Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion

elitemadzone.org :: TechZone :: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19071 | Odgovora: 49 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

concord
Slovenija

Član broj: 50184
Poruke: 6
*.dsl.siol.net.



Profil

icon Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion03.03.2005. u 14:19 - pre 233 meseci
Znano je, da je Tu-144 bio prvi putnički nadvuzčni avion, kojega su Rusi kopirali od Francuza i Engleza (Concord). Zašto onda nije daljnji razvoj bio tako dobar, kao kod concorda?
 
Odgovor na temu

gane1

Član broj: 47360
Poruke: 624
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion03.03.2005. u 18:49 - pre 233 meseci
"...Kojega su Rusi kopirali od Francuza i Engleza..."-da nije obrnuto?
Rusi do sada osvojise na svim mitinzima sve sto moze da se pokupi u avio industriji,helikopteri su im ubedljivo najbolji na svetu,motore da ne pominjemo...itd!Prvo anti-G odelo,prvo sediste sa katapultom!Treba biti objektivan a ne citirati zlurade zapadne izvore!Skoro sam cuo kako jedan nas "umni"poznavalac pominje ruski SUKOJ,pa mi je zvucao malo idiotski!Ako vec anglosaksonci ne mogu da kazu SUHOJ-mi mozemo!Ali to ujedno dokazuje odakle mu podaci za koje je sve vreme tvrdio da su izvorni!
 
Odgovor na temu

yolja624

Član broj: 9380
Poruke: 1856



+643 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 00:06 - pre 233 meseci
Licno, najvise volim teme tipa:"koji su avioni bolji, Ruski ili USA", cija je "puska" duza, ciji je tata jaci a mama ljepsa...

@gane1
Ko pravi bolje avione/helikoptere? Zavisi o kom segmentu govoris!

- Sto se tice potiska motora, trebalo bi da u svim klasama mlaznih motora rusi imaju primat. (KN/kg ili slicno, nisam bas siguran da li je to jedinica mjere)
- Sto se tice avionike, zapadni avioni daleko nadmasuju ruske! Elektronika kod rusa i nije bas nesto.
- Sto se tice otpornosti na ostecenja ruski bi trebali da budu cvrsci! I to zato sto su jednostavnijeg sastava.
- Sto se tice "nevidljivosti za radare - Stealth", rusa u tom segmentu jednostavno nema. Amerikanci su daleko dogurali. Prave lovce, "multirole" i bombardere u "stealth" tehnologiji.
- Sto se tice nosivosti tereta, ruski vazduhoplovi, skoro u svakoj klasi, nadmasuju americke.
- Sto se tice helikoptera, svaki ruski ima pandan u NATO sastavu. Stoga, glupo je govoriti o prednostima jednih nad drugima.
- Sto se tice doleta, tu je situacija slicna.
- Sto se tice brojnosti, Amerikanci imaju vise aviona od Rusa! Rusi svoju strategiju u "hladnom ratu" i mogucem sukobu sa NATO je bazirao na "brojnosti celika" na tenkovima, a NATO, na "air superiority". Oov citaj kao "Dva losa, ubise Milosa"

U civilnom vazduhoplovstvu, situacija je kao i u vojnom, samo ne govorimo o borbenim karakteristikama, vec neki drugi parametri imaju svoju ulogu. Jednostavno, Rusi ne prave dovoljno udoban putnicki avion, koji bi imao prodju na svjetskom trzistu. Boing, ERBAS i ostali prave daleko udobnije masine. Sam Konkord je bio za zapadne pojmove "skucen i neudoban" ali je bio hit zbog brzine! Mozes misliti kakvu udobnost je imao taj Tupoljev? Kao volovska kola, koja, budi receno, lete skoro 2000 km/h! Uzas! Putnici bi poslije slijetanja isli u termalne banje da isprave kicmu i udove. Ili je mozda razlog bio ovaj dogadjaj:
[url]http://aeroweb.lucia.it/~agretch/RAFAQ/Tu-144.html[/url]

