Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Jawa TwinSport motori 350 kubika

elitemadzone.org :: MotoZone :: Jawa TwinSport motori 350 kubika

Strane: 1 2

[ Pregleda: 42481 | Odgovora: 29 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mladenpotic
Mladen Potic
Beograd

Član broj: 91178
Poruke: 130
*.adsl.verat.net.



+3 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika02.11.2009. u 23:32 - pre 121 meseci
Treba znati da je JAWA vise penzionerski motor, ne kazem da ne ide dobro, ali je kvalitet materijala od kojih je satkana nikakav.
Vozio sam jawu twin sport 350 dve godine i nema dela koji se nije kvario, od reglera i rotora preko primarnih lancanika, loma menjaca, lamela, do loma klipa i zakucavanja motora. Tako da ako neko hoce da kupi jawu da bi ludovao sa njom, to ludovanje ce biti vrlo kratkog veka.
 
Odgovor na temu

alxns
student
Novi Sad

Član broj: 220132
Poruke: 81
*.exe042.net.



+1 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika03.11.2009. u 15:41 - pre 121 meseci
Ne bih se bas slozio da je JAWA nekvalitetna, no to je samo moje misljenje, ali ono sto je definitivno tacno je da JAWA ima mnogo svojih "bubica" koje cak ni mnogi majstori ne znaju, a kamoli onaj ko prvi put kupi JAWU, a bas to je cesto razlog raznih problema i losih prica o jawi. Englezi jako vole ove motore i tamo ima mnogo klubova ljubitelja JAWA/CZ motora, odrzavaju se redovni reliji starih jawa itd. a najbitnije je da su svi ti ljudi pravi fanatici koji jawe poznaju verovatno bolje i od samih ceskih konstruktora (ima nekoliko britanskih sajtova i foruma o ovim motorima gde se mogu naci odlicne stvari). Ja sam imao srece da upoznam jednog od takvih ljudi iz Dorseta i od njega sam naucio mnogo. Naime, osnovni problem sa jawama ovde je sto ljudi sipaju mesavinu od 2.5% (1:40) ulja, kako pise na rezervoaru. Ovo je najgora stvar koju mozete da uradite na jawi. Mesavine je previse "posna", nema podmazivanje i bukvalno ubija masinu (prvo stradaju lezajevi radilice, onda karike i klipovi, pa stubline itd.). Sa ovakvom mesavinom motor tesko da ce preci preko 15-20 hiljada, nakon cega ce masina biti zrela za generalni remont. Zasto ovo pise na rezervoaru odgovor je najverovatnije zbog nekih zakonskih propisa o emisiji izduvnih gasova koji su tada vazili. Na pomenutoj MK1 verziji jawe (prvoj verziji tipa 638 koja je izasla) pisao je ispravan podatak, 1:25 odnosno 4% ulja u mesavinu. Znaci koje god ulje da sipate ni slucajno manje od 4%! Ovo je osnovna stvar i samo pridrzavanje ovoga ucinice da ipravna (remontovana) masina predje i preko 100 hiljada km! Sto se menjaca tice ima jedna bitna mana. Osovina biraca (na kojoj stoje "viljuske" za saltanje) je slabo ulezistena. Samo su izbusene rupe u kucistu i ubacena je sipka, bez ojacanja. Ove rupe se vremenom prosire usled trenja sto izaziva vibracije osovine i otezano saltanje, a u nekim slucajevima (kakav je bio moj) osovina moze da ispadne iz lezista i upadne u zupcanike nakon cega se sve izlomi. Resenje je razbusiti pomenuto leziste (rupu) na vecu meru i upresovati "biksnu" (cauru) od celika, a to bi bilo dobro uraditi pre nego sto osovina ispadne iz lezista da ne bi morali da menjate i zupcanike pride. Jos jedan problem sa menjacem moze da bude lezaj na desnoj strani menjaca (ispod pogonskog lancanika ako se dobro secam). On hoce da dobije zazor pa onda tesko ubacuje u prvu i iskace iz brzine. Resenje je, jasno, staviti kvalitetan lezaj (FAG ili slican). Za regler se slazem da je los, kazu da je za lemljenje koriscen los kalaj koji se lako topi kada se sistem zagreje usled opterecenja pa to onda pravi probleme, mada moze da se sredi, najbolje je staviti neki drugi sa kola, ja sam licno uspevao da izadjem na kraj sa postojecim....ima tih zackoljica ali kad se rese jawa je ipak dobar motor.

