Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 23546 | Odgovora: 89 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 16:00 - pre 158 meseci
Citat:
DrJekyll: Pa sta?



"pa" ništa... svaka dalja priča gubi smisao...
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 16:07 - pre 158 meseci
Citat:
DrJekyll:

Autobusi nemaju nijednu zvezdicu, u sudaru ce zdrobiti fiat 500 a u busu niko nece dobiti nijednu ogrebotinu.

.


Ali autobus ne trosi 8 l/100km (gradska voznja)
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 17:32 - pre 158 meseci
@goat, ne razumeš neke stvari iz fizike. Pri međusobnom sudaru, veća masa znači da će auto manje da "oseti" sudar.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 18:03 - pre 158 meseci

Citat:
Ali autobus ne trosi 8 l/100km (gradska voznja)



Jeste offtopic, ali je tema interesantna, mogao bi moderator da premesti ovo u novi topic.

Ocigledno su mnogi ljudi u zabludi, jer misle da sa autom od 5 zvezdica mogu da opale tenk i bolje da prodju zato sto tenk nema ni jednu zvezdicu.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 18:25 - pre 158 meseci
@goat

Ako čitaš pažljivo sve što piše na tom euroncap sajtu, naći ćeš upravo ovo što ti mi pričamo.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 19:27 - pre 158 meseci
hteo bih još jedan put da napomenem da broj zvezdica na testu nije direkno proporcionalan težini automobila

broj zvezdica je pokazatelj sposobnosti vozila prilikom udara sačuva putnike, tj da ih izloži što manjim naprezanjima - usporenju.... ljudsko telo u tim momentima treba da samji brzinu sa npr. 60km/h na 0 km/h i to na putu od 0.5m... doktori i naučnici (a i đaci 6 razreda) mogu izračunati koliko je usporenje (negativno ubrzanje)

na crash testu automobilima se udara u zid, a zid se ne ocenjuje zvezdicama, već automobil... i zar je bitno hoće li ga slupati u tenk ili autobus (oba su ravna i kruta)...

a što setiče zabluda... pre da su one nastale u školskoj klupi, pre mnogo godina, kada se na časovima fizike spavalo nego li u prvom razredu zbog pocepanog bukvara
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 19:31 - pre 158 meseci
@goat

Procitaj objasnjenje na sajtu, lepo ti je pisac rekao

http://www.euroncap.com/Conten...8314ff342/comparable-cars.aspx

"Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures.



Ako ti i posle ovoga nije jasno, onda ne vredi vise.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Koji auto (gradski) trosi ispod 8 litra na 100km ( gradska voznja)03.05.2011. u 20:06 - pre 158 meseci
da da... jasno

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GjEUvreNE5Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sKSPxQjPOm0&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=ueafSvK9T-M&feature=related

u predhodnim primerima se vidi da su mali smrskani od strane velikih i da od malih ništa nije ostalo i od lutaka u njima..

with the higher mass has an advantage over the lighter one - sa većom masom ima prednost u odnosu na lakši,

ali...

Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures - generalno, vozilo sa višom strukturom bolje čuva putnike od onog sa nižom strukturom


"higher structures" bih pre preveo kao čvršćom strukturom nego kao većom masom !?

čvršća struktura i veća masa imaju malo dodirnih tačaka (sem u ruskim konstrukcijama prošlog veka )





[Ovu poruku je menjao goat dana 03.05.2011. u 21:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 20:30 - pre 158 meseci


Naravno, niko nije poricao da je cvrsta struktura vazna u celoj prici, problem je samo sto nisi shvatao koliko tu masa igra bitnu ulogu.


 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.88.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 20:45 - pre 158 meseci
ukoliko je auto krut, tj. lomi se na mestima opasnim po kabinu i same putnike, apsolutno nije bitno koliko je težak sve i da nosi 4 koncertna klavira i empajer stejt bilding na krovu...

EuroNCAP testovi se vrše da bi se vozila uporedila(tj njihov inženjering i sposobnost da sačuvaju živote putnika pod istim uslovima sudara) i zato se i sudaraju sa čvrstom preprekom a ne međusobno
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7176 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 21:13 - pre 158 meseci
Svako vozilo ima svoje kompromise.