Kvalitet nekog aviona je kombinacija svih gore navedenih parametara i jos ko zna cega sve ne. Sve zavisi od potreba "potrosaca".
A ko je od koga sta ukrao? Pa ajde reci mi molim te, u zadnjih 60-70 godina sta su napravili rusi samostalno bez Amera i obrnuto? Bar sto se tice vojne avio industrije! Nista! Kradu jedni od drugih i to stalno. A ponekad se i ispomazu ;)
Vidi sliku na: (malo lijevo od vrata nesto pise - 6 slova, prvo "B")
[url]http://www.aviation.ru/jno/MACS99/images/Tu-144LL.1.jpg[/url]
ko sta krade:
[url]http://www.answers.com/topic/tupolev-tu-144[/url]

Pozdrav, i ne zamjeri!
Yolja
 
Odgovor na temu

concord
Slovenija

Član broj: 50184
Poruke: 6
*.dsl.siol.net.



Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 09:44 - pre 233 meseci
Da, slažem se sa tobom, Volja624. Nije mi jasno jedino, kako to, da Rusi nisu napravili udobniji avion. Ali dobro, nisu......

Ali što me najviše boli, je to, da su od 17 napravljenih aviona 'sačuvali' samo nekoliko (ne zanm točan broj). Pa kako ih nije sramota, da su uništili ove divne i neponovive avione. Na slikama sam vidio napuštene avione, kako raspadaju na pistama i smetlištima (vidi:)

http://perso.wanadoo.es/tu144sst/fleetoverview.html

Jedino je jedan, koji znam da če opstati neko vrijeme, a to je u muzeju u Njemačkoj:

http://www.technik-museum.de/tupolev/tu_bilder.html


Čak se nisu udostojili sačuvati i onog, prvog, koji ima zgodovinski značaj.

 
Odgovor na temu

risp73

Član broj: 10771
Poruke: 1182
81.93.81.*



+40 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 11:50 - pre 233 meseci
"Rusi kopirali od Francuza i Engleza" ;-)

Retroaktivno?

Tu-144 je poletio prije Konkorda.
 
Odgovor na temu

concord
Slovenija

Član broj: 50184
Poruke: 6
*.dsl.siol.net.



Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 12:04 - pre 233 meseci
Pa šta, ako je poletio prije concorda? Špijunaža je uradila svoje. Vidim, da nisi baš poučen o ti m stvarima.
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.etf.bg.ac.yu.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 12:20 - pre 233 meseci
@gane1: Rusi su prvu put videli anti-G odelo na Geriju Pauersu (pilotu oborenog U-2). Od tada su i poceli da ga koriste (kopiraju).
Rusi nisu mnogo gubili vremena oko stealth tehnologije, jer oni imaju praksu da svoje avione iste generacije izbacuju 5-10 godina nakon Amerikanaca, i kad Amerikanci vec sve ispitaju, vide gde su propusti i sl, Rusi ih ne naprave. Rusi, takodje, uvek prave avione da bi bili protiv teza americkim. Znaci, takvi, ali malo bolji. I onda se ispostavilo da je stealth i sve sto ide s njim prilicno slabo, jer nisu avioni bas tako nevidljivi kao sto se mislilo. Onda je koncept jednostavno napusten, jer je svaka nevidljivost isla na stetu manevarskih osobina, a Rusi to nisu hteli da plate. Pandan F-117 bi recimo bio Su-34, koji je baziran na Su-27, pa shodno tome moze i neke lovce da stavi u dzep kad su manevarske osobine u pitanju, dok je F-177... solidan plug.

JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 12:50 - pre 233 meseci
Tu-144 je bio neuspeh i tehnicki i komercijalno - a verovatno je u to vreme svako kopirao od svakoga sve sto se moglo dobiti putem industrijske spijunaze :)

Concorde je bio bolji finalni proizvod i, da, bio je dovoljno jeftin da bude upotrebljiv par decenija za posebnu klasu putnika, ali ni to nije bilo dovoljno da bude komercijalni uspeh, i opste je poznato da je ceo projekat isao "na baterije" uz pomoc visoke politike i beneficija od strane Francuske i UK (ko su kupci Concorde aviona ;-)

Boeing se na vreme izvukao iz te besmislene trke, navodno politickom odlukom (mada kruze price da je njihov supersonic koncept bio totalni promasaj u tehnickom smislu) i preusmerili su svoj trud na do sad najbolji civilni avion - Boeing 747.




DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

concord
Slovenija

Član broj: 50184
Poruke: 6
*.dsl.siol.net.



Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 13:01 - pre 233 meseci
Da, Francuzi i Englezi su iskoristili nesreču concorda 2000.g i prizemljili cijelu flotu. Iskoristili su 'gužvu' i povukli svoje nekomercialne concorde, a da pritom nisu trebali priznati neuspjeh i nekomercialnost ovih aviona.

Čuo sam priče, da je za zadnji (zgodovinski) let trebalo platiti više od 50.000 dolara.

Puno toga nije bilo istinito u izvještaju o nesreči tog kobnog concorda, koji se zapalio. Čak nije bilo ni neodvisnih inspektora i stručnjaka, nego su Francuzi sami napravili uviđaj nesreče.

Navodno su tri pilota, koja su pilotirala concorda i več su u penziji pokrenula novu istragu o tome, kako se strvarno zapalio concord. Sumnja se na sabotažu sa najvišeg vrha zbog nerentabilnosti aviona.
 
Odgovor na temu

JoeKuboj

Član broj: 3511
Poruke: 28
212.200.23.*



Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 13:15 - pre 233 meseci
Citat:
i preusmerili su svoj trud na do sad najbolji civilni avion - Boeing 747


a po cemu je to 747 najbolji civilni avion ?

Citat:
Da, Francuzi i Englezi su iskoristili nesreču concorda 2000.g i prizemljili cijelu flotu. Iskoristili su 'gužvu' i povukli svoje nekomercialne concorde, a da pritom nisu trebali priznati neuspjeh i nekomercialnost ovih aviona.


a zasto su onda potrosili ko-zna-koliko miliona evra/funti na update posle nesretje ne bi li opet leteli (kao sto su i poleteli u julu 2001.) ?

Citat:
(ko su kupci Concorde aviona ;-)

nazalost na kraju su ih kupili samo AF i BA, ali do pocetka '70tih bilo je naruceno oko 270 komada (http://www.concordesst.com/history/orders.html), ali su skoro svi odustali nakon naftne krize.

 
Odgovor na temu

concord
Slovenija

Član broj: 50184
Poruke: 6
*.dsl.siol.net.



Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion04.03.2005. u 13:43 - pre 233 meseci
Da je avion koliko-toliko bio rentabilan i siguran, i dalje bi letjeli sa njime.

Svi ostali su odustali zbog prevelike potrošnje, što dokazuje nerentabilnost.

Isto tako je i udobnost u pitanju.
Jedino status nadzvučnosti i prestiž bile su dobre komercialne karakteristike.
 
