Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 588277 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mulaz
Ljubljana

Član broj: 47602
Poruke: 2239
212.235.185.*

Jabber: mulaz@elitesecurity.org
Sajt: www.mulaz.org


+184 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u23.08.2011. u 17:50 - pre 96 meseci
Ne volim ni ja 'pracenje' ali zar nije lakse da vam prate putem mobilnog telefona, kojeg ionako nosite svi u dzepu stalno (i kad ne idete sa autobusom)?

Inace ovde se ulazi na prednja vrata i cekiraju se sve kartice (i mesecne), i tako moze i vozac sam da izbaci one koji nemaju vazecu mesecnu kartu, a ni para na kartici (naravno kad ih nema vise, ako ih ima vise, onda trojica kontrolor i/ili policija).

Inace kartice (prazne, za prepaid, bez imena) se kupuju na automatima i trafikama, sasvim anonimno za 2eur.

Pravili su i ovde jedan veliki audit sistema, i svi podatci moraju da se prate anonimizirano, a postoji i opt-in mogucnost pracenja (naravno samo ulaza) i prikaz na internetu (dostupan korisnicima).
Bolje ispasti glup nego iz aviona
http://www.mulaz.org/
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2299
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u23.08.2011. u 18:58 - pre 96 meseci
Citat:
deki77: lepo sam ja dao predlog da Vas Belogradjane treba pratiti-nadgledati. 8)
Bodete se nozevima..ccc
Konacno dodje i taj dan..
:D


a i blato je do kolena :D
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7612
89.216.32.*



+9220 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 07:49 - pre 96 meseci
Citat:
component ... Sličan sistem imam na poslu i svaki dan se čekiram kada dolazim i odlazim sa posla. Nikakav haos, nikakvo maltretiranje ili cimanje. Prođeš pored čitača i u prolazu primakneš karticu (ili novčanik/torbicu u kome se kartica nalazi)

'Oćeš da kažeš da je navala na ulazna vrata tvoje firme isto kao i kad 88-ica otvori vrata ispred Sava Centra ili 16-ica na Zelenjaku ?

Uzgred da ne bude zabune, lično sam uradio 5 informacionih sistema sa RFID karticama. Sa i bez korišćenja memorije sa kartice.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 732
212.200.85.*



+282 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 08:50 - pre 96 meseci
Citat:
Java Beograd: 'Oćeš da kažeš da je navala na ulazna vrata tvoje firme isto kao i kad 88-ica otvori vrata ispred Sava Centra ili 16-ica na Zelenjaku ?


Jeste navala. Potogovo kad dođe vreme da se ide kući. Tad svi skaču jedni drugima preko glave
A ako si radio sa RFID karticama sigurano znaš da sve može lepo i kulturno da funkcioniše. Kako se sada otkucavaju putnici?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7612
89.216.32.*



+9220 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 09:10 - pre 96 meseci
Citat:
component: Kako se sada otkucavaju putnici?
"Otkucavaju se" sporo i traljavo, ali činjenica je da "se otkucavaju" samo putnici sa kartama za pojedinačnu upotrebu.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 09:50 - pre 96 meseci
Koliko sam shvatio, i dalje ce se naplacivati svaka voznja odnosno nece biti vremenski ogranicenog vazenja karte? I dalje za 3 promene prevoza u pola sata ce se placati 3 karte, odnosno 3 cekiranja? Ako je tako onda ovaj sistem ne donosi nista korisno korisnicima osim krkljanca na vratima koji ce biti jos gori nego sto je sada i tu je Java potpuno u pravu. Chekiranje kod mesecnih karata je ortodoksna glupost mada je moje misljenje da nikakvo cekiranje ne bi trebalo da postoji u prevozu. I ne znam zasto mi moramo da budemo posebni po svemu i da vecito izmisljamo rupu na saksiji. Zasto nasi geniji ne pogledaju kako izgleda sistem tamo gde sve super funkcionise vec godinama nego izmisljaju ove nakaze. Jbte, mogu da zamislim kako ce da izgleda kad 30 ljudi nagrnu na vrata u spicu, a pola treba da se chekira. Ne zaboravite da imamo 3-4 meseca hladnog vremena gde se nose debele jakne, rukavice, kisobrani... ljudi cesto nose kese, torbe, ranceve... u rukama. I sad u svoj toj frci treba neko da trazi karticu i da se cekira dok stampedo dahce za vratom.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 2597



+1080 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:00 - pre 96 meseci
Ovakve karte sam video pre mesec dana u Španiji. Autobus Malaga - Toremolinos. Ulazi se samo na prednja vrata, a automat stoji pored šofera. Ako te brine privatnost, slobodno daš šoferu 1.40 EUR. Ako te ne brine, prineseš povlasticu čitaču.
Ne znam čemu sav ovaj hype.
 