SUV-ovi imaju vecu masu i imaju prednosti u smislu koliko ce energije primiti, ali zato imaju i drugih mana, recimo zbog visljeg centra gravitacije sto ih cini manje bezbednim od prevrtanja.

Ako je nekom bezbednost najbitnija iznad svega najpametnije je da kupi auto sa najboljim EuroNCAP rejtingom i visokom kolicinom aktivnih mera bezbednosti.

ESP i ABS su, naravno, obavezni (+ naravno sto veci broj airbagova ako putujete sa familijom) a ne bi bilo lose razmisliti i o aktivnom kocenju (ne samo pojacavanju kocione sile pri detekciji naglog kocenja vec i "active cruise control" sa radarom). Neko ce reci da su to nepotrebne stvari i da dobrom vozacu ne trebaju, ali iznenadne situacije uvek postoje koje bi u opasnost dovele i Sumahera, a ne prosecnog vozaca. Na zalost ACC je i dalje mahom zastupljen u skupljim automobilima ali ocekujem da ce da se "spusti" i u siroku upotrebu za koju godinu.

Ja nemam ACC u trenutnom autu, ali za sledeci cu sigurno da ga uzmem posto sam imao vise situacija gde bi i te kako dobro dosao.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 22:21 - pre 158 meseci
@Dimke
A kakve su to situacije bile? Ne kažem da nije korisno, ali nisam siguran koje bi mogle biti prednosti vožnje sa tim. Ono da podesiš tempomat da vozi i drži rastojanje iza drugog vozila, to je razumljivo i može biti korisno. Ali recimo ja vrlo retko palim tempomat (samo kada želim da poštujem ograničenje brizne, a to retko radim), pa ne vidim na koji način bi ACC mogao da mi koristi i u kakvim rizičnim situacijama? Misliš da se uključi da čuči u pozadini i čeka da ovaj ispred mene prikoči, pa da i on automatski koči?

@goat
Evo ja ću probati još jednom da ti objasnim: Suština je u tome da se ne okreće zemlja oko meseca nego mesec oko zemlje, a to je samo zato što zemlja ima veću masu pa je inertnija. Isto tako težak automobil koji se sudari sa lakim automobilom, biće inertniji, pa će više da prodre u zonu sudara. Znači, lakši auto će brže da se uspori nego teži auto, i zbog toga će isti sudar drugačije (teže) da doživi, a i putnici će imati veće povrede unutrašnjih organa zbog naglog usporavanja. To se vidi i na snimcima koje si ostavio, mercedes nastavlja da ide napred u trenutku dok je smart već stao i počeo da ide nazad (pa na kraju odledeo ko lopta)

Ono što tebe buni je taj volvo. To je stari tip konstrukcije, i tu masa ne vredi mnogo kada je konstrukcija loša i lako se savija na nepovoljnim mestima. Ali uporedi težak auto sa 5 zvezdica i lagan auto sa 5 zvezdica, i videćeš koji će bolje da prođe (iako imaju isti broj zvezdica).

Sem toga, ma koliko ti mislio da je smart siguran jer je kabina ostala neoštećena, oni putnici u smartu koji je zbog svoje lakoće onako naglo odleteo pri sudaru imaju male šanse da prežive zbog ogromnih sila koje su tim usporenjem/odletanjem pretrpeli.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 22:36 - pre 158 meseci
Citat:
DrJekyll: ............................, problem je samo sto nisi shvatao koliko tu masa igra bitnu ulogu.




Ek=m*v^2 - kinetička energija na početku kolizije

A=Fs*Ls - rad (srednja vrednost rada = srednja vrednost sile deformisanja * dužina puta deformisanja.... u osnovnoj školi se ne uče integrali )

po zakonu održanja energije

Fs*Ls=m*v^2

II Njutnov z. kaže da u koliziji dva tela jedno deluje na drugo istom silom koliko i drugo na prvo...

pozove se malo matematičke indukcije u pomoć i ostalo je račun....

nema šta tu da se "vidi", "predvidi" , "oseti", "doseti", "smatra" i "posmatra"

http://sr.wikipedia.org/wiki/%...tons_cradle_animation_book.gif

čudna sprava pa ko je razume, razumeće i sve ostalo u vezi sudara....


edit
@pisac
a kako si utvrdio da su u smartu lutke bile pod većim ubrzanjem-usporenjem nego one u mercedesu!?... pazi.. ne pričamo o pređenom putu u odbijanju nego u ubrzanjima... živo me intersuje.... postoji mogućnost da je tvoje čulo vida preciznije od senzora na lutkama ....

