokati na primer, a ne da svrstava ko kako hoće i gde misli da pripada po ovom ili onom osnovu.
745/2268 cipservis @ 04.03.2014. u 03:20
Za preduzetnike koji vode poslovne knjige:
Od 27.02. doneti su novi obrasci za izradu završnog računa za 2013 godinu, PB2, PK2 i SU1.
Informacija iz Poreske uprave glasi da se moraju predati baš ti izmenjeni obrasci i da svi koji su predali od Januara do danas stare verzije moraju predati nove. Poreska uprava još nije na svom sajtu postavila ove obrasce, pa ako nekome trebaju ovde može preuzeti one koji su popunjivi. Rok za predaju je 15.03.2014. što opet dovoljno govori koliko je zakonodavac mislio o obveznicima. Obrazac PB2 Obrazac PK2
Izmenjena je i PPDG1 prijava i sada postoje dve, jedna za paušalce PPDG1-P i druga za samooporezivače PPDG1-S.
Kada ih obradim elektronski postaviću linkove i za njih.
Obaveštenje Poreske uprave: http://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/040314/040314-vest2.html
Napomena:
Samooporezivači su i preduzetnici koji rade za dobit i preduzetnici koji isplaćuju ličnu zaradu preduzetnika.
Razlika je što preduzetnici koji isplaćuju ličnu zaradu idu u sistem objedinjene naplate poreza po odbitku i vrše uplatu samo na jedan račun, dok ostali samooporezivači imaju posebne račune za svaki od doprinosa.
[Ovu poruku je menjao cipservis dana 04.03.2014. u 13:10 GMT+1]
Oni koji vode knjige mogu preuzeti popunjiv PPDG_1S obrazac: Obrazac PPDG-1S
[Ovu poruku je menjao cipservis dana 05.03.2014. u 05:51 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao cipservis dana 06.03.2014. u 01:58 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao cipservis dana 06.03.2014. u 01:58 GMT+1]
746/2268 zvezdanp @ 13.03.2014. u 01:36
Koliko bi bile obaveze mesecne da se registruje szr za rad na terenu? Da li je neophodna fiskalna kasa i knjigovodja? Hvala
747/2268 cipservis @ 13.03.2014. u 05:06
Zavisi gde se nalaziš, da li želiš paušal ili vođenje knjiga i naravno iznad svega o kojoj šifri delatnosti ili kojoj vrsti konkretno delatnosti se radi.
Ako može u paušal ne treba ti knjigovođa. Međutim ako vodiš knjige na početku ćeš plaćati manje od paušalaca, kasnije prema onom prometu koji ostvaruješ po tvojim knjigama. Ako pri tome izabereš i opciju isplate lične zarade tehnički sebe možeš voditi na minimalcu, a ostatak dobiti se podiže nakon plaćanja poreza na dobit od 10%, ali naravno tek po isteku poslovne godine. Mada mogu da se pišu molbe za odobrenje ranije isplate dobiti.
Uredba o paušalnom oporezivanju: uredba paušalci
Imaš uredbu koja određuje delatnosti za koje nije potrebna fiskalna kasa: uredba fiskalna kasa
E sad biti paušalac sa fisklanom kasom znači da ćeš teže moći nekom da zamažeš oči jer si u obavezi da izdaješ fiskalne isečke, a pri tome ako posao ne ide moraš plaćati odrezani porez. Ako vodiš knjige i imaš fiskalnu kasu onda plaćaš prema stvarno ostvarenom prometu, što znači da plaćaš samo zakonski minimum ako nemaš posla.
S druge strane ako si paušalac a nemaš obavezu fiskalne kase onda moraš izdavati gotovinske račune i uredno uplaćivati svu gotovinu na svoj račun, pa je tek iza toga podizati sa računa i koristiti ili plaćati virmanski. Obično paušalci ne izdaju te račune pod navodnim opravdanjem da paušalac ne mora da izda račun, a samim tim im je otvorena mogućnost da stave novac odmah u džep i ne prijave ništa. Tako praktično izvedu da plate samo ono što im je odrezano na početku. E sad ako zarađuju na primer duplo više od prosečne zarade u Srbiji onda im se paušal isplati jer oni prijave zaradu do te prosečne i ostaju na istom paušalu. Tu stvar znaju u vlasti i zato stalno menjju nešto izbacuju delatnosti iz paušala ne bi li doskočili preduzetnicima.
Knjigovođa je tvoja odluka, znači ti možeš i za paušal uzeti knjigovođu i onda on brine o tim administrativnim stvarima za tebe, s druge strane imaš pravo da sam vodiš knjige po sistemu prostog knjigovodstva što nije teško ako ti je delatnost uslužna.
Razlika između paušala i vođenja knjiga je u tome što paušalci nemaju troškove već samo prihode, znači moraš poznavati rashode odnosno troškove ako sam želiš voditi knjige. Kod uslužnih delatnosti se vrti obično jedno te isto, pišu se iste stavke, da ne kažem prepisuju pa to i nije tako teško.
748/2268 darcorad @ 13.03.2014. u 08:35
Pozdrav svima
Imam jedno pitanje koje bas i nije standardno za pausalce i nigde nisam mogao da nadjem odgovor pa ako bi neko mogao da pomogne.
Jedan moj prijatelj oce da postane pausalac ali je on di-dzej. Dali bi on mogao da bude pausalac? On bi imao cak varijantu i da dovede nekog di-dzeja iz inostranstva, i kako bi onda to funkcionisalo? Njemu bi neka firma platila da dovede coveka da pusta muziku, ali bi to islo preko njega, e sad pitanje je sledece: kada njemu uplate pare za to, a on plati tom coveku da dodje preko svog racuna, ta razlika sto njemu ostane dali se to racuna u cifru od 6 mil, ili ceo iznos koji je uplacen na racun pre placanja strancu?
PS i u koju sifru delatnosti bi on u opste upao?
Hvala u napred na odogovorima
749/2268 BezPanike @ 13.03.2014. u 10:09
Na sajtu Poreske uprave objavljeno je ovo sopštenje: Važno saopštenje
Da li to znači da se gotovina sa računa paušalca može dizati isključivo koristeći šrifu 141 ili može i koristeći šifru 166?
750/2268 grizzly @ 13.03.2014. u 10:54
Ja sam sad malo zbunjen: Da li je potrebno da paušalac popunjava i podnosi PPDG-1P do 17.03? Prvi put čujem za tu obavezu, podneo sam ono što je trebalo do 30.11, imam važeće rešenje do novog, ne razumem kakvo sad konačno utvrđivanje?
A na temu nove šifre za gotovinu jel zna neko šta sa prenosom na karticu?