Odgovor na temu

gane1

Član broj: 47360
Poruke: 624
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion05.03.2005. u 08:56 - pre 233 meseci
Tema je preobimna za samo jedan post!Medjutim-na jednoj svetskoj izlozbi u Parizu kad su ameri prikazali STELT tehnologiju,Rusi su na konferenciji za stampu /sto je proslo dosta NEZAPAZENO/rekli kako veruju da njihove zapadne kolege ne misle to ozbiljno!?!?!?A koliko je sama stelt tehnologija pouzdana i sigurna-videli smo sami!I ona je pukla " ko zvecka"!Pisal i nasa stampa nedavno,odrzana simulacija borbe poslednjeg modela SUHOJ sa F-16,negde na moru!Ameri poleteli i gledaju nervozno na sat jer na radarima nema Rusa da dodje,i onda iznervirano radio-vezom pitali pa gde je taj ludi Rus?Zaprepastili su se kad im je reako-iznad vas sam,mozemo da pocnemo!Stelt?
Sto se broja aviona tice-Rusi su jedina vojska na svetu koja ima frontalnu avijaciju ,znaci imali su ili i dalje imaju doktrinu da treba drzati front avionima,pa ti vidi koliko lettilica treba za to!Sto se tice doleta-PROMASAJ!U americi sam upoznao naseg coveka koji je radio na Aljasci na busotinama nafte!Trebalo je da dodje ruski helikopter da podigne neku platformu i pricao mi je da je par dana pred dolazak odjednom povecan broj radnika,a to su bili radnici kojekakvih spijunskih sektora koji su rasporedili vozila i neku opremu uokolo verovatno u nadi da malo osmotre helikopter,jer zbog daljine je smatrano da ima goriva da doleti ali ne i da se vrati!Kaze zatim da je Rus doleteo,spustio sajlu,zakacio i postavio platformu,i kad su mu otkacili teret rekao DOSVIDANIJA,i okrenuo nazad za Rusiju,a da su ameri u neverici gledali za njim!Pogledaj uporedne karakteristike najnovijeg KAMOV-a pa ce ti biti sto-sta jasnije!Sto se udobnosti tice tu si u pravu ali i tu ima -ali!Osamdesetih godina sam bio u Rusiji,i saznao da je let Moskva-Lenjingrad/tadasnji/ jeftiniji avionom nego da se ide vozom ili kolima,,pa ispada da su oni tezili masovnosti na ustrb slusalica i muzike koju i onako niko bas i ne slusa/bar koliko sam ja video a leteo sam mnogo/!U Svajcarskoj se odrzavaju svetski mitinzi helikoptera i smatra se da tu vise nema sta da se vidi jer standardno godinama unazad pobedjuju ruski!A sto se kradje tice-e tu si dosta neobavesten!Doduse do podataka se moze doci samo posredno,ali:zemlja koja je najvise davala na fundamentalna istrazivanja do pre par godina/za danas ne znam/je Rusija!I na zapadu se za studije prirodnih nauka uci ruski jezik!Prva plazma-Rusi!Mikro livenje-Rusi!Svemirska stanica-Rusi!Ameri prosto kao crnogorci-vole da su prvi i kad to nista ne znaci!MIG-31 moze da sto posto izadje na kraj sa dva F-16,ameri gadjali i najavili kao svetsku senzaciju i demonstraciju moci i preciznosti onu metu na ostrvima i promasili!Odmah zatim Rusi gadjali metu na Kamcatki-i /GLE CUDA/pogodili!O cemu pricamo?Jedni vole cirkus-drugi cute i rade!U svemirskom programu-ameri sletali u vodu a Rusi na kopno!Na kraju -ameri popi***li kad su /konacno/ukapirali da nema buducnost ako kapsule "pecaju"po morima!Jedno je medjutim sigurno-OGROMNA je steta sto se i jedni i drugi iscrpljuju u nastojanjima da se medjusobno nadmase ali na pogresnim poljima!Nauka DA_ali da bude u sluzbi mirnodopskog razvoja covecanstva,jer pazite:nuklearni rat je prvo bio "malo moguc",zatim "neprihvatljiv-neisplativ" a danas smo evoluirali do toga da je "prihvatljiv"!Strasno je i kad pomislim koliki je materijalni,intelektualni,tehnicki i tehnoloski potencijal do sada ulozen a i dalje se ulaze da bi se usavrsila tehnika kojom treba nekoga ubiti/cesto u ime DEMOKRATIJE/!Koliko bi bolesti bilo pobedjeno,verujem da bi problem energije bio resen a i u svemiru bi se napredovalo brze!Ali je ocito da su ljudska oholost i sujeta bilo da su plod psihosomatske i/ili ideoloske prirode jaci od svake logike,pa je ljudski rod tu gde jeste!Zarobljenik sopstvenih strasti i/ili ambicija!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.verat.net.



+7177 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion05.03.2005. u 13:49 - pre 233 meseci
Citat:

Strasno je i kad pomislim koliki je materijalni,intelektualni,tehnicki i tehnoloski potencijal do sada ulozen a i dalje se ulaze da bi se usavrsila tehnika kojom treba nekoga ubiti/cesto u ime DEMOKRATIJE


Zameniti "demokratiju" sa "diktaturom proletarijata" pa se dobija i ruski model koji je izneo svu tu njihovu TU-xxx tehnologiju u ime tzv. radnicke revolucije ;-) Mislim, face it - ljudi su generalno kvarljiva roba, ideologije su samo paravan :-)

