25. Vozila pod pratnjom
Član 106.
Vozilo pod pratnjom je vozilo kome je dodeljena pratnja vozila policije,
Bezbednosno-informativne agencije, Vojske Srbije, odnosno Vojno-bezbednosne
agencije, kada daju posebne zvučne i svetlosne znake. Kao vozilo pod pratnjom
smatra se i samo vozilo policije, Vojske Srbije, Bezbednosno-informativne agencije i
Vojno-bezbednosne agencije, kada daje posebne zvučne i svetlosne znake.
Posebni svetlosni i zvučni znaci vozila pod pratnjom su crveno i plavo
trepćuće svetlo koja se naizmenično pale (u daljem tekstu: crveno i plavo svetlo) i
zvučni znak promenljive frekvencije (u daljem tekstu: sirena)
......
Vozila pod pratnjom imaju prvenstvo prolaza u odnosu na sva druga vozila,
osim u odnosu na vozila koja se kreću raskrsnicom na kojoj je saobraćaj regulisan
svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znakovima policijskog službenika kada im je
tim znakovima zabranjen prolaz i
na njih se ne primenjuju odredbe ovog zakona o
ograničenju brzine, o propuštanju pešaka, o zabrani presecanja kolone pešaka, o
zabrani preticanja i obilaženja vozila, pod uslovom da ne ugrožavaju bezbednost
drugih učesnika u saobraćaju.
26. Vozila sa prvenstvom prolaza
Član 108.
Vozilo sa prvenstvom prolaza je vozilo policije, Bezbednosno-informativne
agencije, Vojske Srbije, Vojno-bezbednosne agencije, hitne medicinske pomoći,
odnosno vatrogasne službe, kada daju posebne zvučne i svetlosne znake.
Vozila sa prvenstvom prolaza su i vozila ministarstva nadležnog za izvršenje
zavodskih sankcija kada prevoze lica lišena slobode, kada daju posebne zvučne i
svetlosne znake.
Posebni svetlosni i zvučni znaci vozila sa prvenstvom prolaza su najmanje
jedno plavo trepćuće ili rotaciono svetlo (u daljem tekstu: plavo svetlo) i zvučni znak
promenljive frekvencije (u daljem tekstu: sirena)
.....
Vozila sa prvenstvom prolaza imaju prvenstvo prolaza u odnosu na sva druga
vozila, osim u odnosu na vozila pod pratnjom i vozila koja se kreću raskrsnicom na
kojoj je saobraćaj regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ili znacima policijskog
službenika, kada im je tim znacima zabranjen prolaz i
na njih se ne primenjuju
odredbe ovog zakona o ograničenju brzine, o propuštanju pešaka, o zabrani
presecanja kolone pešaka i o zabrani preticanja i obilaženja vozila, pod uslovom da
ne ugrožavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju.
Koga mrzi da cita,evo tumacenja: navedena vozila se smatraju kao vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza iskljucivo ako imaju ukljucenu i svetlosnu i zvucnu signalizaciju u isto vreme. Ne smeju da prolaze kroz crveno svetlo iz jednostavnog razloga sto neko sa desne ili leve strane raskrsnice ne mora da zna da ce ispred njega da iskrsne takvo vozilo i ne mora da zna odakle dolazi sirena.Tako da taj nesrecnik moze lepo da prolazi na svoje zeleno i da dozivi da ga pociste vatrogasci.
Naravno da je glupo da ta vozila staju na svako crveno,nigde na svetu nije tako i niko nece praviti problem ako policijska kola prodju sa rotacijom i sirenom kroz crveno,ali samo u slucaju da se nista ne desi.Znaci,moze uz povecanu opreznost.
A ostali ucesnici u saobracaju ne smeju da se prave blesavi:
Član 109.
Vozač koji na putu susretne ili ga sustigne vozilo, odnosno vozila sa
prvenstvom prolaza, dužan je da propusti ta vozila, da im omogući mimoilaženje i
preticanje, odnosno obilaženje, i po potrebi da ukloni vozilo sa kolovoza ili se
zaustavi, kao i da se pridržava naredbi koje mu daju lica iz pratnje, odnosno da
kretanje nastavi tek pošto ova vozila prođu.
Kada vozilo sa prvenstvom prolaza obezbeđuje prolaz vozilima koja se kreću
iza njega, ostali učesnici u saobraćaju imaju obavezu postupanja prema tim vozilima
kao prema vozilima sa prvenstvom prolaza.
Lice koje upravlja vozilom sa prvenstvom prolaza dužno je da vodi računa o
bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.
Pešaci ne smeju da stupe na kolovoz, odnosno dužni su da se sklone sa
kolovoza da bi omogućili nesmetan prolaz vozilima sa prvenstvom prolaza.
Mio papa' dice che ogni uomo ha tre misure:
altezza, larghezza e lunghezza