Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

elitemadzone.org :: AutoZone :: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29660 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
95.180.93.*



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 20:03 - pre 128 meseci
Citat:
joojant200
-Zasto jednostavno nisu rekli: poziciono svetlo jacine xx = dnevno svetlo. Pa bi mogao izvaditi iz fara staro poziciono svetlo i umesto njega uraditi jace svetlo ili ledovke koje bi ispunjavalo zahteve ili eventualno novi far. Nego ne: Moram imati i poziciona(1) i dugacka(2) (odnosno kratka(3)) nocu, a danju dnevna(4) ili kratka.
-Da li je uradjena analiza - provera u praksi, nakon godinu dana - koji su efekti te norme?
-Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla :)


I sta kad nocu ostavis auto samo na poziciju onda izgleda kao da vozis auto a u stvari samo stojis u mestu... Zato se i zovu dnevna svetla, poziciona svetla, kratka svetla, duga svetla i svetla za maglu....jer svaka sluze necemu. Zasto na starijem autu (pre 2008) na kom jos nema fabrickih dnevnih svetala, izvuces prekidas za iste i resis problem
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 20:17 - pre 128 meseci
Citat:
koji pali drl na brzini 60 ili 80 i gasi ispod te brzine.

Kada bi bio svestan te brzine,ne bi je uzimao za neku granicu,a
Citat:
Sto kad vozim manje pazim, jer ocekujem da svi imaju upaljena svetla

Sta znaci definicija,MANJE PAZIM za vozaca u saobracaju,bilo gde??? pa i u njivi na trakktoru. :)
 
Odgovor na temu

joojant200

Član broj: 1953
Poruke: 712



+47 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 20:51 - pre 128 meseci
Citat:
codeNO:
I sta kad nocu ostavis auto samo na poziciju onda izgleda kao da vozis auto a u stvari samo stojis u mestu... Zato se i zovu dnevna svetla,..
Zasto na starijem autu (pre 2008) na kom jos nema fabrickih dnevnih svetala, izvuces prekidas za iste i resis problem


Ja ne vidim bitnu razliku.

Koliko kosta okvirno ugradnja dnevnih svetala sa (pretpostavljam da je neophodan neki) atest za kad te zaustavi policija i tehnicki? Cim je atest verovatno ima i ograniceni vremenski rok trajanja?

Citat:
Lavlja_Jazbina: Kada bi bio svestan te brzine,ne bi je uzimao za neku granicu,a


Preuzeo sam podatke iz prethodne poruke - nije moja ideja o 60 do 80 kmh.
btw: prilicno sam svestan te brzine s obzirom da vozim bicikli tom brzinom nizbrdo. Verovatno bi bio jos svesniji ako bi jednom i pao ;)

Citat:
Lavlja_Jazbina: Sta znaci definicija,MANJE PAZIM za vozaca u saobracaju,bilo gde??? pa i u njivi na trakktoru. :)

Znaci da cesto uhvatim sebe da ne gledam put vec svetla, zakon me pravi debilom radi moje sigurnosti. I sam si dao primer vijugavog puta cini mi se.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima29.09.2013. u 21:01 - pre 128 meseci
Jesam,ali za onog iz suprotnog pravca.Slikacu ti situacije u subotu.Da se najezis + niko registrovan.Da nisam kasko obrao bi bostan za neko ne daj Boze cukanje.
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
95.180.93.*



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima30.09.2013. u 00:58 - pre 128 meseci
Da postoji samo jedna vrsta fara onda bi bilo kao da vozimo auto iz 1920, sijaju neki fenjeri i to je to. Pozicija da ako ostavis auto, cisto da neko ne naleti na tebe u potpunom mraku (mada ovo vise vazi za pesake neg za automobile). Srednja da vidis ispred sebe valjda, a duga da vidis sto dalje od sebe, a samim tim da mozes i brze da ides po mraku..., maglenke ti osvetljavaju veoma kratko i ispred tebe, duga tu ne pomazu.....

Imas PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLjUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA gde je lepo objasnjeno koje svetlo zasta sluzi i koliko moze da osvetljava..pocni od clana 41.