Ipak, TU-144 je bio totalni promasaj i u poredjenju sa Concorde-om, koji je isto tako promasaj u odnosu na ispod-zvucni B747, bar u epohi 20-tog veka ;-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

gane1

Član broj: 47360
Poruke: 624
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion05.03.2005. u 15:21 - pre 233 meseci
Oba aviona su pravili ljudi koji bolje od nas znaju dali je ili nije promasaj!A ako diktaturu proletarijata zamenimo diktaturom demokratije pitam se /uzalud/ gde je razlika?
Sve dobro dolazi sa zapada-sve lose -sa istoka!Nije li i to radjanje jednoumlja bez objektivnosti i liseno realnog?Negde "imamo pravo"a negde "imamo pravo da imamo pravo"-razlika-ima li je uopste?
 
Odgovor na temu

yolja624

Član broj: 9380
Poruke: 1856



+643 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion06.03.2005. u 14:03 - pre 233 meseci
sve manje aviona a sve vise politike... zalosno!

Generalno, Rusi "kvalitetnije" rijesavaju mnoge probleme iz metalurgije, masinstva, fizike... ali nemaju novca ili smisla za "biznis" da bi od tog pronalaska vidjela puna korist. Na zapadu se skoro svaka dobra ideja dobro unovci sto daje kapital za ostvarivanje sledece dobre ideje. To je osnovna razlika izmedju Rusa i Amerikanaca, bar sto se tice nauke.

E sad, desava se da ljudi glorifikuju jedne ili druge, sto nije bas u skladu sa cinjenicama. I Rusi i Amerikanci su imali velike uspjehe na polju avijacije, ali i znacajne promasaje. Da se razumjemo, TU-144 je poletio samo nekoliko dana prije konkorda. To samo govori da su i jedan i drugi u sustini nastali u istom tehnoloskom trenutku i da je industrijska spijunaza imala umjesane prste.

Nisam "rusofil" ili "usa-fil", samo pokusavam da realno posmatram i jedne i druge.
Tacno je, prvi covjek u svemiru je bio Rus, ali prvi covjek na Mjesecu je bio Amerikanac. Prvi covjek koji je napravio helikopter je bio Rus (Mikelandjelov model nije letio), ali je prvi helikopter made in USA! Prva svemirska stanica je bila Ruska, ali sjetite se da je vise bila u rezimu "havarisano" nego sto je bila u normalnom rezimu. Prvi nadzvucni let je izveden u SAD-u, ali je letjelica pala i pilot je stradao, i to zbog banalnog tehnickog problema. Sve u svemu, i jedni i drugi su zaista ucinili mnogo na razvoju ne samo avijacije nego tehnoloskog napretka u svim oblastima. Zahvaljujuci trci u naoruzanju, danas raspolazemo sa toliko "sprava i spravica" koje bi za ljude od prije 100 godina bile nezamislive.

Pozdrav!
Yolja
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion06.03.2005. u 16:25 - pre 233 meseci
Citat:

Oba aviona su pravili ljudi koji bolje od nas znaju dali je ili nije promasaj!A ako diktaturu proletarijata zamenimo diktaturom demokratije pitam se /uzalud/ gde je razlika?
Sve dobro dolazi sa zapada-sve lose -sa istoka!Nije li i to radjanje jednoumlja bez objektivnosti i liseno realnog?Negde "imamo pravo"a negde "imamo pravo da imamo pravo"-razlika-ima li je uopste?


Gane, da ne idemo u politiku - sta je bolje ili nije bolje je najbolje da pitas ljude koji su imali priliku da zive u jednom i one koji zive u drugom sistemu. Ipak to nema puno veze sa avionima.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

cicika
Tijana Dojčinović
Software Developer, GroundLink
Zemun

Član broj: 24659
Poruke: 3104
*.73.EUnet.yu.



+4 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion06.03.2005. u 18:18 - pre 233 meseci
'Ajde se nadalje držite teme, teško je editovati vam poruke kad tako stručno u njih upakujete težnju ka političkoj raspravi.
Hvala!
Use The Force!
“Who said anything about slicing you up? I just wanted to carve a little Z on your forehead — nothing serious.”
 
