Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...

elitemadzone.org :: AutoZone :: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 42558 | Odgovora: 331 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mutant

Član broj: 219492
Poruke: 48
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+28 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 14:05 - pre 92 meseci
Citat:
Zarko Silic: Mtante, citaj kako je napisano i nemoj proizvoljno da citiras! Gde pise da je rec o istom automobilu?

I nemojte pisati napamet. Motor za GTI se ne pravi u Madjarskoj.

Licno sam kupovao ECU jedinice za VAGove modele namenjene USA trzisti i cena im je kod oficijalnog prodavca od 5 do 10 puta manja od cene za evropske modele.


Uglavnom ne pišem napamet.

Golf GTI,
Country of origine:
Engine: Hungary (2.0T TSI),
donji levi ugao
http://images.gtcarlot.com/pictures/55789282.jpg

Golf R,
Engine: Hungary, (2.0T TSI),
donji levi ugao
http://dealerrevs.com/gallery/62899750.html

Po kojoj ceni zvanični prodavac tebi prodaje ECU ne bi trebalo da ima veze sa tim koliko VW plaća svom dobavljaču za ECU za nov automobil.
 
Odgovor na temu

mserifov

Član broj: 86649
Poruke: 789
31.176.195.*

Sajt: elektronika.ba


+65 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 15:51 - pre 92 meseci
Ja nemam nekog specijalnog vozačkog iskustva. Ali od kako sam polozio vozački ispit i kupio auto pomalo me interesuju ovakve teme. A imam i brata koji ima profesionalnu automehaničarsku radionicu.

Ja vozim malu Madzu 121 DA šasija iz 87 godine. I kada sam kupovao dijelove mislio sam posto je to japanac joj to je skupo ko đavo. Zaprepastio sam se kako su ti dijelovi jeftini. Jedan kočioni cilindar je 10 eura. Dihtung poklopca glave 7 eura svi filteri 4,5 eura. Diskovi oko 35 eura. E onda sam malo čitao na internetu i vidio sam da se to auto MAZDA 121 proizvodila u jako puno zemalja i kod jako puno proizvođača KIA pride FORD festiva to su sve ista auta.
Motor u tom autu je benzinac 1,3 B3 neki motor. I vrlo je zivahan. Doduše moje auto je teško 630KG ali taj motori ide ko cigla u glavu u taj auto. Vozio sam neke auta Golfove neke 87 89 godište. To su sve bile gluposti naspram moje Mazde. Djelovi su jeftini za Golfa ali ne puno od djelova za moju mazdu. A djelovi za Mazdu su svjetlosnim godinama daleko od djelova za golfa.

Posto sam mlad imam 24 godine. Imam neku želju da vozim nekog malog terenca. Nešto što je 4x4 ima blokadu difrencijala i te karafeke. U cjenovnom rangu u odnosu cjena kvalitet mogucnost njemaca nigdje nije bilo ni pod tačkom razno. Suzuki vitara samuari i naravno ono sto ja hoću Jimny je svetac. Djelovi za Suzukija nisu skupi uopšte koliko se meni govorilo da jeste. Znači mislim da neki japanac polovan u bilo kojem segmetnu nudi mnogo više od bilo kojeg drugog auta. Što se tiče terena vidio sam šta Suzuki jimny može to nije auto to je traktor.

U radionici kod brata sam se nagledao polovnih Hondi Cvic CRX koje su bile mašine daleko ispred svog vremena naspram nekih WW. Kasnije sam čitao da je Honda najveći proizvođač motora sa unutrašnjim sagorjevanjem na svjetu od automobila preko motocikala pa sve do vanbrodskih motora.

Trenutno vozim Suzuki DR250S motor iz 82 godine ima 250ccm. Taj motor je izvan svog vremena. Jednostavno neće da se pokvari uvežen iz švice matletiran nikad promljenjeno ulje u njemu i ide li ide. Sve na njemu radi od prekidača pa do kočnica i sve je fabričko osim akumulatora.

Pošto sam tražio da mi neko od lokalnih majstora za motocikle proda novu svjećicu i filter za ulje i naravno novo ulje. Primjetio sam da sigurno 90% motora koji se vozaju su čistokrvni japanci. Od sportskih motora pa do nekih kroserica. Jednostavno imaju savrešenstvo mehanike.

