Upravo smo dobili Autorizaciju i u papiru. Ovim je proces završen posle silnih peripetija i zaokružen.
Hoću da podelim moje iskustvo sa ljudima koji kreću u ovo da ne bi prošli kao ja sa pitanjima i potpitanjima.
Prva stvar. Skineš odavde uputstvo šta raditi, čisto da ti je pri ruci spisak:
http://www.safh.no/english/forms/formguideline.htm
Popuniš obrazac na Norveškom, jer smo se složili da niko tačno ne zna šta je to na Engleskom, a pošto je svejedno, onda uradiš ono što svi rade, a to je da skineš obrazac ovde:
http://www.safh.no/skjema/autornynorsk2.pdf Ako ipak rešiš na engleskom, onda ovde:
http://www.safh.no/english/forms/applicationform1.pdf
Popunjen obrazac izgleda ovako:
Na spisku se može videti šta smo sve poslali. Da li je sve neophodno? To ne zna NIKO. Ja sam se vodio logikom da od viška ne boli glava, drugi su me kritikovali, onda je izbio rat, pa je došo administrator i sve obrisao :) Uvrede su išle dotle da su me čak u jednom trenutku nazvali Ministrom.
Dokumenta koja smo spremili, fotokopirali smo u po dva primerka (potrebno je za overu) i otišli u Opštinu (može i u Sudu ali mi smo u Opštini a i jeftinije je) i sve papire sa spiska overili. Apostil na diplomi nismo radili, tako da to ne treba. Sve se overava dakle u Opštini.
Onda smo sve overene papire (originali sada više ne igraju, spakuješ ih) odneli kod Ovlašćenog Sudskog tumača za Engleski jezik na prevod. Može doduše i za Norveški ali je skuplje i nema potrebe.
Kad on završi sa poslom (to ti je najjeftinije ukupno oko 100 EUR-a za overu), spakuješ svaki dokument uredno (pričam kako smo mi to radili) u posebne celofanske gaće za papire, numerišeš prema numeraciji koju si uradio na aplikaciji, eventualno pored nalepnice napišeš šta je šta (em je lakše njima i brže da se snađu, em je pedantnije, em ti imaš bolji pregled šta si sve spremio za slanje, a i utisak koji ostavlja tako sređena dokumentacija je sigurno bolji od kupusa na gomili).
Ja sam još kupio mini registrator, tanak i sve to zakačio redom, onako kako stoji u aplikaciji, respektivno.
Odeš na poštu i popuniš papir za slanje post expresom. Mi smo to uradili ovako:
Nakon nekih 15 dana, stiže ti faktura i instrukcije i objašnjenja (ukupno 2 papira), a to sve izgleda ovako:
Sad lepo sa tom fakturom odeš do recimo Intese. Koliko sam ja bio shvatio preko njih to ide najbolje, pa sam i ja to uradio i uplatiš po toj fakturi traženi novac. Ti plaćaš u dinarima naravno, a oni to konvertuju i rade šta treba. Nema smaranja oko toga, oni znaju šta da rade, to im je posao. Uvališ im fakturu, otvore ti devizni račun (mora) i to je to otprilike.
Ne zaboraviš da uzmeš telefon od bankara na koji možeš da pitaš da li je prošla uplata.
Kada uplata prođe, odeš u banku i uzmeš potvrdu da je sve prošlo, a ta potvrda izgleda ovako:
E sad, ja sam to skenirao i poslao na mail. Verujem da i ne mora, ali nije me mrzelo i cenim da će pre krenuti da rade.
Posle tačno 3 meseca i 1 dan od kada su pare legle na njihov račun, dobiješ ovaj papir i propratno pismo uz njega:
Eto, sad lepo uzmeš i raduješ se kao mi. Jupiiiiiii. Srećan si i tako to. ;)
Paralelno, dok sve ovo radiš, probaš da naučiš jezik što bolje, registruješ se na
http://www.couchsurfing.org/ i ako imaš slobodnu sobu, primaš što više ljudi na prenoćište i što više iz Norveške, jer to ti može pomoći sutra kada budeš odlazio, barem dok se ne snadješ, jer tako skupljaš pozitivne poene kod korisnika i daleko si poželjniji za gosta, to se svakako puno gleda.
[Ovu poruku je menjao Nesh-co dana 24.08.2012. u 23:36 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Nesh-co dana 24.08.2012. u 23:36 GMT+1]