... još mi reci da su imale i veće površinske pritiske na "koži" na mestima dodira sa enterijerom u kabini pa ću pasti sa stolice!...

[Ovu poruku je menjao goat dana 03.05.2011. u 23:49 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 22:54 - pre 158 meseci
Pa vidi se na snimku. A ti nađi negde na Internetu i rezultate testa sa silama koje su pretrpele lutke u mercedesu i u smartu, pa se uveri i sam.

A što se tiče sila, tačno je da deluju istom silom, ali ta ista sila će mnogo više da utiše na lakše vozilo nego na teže vozilo, što je opet stvar fizike. Koliko efikasno ćeš ti sa istom silom da pomeriš 500kg a koliko 2000kg?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 22:59 - pre 158 meseci
Moze i drugacije da se posmatra.

Udarac malog (lakog) automobila u veliki i teski moze se smatrati kao udarac malog u nepomican zid (u najboljem slucaju po malog).

Obrnuto, udarac velikog u mali nije nepomican zid: zid se pomera ka “nazad” jer veliki i teski u trenutku udarca gura malog i lakog (vidi se lepo iz prilozenog video materijala).

Ovo tvoje posmatranje goate, odnosilo bi se na situaciju gde se kod direktnog sudara oba ova vozila zaustave 100% u jednoj tacki, ili jednom momentu-trenu.

U praksi to nije tako: veliki uvek “gura” malog.(Osim ako sin Dragan ne zaustavi i velikog).

E sada, sasvim je drugo pitanje kako ce koji vozac (putnici u kabini) proci, a to zavisi od niza drugih faktora nevezano za velicinu i masu vozila.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)03.05.2011. u 23:46 - pre 158 meseci
Citat:
pisac

A što se tiče sila, tačno je da deluju istom silom, ali ta ista sila će mnogo više da utiše na lakše vozilo nego na teže vozilo, što je opet stvar fizike. Koliko efikasno ćeš ti sa istom silom da pomeriš 500kg a koliko 2000kg?



Ja odustajem, ocigledno ne moze to da shvati.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)04.05.2011. u 00:06 - pre 158 meseci
Ajd sad malo u prilog “goatove teorije”.

Sta ce se desiti ako veliko i tesko vozilo stoji na putu (putnici unutra, vozilo uplajeno, kocnica nije pritisnuta, sistemi za bezbednost aktivni)

i na njega naleti mali i lak automobil.

Kako tada stoje stvari sa silama u jednom, odnosno drugom vozilu?
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)04.05.2011. u 02:01 - pre 158 meseci
Kretanje je relativno (u odnosu na referentni sistem). Tako da bi moglo da se posmatra da taj teški automobil zajedno sa putem i celom planetom ide ka lakom automobilu koji stoji u mestu.

Dakle, isto.

Ili grešim?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)04.05.2011. u 11:20 - pre 158 meseci
Ajd onda jos jedno pitanje u prilog "goatove teorije".

Dva autobusa. Potpuno identicna. Jedan je pun putnika a drigi je prazan (samo vozac).

50 putnika po 80 Kg je 4 tone.

Znaci jedan od autobusa je tezi za 4 tone od drugog.


Direktan ceoni sudar.

Pitanje:

koji od vozaca ce gore proci? Onaj u onom laksem autobusu, onaj u onom tezem, ili ce oba podjednako nastradati?

Kada kazem podjednako mislim na povrede koje ce nastati usled: i udara i deformavije kabinskog prostora.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.88.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)04.05.2011. u 12:00 - pre 158 meseci
po meni je tu odgovor poprilično jasan. Prolaze podjednako.
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Crash testovi, veliki vs. mali i ostalo zanimljivo na temu. :)

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 23546 | Odgovora: 89 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.