Što se tiče Micubiši auta. Pa ne znam šta se tu ima pričati ovdje. Pajeru pogotovu onaj kratki je terenac za legendu. Jedan moj kolega vozi Pajera kratkog mislim 96 neko godište znam da ima 2,5 dizel neki motor. Pa on se iživljavanja na njemu. Inače hoda po šumama gdje kopa bunareve za vodu i na Pajeru vozi zakečenu mašnu za bušenje. Meni nekad bude žao auta ali Pajero ide li ide ima 260 hiljada na satu. Nikad se nije pokvario da ne može dalje. Toyotu land cruser ima moj komšija bivši. I pošto je kupio neku zemlju na kojoj su bila stara stabla šljive nekih 50 komada. Sve je on njih lijepo sajlom i lancem zakači za Toyotu i počupao. Ima tome jedno 10 godina a Toyota ide li ide.

Kao što sam napisao buraz mi je automehaničar. I kako je počela era ovog uvoza automobila. U radionici sam se na novim WW vozilma kod njega nagledao svega od polupanih turbina do puknutih klipnjača.

Možda griješim ali kako ja znam nabrojati ide ovako WW, Audi, Porsche , Mercedes to su njemci. A japanci Daihatsu, Subaru, Toyota, Honda, Nisan, Mazda, Mitcubishi,
Suzuki. Mislim da japanaca ima više i da su definitivno bolji. Bar među polovnjacima koje ja imam priliku da vozim gledam i kupim.
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4496 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 18:12 - pre 92 meseci
Niko nema odgovor/odgovore na moja pitanja! :) Pa i ocekivao sam to. Kad se ne zna onda se ne zna. Tacka. Ja bar kazem da ne znam. Zato i pitam! Samo nastavite da pokazujete vase "znanje" nabrajanjem podataka koje svako dete moze da izbunari danas na Internet-u! To je i nekada kad nije ni postojao kompjuter kao pojam a postojanje Interneta bilo samo SF bilo samo u rangu "Vidi ga ovaj, ala pamti gomilu nepotrebnih gluposti" i nista vise. Tako da sam naslov teme odlicno oslikava stanje ali iako je pretenciozno smisljen da generalno ponizi vecinu ucesnika (nepotrebno decije inaćenje i dokazivanje svojih "vrednosti"!) vrlo je primenjiv za ucesnike koji su redovni, najcesci po broju pojavljivanja! :)


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2236 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 19:35 - pre 92 meseci
[email protected] razlike mozda nisu na prvi pogled prosecnom vozacu vidljive al su itekako tu! npr evropski zakoni su najsroziji sto se tice zastite okoline i coveka pa tako plastika u autima koja se upotrebljava nije istog sastava kao za evropu i ostali svet isto tako bilo koje ivice moraju biti tupe i na metalu, farovi moraju biti od plastike ! pa da ne pricam o filterima, potrosnji, auta moraju imati direktna ubrizgavanja i one pumpe u rez. sto prilikom sudara prekidaju dovod goriva , pojasevima koji preko 80km/h pucaju itd! znaci ima razlike !
a sto se tice autmenjaca ona ima samo jednu prednost a to je kad si na nekom nagibu a stojis auto sam od sebe se ne pomera, sve ostalo su mane, tako da je manualni bolji po meni!
 
Odgovor na temu

smeshko
Petar Novovic
Aleksandrovac

Član broj: 53401
Poruke: 110
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+12 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 19:37 - pre 92 meseci
Citat:
Sceka: Niko nema odgovor/odgovore na moja pitanja! :) Pa i ocekivao sam to. Kad se ne zna onda se ne zna. Tacka. Ja bar kazem da ne znam. Zato i pitam! Samo nastavite da pokazujete vase "znanje" nabrajanjem podataka koje svako dete moze da izbunari danas na Internet-u! To je i nekada kad nije ni postojao kompjuter kao pojam a postojanje Interneta bilo samo SF bilo samo u rangu "Vidi ga ovaj, ala pamti gomilu nepotrebnih gluposti" i nista vise. Tako da sam naslov teme odlicno oslikava stanje ali iako je pretenciozno smisljen da generalno ponizi vecinu ucesnika (nepotrebno decije inaćenje i dokazivanje svojih "vrednosti"!) vrlo je primenjiv za ucesnike koji su redovni, najcesci po broju pojavljivanja! :)


Pozdrav!