Atest naravno i to samo u AMSS za 5500, to je cena od prosle godine i nema re-atest, dok npr za atest zatamljenosti stakala je 2400. Gde uzeti se ovde ne reklamira a i dovoljno je uzeti oglase u ruke

Ako nabacis dnevna svetla ovo ispostuj i nema tog pandura koji ce te zaustaviti imao ili nemao atest

Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm² i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druga svetla. Mesto ugradnje dnevnog svetla odgovara pravilima koja važe za glavne farove vozila.
(2) Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice.
(3) Dnevno svetlo se upotrebljava samo po danu i dobroj vidljivosti.
(4) Uključivanje glavnih farova umesto dnevnog svetla (i obrnuto) može biti izvedeno i automatskim uređajem na vozilu.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima30.09.2013. u 05:29 - pre 128 meseci
Kako ce to ugradjeno dnevno svetlo imati funkciju fabrickog?
Sa cime se pali dnevno svetlo ako je naknadno ugradjeno,ili pali jos sa sobom svetlo table u kabini,poziciona svetla napred nazad i svetlo tablice.
U mom slucaju imam tada pored upaljenih dnevnih svetala 10 pozicionih sijaliva+tablica,da ne racunam i te 2 sijalice !!!
I gde ima da se kupi to sto zamenjuje dnevno svetlo a da sija 400 kandela?
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.opera-mini.net.



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima30.09.2013. u 09:46 - pre 128 meseci
Ne mogu da procenim da li ti je odgovor ironican ili stvarno pitas? Pise lepo da nista drugo ne sija sem dnevnih svetala! Ovako i onako se moraju vuci kablovi za DLR. Mnogi grese pa povezuju na poziciju i onda mu sija auto kao da je i dalje noc. Svetla treba izvuci ili na kontakt ili na poseban prekidac koji eto zbog lepote stoji van vidokruga. Mada imaju da se kupe lepi prekidaci.

Citat:
I gde ima da se kupi to sto zamenjuje dnevno svetlo a da sija 400 kandela?


Nezamenjujes dnevno svetlo nego to jeste dnevno svetlo sto sija 200 Candela, a 200 Candela je za ne fabricko ugradjivanje na kolima. jedino problem je sto su nasi zakonopisci stavili Candele kada se u svetu koriste Lumeni. Veza izmedju lumena i Candela je problematicna jer ti ne mozes da pretvaras kao ince u milimetre. U svakom slucaju, ako se koriste Highbright diode ili CREE diode ili diode od 1W, lako se probija ganica od zacrtanih 200Can koje su napisali. Diode je moguce posebno kupiti a i ako se kupuje vec preko oglasa od nekog lako je pitati prodavca da kaze koliko jako svetle. Laicki receno, ako ne mozes da gledas u svetla to znaci da su po propisu. U AMSS rade atest tako sto samo pogledaju da li su postavljene na propisanoj visini i medjusobnom rastojanju a imaju cime da izmere jacinu, ali ako ti nisu DLR sa buvljaka koje ckilje, nemas brige da dobijes atest.

I umesto drzava da otvori trziste za kvalitetne DLR ili da napravi malu privredu za neku firmu koja bi ih tipski pravila za svaki auto, ovaj detalj je ostao parola snadji se. Ali verovatno bi i to puklo jer nezasiti postoje i tako bi cena premasila 50e i jos atest toliko...bolje onda kupovati sijalice i menjati ih


[Ovu poruku je menjao codeNO dana 30.09.2013. u 11:12 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima30.09.2013. u 18:10 - pre 128 meseci
Koliko ja vidim, resenja predlozena ovde su znacajno bolja nego sto zakon nalaze..

Moram da se izvinim Lavljoj Jazbini, greska je u pisanju, mislio sam na "kratka svetla" pri nekoj(recimo 60-80, ili moze 55) brzini, a ne DRL.

DRL je dnevno svetlo za vozilo koje se krece. Po nekoj logici, trebalo bi da se pali kada se vozilo zaista krece(sada se na novim automobilima i motor gasi na semaforu, a DRL je "problem"), da bude LED, propisi vole da definisu broj lumena, mada je i specificna lokacija recimo moguca, a ne samo intnzitet, tipa na retrovizoru, pored pokazivaca pravca..ili nekako drugacije.

Pozicija, kratko svetlo, ne bi trebalo da imaju funkciju DRL, ako se vec insistira na "dodatnom" obelezavanju
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima30.09.2013. u 18:35 - pre 128 meseci
Za jacinu dnevnih svetala mi je ostalo ovo u glavi.
Da sam ironican to bi naglasio nekim smajlicem.Sto bi busio auto zarad svetala koje fabricki nemam ? Zato sam rekao zamenjuju jer nisu original.