P.S. Jos jedna stvar, treba uvek koristiti standardni benzin sa olovom, nikada bezolovni! Bezolovni ima losu kontrolu temperature sagorevanja sto moze da istopi civije na klipovima koje sprecavaju karike da se okrecu. Rezultat = slomljene karike i sve sto moze da ide uz to. (Takodje licno potvrdjeno, nazalost)
 
Odgovor na temu

mladenpotic
Mladen Potic
Beograd

Član broj: 91178
Poruke: 130
*.static.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika03.11.2009. u 20:25 - pre 121 meseci
Primarni lanac, dvoredni, ima isti korak kao lanac bregaste od LADE 1300, nije nekog kvaliteta posto nije predvidjen za vucu, ali je jeftin i traje 10000km bez problema.
 
Odgovor na temu

ljupče
nezaposlen

Član broj: 234645
Poruke: 14
*.dynamic.stcable.net.



Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika04.11.2009. u 19:20 - pre 121 meseci
Ćao.
Ovo je jedina tema o Jawama, da ne otvaram novu: imam Jawu ČZ 471 ( ako se ne varam ) 250 kubika, 75. godište. Imam je par godina a malo sam je vozio, možda 500 km. Riknuo mi akumulator (6V) negde početkom leta pa mi samo stoji pod ceradom. Jednom mesečno je malo poguram i zakurblam.
Pitanje je kako da je konzerviram, pošto je neću voziti barem do proleća a verovatno i duže pošto nemam para čak ni za akumulator a kamoli za registraciju.
Inače ona mi je prvi pravi motor, obožavam da se vozim i ne bih da prestanem sa ovom praksom ali na žalost prinudjen sam da čekam bolje dane.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

alxns
student
Novi Sad

Član broj: 220132
Poruke: 81
*.exe042.net.



+1 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika04.11.2009. u 22:07 - pre 121 meseci
Pozdrav i puno srece sa tom Jawom, akumulator ne bi trebalo da je skup a ni registracija s obzirom na kubikazu pa se nadam da ces uskoro biti ponovo na drumu....mada mi je poznata situacija, ja zbog istog problema cene registracije jos nisam posteno ni isprobao moju Hondu vec skoro dve godine od kada sam je kupio (24000 din registracija!?)
Nego da predjem na tvoje pitanje. Evo sta bih ti ja licno savetovao: iskoristi vreme dok ne vozis motor da sredis sto vise stvari mozes (bar one za koje ti ne trebaju pare). Prvo skini rezervoar za gorivo i ispusti svo gorivo iz njega. Nadji neku zgodnu cetku od tvrdjeg materijala (neka tvrda cekinja ili meksa zica), sipaj malo cistog benzina u rezervoar i izribaj ga iznutra koliko mozes da dohvatis (mozes probati da vezes cetku na neki stap ili slicno. Nakon toga isperi sa mnogo ciste vode. Ako hoces uzmi neki rastvor za uklanjanje rdje (ali ne previse agresivan) pa sipaj u rezervar i ostavi koliko treba da deluje da ukloni ostatke rdje i zastiti povrsinu. Posle to isperi sa mnogo vode, da budes siguran da je skroz isprano, a na kraju promuckaj malo cistog benzina da ukloni ostatke vode i naravno prospi. Sada vidi dali ima nesto sto ti je zgodno da proveris/popravis dok nema rezervara. Recimo na 350-ci su bobine ispod rezervara pa je to dobra prilika da se ociste kontakti i sl. a to je definitivno i dobra prilika da podesis predpaljenje premda je mnogo laksi pristup glavi motora (rupi za svecicu) kada nema rezervara iznad. Ipak pre nego sto bi podesavao paljenje prvo skini i detaljno ocisti platinsku dugmad i njihovo kuciste (ovo je bitno i zbog "mase"), isto vazi i za kondenzatore. Onda podesi zazor platina, a tek na kraju predpaljenje. Podatke za zazor platina i predpaljenje za tvoju Jawu ne znam, za TS 350 je zazor 0.3 do 0.4mm a paljenje 2.7 do 3.2mm pre GMT (ako se dobro secam). Kad si zavrsio sa svim ovim onda vratis rezervar i bilo bi dobro da ga napunis gorivom (mesavina benzin-dvotaktol 1:25) do vrha, da nebi ponovo rdjao. Ako si resio bas da ga ne palis duze vreme a skupo ti je gorivo onda ga mozes napuniti i nekim "pregorelim" automobilskim uljem (dace ti bilo koji auto mehanicar, imaju toga koliko hoce kad ljudima menjaju ulje) s tim sto PREDHODNO MORAS zatvoriti slavinu za dovod goriva i ne otvarati je dokle god je to ulje u rezervaru, a jednom kad budes hteo da ispustis ulje moras rezervar i slavinu posle ispustanja dobro isprati benzinom. Sto se menjaca tice samo budi siguran da je napunjen hipoidnim uljem (SAE 90) do mere i ako nije dugo menjano bilo bi dobro da ga promenis. Karburator bi bilo dobro da skines, rastavis u delove i sve lepo detaljno operes i izduvas i onda ga sastavis, ne pustajuci vise gorivo u njega kad ga vratis na motor. Ovo je bitno jer ako samo jednom pustis gorivo u ociscen karburator a posle toga dugo vremena ne, onda ce se prljavstina iz tog goriva (koja je uvek prisutna bez obzira na filter) nataloziti na diznama i ostalim delovima i zapeci pa ces posle morati ponovo da ga cistis. Znaci ako neces paliti duze vreme a sredio si karb. ne pustaj vise gorivo u njega. Ako ga budes cistio a nemas neki prospekt vodi racuna da ne pobrkas delove. Sto se tice same masine, najbolje je da jednom nedeljno ubrizgas spricem malo dvotaktola direktno u cilindre i par puta zakurblas. To je to. No ovo je samo neko moje vidjenje stvari! Pozdrav i srecno! Aco
 