Pa ima mnogo pitanja pa ljudi ne mogu da postignu na sve da ti odgovore :D

Sto se tice USA i CA trzista nisam siguran za ove nove modele....ali prethodni kao golf 5, jetta mk5 i passat b6 su bili maltene indenticnog kvaliteta, sa izuzetkom sto su pocetne verzije bilo mnogo bolje opremljene sa mnogo jacim motorima i naravno po mnogo nizim cenama.... E sad ta razlika je danas osetno manja posto su i u EU automobili podosta pojeftinili i jeftine iz dana u dan.
E sad ovo sto Zare kaze se verovatno odnosilo na golfa 4 i staru jettu tj boru koji su tada za Severnu Ameriku i Kanadu dolazili iz fabrike u Mexiku i bilo blago receno ocajnog kvaliteta, sto nije bazilo za passata B 5.5 koji je dolazio iz DE.... To je za VW za ostale proizvodace ne znam...

E sad to ne znaci da je sve na njima isto i da kad bi uvezao neki polovnjak da bi odgovarali svi delovi....osim mozda za tdi.... Na primer prva generacija ford focusa za njihovo i nase trziste nema dodirnih tacaka....mozda pasuju samo vrata a mozda ni to :D


A automaticima nista ne fali u globalu....ali je cinjenica da je zbog njihove kompleksnosti veca verovatnoca da se pokvare nego manuelni....i nisam cuo da su nekome uspeli da adekvatno poprave bilo koji tip automatskog menjaca i da posle radi kao sto je radio pre ;)

Pozz
:-)
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3639
*.crnagora.net.



+1146 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 19:57 - pre 92 meseci
@Sceka, ti si nesto nervozan i ton ti je takav kao da neko od nas mora tebi da odgovara, na inace, vrlo neprecizna pitanja...

Pitao si zasto ljudi kod nas ne vole automatske menjace... Veoma glupo pitanje... Otkud tebi ova tvrdnja? Ja recimo vozim automatika i vecina auta i terenaca sa vecim motorima jedino se tako mogu i prodati... niko nece klasicni menjac na vecoj klasi auta od D segmenta pa na gore svi bi automatika...
Ako te je neko savjetovao da ne uzimas automatika koji je presao dosta kilometara ili koji je poznat po kvarovima, kao npr. vw phaeton (svaki se pokvario) onda je to u redu... sto se tice novih auta svakako su bolja a i prilicno skuplja kao automatik ili dsg...

Pitao si da ti neko kaze razliku izmedju auta istog proizvodjaca koja su za USA trziste i onih koja su za EU trziste... veoma povrsno pitanje jer ne navodis konkretne modela a proizvodjaca i modela ima na hiljade...
Amerika ima jeftin benzin i veoma mali procenat dizela... Motori su vecinom prilagodjeni tom jeftinom benzinu tako da na to trziste moze da ode i starija generacija motora koji malo vidse trose (kao sto tojota radi) ali ti motori nisu manje pouzdani da bi ih trebalo izbjegavati kupovati... Onda ameri imaju veoma stroge ekoloske norme ali ipak ne kao u EU tako da su pojedini djelovi nepotrebni za to trziste... razni filteri cestica i sl. cak i katalizator nije isti za to trziste jer je bitno da zadovolji drugaciju normu...
Treba vozilo i cijenom prilagoditi kupovnoj moci i samom trzistu... Ako jedan golf recimo fabriku kosta desetak hiljada a prodaje ga 25, dace ga na nekom trzistu i za 17 jer im se isplati a trziste je veliko i ne treba ga ispustiti... Ako neko u Evropi lako placa vecu cijenu zasto mu davati auto jeftino... Sada kada je kriza spustene su cijene drasticno i za EU trziste... Cijene diktira trziste, odnosno ponuda i traznja i nije svuda isto... Vise auta kupuje Kina nego USA sto je nekad bilo nezamislivo...
Isto ima razlika i na ostalim drugacijim trzistima... Recimo auta namijenjena Emiratima i ostalom arapskom svijetu nemaju pola opreme koja postoji na istim takvim autima za EU... razlozi su jednostavni... osim veoma jeftinog benzina (70 litara je oko 8 dolara) tamo nema poledice pa su nepotrebni svi elementi elektronske stabilnosti... auta su prilagodjena podneblju pa imaju specijalne filtere vazduha koji eliminisu veliku prasinu i slicno...
Najrazmazeniji a ujedno i najvise tehnicki pismeni su upravo Evropski kupci...