Iskreno,svako budzenje na autu me nervira,cak mi i kasetas stoji.Jes da i kasete slusam,ali to mesto je lepo ususkano pa ne bi da diram kao i ostala resetkasta mesta na braniku zbog nekih dioda.
Socivo ( sad me asocira,pa cu zeni da kazem da skuva sutra socivo ) mi je od dugog svetla malo da jedna kvalitetnija dioda mi pravi pribliznu jacinu kao dnevno.
 
Odgovor na temu

joojant200

Član broj: 1953
Poruke: 712



+47 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima04.10.2013. u 10:33 - pre 128 meseci
@codeNO

Hvala na detaljnom odgovoru, dobro je znati.

Vecini ljudi sa kojima sam pricao je 5500 din za atest puno.
Meni nije puno ali nedam, jer ne ugradjujem/modifikujem kola zato sto volim ili zato da bi mi bila jeftinija voznja (kao npr. da ugradjujem gas), vec zato sto moram po zakonu.
Pa kad su sve lepo smislili, morali su smisliti i prihvatljiviju cenu atesta.
Sta ima u toj usluzi da toliko kosta?

Licno sam protiv i obaveznih oborenih i parking svetala stalno, i dnevnih svetala, ali kad nece breg muhamedu...mozda i ugradim.

@all
Kakva su iskustva ljudi koji voze dnevna svetla recimo na nekom starijem vozilu?
Da li ih zaustavlja milicija, pa dok im objasnis da si u pravu nadju ti nesto drugo?
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima04.10.2013. u 13:18 - pre 128 meseci
Dobro rešenje za dnevna svetla je nudio neki lik a radi se o tome da kad su svetla na off poziciji, gore duga svetla ali slabijim intenzitetom. Čim upališ kratka svetla ili poziciju ona se ugase. Ovako inače funkcionišu dnevna svetla na nekim audijima i bmwima(pa i na golfu 6 i 7) koji nemaju xenone pa samim tim ni led dnevna svetla.
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.static.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima04.10.2013. u 14:55 - pre 128 meseci
Na atestu od usluge dobijes samo papir za nekoliko minuta ako je sve po propisu, znaci jacina svetla, povrsina i propisana visina i sirina postavljanja. Ogranicio bih se za sada od cene jer sam to licno pitao pre vise od godinu dana, moguce je da su i oni do sada skapirali da je mnogo pa su spustili cenu, jer koliko sam video oni su to odokativnom metodom lupili 5500. Razgovarao sam i sa nekoliko saobracajaca, nisu u fazonu da zaustavljaju nikog ko ima jaka dnevna svetla, jer oni provale taj neki seljo tunning i zaustavljaju. Koliko sam ja video i novije mecke i Audiji (znaci oni 2007/8 godiste modeli koji jos nisu imali dnevna svetla) su stavili aftermarket svetla i normalno voze, tako da i onaj ko ima keca i stavi propisanu jacinu dnevnih svetala nece biti zaustavljen, tako da moze da se prosvercuje bez atesta

Razne igre sa elektronikom postoje, tako da to sa dugim svetlima je samo jedna u nizu, ali po meni je to komplikovanije jer mora da se dodaju nove zice i otpornici koji ce smanjiti intezitet svetla a u isto vreme da kada blicnes proradi punom praom...ko ne zna moze da sprzi dosta osiguraca i releja na kolima.

Inace nisam siguran da su u novijim kao sto si naveo smanjen intezitet dugog svetla vec da je to pozicija, jer mnogi automobili imaju u dugim i poziciju a ta pozicija lepo sija unutar dugog svetla.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima04.10.2013. u 15:04 - pre 128 meseci
Ne znam da li je smanjen, možda nije kod svih isto i možda negde ima posebna sijalica ali ovako izgleda i ovo su zasigurno dnevna svetla.





 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.static.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima04.10.2013. u 15:16 - pre 128 meseci
Zna o cemu pricas, ali mislim da postoji jos jedna sijalica, Isto kao i Skoda Yeti samo maglenke ali kod svih ovih bi bilo protivzakonito ako se koristi ista sijalica i za duga i za dnevna svetla
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Iskustva nakon par godina vožnje sa dnevnim svetlima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 29660 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.