Pa naravno...o tome se radi...Kvalitet delova je jako los. Meni se isto desilo, da sam zamenio klinasti kais, i posle par stotina km. vizuelno proverim motorni prostor, i primetim, "nov kais" koji se samo sto nije otkinuo. I onda sam u prolazu kupio kais i na ulici menjao kais...Zato ti i ne savetujem da siris posao, jer su ti delovi koje imas u motoru, kakvi god da su, sigurno boljeg kvaliteta od novih kupoivnih. Jedino kad se nesto mora...pa tad se mora, dotle vozi i uzivaj...:)
3652/5069 cozmo_im @ 20.05.2014. u 16:02
Ako proradi kad se upali.
Po iskustvu majstora, krivi 1-2 ventila uglavnom. Ali to cemo videti kad probamo da ga upalimo.
3653/5069 vladd @ 20.05.2014. u 16:52
Ako je pukao kais ne bi trebao ni jedan ventil da iskrivi. Malo je verovatna opcija da bas u tom trenutku bregasta drzi dovoljno dugo otvoren ventil dok se klip penje..lakse joj je da je opruge vrate na pocetnu poziciju..
Ako je prezupcio pre pucanja, e to je ono sto su pitali "da nije trokirao". Tada je poprilicno moguce krivljenje ventila i pucanje kaisa zbog opterecenja bregaste.
Pukao kais, rasteretio radilicu, ona za vratila u rastereceni polozaj i kraj price. Ventili uz glavu, klipovi rade "na prazno".
3654/5069 cozmo_im @ 20.05.2014. u 17:00
Da, tako je verglao na prazno (kao kad nemas varnicu).
Elem, samo se ugasio. Nijedan trzaj nista, bukvalno kao kad mu iskljucis struju. Samo se popalile lampice. Ne mogu da skinem donji deo poklopca zbog remenice da vidim.
3655/5069 pajapop @ 20.05.2014. u 19:46
A sto bi skidao donji poklopac? Sta sad tu ima da se vidi? Prvo, ako je pukao, to se odmah vidi, kad se skine gornji deo poklopca. a ako stoji upregnut, treba ga prstom pritisnuti i videti koliko se uleze. Ako se uleze vise od 1.5-2cm onda je labav. Takodje, dovoljno je malo podici tocak i zakrenuti radilicu, ako se pokrece i remenica bregaste, e tad je sigurno pokrivio i nesto od ventila, jar malo je verovatno da se nisu "sustigli". Ako se bregasta ne pokrece, onda su pojedeni zupci koji nalezu na remenicu radilice, i tu ima neke sanse sto pise Vladd, al`l to je malo verovatno jer bregasta moze da se zakrece i po inerciji, malo ali dovoljno da nesto napravi. Mozda je cak bolje i ne paliti auto dok se ne skine glava i ne provere ventili. Skupo, al...manja steta.
3656/5069 zarkoj @ 20.05.2014. u 20:17
Samo nagadjanja.
Lepo sinuti remenicu i poklopac zupcastog....
Ako je mastio kais to se vidi odmah... i na remenici bregaste mora da pokaze...kao i na kaisu
Semering radilice kad pusti ulje ne moze da masti kais, pre ce biti da je semering bregaste popustio e od njega kais moze da strada.
Mozda ti je popustio spaner pa usled motornog kocenja olabavio kais i preskocio.
Bezbolnije je kad pukne zupcasti nego kad prezubi to je sigurno.....
Kad skines gornji poklopac zupcastog lako mozes da vidis zategnutost kaisa. Moguce da je pukao klin remenice na radilici pa remenica vrti ali koliko je to moguce.........
Ili je pukla osovina uljen pumpe pa olabavila kais.
Zato ovako mozes samo da nagadjas. Skini remenicu i poklopac zupcastog pa da se vidi sta je.
Ako si u mogucnosti zalepi neku fotku da malo diskutujemo....
3657/5069 Cezar Corolla @ 20.05.2014. u 21:01
Prva operacija. Ako se skine gornji poklopac kaisa, ubaci u petu brzinu, pogura napred, vidi se da li idu i radilica i bregasta. Ako se ne vrte obe, pukao je.
Ako je poceo da vergla jako brzo, bice da je pukao kais.
Kod ovog motora se zna desiti da polomi klackalice, neke, u zavisnosti od nacina pucanja, a ne iskrivi ventile. To se desi ako udari drugi, manji usisni ventil. On je ravan sa glavom, pa se ne iskrivi, ali kad ga klip udari, polomi klackalicu. Inace, mozes i da ne skidas glavu ako su samo te klackalice polomljene. Pokupi ostatke, povadi, zameni zupcasti i vozi. Imaces 11 ili 10 vantila u upotrebi, ali samo ako su bas te klackalice polomljene. Ako ne zelis da skidas glavu ili dok ne skines.
Ako je samo prezupcio, malo, ne bi on tako brzo verglao, kao da nema kompresije.