Pitao si zasto su te prijatelji savjetovali da ne uzimas auta iz Amerike... Kad se nabavlja auto iz amerike treba dobro otvoriti oci jer ima ogroman broj auta iz poplava i velikom vecinom nasi ljudi bas takva ostecena auta uvoze i ovdje prodaju... Takva auta su prilicno jeftina u Americi jer se tamo ne mogu registrovati vec moraju ici na export... EVO TI JEDAN LINK DA VIDIS KAKVA JE PONUDA... vidjeces tamo ima i Evropskih auta a vidjeces pod "damage/ostecenje"... "flood" znaci poplava...
Vozilo iz poplave nikome nebi preporucio iz vise razloga, vecinom imaju kasnije vece kvarove elektronike... nije svejedno je li auto bilo u slatkoj ili slanoj vodi itd...
Ako hoces da uvezes iz Amerike auto, moras imati nekog tamo ko ce to da pogleda, da licitira, da ti ga spakuje u kontejner... sam transport traje oko 20 setak dana i u svakom sekundu znas gdje je brod sa tvojom posiljkom...

Ako imas konkretna pitanja o konkretnim modelima sa oznakama motora ili sa oznakama menjaca (sjecam se da si nekada htio terenca nisana sa cvt menjacem...) ti pitaj ali bez te tenzije i nervoze...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 23.06.2012. u 21:09 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1668
*.adsl.alicedsl.de.



+760 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 20:09 - pre 92 meseci
Citat:
Nocni: @Sceka, ti si nesto nervozan i ton ti je takav kao da neko od nas mora tebi da odgovara, na inace, vrlo neprecizna pitanja...


I ti si primetio. 15 znakova uzvika u jednom postu, sto je mnogo mnogo je


“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

mutant

Član broj: 219492
Poruke: 48
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+28 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 21:13 - pre 92 meseci
Citat:
Nocni

Pitao si da ti neko kaze razliku izmedju auta istog proizvodjaca koja su za USA trziste i onih koja su za EU trziste... veoma povrsno pitanje jer ne navodis konkretne modela a proizvodjaca i modela ima na hiljade...

Koja je razlika između evropskog i američkog Golfa GTI? Tiguana? BMW X3? Fiata 500? Minija? Mercedes ML-a?

Citat:
Nocni: Amerika ima jeftin benzin i veoma mali procenat dizela... Motori su vecinom prilagodjeni tom jeftinom benzinu tako da na to trziste moze da ode i starija generacija motora koji malo vidse trose (kao sto tojota radi) ali ti motori nisu manje pouzdani da bi ih trebalo izbjegavati kupovati...

Većina američkih modela koji su izašli prošle i ove godine imaju direktno ubrizgavanje, mnogi imaju i turbo. Kia, Hyundai, Ford, Buick, Chevrolet imaju savremene motore sa direktnim ubrizgavanjem i turbo kompreosorima. VW-ov 2.0TSI se normalno prodaje u više modela. Pa i velika trojka ima malolitražne turbobenzince sa direktnim ubrizgavanjem.

Naravno u Americi je i dizel jeftin ali se za razliku od Evrope dizel ne subvencioniše pa je skuplji od benzina 10-20%.

Citat:
Nocni: Onda ameri imaju veoma stroge ekoloske norme ali ipak ne kao u EU tako da su pojedini djelovi nepotrebni za to trziste... razni filteri cestica i sl. cak i katalizator nije isti za to trziste jer je bitno da zadovolji drugaciju normu...

Ovo naravno nije tačno. Američke ekološke norme su strože, pa tako skoro svi dizeli moraju da koriste ureuu, tj. AdBlue.

Citat:
Nocni: Isto ima razlika i na ostalim drugacijim trzistima... Recimo auta namijenjena Emiratima i ostalom arapskom svijetu nemaju pola opreme koja postoji na istim takvim autima za EU... razlozi su jednostavni... osim veoma jeftinog benzina (70 litara je oko 8 dolara) tamo nema poledice pa su nepotrebni svi elementi elektronske stabilnosti... auta su prilagodjena podneblju pa imaju specijalne filtere vazduha koji eliminisu veliku prasinu i slicno...
Najrazmazeniji a ujedno i najvise tehnicki pismeni su upravo Evropski kupci...

Znači ako u Emiratima naletiš na proliveno ulje, ESP te neće spasiti jer su izbacili tu opciju kad je klizav put, jer kod njih nikad ne pada sneg?
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4496 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 21:41 - pre 92 meseci
Nisam ja nervozan nego se tako cini zbog tona koji je takav da izazove reakciju koju je izazvao. Dobio sam odgovore koji su smisleniji od stranica i stranica ne samo na ovoj temi. :)

Kako god, @cika dacha, @smeshko i @Nocni su mi prilicno pojasnili situaciju. Daleko od razjasnjenja dilema ali u svakom slucaju vrlo razumljivo i korisno. Nemam sad vremena jer moram da idem ali cu konkretizovati pitanja jer malo gubim strpljenje cekajuci da se sloze kockice pri kupovini novog vozila. Prodje vise od godinu dana a ja sam jos u fazi neodlucnosti. Jedino sto sigurno znam da ce biti automatski menjac, ostalo je jos uvek prilicna varijabila. :)


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 21:47 - pre 92 meseci
@mutant

Konkretno znam da USA golf gti mk5 ima drugačije opruge, drugačiji prekidač za paljenje svetala i drugačiji sistem kontrole pritiska u gumama. Sigurno da ima još gomila nekih sitnica koje naravno ne utiču na cenu i to da ECU košta 1/10 cene u odnosu na evropski je naravno besmislica. BMW x3 i za evropu i za usa se proizvodi u americi.

