Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

elitemadzone.org :: AutoZone :: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29390 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
95.180.4.*



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima25.09.2013. u 20:35 - pre 127 meseci
Pre bih konstataciju na losu vidljivost prebacio na sve veci broj matiranih plasticnih farova, a ne toliko na staklene kojih je sve manje i manje na putevima

Citat:
joojant200: Ako sam dobro izbrojao: 10 za, 8 protiv i 13 uzdrzano.

za:ventura,cika dacha,component,gigamg1,Nemanja,AstralPro,pbenka,jnk,djordjeno,BB308
protiv:boyan3001,tdusko,su27killeryu,joojant200,etjen,Lavlja_Jazbina,codeNO,vladd
uzdrzano:andre2000, X Files, Nebojsa Milanovic, Java Beograd, da.li.sam.to.ja, bakara, veselinovic, cozmo_im, Cezar Corolla, Branko Santo, Zarko Silic, Predrag Supurovic, SASASTA

btw: statistika, signifikantno i ne sam se zezao jer je tema krenula na to ko ima vece iskustvo u voznji i vise prava da da svoje misljenje, pa reko mozemo i óbjektivno' da diskutujemo :)


Ovde nije takmicenju ko ce vise da dobaci nego vise kao licna misljenja...ovde valjda ima pravo da kaze i onaj sto je juce polozio da bi imao ili ne ukljucena svetla, a ko je u pravu to diktira industrija i zakoni....ako fabrike izbacuju modele sa dnevnim svetlima, verovatno postoji razlog zasto ih treba imati, ako se Grckoj i jos mnogo drugih zemalja vozi bez svetala i to je opet za razmatranje nasih zakona. Jer kao sto je bila opsezna rasprava za zimske gume i datume koriscenja istih, da li spadamo po temperaturama u juznije zemlje ili spadamo u one sa hladnijom klimom kako si nas knjige u skoli ucile, a kad pogledas kroz prozor nesto se drugo desava...Po meni treba biti uocljiv uvek, ali postoje i nacini kako to izvesti, a ne preko farova koji se koriste za noc
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima25.09.2013. u 20:55 - pre 127 meseci
Apropo pada kvaliteta osvetljenja, napravio sam nekoliko slikovitih primera (mada nije bas jednosta u fotografsku formu preneti realno stanje kako bi se na komputerskim monitorima videla razlika).




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima26.09.2013. u 09:17 - pre 127 meseci
Citat:
Zarko Silic: Na farove koji su od samog starta losi, slablhenje od 50% nema prevelik znacaj. :D


To reci ovima na tehnickom. Oduvek sam imao komentar "farovi su ti savrseni".

Inace su bolji nego na Caddyju. Toliko.

Inace jedan far mi je iz 1989 a drugi iz 2008. i oba su identicna na tehnickom. Cak i ovaj zamenski tajvanac je savrsen.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima26.09.2013. u 09:22 - pre 127 meseci
Ne mogu ti na tehnickom dati takvu informaciju.

Koliko je ovo sto kazem tacno najbolje govori ova nebuloza:

Citat:
Inace jedan far mi je iz 1989 a drugi iz 2008. i oba su identicna na tehnickom. Cak i ovaj zamenski tajvanac je savrsen.



Inace, ta tvoja Corola, zajedno sa vecinom Alfa Romea poseduje farove koji spadaju u fenjer kategoriju.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima26.09.2013. u 09:25 - pre 127 meseci
Apsolutno netacno.

Bolji su od Caddyja i sluzbenog Lacettia koga vozim.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima26.09.2013. u 09:39 - pre 127 meseci
Pa zasto im onda ne ponudis svoj auto umesto automobila koji koriste, ako je sve bolje kod tog tvog?

