Isti izraz se koristi za podizace i klackalice uglavnom, nebitno - svrha je ista.
Ovaj zvuk se strucno zove "tappet noise", nekad se cuje zbog lose podesenosti, istrosenosti, nedostatka ulja... I drugaciji je od lezajeva kod nje.
Ako su lezajevi, zvuk je dosta dubok, potmuo i povecava se sa brojem obrtaja i sama frekvencija zvuka je dosta "spora".
A ja tacno znam na koji zvuk misli, po opisu. Taj zvuk je rezak, brzo zaklapara i upravo se javlja zbog podizaca/klackalica (zovi to kako hoces) i to je kod nje uobicajena pojava na velikoj kilometrazi, a imao sam cesto prilike da ga uzivo cujem (i gledam) kod burazera kad su remontovali jedan 2E motor (odnosno nisu samo jedan, vec vise njih).
3162/5069 Cezar Corolla @ 14.05.2013. u 11:12
Klackalica i podizac nikako nisu isto pa ih ne mozes zvati kako hoces, jer podizac podize klackalicu kod OHV motora, a klackalica ne podize nista, nego stiska ventil da bi se otvorio. Samim tim svrha nije ista.
Kod OHC motora, jedan deo klackalice lezi na glavi (osloncu), a drugi iznad ventila. Ili se nalazi n aosovini i klacka se. Kada bregasta stisne klackalicu, ona stiska ventil, da bi se otvorio. Ova klackalica se i ne mora klackati, nego samo dobije potisak od bregaste i spusti se dole. Postoje OHC motori i bez klackalica i bez podizaca, ali imaju hidropodizace.
Evo jedan OHC motor sa klackalicama, bez hidropodizaca.
Kod OHV motora, bregasta nije iznad glave, sto sam naziv kaze, pa preko podizaca klackalice gura jedan kraj klackalice, da bi se drugi kraj spustio i gurnuo ventil da se otvori.
Nisam ja ni pisao da su losi lezajevi radilice, nego da radilica nema dovoljan pritisak ulja prvih par sekundi, jer je ulje otislo iz uljnog filtera, jer postoji zazor izmedju bloka i uljne pumpe, pa mu treba tih par sekundi da opet napuni filter za ulje i dogura pritisak do radilice. I on je rekao da je filter bio prazan kod zamene.
Zazor izmedju bloka i uljne pumpe postoji jer je zvezda uljne pumpe, koja pravi pritisak meksi materijal, mada i na samom bloku se pojavi otisak gde se zvezda vrti. Video sam svojim ocima i rekao strugaru da i prednji deo bloka poravna, na mestu gde ide uljna pumpa, kad sam jednom pravio generalnu na ovom motoru.
Ovako izgleda zvezda.
Klackalica i ne dobija pritisak ulja kod ovog motora, jer se ne klacka na osovini kroz koju bi prolazilo ulje, kao na prvoj slici. Jedan deo lezi na lezistu, na glavi, a drugi deo stoji iznad ventila. Ona je ispod bregaste, pa kad je breg pritisne, ona ide dole. A kako jedan deo lezi na glavi i ne moze dole, onda drugi, iznad ventila ide dole, gura ventil i otvara ga.
Jedino sto moze da ne dobije pritisak ispod ventil-dekne, to je bregasta.
Tappet-noise se cuje kod oniih motora koji imaju hidropodizace, dok se hidropodizaci ne napune uljem. Tada klackalice zveckaju, jer se hidropodizac nije podigao usled nedostatka ulja, pa je zazor izmedju klackalice i njega povecan.
Ja bih ovo nazvao empty oil filter noise. Ovo je slicno kao kada se zameni ulje i filter ulja, pa ima malo buke, kod starijih motora, dok se sve ne napuni uljem.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 14.05.2013. u 13:33 GMT+1]
3163/5069 cozmo_im @ 14.05.2013. u 19:29
Podizaci - klackalice - svejedno je, posto apsolutno istu svrhu imaju - razvod ventila sa bregastom.
Naziv je drugaciji, ali ne menja ulogu tog konkretnog dela motora.
Sve ovo sto si ti nacrtao znam poodavno bez tvoje pomoci.
Ovo o cemu prica danguba moze da bude samo los filter ulja (kao sto sam odmah rekao) i da se zbog manjka pritiska cuju klackalice (ne znam kakvo iskustvo imas ali kazem ti lepo da sam uzivo cuo i video kako se to desava i receno mi je da je to boljka).
Tappet noise je generalno znak za naziv lupanja svega u razvodu ventila.
Posto je danguba odlicno opisao taj zvuk, to je to. Neka proba drugi filter ulja ili nek cekira klackalice (da ih nazovem po PS-u) ako se i tad budu cule.
I apsolutno se razlikuje zvuk od radilice, lezajeva od ovog zvuka. Potpuno su razliciti.
Cak sam video i kako se cekira frekvencija zvuka na tom motoru.