Odgovor na temu

gane1

Član broj: 47360
Poruke: 624
*.dialup.sezampro.yu.



+4 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion08.03.2005. u 15:35 - pre 232 meseci
Pa sad to sa ljudima koji su u oba sistema ziveli ti je stcarno dobro!Neznam samo zbog cega mislis da nisam i ja slucajno ziveo u oba sistema?Sto se objektovnosti tice ne treba biti ni usa-fil ali ni ruso-fil pa da se neke stvari uoce!Rusi su pre amera shvatili da je glupo ici na mesec na par sati,ali je /sujeta/amera zahtevala da u necemu /bar/budu prvi!Onda su sa zaprepascenjem shvatili sta se dogadja sa programom MIR ali je bilo kasno da nesto pocnu,i nisu operativno bili sposobni za takav poduhvat!Inace je MIR vise nego dobro radio,a to sa kvarovima je delo zlurade zapadne gebels-masine,jer sa toliko neistina i neobjektivnosti tesko da imam drugo ime za njih!Prica o anti-G i Pauelu je prilicno smesna ali u svetlu opste hajke na sve sto dolazi iz Rusije razumljiva!Uz svu tehnolosku "nadmoc" ameri nisu uspeli jos uvek da im odlivak turbina za motor kod livenja kristalise kao jedan kristal,sletali su iz kosmosa u vode sto je stap i kanap za nekog ko je tako "veliki",pa i ovaj satl program im nekako ne ide!Ali sve to se ne pominje tako snazno i cesto koliko recimo da se u Rusiji mnogo pije votka!Pri tom se "objektivno"previdja koliko sy ameri licemerni,sujetni,nevaspitani pa cak i sirovi!Imaju i Rusi mana sigurno,no oni bar ne blate druge,i poredjenju sa amerima su daleko skromniji!
A sto se aviona tice,pogledajte koliko americkih moze da izvede "kubansku osmicu"a da se ne raspadne?/Ovo KUBANSKA nema veze sa Kubom vec sa gradom Kuban u Rusiji gde je izvedena prvi put/!I da zavrsim,u USA sam radio sa ozbiljnim ljudima koji su tehnicki skolovani,i cuo sam tamo jedan slogan koji sam upamtio-bolje par kilograma vise nego nekoliko grama manje!A licno sam uvek voleo one koji diskutuju uz moc argumenata a ne argumentima moci,jer "...kome snaga lezi u topuzu-tragovi mu smrde necovjestvom..."rece Valdika Njegos!
 
Odgovor na temu

yolja624

Član broj: 9380
Poruke: 1856



+643 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion08.03.2005. u 23:38 - pre 232 meseci
@gane1
Glupo ici na Mjesec? Onda je po tebi jos gluplje ici na Mars, ili Saturnov mjesec Titan? A zelja za istrazivanjem i otkrivanje tajni koje nas okruzuju? Ili je i to glupo.
Po tvojoj logici, glupo je na par sati biti na Mjesecu! A sta mislis koliko je trajao boravak u orbiti Jurija Gagarina? Samo 108 minuta! To je jos gluplje, obletis par puta oko Zemlje i ajd nazad. Tu se Rusi ne dosjetise da je glupo?!

Ne osporavam da je MIR bio "gore" daleko duze nego sto je planirano. Svaka cast za to! Ali tvrdim da je veliki dio vremena bio u havariji nego u operativnom stanju. To je cinjenica koju nista ne moze promjeniti. I sami Rusi su govorili o masi tehnickih problema! I MIR nije bio samo ruska stanica vec internecionalana, posto se na njega tokom vremena prikacilo dosta NASA modula sa oznakama STS-60, STS-63, STS-71, STS-74, STS-76, STS-79, STS-81, STS-84, STS-86, STS-89, i STS-91. Malo Guglanja, pa provjeris
A sta mislis, Ameri su mozda smatrali da je projekat MIR, u stvari, glup?
U stvari, imali su i Ameri svoj projekat svemirske stanice, pod nazivom "Skylab" i u toj stanici za tri covjeka, obarani su prvi rekordi u boravku u bestezinskom prostoru.
[url]http://www.phobos.pcm.hr/svemir/istrazivanja/svemirske_stanice.htm[/url]