Odgovor na temu

ljupče
nezaposlen

Član broj: 234645
Poruke: 14
*.dynamic.stcable.net.



Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika05.11.2009. u 17:53 - pre 121 meseci
Hvala, druže
 
Odgovor na temu

alxns
student
Novi Sad

Član broj: 220132
Poruke: 81
*.exe042.net.



+1 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika05.11.2009. u 22:53 - pre 121 meseci
Nema na cemu. Zaboravih jos jednu bitnu stvar - kad god ti motor stoji duze vremena obavezno ga drzi na centralnom nogaru (ako ga nema improvizuj nesto da stoji ravno uspravno) jer kad stoji nagnut na bocnom onda se ulje u menjacu slije ne jednu stranu pa ta strana ima previse ulja dok je druga suva, sto nije dobro na duze vreme. Pozdrav, Aco.
 
Odgovor na temu

ljupče
nezaposlen

Član broj: 234645
Poruke: 14
*.dynamic.stcable.net.



Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika06.11.2009. u 16:48 - pre 121 meseci
Moja i nema bočni nogar, to je jedna od "sitnica" koje bi trebalo napraviti.
 
Odgovor na temu

mladenpotic
Mladen Potic
Beograd

Član broj: 91178
Poruke: 130
*.static.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika08.11.2009. u 20:01 - pre 121 meseci
Te CZ250 su fini motori, imaju neki smek.
Ja imam JAWU Roadster 90cc, cini mi se '70 godiste, ali nemam vremena za restauraciju. To je bila "zujalica" svoga vremena.
Tri prelivna kanala, usis direktno u kuciste radilice, generator sa stalnim magnetom poput danasnjih, 5 brzina, cini mi se da ga samo "platina" ne gusi vrteo bi se na 12000rpm.


slika je sa neta
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Jurislija
Crna Gora, Bijelo Polje

Član broj: 335073
Poruke: 1
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Jawa TwinSport motori 350 kubika13.10.2016. u 20:01 - pre 36 meseci
Poštovanje,
Čini se da Jawa nikako ne stara. Kupih jednu 350-638 prije neka dva mjeseca, i za dva duga mjeseca ni jednom ne upali. Nisam neki mehaničar a pogotovo električar, sve sam živo po internetu preturio ne bi li joj našao boljku, al ništa.U mojim krajevima nema nikog ko bi nešto znao o njoj, a kamoli pustog majstora za nju. Naletjeh na ovaj forum i čini mi se da ima ljudi koji su doktorirali na ovom motoru, i ne preostaje mi ništa drugo nego da vas priupitam za pomoć.
Kupio sam je za 50 evra, što dosta govori o njoj, ali je bila u voznom stanju.Izbacuje iz treće i četvrte brzine, kad se malo zagrije kvačilo slabo odvaja, nema filter vazduha i još po neka sitnica ali može da se vozi prvom i drugom lagano. Struju na svećice baca (nove sam uzeo), kompresija je odlična, stavljene su nove karike. Probao sam i da špricam gorivo direktno u klipove, paljenje na gurku, ponekad bi opalila, ali od paljenja ni "P".Rezervoar sam isprao, karburator pročistio. Čuo sam da joj je paljenje zeznuta rabota, mada i to sam štelovao kako sam na netu našao, primitivnim alatom, mada ne bi bilo s goreg da mi neko iskusan dodatno pojasni oko štelovanja. Čudi me i to, kad sam išao da je gledam i kupujem, čovjek ju je upalio iz treće, s tim da joj je špricnuo malo goriva u karburator jer je prije toga dosta ležala.Zato, ako ima još koji javaroš u 2016, i ako bi bio rad da pomogne, bio bih zahvalan.
Do tad pozdrav.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MotoZone :: Jawa TwinSport motori 350 kubika

Strane: 1 2

[ Pregleda: 42481 | Odgovora: 29 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.