USA je svet za sebe i porediti cene tamo tako što ih konvertuješ u evre jednostavno nije realno. Tamo i iphone košta recimo 300$ a u evropi 350 EUR a to kako se tamo uvaljuju automobili za američke domaćice Š kvaliteta je naravno naš vid navijačkog opravdanja da bi nama bilo lakše zbog zlih amera.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3639
*.crnagora.net.



+1146 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 21:54 - pre 92 meseci
@mutant, vecina auta u Emiratima ima samo abs veoma rijetko u D segmentu esp ili bilo sta za kontrolu trakcije... Ima veliki broj firmi koje ta auta uvoze i prodaju u Evropi... ima ih i u Crnoj Gori nekoliko, ima na skretanju za plazu Jaz jedna firma koja prodaje takva nova auta... prilicno su jeftinija nego "ista" auta koja su namijenjena EU trzistu... Sta zna arap sta je esp :) pa mu onda gurnu auto golo kao pistolj samo nalickano i od spolja najnoviji model... arapska auto kuca odvojeno uveze velike "navigacije" iz kine samo da je sve sto vise nabudzeno...
Ima i ovdje kod nas kupaca kojima je bitnije led osvjetljenje i "televizor" nego nekakav sper diferencijal koji ni ne zna za sta sluzi...

Americke eko norme nisu strozije naravno... Pa kada bi iskljucivali stare V8 benzince iz saobracaja nebi ostalo pola auta u americi na ulicama...
Za nova auta su norme skoro iste ali sa starim polovnim koje zagadjuje mozes svuda a po EU ima mjesta gdje ne mozes uci u centar grada... Oni nemaju rigorozne kontrole na putu za kamione koji zagadjuju itd...

Na svim tim autima koja si nabrojao ima razlika izmedju Evropskih i Americkih modela... cim homologacija nije ista nisu isti i OGROMAN broj djelova na njima nije isti... da ti ne nabrajam sad... farovi, stopovi, retrovizori, auspuh, branici, zmigavci, stakla, mjerenje je u galonima i miljama itd itd... Setovanje elektronike je drugacije iz vise razloga pocev od banalnih kao sto je nacin rada dnevnih svijetala pa do samog rada motora odnosno softvera sto je odma vezano i sa potrosnjom itd.. Ima citavi spisak djelova koji se moraju "privremeno" zamijeniti kada se takav auto iz amerike uvozi da bi zadovoljio EU homologaciju... vise puta sam uvozio i uvijek mora da se svercuje jer nikada ne zadovoljavaju sve sto treba...
I kad je obrnuta situacija isto ima razlika... na americkim vozilima koja se prave za EU su one jos vece...
Imao sam jednog hamera H3 koji je za evropsko trziste... pa to je nebo i zemlja u odnosu na amerikanca... osim svjetala zmigavaca i ostalih vec pobrojanih stvari kompletno vjesanje i amortizeri su drugaciji itd..


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 23.06.2012. u 23:34 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...23.06.2012. u 22:08 - pre 92 meseci
Citat:
mutant: Ovo naravno nije tačno. Američke ekološke norme su strože, pa tako skoro svi dizeli moraju da koriste ureuu, tj. AdBlue.

Ranije su postojale razlike od drzave do drzave a cini mi se da je Kalifornija bila najrigoroznija. Ti sada kazes da su Americke norme stroze, kada su uveli jedinstvene norme za celu USA?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3639
*.crnagora.net.



+1146 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 00:09 - pre 92 meseci
@Sceka, zaboravio si da je i Begic Fehim pomogao sa ovom bravurom:

Citat:
mserifov: Možda griješim ali kako ja znam nabrojati ide ovako WW, Audi, Porsche , Mercedes to su njemci. A japanci Daihatsu, Subaru, Toyota, Honda, Nisan, Mazda, Mitcubishi,
Suzuki. Mislim da japanaca ima više i da su definitivno bolji.