I na sta bi ti sletao? Sta fali sletanju na vodu?
I satl program ne ide? O Boze! Pa koliko je misija imao space shutle? I sta je sve odnio gore? Cinjenica je da se cijeli projekat space shutla nalazi na "ledu", zbog dvije nesrece ali pretpostavljam da smisljaju nesto novo.
BTW, Ruski "Buran" nije imao ni jedan jedini orbitalni let, samo kojekakve testove bez pola opreme: [url]http://liftoff.msfc.nasa.gov/rsa/buran.html[/url]

I kad si vec kod "kubanske osmice", "kobre", "zvona" i ostalih vratolomija... kakve to koristi ima ako te u toku te egzibicije sa neba oduva AMRAAM ispaljen sa 120 km udaljenosti? A ti u pola lupinga, posmatras kako tvoje 0-0 sjediste i tvoje Anti-G odjelo i ono sto je ispod njega u plamenu pada na majcicu zemlju. Nema od toga ni takticke ni bilo kakve koristi sem lijepog vizuelnog efekta!

Opet da kazem da nisam ljubitelj niti jednih niti drugih. Ni jedni ni drugi mi nikad nisu pomogli u bilo cemu. Amerikanci me bombardovali, ali i ti tvoji Rusi nisu ni malim prstom mrdnuli da ih sprece. A kazes da su veliki? U cemu?
Ali ti govoris sa predrasudama o 250 miliona stanovnika SAD, i izjavljujes da su "licemjerni, sujetni, nevaspitani i sirovi"? To nikako ne mogu da progutam, jer je u svakom slucaju, veoma netacno. Prosjecan Amerikanac, kao i prosjecan Rus su ljudi ko ti i ja, koji se bore da prezive od prvog do prvog. I otkud ti ideja da se prosjecni Amerikanac uopste brine sta piju Rusi?
I ovdje je samo moc argumenata... nema ni malo argumenta moci.

Pozdrav!
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.etf.bg.ac.yu.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion09.03.2005. u 07:40 - pre 232 meseci
Izbacivanje kilograma korisnog tereta u orbitu pomocu shutllea kosta $24k, i ako je bilo planirano da to bude 500-600 dolara. Koriscenjem ruske (kineske, evropske...) to kosta oko $800. Shuttle se koristi samo kad ljudi treba da idu u kosmos, upravo da ne bi bilo buckanja kao nekad. Svaki iole veci teret se iznosi raketama nosacima.
Ako se vec bacakas da dometima, Rusi imaju rakete dometa 300km, a sa buster motorima i 400km. Ali, cemu vajda od tako necega? Protivnik ce biti majmun i leteti na 10km pa da ga ti vidis? Ili ce leteti na 100 ili cak manje metara iznad zemlje i pojaviti se kad se najmanje nadas? A tu vrede manevarske osobine. I kad se ispucaju svi ti AMRAAMi (AIM-120 se to sada zove, a AMRAAM je bilo ime projekta - Advanced Midle Range Air-to-Air Missille), i kad mi pridjes na par km, ili stotina metara, sta onda? Bilo koji avion naprednih manevarskih osobina ce da obuva tu tvoju krmacu sa neba.
Da Amerikanci smatraju da sve to nema smisla, nikad ne bi pravili ni X-29 (obrnuta strela, gde s ena racun brzine poboljsavaju manevarske osobine), ni X-31 (vektorisan potisak), niti bi vektorisan potisak bio planiran za F-22. Inace, konkurentski projekat YF-23 je odbacen, iako je imao vecu "nevidljivost" i nesto vecu nosivnost, jer je YF-22 imao bolje - manevarske osobine (to nije bila jedina prednost, ali jedna je od znacajnijih).
Prica o anti-G odelu nije smesna. To je cinjenica.
Mi smo posle WWII imali zanimljiv projekat aviona gde bi pilot lezao i mogao da podnese 6-7g bez odela.
Ja cu da se drzim tehnike, a apelujem na sve da se manu politike.
JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Tu-144, prvi nadzvučni putnički avion

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19071 | Odgovora: 49 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.