Oni ce tako imati bolji automobil a ti zes za taj novac moci kupiti nov. Obe strane ce profitirati. Oni sa mnogo boljim automobilom, a ti sa potpuno novim.
 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima26.09.2013. u 17:44 - pre 127 meseci
Citat:
joojant200:
Ako sam dobro izbrojao: 10 za, 8 protiv i 13 uzdrzano.

za:ventura,cika dacha,component,gigamg1,Nemanja,AstralPro,pbenka,jnk,djordjeno,BB308
protiv:boyan3001,tdusko,su27killeryu,joojant200,etjen,Lavlja_Jazbina,codeNO,vladd
uzdrzano:andre2000, X Files, Nebojsa Milanovic, Java Beograd, da.li.sam.to.ja, bakara, veselinovic, cozmo_im, Cezar Corolla, Branko Santo, Zarko Silic, Predrag Supurovic, SASASTA

btw: statistika, signifikantno i ne sam se zezao jer je tema krenula na to ko ima vece iskustvo u voznji i vise prava da da svoje misljenje, pa reko mozemo i óbjektivno' da diskutujemo :)


Ja nisam rekao da sam protiv. Rekao sam da je besmisleno insistirati na tome tokom cele godine i da su LED dnevna svetla ok.
Realno...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 12:58 - pre 127 meseci
Ne moze se to posmatrati "za" i "protiv", toliko primitivno jednostavno, kao sto se ni utakmica ne moze dobiti "glasanjem" navijaca.

Postoje sustinske stvari.

Izmisljanje propisa sa praznom pricom je drustveno losa pojava.

Vidljivost i bezbednost saobracaja treba da budu u korelaciji, smisljeno i tehnicki realno aplicirani. A ne da se proglasavaju(ili jos gore izglasavaju) uzroci i posledice.

Tako se ne resavaju ozbiljni problemi.

DRL moze da se aplicira, recimo LED tehnologijom, na specifican nacin uz minimalno rasipanje energije. Specifican nacin spominjem, da bi recimo, razni modeli automobila mogli da imaju specificne oznake za svoj model.

Ali da se ne vracamo ceo vek unazad, pa da i zmigavci moraju da imaju "podizace" i oznacavace pravca, ili dodatak zvucni signal...
Drl bi mogao da se nalazi i na prednjem delu, bocno, napred i nazad, sv zajedno, ali bi trebalo razdvojiti farove od DRL-a.

Kratka svetla ne treba da budu u vezi sa DRL, kratka svetla imaju svoje "zadatke" u saobracaju, i treba da budu spremna, neraubovana, za obavljanje doticnih namena.

I tu leze bar tri razloga, "sustine", zasto sam "protiv", odnosno, zasto se zalazem da to bude razumno, racionalno sprovedeno.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
88.128.80.*



+7169 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 15:02 - pre 127 meseci
Citat:
vladd
i treba da budu spremna, neraubovana, za obavljanje doticnih namena.


Pa sad, ako su svetla sa xenon lampama malo je teze "izraubovati" ih. Ja drzim stalno ukljucene xenon farove na auto putu (na kojem sam 90% vremena u voznji) vec nekoliko godina, i nisam primetio da su oslabili.

Svetla drzim upaljena posto tako povecavam sansu da me uoci neko ko je, recimo, krenuo da se ubaci u traku gde se ja nalazim, a nezgodan je momenat za "ubacivanje".

Mada, koliko vidim, novi automobili imaju prilicno uocljiva DLR svetla pa sa njima mozda ni na auto putu nije potrebno drzati upaljeno "kratko" svetlo. Jedino sto se meni nikako ne svidjaju ta LED svetla (izgledaju mi nekako suvise... dalekoistocno ;-).
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 17:56 - pre 127 meseci
Mogu reci za 2 dana 750 km,bg-zajecar i 2x bg-kg, da su svetla vise nego neophodna,posebno na lokalnim putevima,pa bar neka on vidi vas.
Migavac je nepotreban za 90% vozaca.A ne mali broj vozi na auto putu 30 cm sa levim tockom u brzoj traci.Van pameti.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 18:16 - pre 127 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:Pa sad, ako su svetla sa xenon lampama malo je teze "izraubovati" ih. Ja drzim stalno ukljucene xenon farove na auto putu (na kojem sam 90% vremena u voznji) vec nekoliko godina, i nisam primetio da su oslabili..