Odgovor na temu

Nabukodonosor
Marjan Bažalac
Kraljevo

Član broj: 17066
Poruke: 6463
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: nabukodonosor@elite.....
ICQ: 235843000
Sajt: https://www.toolsify.com


+562 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:06 - pre 96 meseci
Pa sta god se u Srbiji novo smisli (pogotovo nove tehnologije) to izaziva hype i negodovanje. Valjda si provalio to do sada na ovom forumu.
Have you ever had a dream that you were so sure was real? What if you were unable to wake from
that dream? How would you know the difference between the dream world...and the real world?

www.toolsify.com
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:10 - pre 96 meseci
Svoje izlaganje sam bazirao na tome da ce se cekiranje vrsiti i za mesecne karte i da ce se svaka voznja naplacivati kao i do sada. Ako to ne bude slucaj onda nemam vecih zamerki na sistem.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7612
89.216.32.*



+9220 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:15 - pre 96 meseci
Citat:
tdusko: Svoje izlaganje sam bazirao na tome da ce se cekiranje vrsiti i za mesecne karte i da ce se svaka voznja naplacivati kao i do sada. Ako to ne bude slucaj onda nemam vecih zamerki na sistem.
Sasvim tako.

Citat:
djoka_l: Ovakve karte sam video pre mesec dana u Španiji. Autobus Malaga - Toremolinos. Ulazi se samo na prednja vrata, a automat stoji pored šofera. Ne znam čemu sav ovaj hype.
Vidi, na liniji Beograd - Mala Ivanča (i slično) može da ulazi samo na prednja vrata. Na liniji 16 (i sličnim) ne može.

Takođe, imajmo u vidu da je u Bgd autobus sredstvo masovnog tranzita, kao što je na primer drugde metro. Može li se u metro ulaziti samo na jedna vrata ?
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12535



+4507 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:19 - pre 96 meseci
Citat:
djoka_l: Ako te brine privatnost, slobodno daš šoferu 1.40 EUR. Ako te ne brine, prineseš povlasticu čitaču.
Ne znam čemu sav ovaj hype.

Tome sto se odnosi na mesecne karte. Po ovom sto kazes to je "ako hoces mesecnu ima da belezimo gde god da mrdnes a ako neces, ti koristi jednokratnu".
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:28 - pre 96 meseci
Kakva crna prednja vrata, ko god je jednom proveo dan u BG-u u prevozu zna da to nema veza sa zivotom. I u Ljubljani je tako, ulazi se samo na prednja vrata i kod sofera ima neka kutija gde ubacis valjda jedan eur ili 50 centi, zaboravio sam. To u BG-u koji ima 2 miliona ljudi i nema metro ne bi moglo da funkcionise nikad. 31, 26, 15, 16, 29,... i jos mnogo drugih linija su u spicevima krcati. Bas bi bilo ql videti kako bi izgledalo da svi udju na prva vrata i cekiraju kartu.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:41 - pre 96 meseci
Citat:
Shadowed: Tome sto se odnosi na mesecne karte. Po ovom sto kazes to je "ako hoces mesecnu ima da belezimo gde god da mrdnes a ako neces, ti koristi jednokratnu".


Ne znam zasto je u opste potrebno da karta glasi na ime. Ovde u nemackoj na mesecnoj karti ne postoji apsolutno nikakva naznaka da je to moja karta. Nit ima slike, nit ima licnih podataka, nit ima potpisa. Svako na automatu moze da kupi mesecnu kartu.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12535



+4507 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:45 - pre 96 meseci
Citat:
tdusko: Ne znam zasto je u opste potrebno da karta glasi na ime. Ovde u nemackoj na mesecnoj karti ne postoji apsolutno nikakva naznaka da je to moja karta. Nit ima slike, nit ima licnih podataka, nit ima potpisa. Svako na automatu moze da kupi mesecnu kartu.

Kako se sprecava da vise ljudi koriste istu kartu? Ovde je to glavni razlog, pogotovo koji imaju mesecnu po odredjenom osnovu (srednjoskolci, studenti i sl.).
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 10:50 - pre 96 meseci
Nikako, poenta je da u jednom trenutku ne moze da se vozi vise od jedne osobe. Moja gazdarica redovno daje mojoj devojci njenu mesecnu kartu.

Medjutim, studenti, srednjoskolci i ostale povlascene kategorije su drugo. Oni placaju jeftinije i tu sumnjam da mogu vise njih da koriste istu kartu. Iskren da budem nikad nisam video te povlascene mesecne karte ali pretpostavljam da imaju sliku ili potpis.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7612
89.216.32.*



+9220 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 11:07 - pre 96 meseci
Citat:
tdusko: Ovde u nemackoj na mesecnoj karti ne postoji apsolutno nikakva naznaka da je to moja karta. Nit ima slike, nit ima licnih podataka, nit ima potpisa. Svako na automatu moze da kupi mesecnu kartu.
Ja sam živeo godinu dana u Hamburgu, i mesečne legitimacije za pretplatne karte su imale sliku. Pojedina markica (za mesec dana) se kupuje tako što se preda legitimacija sa slikom, pa radnik prekuca brojeve i naštampaju se na markici, tako da je i sama mesečna markica "vezana" za povlasticu, isto kao kod nas samo što je kod nas ostavljeno da korisnik sam upiše brojeve legitimacije. Govorim o opštim mesečnim kartama, dakle puna cena, nikakve povlastice.

