Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 13246 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
Moderator
Član broj: 16
Poruke: 6699
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 11:05 - pre 427 dana i 1h
U poslednje vreme svedoci smo prave male euforije oko automobila na električni pogon, a sve je po mom mišljenju počelo najavom vodećeg svetskog proizvođača ovih vozila, Tesla, da će uskoro ponuditi model po ceni od oko 30000 EUR.

Neka ovo bude tema u kojoj ćemo pričati o tome, a i o svemu drugom vezanim za razvoj i budućnost elektroautomobila.

Za početak i ilustraciju kako izgleda vožnja u jednom od Tesla modela, evo par klipova




 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 6502
89.216.32.*



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 13:57 - pre 426 dana i 23h
Nekako, ako hibride ostavimo po strani, kod elektromobila postoji "ili Tesla ili ništa".

Najširem krugu kupaca ne treba auto od 100+ k€. Dok god prodajna cena ne spadne na 10, 15 k€ - ništa od posla. Pri tome mislim na auto sa nekom običnom, standardnom opremom.

Baterije, tj. njihova trajnost i cena ostaju za sada nepremostiv problem.
Tampermonkey ekstenzija + user skripta za eskiviranje psihijatrijskih pacijenata = :))
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
R. Srpska , Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 2990
188.124.222.170



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 16:23 - pre 426 dana i 20h
Pored tih problema ima jos jedan problem, koji je mnogo teze rijesiti.
Mi nemamo kao drzava, regija i planeta dovoljno elektricnih elektrana za automobile.
cak i da ih napraviomo nemamo dalekovode i trafo stanice po gradovima i na putevima za punjenje.
Kod nas u Srpskoj se dnevno sprzi oko milion litara goriva.
Prevedeno u elektricnu energiju to je 10 GWh.
Neka je KKD SUS motora 30%, a elektricnog 100%,
opet treba nekih 3GWh.
Nasa najveca terma ima nzivnih 300MW, a realnih pola od toga.
Elem, treba nam jos jedna elektrana tipa Gacko, a nemamo je.
I to pod uslovom da se baterije pune ravnomjerno u 24h.
O spicevima ne smijem ni pomisliti.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3316
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 21:31 - pre 426 dana i 15h
Ima mi prijatelj u Hrvatskoj golfa 7 na struju, vozio sam ga i isprobao detaljno jos prosle godine... Realna autonomija je 120 km iako ga deklarisu na 190...treba ukljuciti klimu i ostale potrosace...
Nije los utisak koji ostavlja, ima odlicno ubrzanje, ima simpaticnih stvari, recimo uopste nema auspuh...
Puni se na obicnoj uticnici, normalno cijelu noc a ima i brzo punjenje do 80% koje nije preporucljivo...
Nosi produzno kablo da ga dopuni negdje a vise puta ga je slep sluzba vracala kuci... inace je naporno stalno planirati zbog male autonomije...
Taj auto nije napravljen d bi ustedjeli na gorivu vec iz ekoloskih razloga...
Meni licno sa tehnickog aspekta, smeta podsvjesan utisak da te baterije ipak izdusuju i da je nezdravo udisati vazduh u tom vozilu... Mada, to isto meni smeta i kod auta u kojima je ugradjen plin, stalni utisak da smrdi... pa se ipak voze masovno...
Glavni problem je i cijena jer je duplo skuplji od obicnog golfa...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
Moderator
Član broj: 16
Poruke: 6699
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 22:48 - pre 426 dana i 14h
Hvala Noćni za kvalitetno iskustvo iz prve ruke.

Ta realna autonomija je po meni glavni problem koji se za sada krije, tj. oficijelni podatak o autonomiji je verovatno vožnja u laboratorijskim ili sličnim uslovima.

Realnost je drugačija i stvarna autonomija je zasigurno znatno manja.

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3316
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?22.06.2016. u 22:59 - pre 426 dana i 14h
Moglo bi se dugo pisati o njemu ali slažem se da je autonomija problem... taj golf ima punjenje baterija i rekuperacijom prilikom kočenja i na nizbrdicama koje je praktično zanemarljivo... Kad se vozi na uzbrdici onda se ne može izračunati autonomija koja tada pada na nekih 80 km...
Ovome mome drugu je jedan stari tažio 50 eura da mu 2 sata napuni auto na kućnoj utičnici na šta on nije pristao već je zvao šlep službu...
Sama pomisao da svuda vučete sa sobom preko 300 kg baterija nije dobra... Možete uključiti klimu koja ima električni kompresor bez paljenja motora

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 23.06.2016. u 00:50 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1657
*.dyn.telefonica.de.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?23.06.2016. u 05:47 - pre 426 dana i 7h
Koliko KW potrosi recimo taj golf da bi se napunio od praznog do punog?
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11710
*.opera-mini.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?23.06.2016. u 06:56 - pre 426 dana i 6h
Sa malom autonomijom je prakticno namenjeno vozilo za kratke relacije i kaodrugo, pomocno vozilo.