Cuo sam i naprimer kako se cuje kad se odvali deo svecice pa se vozi tako duze vreme...
3164/5069 Cezar Corolla @ 14.05.2013. u 21:11
Klackalice i podizaci nikako ne mogu biti isto, nemaju istu namenu i potpuno su razliciti delovi motora. Da je to isto, ne bi postojali drugi nazivi. I jako menja ulogu tog konkretnog dela motora. Ovaj motor nema podizace. Ako su poluosovina i homokineticki isto, onda su i klackalica i podizac isto. Neznanje i tvrdoglavost.
Kod ovog motora klackalica je obican deo metala i nema podmazivanje. Bregasta ima podmazivanje i prenosi je na klackalicu, ali samo na spoljni, nalezuci deo.
Posto je tebi receno ( a nemas iskustvo) da je to boljka, zato i ne bi znao da objasnis zasto klackalice lupaju, ako im nije potrebno podmazivanje, pa zato pises sve ovo.
Tappet znaci podizac i to svakako jeste naziv za lupanje podizaca, ali hidropodizaca, koje ovaj motor nema, a ne bilo cega u tom delu motora.
Mozes li objasniti sta treba cekirati kod klackalica, ako lupaju?
U pravu si da se razlikuje lupanje radilice, kada motor radi. Ali to je kada ima zazora izmedju radilice i lezajeva radilice. To je sasvim druga prica. Ali ja nisam pisao da ima zazora izmedju lezajeva radilice i radilice, nego da radilica u trenutku kada upalis motor nema pritisak ulja, pa se zato cuje. Radilica trpi mnogo vece udare pa se zato mnogo vise cuje, ako nema pritisak ulja, koji klackalici u ovom motoru nije ni potreban.
Sve ovo sto pises se svodi na to sta ti je neko ispricao pa ti sada prepricavas, a ne na iskustvo. Kako vidim, nista od ovoga nisi drzao u ruci niti popravljao, jer da jesi, bilo bi ti jasno da podizac ne postoji, a da je klackalica samo komad metala, koji moze da lupa samo ako je zazor izmadju nje i bregaste prevelik.
Filter ulja treba promeniti, ali ne zbog klackalica. Ja sam objasnio strucno zasto to treba uraditi. Zbog zazora izmedju zvezde na uljnoj pumpi i bloka motora.
Ako se dobro secam, ti si pisao i da ovaj motor ima vratilo za uravnotezenje, sto je neistina. 2E nema balans osovinu.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 14.05.2013. u 21:43 GMT+1]
3165/5069 Cezar Corolla @ 14.05.2013. u 21:53
Evo ovo je klackalica. Tu apsolutno nema sta da lupa, ako je zazor ventila podesen. A ako nije, nece prestati za par sekundi.
Ovo je samo deo koji se stavlja na klackalicu, ali nije klackalica.
3166/5069 BoraMalivuk @ 14.05.2013. u 23:51
Ljudi, imam jako slican problem kao i Danguba.. Ukratko, popizdecu od majstora kojekakvih! Ubacio sam generalno sredjen motor sa menjacem, bolji od mog definitivno, pre nekog vremena. Od tada ne mogu da nastelujem ventile koji kloparaju sve vreme, stelovali, drndali ali bez razlike. Kada se auto zagreje malo se manje cuju, nemirno radi i slabije vuce, inace jasno mi je da se steluju na vruce na 0.20. Poenta je u tome sto je pre prebacivanja radio sasvim kako treba a onda je majstor uzeo da ga steluje i sve poremetio. Na kraju smo morali da pritegnemo ventile na 0.15 da ne bi lupali.. Uopste ne mozemo da zakljucimo sta je. Stavljen novi filter, ulje, svecice, zupcasti, uzupcena kako treba, noviji razvodnik, kablovi itd. Poooludecu! Kao da vozim trabanta! To nije toyota! Ako imate nekog ko zna sta radi puno bi mi znacilo!..i bregasta je ok, jedino ne znam kako da iscekiram ventile tj. podizace_----
3167/5069 BoraMalivuk @ 15.05.2013. u 00:06
..klackalice.
3168/5069 Cezar Corolla @ 15.05.2013. u 09:01
Probaj otici kod nekog drugog majstora.
Tvoj problem nije isti, jer ti se klaparanje cuje stalno i to nema veze sa onim sto sam ja pisao.
3169/5069 BoraMalivuk @ 15.05.2013. u 14:20
Kod kojeg? Neka mi neko preporuci nekoga ko ume..odlepio sam od raznorznih.
3170/5069 Cezar Corolla @ 15.05.2013. u 15:16
A jel tebi i sada na 0,15 lupa?
Da li lupa stalno ili samo kad dodasjes gas?
Moguce je da nije dobro uzubljen razvod ili ne stoji dobro razvodnik i da se sve zbog toga cuje i slabije vuce i losije radi.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 15.05.2013. u 20:27 GMT+1]