Naravno hamburški metro (U-bahn i S-bahn) zajedno sa 3 autobuska prevoznika se ne može porediti sa Bgd haosom. Pre neku godinu je bila 100 godišnjica(!) prve metro linije u Hamburgu ! Pa ti vidi, baćo, gde smo mi a gde je Evropa !
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

maliradojca

Član broj: 55393
Poruke: 242
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+131 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 11:17 - pre 96 meseci
Haha, bice veselo. Bus stajaliste kod sajma ce morati da se prosiri od petlje do Ade, dok se svi putnici uredno cekiraju pa da majstor moze da krene :)

I to pod pretpostavkom da citaci rade besprekorno, da nema guzve i da su svi putnici normalni. Sto je nemoguce.

Verujem da ce ovaj sistem biti total fail. Zar nije jednostavnije da uposle bivse robijase.

 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 11:20 - pre 96 meseci
Citat:
Java Beograd: Ja sam živeo godinu dana u Hamburgu, i mesečne legitimacije za pretplatne karte su imale sliku. Pojedina markica (za mesec dana) se kupuje tako što se preda legitimacija sa slikom, pa radnik prekuca brojeve i naštampaju se na markici, tako da je i sama mesečna markica "vezana" za povlasticu, isto kao kod nas samo što je kod nas ostavljeno da korisnik sam upiše brojeve legitimacije. Govorim o opštim mesečnim kartama, dakle puna cena, nikakve povlastice.

Naravno hamburški metro (U-bahn i S-bahn) zajedno sa 3 autobuska prevoznika se ne može porediti sa Bgd haosom. Pre neku godinu je bila 100 godišnjica(!) prve metro linije u Hamburgu ! Pa ti vidi, baćo, gde smo mi a gde je Evropa ! :)


Java, koje godine je to bilo? Nisam nikad bio u Hamburgu ali mi nacin na koji se rade te mesecne karte deluje kao iz proslog veka. U Minhenu se sve vrste karti mogu kupiti na svakoj stanici na automatu i izgledaju ovako:

“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 2597



+1080 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 11:29 - pre 96 meseci
Citat:
Java Beograd: Vidi, na liniji Beograd - Mala Ivanča (i slično) može da ulazi samo na prednja vrata. Na liniji 16 (i sličnim) ne može.

Takođe, imajmo u vidu da je u Bgd autobus sredstvo masovnog tranzita, kao što je na primer drugde metro. Može li se u metro ulaziti samo na jedna vrata ?


OK, ako ti nije primer odgovarajući, recimo na liniji Saint Paul cathedral - Westminster u Londonu se takođe ulazi samo na prednja vrata (kao i na svim ostalim autobuskim linijama u Londonu).

U Beogradu se takođe nekad ulazilo samo na jedna vrata (zadnja, tamo gde je sedeo prodavac karata).

U svim većim gradovima funkcioniše na isti način.

U metro se ulazi tako što se prvo prođe kroz kapije gde se poništavaju karte, pa tek onda se ide na peron i u sam voz.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1667
*.customer.m-online.net.



+760 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u24.08.2011. u 11:37 - pre 96 meseci
Plasim se da ne postoji primer u Evropi koji ce opravdati ulazak putnika samo na prednja vrata u Beogradu. Zasto? Pa zato sto ne postoji toliko veliki grad u Evropi sa tako losom infrastrukturom kao Beograd, a da nema metro i da je toliko centralizovan. Gde god postoji metro, bus dodje kao pomocni prevoz koji koriste mnogo manji broj ljudi nego sto je to u Beogradu i samim tim je svako poredjenje pogresno.

Citat:
djoka_l:

U Beogradu se takođe nekad ulazilo samo na jedna vrata (zadnja, tamo gde je sedeo prodavac karata).



I Beograd nekad nije imao ni blizu ovoliko stanovnika + ovoliku centralizaciju sa ovolikim dnevnim migracijama.

Citat:
djoka_l:U metro se ulazi tako što se prvo prođe kroz kapije gde se poništavaju karte, pa tek onda se ide na peron i u sam voz.


Zato u Bg-u ne treba nikakvo cekiranje da postoji u prevozu nego na stanicama. Lepo dodjes na stanicu, cekiras se, udjes u prevoz i kad se napuni konzerva sa sardinama nema potrebe da trazis automat da se cekiras.



“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 588277 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.