Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 20530 | Odgovora: 72 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 02:08 - pre 130 meseci
To me malo cudi, posto svi imaju diskove oko 280mm. Pezo ima 283, ali VW ima i 288 u tim ekono verzijama(ne racunam GTI, R i sl specijale).
Istina, zavisno od motora i paketa.
Kia ima nesto veci precnik klipa, ali tih par mm da se znacajno osete..ne zanam sta bi bilo u pitanju..tezine slicne..
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 08:19 - pre 130 meseci
Ljudi generalno misle da kad je servo kočnice jak i kad nije potreban veliki pritisak na papučicu, da to znači da auto ima dobre kočnice. Iznenadili bi se kad bi probali trkački auto ili bar repliku poput mitsubishi evolution.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 08:58 - pre 130 meseci
Ja sam nedavno vozio golf 6 tdi, 90 PS i taj auto je imao odlicne kocnice. Nakon sto sam probao novu kiu rio o cemu sam i pisao u temi o B segmentu, moram da priznam da bih se prijatno iznenadio ako bi ceed imao bolje kocnice od golfa posto rio u poredjenju sa peugeot 208 ima imitaciju kocnica. Evo sad kad Vladd prica o precnicima, vidim da 208 ima 10 mm veci precnik, a da oba imaju debljinu 22 mm. Sta znam, mozda je to ono sto odlucuje, ali moj generalni utisak ukljucujuci kocnice, handling itd je bio da tu ima mnogo vise od samog precnika.
 
Odgovor na temu

Flo33
Slovenija

Član broj: 137113
Poruke: 738



+1554 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 13:39 - pre 130 meseci
Ponavljam da nemam brojke da dokažem, to je utisak, jer pored mog pola, kad kad sednem u nabrojane službene, kad skoknem do LJ, Graza, Trsta.

Opšti utisak svih tih automobila je ispod Golfa recimo, sem kočnica. Da li je drugačije servo namšten, ne znam, ako su fizički već diskovi, klešta i paknovi isti ili približni.

Prvi put kada sam seo u C4 zamalo nisam polupao noseve sebi i kolegi, sreća da se vezujemo čim sednemo u auto. Običan auto, 1.6 hdi. Takođe nema veze ni sa potrošenošću elemenata, nema ni 30k km, kao ni recimo moj Polo.

Edit: ne kažem da VW ima slabe kočnice, samo da drugi nabrojani odaju utisak oštrijeg i jačeg kočenja
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 17:11 - pre 130 meseci
O tome pričam, servo je drugačiji i papučica je osetljivija i prvi utisak je da bolje koči međutim to može i ne mora imati veze sa istinom.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?29.07.2013. u 19:58 - pre 130 meseci
Moguca je i varijanta, da VW kod nekih osnovnih paketa, narocito sa osnovnim felnama 15" postavlja 256 diskove, za 16" vec moze da stane 280, a moguce i 288, pa tu mozda leze neki razliciti "utisci". Manji disk a tezina skoro ista.
Da je pojacavac kocenja u pitanju, ili los vakuum, to bi se jasnije pokazalo.

Mislim na hladne kocnice, kada se zagreju, moge znacajno promene karakteristiku. Narocito ako se zagreju i kljesta..
S tim sto se manji diskovi brze greju, pa je jedna od prednosti apgrejda, veci disk, hladniji disk, duze vreme tokom voznje i kvalitetnije kocenje...

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?30.07.2013. u 18:34 - pre 130 meseci
Citat:
Citat:
jnk:
@boyan3001

Po suvom i čistom asfaltu ne skraćuju, eventualno po kiši, bar tako uče u školama vožnje. Prednost je kad moraš da skrećeš a treba ti maksimalno kočenje i tad je zaustavni put kraći u odnosu kad nemaš abs.


Po suvom i cistom asfaltu bi produzio zaustavni put.


Da li imas nekakve testove vezane za ovo pitanje?

Odakle vam ova iformacija?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?30.07.2013. u 19:43 - pre 130 meseci
Upravo je kontra.
Po suvom i vlaznom putu ABS moze da skrati distancu kocenja, ali po ledu snegu klizavom blatu moze da produzi.
U sustini mu je osnovno da obezbedi upravljivost pri naglom kocenju, a ne da skracuje-produzava putanju kocenja.
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.dynamic.sbb.rs.



+583 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?30.07.2013. u 21:23 - pre 130 meseci
Ja sam permutirao , http://www.smedayton.org/downl...%20Article,%20ABS%20Brakes.pdf
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?30.07.2013. u 23:17 - pre 130 meseci
Nije tacno ni jedno ni drugo.

ABS skracuje trag kocenja bez obzira na vrstu podloge s tim sto je na snegu i na klizavom kolovozu razlika u korist ABSa drasticna, dok je na suvoj i abrazivnoj podlozi ona manja pa se ponekad (u zavisnosti od situacije) ne moze precizno ustanoviti.

waikikieve formule su tacne ali se mora napomenuti da su aproksimativne. Ako automobil poseduje ABS, prilikom vestacenja koriste se korekcioni faktori i to uvek u "korist" ABS bez obzira na vrstu podloge.

