H7 mi bile kod prethodnog auta (kratko i dugo svetlo u jednoj sijalici), kod sadašnjeg su H4 (odvojene sijalice za kratko i dugo), vidim na jednom sajtu je 1480 dinara, ali PAR, tj. 2 sijalice H4 silver night breaker.
Nego, moram da zamenim one džekove, jer su polomljena bar 2 od 3 kraka koji ih drže za onaj metalni deo fara, tako bilo i kad sam kupio auto, jednostavno naši majstori ili pojedini vlasnici, rade po sistemu - ako neće milom ili silom, uzmi veći čekić, a taj džek kad se ubaci i zaokrene lagano, ne bi smelo da ima nekog velikog otpora ako se namesti kako treba (kod nekih farova ta tri žleba nisu simetrično raspoređena, pa treba na to paziti).
Još pre 10-ak godina slušam u nekoj emisiji onog ekonomistu Miodraga Zeca (neki bi rekli: ekonomski filozof ili filozof ekonomije), ali možda ima smisla što je rekao u vezi britanaca: već 100 godina unazad se na vreme povlače iz sektora gde je profit minimala, pa su se tako povukli "na vreme" iz tekstilne industrije, a potom i iz automobilske industrije.
Može da se diskutuje o tome da to, naravno, nije namerno i promišljeno, nego ih je sustigla konkurencija (isti ili 90% tog kvaliteta, a cena poprilično niža), međutim svaka ozbiljna ekonomija bi morala da ima alternativu, posebno ako je cilj zadržati visok standard.
Nemačka industrija jeste jaka, ali recimo u 2022. godini (dostupno na oec.world) izvoz Nemačke je iznosio 149 milijardi dolara u automobilima, oko 62 milijarde u auto delovima i dodacima, ostalo otpada na medikamente, vakcine i slične proizvode, derivati nafte (refined petroleum), električna energija, centrifuge, itd.
Postavlja se pitanje da li Nemačka ima alternative da rastom u nekim drugim oblastima nadoknadi pad u sektoru automobilske industrije.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.