Ahahahahaahaha... vjeruj mi ti si KRALJ!

Nekako se vratismo u proslost kad je ukljucio one svoje vremeplov bisere od krcenja sume pajerom do ushicenja nekim jimny-jem etc


 
Odgovor na temu

milosbeo
Loading...

Član broj: 220015
Poruke: 436
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.

Sajt: www.umrezen.in.rs


+82 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 00:22 - pre 92 meseci
jedno kratko pitanje! Zasto je na VW-u manji desni retrovizor?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 10:19 - pre 92 meseci
U Engleskoj je manji levi retrovizor,


a razlog je verovatno to da bi osobe sa poebnim potrebama imale o cemu da razmisljaju.
 
Odgovor na temu

mutant

Član broj: 219492
Poruke: 48
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+28 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 10:51 - pre 92 meseci
Citat:
jnk: @mutant

Konkretno znam da USA golf gti mk5 ima drugačije opruge, drugačiji prekidač za paljenje svetala i drugačiji sistem kontrole pritiska u gumama. Sigurno da ima još gomila nekih sitnica koje naravno ne utiču na cenu i to da ECU košta 1/10 cene u odnosu na evropski je naravno besmislica. BMW x3 i za evropu i za usa se proizvodi u americi.

USA je svet za sebe i porediti cene tamo tako što ih konvertuješ u evre jednostavno nije realno. Tamo i iphone košta recimo 300$ a u evropi 350 EUR a to kako se tamo uvaljuju automobili za američke domaćice Š kvaliteta je naravno naš vid navijačkog opravdanja da bi nama bilo lakše zbog zlih amera.


Nisam rekao da su 100% identični, ali ni razlike nisu tolike koliko se priča. Naravno da je malo drugačiji proces kontrole pritiska u gumama(drugačiji propisi), i farovi bacaju simetrično svetlo za razliku od Evrope, pa onda hauba mora u Evropi visoko stajati, itd. ali to su neke "sitnice". Američki i evropski GTI Mk6 imaju iste prekidače za paljenje svetala.

Citat:
Nocni: @mutant, vecina auta u Emiratima ima samo abs veoma rijetko u D segmentu esp ili bilo sta za kontrolu trakcije... Ima veliki broj firmi koje ta auta uvoze i prodaju u Evropi... ima ih i u Crnoj Gori nekoliko, ima na skretanju za plazu Jaz jedna firma koja prodaje takva nova auta... prilicno su jeftinija nego "ista" auta koja su namijenjena EU trzistu... Sta zna arap sta je esp :) pa mu onda gurnu auto golo kao pistolj samo nalickano i od spolja najnoviji model... arapska auto kuca odvojeno uveze velike "navigacije" iz kine samo da je sve sto vise nabudzeno...
Ima i ovdje kod nas kupaca kojima je bitnije led osvjetljenje i "televizor" nego nekakav sper diferencijal koji ni ne zna za sta sluzi...


Ne znam, ja sam gledao po njivom sajtovima testove svi su dobro opremljeni, od Ford Focusa, preko Hyundaija, Chryslera, Dodge, do BMW, Toyote i Rolls-Royca. Arapi dobro znaju koliko vredi koji auto, druga stvar su jeftina kola koja su služila kao rentakar.

Citat:
Nocni:Americke eko norme nisu strozije naravno... Pa kada bi iskljucivali stare V8 benzince iz saobracaja nebi ostalo pola auta u americi na ulicama...
Za nova auta su norme skoro iste ali sa starim polovnim koje zagadjuje mozes svuda a po EU ima mjesta gdje ne mozes uci u centar grada... Oni nemaju rigorozne kontrole na putu za kamione koji zagadjuju itd...


Ja mislim da EURO 5 reguliše samo nove automobile, isto važi i za američke standarde.
(mg/km)...EURO5/6 B.....EURO5/6 D.........US Tier2............Japan
NOx ..................60..........180/80.............30-44............50-80
CO.................1000...............500......2000-2600......1100-1900
partikulati.............5..................5................6.2................5-7

Emisija NOx za dizele od 180 je još daleko od američkog i japanskog standarda. 2014 stupa na snagu EURO 6 ali i on neće sustići današnji standard u SAD. Zato skoro svi dizeli u SAD moraju da koriste ureu, tj. AdBlue.

Kalifornijski standard (CARB) je još stroži i već ga je prihvatilo 15-ak američkih država, uglavnom na zapadnoj obali, na severoistoku amerike i Florida.