AKo je prezupcio, lako mozes proveriti da li je u fazi, ako samo skines gornji poklopac kaisa. Dole imas oznaku van plastike na remenici PK kaisa, a gore na bregastoj imas oznaku na remenici zupcastog. Tako ces znati da li je i koliko prezupcio.
3658/5069 Cezar Corolla @ 20.05.2014. u 21:19
Citat:
vladd:
Ako je pukao kais ne bi trebao ni jedan ventil da iskrivi. Malo je verovatna opcija da bas u tom trenutku bregasta drzi dovoljno dugo otvoren ventil dok se klip penje..lakse joj je da je opruge vrate na pocetnu poziciju..
Ako je prezupcio pre pucanja, e to je ono sto su pitali "da nije trokirao". Tada je poprilicno moguce krivljenje ventila i pucanje kaisa zbog opterecenja bregaste.
Pukao kais, rasteretio radilicu, ona za vratila u rastereceni polozaj i kraj price. Ventili uz glavu, klipovi rade "na prazno".
Ne postoji pozicija bregaste kada su svi ventili vraceni. Uvek ima bar dva ventila koji su otvoreni, pa ih klipovi mogu udariti. A on je pokusavao verglanje nakon sto se ugasio. Ako je pukao, a on verglao, morao je udariti. Osim ako klipovi ne dohvataju ventile.
Kad kais pukne, bregasta se zaustavlja mnogo brze nego radilica, jer radilicu gura zamajac ili cak i sam hod auta, ako je vozilu u brzini.
3659/5069 ing.danguba @ 20.05.2014. u 21:55
UF ,kakva tema...tačno je da nepostoji položaj bregastog vratila kada su svi ventili gore,zatvoreni,uvek je neki dole pritisnut...da je bilo neke havarije ,čuo bi se i osetio udar...nemože to baš tako tiho da se odigra.Meni takodje u leru kaiš ima neke vibracije i oscilacije,takođe je motor jako suv osim što vlaži baš na istom mestu kao kod tebe Kozmo,na semeringu uljne pumpe ali je kaiš suv,svakog vikenda ga gledam jer ne znam koliko je star i koliko je prešao i napokon za 10 tak dana sam i ja na velikom servisu samo da izdrži.Kaiš je Gates Unitta,rađen za Azijsko tržište.Zimus kada je hladno kada se blok i glava skupe bez problema sam ga pomerao i 5 mm van remenice što me BAŠ brinulo.E sada očigledno da neću naći tako dobar kaiš i španere,svi nude Dajko a to ni na lajku nisam hteo da stavim.Inače sada je zategnut da škripuca kad hoću da ga šetam po remenici i sve to samo od sebe,još nisam imao priliku da skinem dekl da vidim sve te rolere i španere i šta se dešava tamo.Kako god samo da izdrži neki dan a ipak nije prezubio a baš je zimus bio labav da sam se ježio kad palim.Inače motor mi je odličan ni 2 deci ulja nepotroši na 5000.Elem..neće baš zub na kaišu da se otkine tek tako...prvo guma mora da ostari i isposti se...moj ćale 2 god vozi Tavriju vide se konci kroz pukotine i mastan je ali nepuca još.....a on se nesekira auto nije interferentan.Moj savet namesti drugi zupčasti,uzubi je..ubaci u 4vrtu,digni desni točak i lagano vrti rukom...ako se ništa čudno nedogađa pali mašinu....
3660/5069 cozmo_im @ 20.05.2014. u 22:20
Za Cerzara:
- Ne vrte se obe
- Verglao je brzo kao kad nemas varnicu (kad mi rikno komutator i tad sam se utronjao da nije kais bio)
- Pogledacu sve repere ili cu da slikam cim stignem pa javljam.
- Nisam cuo nikakve udarce, nikakav zvuk, mada mi kaze burazer da se to i ne cuje u sustini.
Sto se tice verglanja reko mi lik iz Forme da od toga mu nista ne moze biti. Ono sto je jos rekao da je pozitivno da je samo se ugasio bez tog cimanja.
Kumu je pukao na Civicu na 130 na sat, ovaj verglao kao lud - nista. Zamenio kais i vozio ga jos dugo posle. Drugaru na Golfu 1.6 prezupcio prilikom stajanja na semafor, i on ga verglao vise puta u prazno - nista, samo zamenio i vozi misko.
To izgleda ima veze samo u trenutku pucanja kaisa.
Rekli su mi takodje da ubacim u IV i da ga guram i ako remenica radilice obrne krug da bi trebalo da je ok.
E sad ne znam da li da probam da okrecem bregastu rukom rekli su mi sad je kako god ispao iz faze.
Za Zarka: nema trunke ulja kod semeringa bregaste, sve je suvo, ali dole ne vidim. Kais gore stoji, ali dzaba kad nemam gde da skinem nista, na parkingu je. Tek kad organizujem slepanje, mocicu da gledam.
U svakom slucaju svi kazu da zamenim kais pa da se proba.