saznao sam sve, dakle posle gomile postova (doduse starih) na ovoj temi, evo prave istine, jer mi je rekao covek koji je radio u Slovenachkom Tomosu 20 godina, a sad drzi servis skutera.
1. suter se moze naci pod sledecim imenima:
Giantco Fvision
Huatian HT125T-23
Jonway Astro
Boatian (nepoznato ime)
Yamasaki YM125T-U
americke verzije rebrendovanog kineza (Roketa, Yamati)
SVE verzije su rebrand Huatian-a, koji je Hong Konshka firma i oni su odgovorni za sastavljanje originala i dizajn. Huatian je iz Hong Kong-a, te otud i inicijativa da imaju sopstveni dizajn, jer je HK u odnosu na China mainland nebo i zemlja.
Novosadski SPRINT
najverovatnije uvozi Yamasaki verziju koja je dosta slabije izrade od Huatian-a, ali manje vise svi losije rade od originala.
2. u skuteru se nalazi GY6 agregat (najcesce koriscen 4T agregat u kineza) tacne oznake 152QMI, zapravo se moze jako jeftino naruciti ceo agregat preko interneta (samo da jos zivimo u normalnoj zemlji gde carina i porez ne iznose skoro kao cena objekta). proizvodjac agregata je kompanija po imenu: Zhejiang Jiajia Juneng Motor Company, i oni se vode kao jak igrac po pitanju delova. treba napomenuti da nije sigurno da li kopije koriste njihov agregat, ili koriste svojih ruku delo, Huatian verzija koristi njihov motor.
3. zamenom rolnica NECETE povecati snagu skutera! pogotovo na ovom modelu. evo i objashnjenja zasto, mrzi me da pisem:
http://www.petrolmag.net/view/articles/how-to/rollers/
4. Karburator - ne dirati. zaista moze da se podesi da skuter ide brze, ali kada promenite bilo sta na karburatoru, morate da obratite paznju da je proizvodjac, makar on bio i kineski, je uracunao ostatak masine da funkcionise po toj i toj vrednosti karburatora. te onda diranje karburatora zahteva promenu jos gomile stvari. jos jedna jako bitna stvar kod eventualnog tuniranja ili zamene karburatora je sto chak i kad znas sve u detalj, retko koji majstor ima iskustva da ga nasteluje kako treba.
5. Filter vazduha - filter vazduha ima smisla kada je pojacan i karburator, jer dzaba vazduh ako je fabricki dovoljno vazduha na postojecu vrednost benzina. e sad - saznao sam da ovaj skuter pati od loseg filtera vazduha koji em nema dovoljan protok, em se jako brzo gusi. te je neopshodno da uz strucni savet nadjete nov filter. pecurku ne preporucujem, jer moze u odredjenim uslovima dovesti do smrti agregata (voda)
6. Auspuh - skuterasi ce da vam kazu da ima smisla menjati auspuh samo na 2T skuterima, to nije istina. 2T skuteri imaju sasvim drugaciji auspuh, koji zbog prosirene komore biva u stanju da vrati vazduh od ostatka spaljenog izduva u cilindar, i to se desava svakog drugog takta, cetvorotaktni motor to ne moze da iskoristi, usled cinjenice da bi prosirena komora vracala vazduh pre paljenja svecice. te zaista mnogo vise koristi imaju 2T skuteri od zamene auspuha nego 4T.
ali, ni 4T ne bi imao nista protiv da ima kvalitetniji izduv. poenta cele price je da mnogi, a pri tom mislim i na brendirane proizvodjace, ostaljaju skuter sa nedovoljnom jacinom auspuha da izbaci spaljeno, te ne dozvoljava svezem vazduhu da zauzme prazno mesto. sto se FVision-a tice, ne znam koliko bi novi auspuh mogao da koristi, ali sigurno je da bi. bilo bi lepo da se javi neko ko je probao takav eksperiment.
7. razbusivanje cilindra za veci klip - ovaj trik nisam diskutovao sa majstorom, al kolko se ja razumem, to je izvodljivo na svim jednocilindricnim motorima. javljam kad saznam
8. Kitovanje/zamena agregata - i ovo moram da vidim, jer sad biva mnogo lakse kada znamo koji je model motora u skuteru (152QMI) pa i to javljam.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Fear is the path to the Dark side!