Sto se nas tice, to nece zaziveti bar jes dve generacije, zbog cene, mentaliteta i sporedno, sto se tice resursa.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 6502
89.216.32.*



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?23.06.2016. u 07:42 - pre 426 dana i 5h
Mala autonomija uopšte nije problem ako bi to bio drugi ili treći auto u porodici. 300 dana u godini ja vozim poso-kuća, samo nekih možda 20-tak dana vozim na dužim realcijama.


Veoma bih rado posedovao auto za ovih 300 dana.
Tampermonkey ekstenzija + user skripta za eskiviranje psihijatrijskih pacijenata = :))
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3316
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?23.06.2016. u 07:57 - pre 426 dana i 5h
@tdusko, golf bi deklarativno trebao da trosi nesto ispod 13 kwh na 100 km... Kod nas je kwh oko 11 centi pa ispada oko 1,4 eur na 100 km... U Srbiji je struja jos jeftinija...
Ovo treba uzeti sa rezervom jer svi lažu i računati još jedan euro znači oko 2.5 eur na 100 km...
Ima i auta na struju koja jos manje trose... vw ima i UP na struju, onda fiat 500, ima onaj nisan leaf...
Ovo što Java reče "ili tesla ili ništa" nije baš tačno... Auta na struju imaju skoro svi proizvodjaci... Reno, mercedes, bmw, tojota...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 23.06.2016. u 11:07 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11710
*.opera-mini.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?24.06.2016. u 18:31 - pre 424 dana i 18h
Mene cudi da su bilo tako siroke ruke da deklarisu 13kW, ocekivao sam 1,3 kW:)

Sadasnji automobili trose u normalnoj voznji 15-30kw, prosecno,i ako nema ostrih ubrzanja. Jednostavno, prestaju blebetanja i krece cista fizika, koliko energije je potrebno za promenu kolicine kretanja odredjene mase.

A dobiti spektakularna ubrzanja, sto je gotovo obavezno ako vec auto to moze, za to je potreban pun resurs, maksimalna snaga u raspolozenju.

Drugo, iskoristivost kruzenja energije je nesto realno, pa se na recimo utrosenih prosecnih 30kw na vozikanje, uz dve konverzije od po 10% gubitaka(skoro idealno) iznosi 36kw na brojilu...
Plus porez ili akcize za "namensku" struju...
 
Odgovor na temu

sasa022

Član broj: 15151
Poruke: 4275



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?24.06.2016. u 18:50 - pre 424 dana i 18h
Koliko ciklusa punjenja/praznjenja izdrzavaju baterije i koliko kosta novi set ???
www.youtube.com/watch?v=sB1ke-LdGFI
Ponekad moraš da odeš samo da pokažeš da možeš.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
mne@t-com.me
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3316
*.crnagora.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?24.06.2016. u 20:09 - pre 424 dana i 16h
Baterija na papiru ima garanciju 8 godina... barem kod vw-a... Međutim, njen kapacitet će rapidno da opada posle 2-3 godine.... nešto slično kao na laptopu... Njena kondicija će zavisiti od načina korišćenja, od vremenskih uslova i slično... a tu je vjerovatno bezbroj razloga da se garancija ne prihvati osim možda u prve dvije godine...
Cijene baterija ne znam ali ima tih e golfova polovnih na prodaji dvije godine starih...nikad ga nebi kupio...
Zamisli zimi neki zastoj na putu a tebi grijanje radi na baterije
Sa takvim vozilom ne treba napuštati grad...

 
Odgovor na temu

glackop
Le.

Član broj: 168452
Poruke: 868
37.220.76.1



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?25.06.2016. u 00:42 - pre 424 dana i 12h
Ja u tu autonomiju uopste ne verujem i mislim da je realno visa od 500km,ali im je neko dao zeleno svetlo samo da smeju proizvoditi do limita ispod 300.km,Davno sam citao da su jos oko 1900 godine postojali elektro automobili koji su prelazili oko 2-300 km,sa tadasnjom primitivnom tehnologijom u odnosu na danasnju.I sad nakon sto i kusur godina da autonomija ne napreduje uopste...hajte molim vas price za malu decu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 11710
*.opera-mini.net.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?25.06.2016. u 07:18 - pre 424 dana i 5h
Nije tu samo neka autonomija problem, vec nacin koriscenja automobila uz doticnu autonomiju.
Ako bi se limitirala brzina na 20-50km/h, i srazmerno smanjilo ubrzanje, imali bi ogromnu autonomiju, ali je trziste vec izmodelovano, potrebe su vec uvedene, i niko ne bi uzeo automobil koji ne moze da prebaci brzinu 100km/h.

