@pisac meni je bios slican zvuk odmah nakon sto sam zamenio regler,posle je postao (skoro) besuman ... Inace dok ga ne otvoris mozes samo da nagadjas.Imao sam slicne manifestacije, malo drugaciju buku i lose punjenje, a krivac je bio lezaj ...
12/69 vladd @ 03.12.2011. u 17:11
Citat:
zarsilic: Za merenje amperaze nije potrebno skidati klemnu.
Ne mora, ali ako zeli da otkrije sta se desava sa akumulatorom, to je najsigurnije, ako mu nesto drugo vuce struju.
Sam alternator dosta pokaze i obicnim merenjem napona, pri raznim obrtajima...
Elem, prikljucenjem snaznog izvora, svakako se zaludjuje regler, koji obara napon alternatora (i pobudu), sto moze da izazove nepredvidjene efekte, zavisno od snage alternatora, snage ispravljaca, stanja kablova i spojeva...
Posebno je indikativno sto se "praznjenje" desava u radu..ako sam razumeo situaciju..:)..koja je vise cudna nego sam kvar...
Poz
13/69 Zarko Silic @ 03.12.2011. u 17:32
14/69 pisac @ 03.12.2011. u 17:57
Evo update:
Dakle, nažalost poslušao sam Vladd-a :D, i nažalost nisam pretpostavio da struja može biti veća i od 20A :(. Na sreću, uzeo sam kineski multimetar koji vredi nekih 600din (a imao sam i vrednije), tako da šteta nije velika. Sve u svemu, struja je veća i od 20A, i spalila mi je 20A šant na multimetru. Onda sam se vratio na staru metodu merenja preko punjača, ali sam pre toga otkačio grejače, i utvrdio da su upravo grejači ti koji vuku nenormalnu struju. U stvari, ta struja i nije nenormalna kad su grejači u pitanju.
Nego, što se tiče alternatora: Skinuo sam kontrolne žice sa alternatora (tj. sa reglera), upalio sam motor i... nema brujanja. Onda sam tako dok motor radi spojio kontrolne žice i brujanje je počelo. Posle sam u toku rada opet skinuo žice ali brujanje nije prestalo.
Zatim sam utvrdio sledeće činjenice:
- Dok motor ne radi, punjenje preko punjača na nekom opsegu je bilo 4A.
- Dok motor radi, punjenje preko punjača na tom opsegu je bilo 4.25A, a zatim je neku desetinu sekundi kasnije samo od sebe (uz promenu tona brujanja) palo na 3.75A.
Zaključak: Ležajevi izgleda nisu u pitanju (s obzirom da nije brujalo dok nisam spojio žice). Alternator/regler puni, ali vrlo loše iz nekog razloga(?).
Inače, lampica akumulatora u kabini (dok je punjač ugašen i motor radi samo uz pomoć akumulatora/alternatora) se nakon nekog vremena ugasila, pa kasnije ponovo upalila, i tako par puta da bi na kraju zadnjih celih petnaestak minuta bila ugašena sve dok nisam ugasio auto. Međutim, bez obzira na tu neodlučnu lampicu, napon na akumulatoru je svo vreme konstantno padao (ispod 12v), što znači da alternator nešto kao radi ali ne radi dovoljno dobro. Tu me je i ta "digitalna" lampica potpuno razočarala, jer je očigledno moguće da pod određenim uslovima bude ugašena iako je alternator neispavan i akumulator se polako ali sigurno prazni. Naravno, auto nije mogao da upali nakon gašenja jer je akumulator bio ispražnjen.
15/69 vladd @ 03.12.2011. u 18:44
Imam ja dva instrumenta sto su naponski becnula, pa mogu da ti pokloniim santove. Ma sta santove, sve dzumle, ionako putuju prema kontejneru:)
Mada prvo proveri da nije osigurac crkao, za 20-ak ampera, prosto ne mogu da verujem da je sant izgoreo, i da je 60 ampera u pitanju..ipak je to zicetina od par mm, koja je potpuno hladna na 20A...mozda stampa na plocici...
Po ostatku price, vreme je za zamenu reglera..
Bar ga skini i proveri da nije neka cetkica istrosena ili zaglavljena. Zamenu cetkica na regleru nekada je moguce uspesno izvesti, a nekada je veci i kompleksniji posao od cene reglera.
Poz
P.S.
