Nije stvar u verovanju nekim spoljnim saradnicima, vec u organizaciji kriminala. Naravno da stalni kooperanti mogu da otkazu saradnju na takvom poslu, nije svako u obavezi da histerise za profitom i posegne za prevarom. I to prevarom jednog prilicno ostrog sistema.
Cak bi i doticna prevara prosla, ali su velike mrge iz CEO pale na drugom pogubnom postulatu prevaranata, na alavosti. Da su nakon par godina preduzeli ozbiljnije korake na organizaciji opreme motora i povukli softver, sada bi mogli da pricaju bajke i salalajke o varijantama razvoja softvera koji osmatra ko zna sta i zarad stajanja na semagoru smanjuje kolicinu izduvnih gasova, neka vrsta pretece gasenja motora...ako bi uopste bili provaljeni.
Ali im se osladio profit, a nije im se vracalo na manju zaradu...ipak 50$ po vozilu ustede nije mala stvar....
Ovako im se osladilo, a Popkorn je dobio "golden parachute", da si ima za advokate.
Ocekujem da nakon koju nedelju, ako ne i brze, Merkelova obznaniti da potezi VW-a nisu dovoljno sustinski i transparentni, i da popegla i ovu garnituru.
Oni vec treba da tovare kontejnere sa dodatnom opremom i ureom i da ne pitaju sta kosta, a oni se bave cackanjem ko je organizovao, ko je sve znao i ko je mozda provalio uspesan bizmis???
Pa Winterkorn, ionako je glumetao detaljnost i neverovatnu preciznost u odabiru nijanse niklovane plastike. I jedini je on mogao da izdaje naredjenja sta ce koji sektor da propusti, od razvoja do proizvodnje, bez da se previse njih upusta u detalje rada softvera. Winterkorn je i najpogodniji za takav potez, posto se uklapa u njegovu "politiku" poslovanja, koju je nemoguce ostvariti postenim metodama, koje imaju svoj period trajanja.
I odjednom se motori po istoj ceni "preradili" za par meseci da zadovolje tri puta ostrije standarde, iako su i sa ovim evropskim na granici moguceg, odnosno, moguce je samo ako je neopterecen motor na leru i laganom povecanju broja obrtaja...tj vozilo koje ide preko dvesta, testira se na 39km/h??