Slabe i xenon farovi sto bi lako uocio ako bi ih zemenio novim.
 
Odgovor na temu

joojant200

Član broj: 1953
Poruke: 712



+47 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 20:49 - pre 127 meseci
Citat:
vladd:
Ne moze se to posmatrati "za" i "protiv", toliko primitivno jednostavno, kao sto se ni utakmica ne moze dobiti "glasanjem" navijaca.

Zbir subjektivnih ocena daje objektivnu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 22:13 - pre 127 meseci
Ne ni slucjno. To bi znacilo prevlast deset budala nad jednim pametnim, kao sto je recimo u Srbiji slucaj(mislim sto se vlasti tice:))...

Svaki lampion ima neki svoj vek trajanja. Ksenon nesto duzi od inkadescentne, ali ne bas i vecit. Recimo da je 3000 sati neka lepa vrednost, MTBF kriva je blago nagnuta, ali se primeti raubovanje.
A da li u nekoj situaciji treba upaliti svetla, nema diskusije, obavezno je, to je ipak prilagodjavanje raznim uslovima, od vremena, saobracaja..stanja vozaca i njegovog vida..

Ali ta situacija, zaista nema veze sa DRL po lepom i suncanom danu, kada recimo, kratka svetla zaista nisu potrebna..
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima27.09.2013. u 22:22 - pre 127 meseci
joojant200 je mislio na zbir subjektivnih ocena strucne javnosti.

Svakako nije mislio na misljenje budala.

Kod xenonki, pored refraktora strada i oprtika za razliku od klasicnih farofa kod kojih staklo najmanje stari. Sama sijalica je najmanji problem.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima28.09.2013. u 10:13 - pre 127 meseci
Ja sam se za "budale" salio, cisto da cvrknem trenutne zakonodavce "u glavu".

Objektivno mislim na laike, koji se pojavljuju sa tvrdnjama(ispravnim ili neisravnim, nebitno) kako "bolje" opazaju vozila sa upaljenim svetlima.

Mislim, svako lupetanje obrazlaganja zakona ima nekakvu "zdravu" i nadasve jasnu logiku, nisu bas zakonodavci toliko glupi, i logicno je da se vozilo bolje uocava sa upaljenim svetlima(ili bilo kako drugacije oznaceno) od neoznacenog vozila.

Ali saobracaj je malo kompleksnija pojava, razlikuje se od voznje po praznoj pisti.

Kada su SVA vozila "oznacena", onda je SELEKTIVNO opazanje takodje u problemu, kao i kada nisu oznacena.

Bolje bi, recimo npr, bilo kada bi DRL oznacavao vozila koja ucestvuju u saobracaju, a npr da se srednje svetlo pali kada vozilo predje neku granicnu brzinu, recimo 60 ili 80km/h. Tada bi se pojavilo vise parametara za procenu okruzenja..

Selektivno opazanje je bitno da se uoci prizvodjac komplikacija u saobracaju, i potencijalna opasnost.
Da, nekom srecom, svi voze po propisu, korektno, obazrivo i defanzivno, ne bi ni vozacke dozvole bile neophodne.

 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima28.09.2013. u 18:04 - pre 127 meseci
Citat:
Kada su SVA vozila "oznacena", onda je SELEKTIVNO opazanje takodje u problemu, kao i kada nisu oznacena.


Mnogo smo se sa pricom vezali za grad,za lokalni put koji ima bezbroj krivina je jako bitno i po ekstra suncu imati upaljeno svetlo.Ko vozi po takvim putevima zna o cemu pricam.
 