@Zare
Ja za DC struju koristim Tek sondu sa pojacavacem, ali nije zgodna za koriscenje po kolima drago mi je da postoji minijaturni klamp sa DC ocitavanjem:)
16/69 pisac @ 03.12.2011. u 19:50
Citat:
vladd: Mada prvo proveri da nije osigurac crkao, za 20-ak ampera, prosto ne mogu da verujem da je sant izgoreo
Šta god da je izgorelo to je uradilo uz dim koji je izašao baš kroz utičnicu na kojoj piše 20A :D Sumnjam da postoji osigurač na 20A opsegu, naročito kod kineza. Ali šteta nije značajna, ionako je u pitanju kinez pa još opseg 20A koji ne koristim češće od par puta godišnje.
17/69 vladd @ 04.12.2011. u 17:24
Otvori i pogledaj, moguce je da stampa na plocici nije izdrzala struju, sto nije problem popraviti.
BTW..skokni na forum elektronika da ne spamujemo popravkom digitalca Auto Zone:)
Poz
18/69 pisac @ 05.12.2011. u 12:36
Citat:
vladd:Zamenu cetkica na regleru nekada je moguce uspesno izvesti, a nekada je veci i kompleksniji posao od cene reglera.
Genijalci iz Forda uopšte ne puštaju u prodaju posebno regler, već samo ceo alternator u kompletu. Cena je 280€ ukoliko im vratim stari neispravan, a 340€ ukoliko im ne dam stari. Sve mi se čini da mi ne pada napamet da svakih <90 000km dajem 280€ za zamenu celog alternatora. Ja hteo pošteno da kupim regler, ali eto. 'Ajde da je prešao preko 200 000km pa da kupim ceo alternator, ali bre ovako mogu samo da se nasmejem na cenu i uslove. :D
Nego, i dalje mi ne deluje da regler može da napravi brujanje. Pre bih rekao da to brujanje potiče od onih 6 dioda za ispravljanje naizmeničnog napona.
Moja pretpostavka je ovakva:
- Kada upalim motor bez kontrolnih žica u regleru, rotor nema strujnu pobudu i alternator ne proizvodi nikakvu struju (i nema brujanja).
- Kada spojim kontrolne žice dok motor radi, regler pušta pobudu u rotor i alternator počinje ga generiše neku struju ali zbog neispravnih dioda ta struja se najvećim delom troši u samom alternatoru (i otuda brujanje)
- Kada otkačim kontrolne žice reglera dok motor radi, regler i dalje dobija struju preko neke povratne sprege u samom alternatoru, i nastavlja da daje pobudu (i brujanje se nastavlja).
19/69 Java Beograd @ 05.12.2011. u 12:53
Citat:
pisac: Genijalci iz Forda uopšte ne puštaju u prodaju posebno regler, već samo ceo alternator u kompletu. Cena je 280€ ukoliko im vratim stari neispravan, a 340€ ukoliko im ne dam stari. Sve mi se čini da mi ne pada napamet da svakih <90 000km dajem 280€ za zamenu celog alternatora. Ja hteo pošteno da kupim regler, ali eto. 'Ajde da je prešao preko 200 000km pa da kupim ceo alternator, ali bre ovako mogu samo da se nasmejem na cenu i uslove. :D
Alternator traje koliko traje i auto. 200.000 km je zanemarljiva kilometraža. Što nisi otišao kod lokalnog autoelektričara, nego si išao u Ford servis ?
20/69 milovanmaric @ 05.12.2011. u 16:47
Resenje se namece, samo je potrebno izabrati put, a sve prema odnosu cena/pouzdanost. Tako, da ja sad tu vidim, par opcija.
1. Pravac autoelektricar (ili viklerska radnja), te skinuti i proveriti ispravnost statora, rotora, reglera i okolih sklopova unutar alternatora, pa iz toga videti koliko kosta da se resi. Ovde jeste prednost, sto se moze desiti, da ce se problem resiti za male pare, ali se isto tako moze desiti da ces se cimati X vremena, dok se to resi, pa onda tebe tvoje vreme kosta vise nego da si kupio nov. A mozda neki elekticar ima i remontovane bas ko u tvom Fordu, pa mu das tvoj stari, on tebi repariran, sa nekom garancijom, te se nadjes na pola cene novog, ili slicno.
2.Ili auto otpad, naci alternator u zdravom stanju, da se to ispitati, mada niko ne garantuje, sta ce biti za 2 dana sa tim.
3.Ili nov alternator.
Sad, sto je se pokvario, moze biti vise faktora. Ako bih ja gledao kroz neku teorije zavere ''velikih igraca'', pa recimo da je to jedan od sklopova, za koje proizvodjaci planiraju da postane kao vodena pumpa, kad menjas kais, promenis i pumpu i alternator, jer to je avaj potrosna roba. Samo jos i da pocnu da ih isporucju zapertlovane i zalivene.