Citat:
Nocni:Na svim tim autima koja si nabrojao ima razlika izmedju Evropskih i Americkih modela... cim homologacija nije ista nisu isti i OGROMAN broj djelova na njima nije isti... da ti ne nabrajam sad... farovi, stopovi, retrovizori, auspuh, branici, zmigavci, stakla, mjerenje je u galonima i miljama itd itd... Setovanje elektronike je drugacije iz vise razloga pocev od banalnih kao sto je nacin rada dnevnih svijetala pa do samog rada motora odnosno softvera sto je odma vezano i sa potrosnjom itd.. Ima citavi spisak djelova koji se moraju "privremeno" zamijeniti kada se takav auto iz amerike uvozi da bi zadovoljio EU homologaciju... vise puta sam uvozio i uvijek mora da se svercuje jer nikada ne zadovoljavaju sve sto treba...
I kad je obrnuta situacija isto ima razlika... na americkim vozilima koja se prave za EU su one jos vece...
Imao sam jednog hamera H3 koji je za evropsko trziste... pa to je nebo i zemlja u odnosu na amerikanca... osim svjetala zmigavaca i ostalih vec pobrojanih stvari kompletno vjesanje i amortizeri su drugaciji itd..


Vješanje se razlikuje kod nekih američkih modela, ne zbog standarda i homologacije već zato što su amerikanci navikli/vole mekše vešanje. Ali ne verujem da ta razlika postoji ili da je primetna npr. kod novog Focusa.

Pa i skoro su neprimetne razlike između američkog i evropskog Fiata 500.
americki
evropski
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12043
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 11:00 - pre 92 meseci
@Sceka

Sto se automatskih mejaca tice, postoji par problema. Sa starim tipovima izmene brzina, preko hidraulicnog pritiska ulja, znacajno je uvecana potrosnja goriva, za evropske pojmove. U USA jos uvek trae kampanja navikavanja gradjana na stednju goriva, cak i znacajnim povecanjem cene derivata.
SAD je savez drzava prepunjenih tehnikom, velike dostupnosti i veoma sarolike palete, i vozila i motora. Veoma specificno trziste, samo da ga analiziramo, trebale bi godine da prodju.
Btw, kada kazemo Washington, da li mislimo na drzavu, na zapadnoj obali, iznad Oregona, ili na gradic na "Marijinoj zemlji".
Velike, raznolike, poprilicno nezavisne drzave, veoma razlicite, razlicitije nego mnoge druge kontinentalne konfiguracije.

Svaki proizvodjac je pravio stategiju, mucno i mukotrpno, racunajuci sa sasvim razlicitim parametrima. A najvazniji je bio "fast food", brza dostava odnosno brza reakcija na trziste. Delova, sklopova ili celih vozila ili samo informacija..svega..
Da li su i "razlicita vozila" deo strategije, zakljucite sami, koliko je stvar porcene proizvodjaca.

Da se vratim na automatske menjace. Problem je i servisiranje, u Srbiji. Mali broj menjaca, veliko potrebno specificno znanje i precizna oprema uz kvalitetne rezervne delove(koje je jako tesko obezbediti), smanjila je i kvalitet i uopste mogucnost korektnog servisiranja.

Ne postoje, prosto receno, kao npr za turbine(obuka, oprema, delovi), resursi koji bi omogucili kvalitetan servis. Sporadicni napori pojedinaca su izdigli kvalitet servisiranja menjava, ali je to daleko od zadovoljavajuceg.

Poz
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4496 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 12:35 - pre 92 meseci
^ Hvala. Ono sto mogu da zapazim, ako se ne varam, u vezi automatskih menjaca je sve skopcano sa popravkama i to samo zato sto je to u nasem okruzenju - mozda tacnije u nasoj zemlji?! - to slucaj. Koliko sam mogao da skontam, to je veliki problem jer nemamo mogucnost popravke, nabavke delova, adekvatnih radionica a samim tim i dovoljno stricnih mjtora. I to je to, uglavnom.

Dobro, ako zanemarimo taj aspekt problema? Recimo "sam pao - sam se ubio", sto je na kraju krajeva slucaj po svim pitanjima, pa ja licno idem logikom "ako sam bakzuz da mi se to desi kupicu novi menjac" i ne ulazeci u to koliko to kosta, sta je u stvari mana a sta vrlina u odnosu na manuelni menjac? Mislim na sustinu voznje u praksi. Vrlo malo ljudi prica o tome, razumljivo jer malo ljudi vozi vozila sa automatskim menjacima pa verovatno zato i nema mnogo price o tome. Najvise me buni to sto, kako vec rekoh, svi ali listom svi moji ortaci koji sada imaju vozila sa automatskim menjacem "jednoglasno"kazu da se nikada vise ne bi vratili na manuelni menjac (bez obzira da li je u pitanju dzip ili neko drugo vozilo!)?!