Odgovor na temu

joojant200

Član broj: 1953
Poruke: 712



+47 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 07:16 - pre 127 meseci
Citat:
vladd:

Bolje bi, recimo npr, bilo kada bi DRL oznacavao vozila koja ucestvuju u saobracaju, a npr da se srednje svetlo palikada vozilo predje neku granicnu brzinu, recimo 60 ili 80km/h. Tada bi se pojavilo vise parametara za procenu okruzenja..


Ovim resenjem bi po komplikovanosti za*ebao i eu :)

'Budale' kad malo bolje pogledas vidis da su u stvari pametni - ali za sebe, a samo se prave da su budale :) (Mislim i na strucnu javnost i pojedinacno).
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 6275

Sajt: pedja.supurovic.net


+1570 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 07:49 - pre 127 meseci
Citat:
vladd:
Objektivno mislim na laike, koji se pojavljuju sa tvrdnjama(ispravnim ili neisravnim, nebitno) kako "bolje" opazaju vozila sa upaljenim svetlima.


A ti si neki profesionalac?


 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 17:02 - pre 127 meseci
Pa otpilike se moze priblizno reci. Ne smatram se profesionalcem, posto mi saobracaj nije profesija, ali imam dosta, nazalost i previse kvalifikacija, i nesto aktivnosti, sto se saobracaja tice..
I solidno sam kompetentniji od pojedinaca koji se pojavljuju u javnosti, nazalost..za javnost..voleo bih da je drugacije.
Mnogo je "profesionalaca" koji nemaju adekvatan fakultet(masinski ili saobracajni), neki nemaju sve kategorije, zovu se profesionalci samo sa C, a saobracajni "strucnjaci", od onih sa fakultetom, su vecinom pravnici i ekonomisti i poneki "manager"..do samog ministra, istina nije ministar samo za drumski saobracaj..:)

Sto se "kompleksnosti" tice, u vezi paljenja svetala nakon odredjene brzine, zaista ne bih da komentarisem, par naredbi u softveru, koje bi odradile doticni "slozen" posao.
Brzina se ionako osmatra zbog nekoliko potreba, a vec postoji svetlo koje definise recimo kretanje u rikverc...
Tako da oba "uslova" nisu strana u vozilima...

Jos ako posmatram cenu raznih racunara za vozila(ecu, confort modula...), ladno bi mogli da prihvate celi matlab, za te pare..
 
Odgovor na temu

joojant200

Član broj: 1953
Poruke: 712



+47 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 18:40 - pre 127 meseci
To bi mozda i radilo kada bi pricali o buducnosti, da doneses direktivu da sva nova vozila moraju da imaju ecu programiran koji pali drl na brzini 60 ili 80 i gasi ispod te brzine.
Ali cinjenjicno stanje je da velika vecina vozila nema drl.

Pa bi tim jednostavnim programiranjem trebali da imamo i novi ecu ili reprogramiran stari i vezu kontrolu paljenja svetala i sa ecu, - i sta onda? Pali oboreno svetlo na brzini 60 ili 80 i gasi ispod 60 ili 80 kmh i po mrklom mraku? :)
Takodje zahtevan bi bio potpuno ispravan merac brzine i tacno odredjena dimenzija guma, odnosno digitalan merac brzine koji bi morao i da ima mogucnost korekcije dimenzija guma. A ni ecu nije obavezan.

Salu na stranu:
-Zasto jednostavno nisu rekli: poziciono svetlo jacine xx = dnevno svetlo. Pa bi mogao izvaditi iz fara staro poziciono svetlo i umesto njega uraditi jace svetlo ili ledovke koje bi ispunjavalo zahteve ili eventualno novi far. Nego ne: Moram imati i poziciona(1) i dugacka(2) (odnosno kratka(3)) nocu, a danju dnevna(4) ili kratka.
-Da li je uradjena analiza - provera u praksi, nakon godinu dana - koji su efekti te norme?
-Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla :)
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29390 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.