Upravljivost je posebna tema i u takvim uslovima ABS se sa obicnim kocnicama ne moze porediti. Razlika je ogromna, slicna onoj kao izmedju turbo i nonturbo motora
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?31.07.2013. u 10:37 - pre 130 meseci
Ne skracuje trag na klizavim podlogama, i vrlo specificno skracuje na suvim.

Njegova prednost je sto "uvodi" novu gaznu povrsinu gume u kocenje(hladniju "stopu" gume, po suvom terenu), a objektivno i realno poseduje za nijansu slabiju silu kocenja od maksimalnog kocenja, za onu razliku trenutka pocinjanja rada ABS-a..

Sto znaci, da ni svaki algoritam ABS-a nema iste karakteristike, pa se tesko moze uopsteno govoriti.

P.S.

Kojih "turbo" motora, onih sto imaju turbinu zarad "momenta"(male potrosnje, penzos voznje na niskim obrtajima) ili onih "pravih" sto imaju turbinu za maksimalne mogucnosti snage motora?
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?31.07.2013. u 20:39 - pre 130 meseci

niko ne pomenu amortizere!?... fraljate se sa prečnicima diskova kočionih i brojem klipova kočionih klešta... niko ne pomenu sposobnost odvođenja toplote sa kočionih elemenata.. koncepsija ventilirajućih diskova... niko ne pomenu statički i dinamički koeficijent trenja!?....

šta kočnice drugo rade nego kinetičku energiju automobila transformišu u toplotnu!

da znate razliku između statičkog i dinamičkog koeficijenta trenja znali bi i bez nekih eksperimenata da ABS sistem skraćuje kočioni put po svakoj realnoj podlozi...

pročitah i da širina gume igra ulogu!?... slatko bih se nasmejao, ali nije za smejanje već za žaljenje... šta se dobija širim pneumatikom? veća površina za istu težinu vozila daje manji površinski pritisak, manji površinski pritisak daje manju silu trenja!?... videli ste na F1 široke točkove pa mislite da je to rešenje problema!?

...niko ne pomenu mehaničke osobine pneumatika?.. zna li neko ovde uopšte od kojih faktora zavisi trenutak kada će pneumatik tokom kočenja iz kotrljanja preći u klizanje!?

... ima li pojma neko da amortizer ima odlučujuću ulogu u tome da obezbedi u kontinuitetu maksimanu "normalnu" silu na točku koja pomožena sa koeficijentom trenja (koji nije isti prilikom kotrljanja i klizanja) daje silu trenja koja se suprostavlja inerciji vozila prilikom kočenja...


[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 01.08.2013. u 01:31 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?01.08.2013. u 00:22 - pre 130 meseci
Dobro je spomenuti doticne varijable, da se lagano razjasnjava slozenost problema.

Ali su takodje problem jednostavni zakljucci.

Prvenstveno, u pitanju je REALAN sistem, koji je mnogo slozeniji od aproksimacija i modela. I jednostavno se lako upada u zamke idealnih modela(kao sto nedavno upade korisnik koji pokrati teznu bez obzira na pravce vektore sila, i ugasi inerciju i kineticku energiju, posto postoji i pritisak tezine na podlogu), narocito sa parcijalnim posmatanjem slozenog desavanja.
I bez ABS-a, a sa sirokom paletom funkcionisanja razlicitih pomocnih sistema inkorporiranih u kocioni sistem, podela snage kocenja, pojacavaci kocenja, razne stangle i rol barovi, prirodne oscilacije delova vozila i cele karoserije, vrste amortizera i vrste opruga, vrste vesanja tocka i stepeni slobode i uglovi pomeranja trapa...

Ono sto je primetno, bez ulazenja u analize slozenih sistema je da veci disk bolje koci. Mozda ne zbog veceg momenta, sa istim kljestima na vecem precniku, koliko zbog manje temperature na koju se zagreva.

Slicno je i sa sirim gmama. Da li je samo u pitanju F/S, sila n povrsinu, ili su sire gume od malo boljeg materijala, pa znacajno menjaju koeficijent trenja, kao sto i kvalitet podlooge znacajno utice, stvar je za diskusiju, ako zanemarimo cinjenicu da je sa sirim gumama kraci trag, cak i sa kvalitetnijim gumama je kraci trag, od manje kvalitetnih guma iste dimenzije..

Ali, svako osmatranje detalja je vise korisno, za prihvatanje i razumevanje konkretnih, merljivih rezultata, ali smatram da su nekorisni fragmentarni zakljucci, nastali na osmatranju idealnih modela i to izdvojenih parametara(ili detalja) iz celokupnog sistema.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 20530 | Odgovora: 72 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.