Davim o tome jer stvarno ima vrlo korisnih informacija o samoj voznji takvih vozila a vrlo me zanima objektivno misljenje, koje ovde, cenim, moze da se dobije!


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3639
*.crnagora.net.



+1146 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 13:27 - pre 92 meseci
Sceka,
Ima velikih predosti posebno na jacim motorima gdje se lakse postize ugladjenost u voznji sa automatikom... isto tako tesko je postici ovu ugladjenost na nekom motoru koji ima 300 konja sa klasicnim kvacilom gdje korpa kvacila ima pola metra...

Za vozaca je lakse i to posebno na brdovitom putu kao po BG-u... nema saltovanja... desna ruka je slobodna itd... kretanje sa semafora se svodi na to da samo sklonite nogu sa pedale kocnice...
Veoma vazno je napomenuti da se vecina kvarova automatskih menjaca desava zbog nepravilnog koriscenja i stalnog nepotrebnog cvrkanja... Klasican automatski menjac treba staviti u "D" i voziti bez ikakvih cvrkanja, rucnih prebacivanja, motornog kocenja itd... Veoma je vazno prije prebacivanja iz rikverca u N pa u D... prethodno zaustaviti vozilo da se ni najmanje ne krece unazad jer svaki "udar" je smrt za sklopove u menjacu... Ovo dosta ljudi ne postuje i kad izlazi sa parkinga dok se jos krece unazad ne zaustavlja se nego ga direktno ubacuje u D sto mu skracuje vijek za 50%...
One ostale opcije za rucno prebacivanje na putnickim autima su ostavljene dijelom radi sminke a dijelom da bi se koristile u ekstremnim uslovima... kada po ledu idete nizbrdo, kada nekoga slepate i sl. Cak i menjaci koji imaju tkz. tiptronic mod nisu predvidjeni za stalno cvrkanje i to ne treba raditi... Kad je u pitanju dsg menjac, odnosno svi menjaci toga tipa onda je ovo manje bitno ali ja ne preporucujem cvrkanje nijednog menjaca jer su sada zastupljeni tkz. pametni menjaci koji sami odabiraju optimalno saltovanje u zavisnosti od uslova na putu, u zavisnosti od nagiba, temperature, ne rade isto kada je suvo i kada je klizavo, ne rade isto ljeti i zimi itd... Sto se tice terenskih vozila za njih ovo isto vazi osim kada se sidje sa urbanih puteva...

Da rezimiramo... treba skloniti lijevu nogu u stranu ubaciti u "D" i zaboraviti na menjac dok ne stignete i ne zaustavite.

Kad su u pitanju razni tipovi menjaca tu su misljenja podijeljena kao kad su u pitanju i auta... ja smatram da su najbolji Japanski menjaci iz prostog razloga sto se najmanje kvare... recimo, 20 puta manje od ostalih...
Sto se tice kvarova nema problema tu nikakvih... sve se moze popraviti jedino sto je relativno skupo... Dobro znamo da ono sto je nekome skupo drugome je jeftino ali ne treba se opterecivati tim... samo je bitno naci profesionalca koji se time bavi... To svakako nisu ovlasceni servisi za odredjen tip vozila jer oni ne popravljaju menjace jer su oni monteri djelova a ne majstori... i otuda ta fama oko popravki... Ovlasceni servis menjac salje u fabriku da se remontuje ili ga nosi kod nekog ko ce to znati da popravi sto veoma cesti rade i za druge stvari a ne samo za automatske menjace...

 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4496 Profil

icon Re: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...24.06.2012. u 15:02 - pre 92 meseci
^ Hvala! Mislim da je mnogo jasnije, bar meni jeste, dosta toga u vezi automatskih menjaca. A sad sam cuo na TV-u, pre nekoliko minuta, da su vozila sa automatskim menjacem dugotrajnija (predpostvaljam da se misli na motor?!).

Kako god, moj izbor za ubuduce je automatski menjac definitivno vec neko vreme. Samo sam potvrdio da odluka nije pogresna. Za samo vozilo koje bih kupio drugom prilikom (vec sam o tome pisao a samo sam ja u problemu, odnosno, moja neodlucenost uzrokovana glupostima!). Zahvaljujem jos jednom.


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: I ja bih nešto da napišem o automobilima i autoindustriji, ali...

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 42558 | Odgovora: 331 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.