Poenta je da se iskorite benefiti ubrzanja, brzine, konfora i tek na kraju autonomije.

Setovi baterija recimo za Teslu su od 5000 do skoro 20000$ dolara, zavisno sta se zeli..mislim, nije moguce i jare i pare, potrositi sasicu penija na "gorivo", ustedeti na cupriji, a ne platiti na mostu...

Zbog specificnosti i slozenosti takvih vozila, tesko je ocekivati da "traju" preko 15 godina..sto je balkanski san...jos teze je ocekivati da ce moci da se aljkavo servisiraju ili karabudze, zanemaruju na razne nacine..rezultat je obicno porazavajuci i zavrsava pozarom.
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 37
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?17.08.2016. u 22:42 - pre 370 dana i 14h
Da oživim malo temu sa mojim viđenjem elektro automobila.

Kao nešto što je napravilo revoluciju u autoindustiji trebalo bi više posvetiti pažnje.

Prvo što se naslova tiče, elektro automobili su sadašnjost. Iako trenutno nije svaki drugi automobil na elektro pogon, njihov broj se svakodnevno povećava, zbog svih prednosti koje nude u odnosu na SUS motore.

Naravno konstatacija 'Tesla ili ništa' je na mestu, i trenutno su lideri u toj oblasti što se tiče kvaliteta, autonomije, tehnologije, i najvažnije mogućnosti punjenja.

Naveo bi prednosti i mane u odnosu na automobile na koje smo navikli. Naravno uzimamo za primer automobil marke TESLA

Prednosti:

1.Jeftinija vožnja, praktično besplatna ukoliko automobil punite na 'Super punjačima' kojih ima po celoj evropi, a njihov broj se stalno povećava.

Tesla automobili u proseku troše 250wh/km za neku normalnu vožnju, ako punimo kod kuće, računica je sledeća:

4km = 1kw
100km = 25kw
25kw x 2.110* = 55,25din

*Cena struje niža tarifa(noću), plava zona(potrošnja od 351-1600 kWh) Srbija

Dolazimo do računice da 100km u ovom automobilu košta 55,25din.

Može se praviti i računica za neku mini solarnu elektranu, verujem da bi računica bila dosta povoljnija.

po mojoj gruboj računici gde je uračano i gorivo i veliki i mali servisi za 8kw solarne mini elektrane potrebno je oko 80,000km da bi se isplatila, tačnije bili na 0. To je oko 2 godine što nije puno.


2. Efikasnije iskorišćenje energije


Pošto su motori tako reći 'direct drive' tačnije direktno povezani na osovine, nema bespotrebnog gubitka energije na prenose lancima i kaiševima.

3. Jednostavna konstrukcija smanjuje mogućnost mehaničkog kvara

Jedan(ili dva) elektromotor(a) je sve što pokreće ove automobile, tako da pored generatora za regenerativno kočenje su to jedini pokretni delovi u odnosu na klasičan sus motor( klipovi, radilica, razni roleri, španeri, turbina, uljna pumpa, vodena pumpa, kompresor od klime itd., i naravno cela menjačka kutija sa korpom lamelom itd..

Tesla automobili pa i ostali elektro automobili nisu dugo na tržišu da bi uvidela njihova izdžljivost, ali postoji slučaj gde je Tesla model S iz 2013. prešao oko 240,000km bez ikakvog kvara na mehanici koja pokreće automobil, i naravno bez ikakvog održavanja pogonskog sistema.

4. Jeftinije održavanje

Nema velikog servisa, malog servisa, zamene auspuha, korpe lamele, druk lagera i ostalih delova na motoru kojih ima previše na SUS motorima, pa lako mogu da otkažu.


5. Stabilnost

Pošto su baterije u podu, težina automobila je ravnomerno rasporođena pa izuzetno leži na putu što nije slučaj kod automobila sa SUS motorima , gde je automobil napred opterećen sa 300+kg, a pozadi prazan. Nije redak slučaj da zadnji kraj automobila zanese, pa je i to jedna od mana običnih automobila, koja se rešava naravno sa dva džaka cementa :)


6. Veći prostor za prtljag za istu veličinu automobila

Pošto nema klasičnog motora, ispod haube se nalazi korisni prostor za lične stvari

7. Vraćanje dela energije regenerativnim kočenjem.

Najbolji je primer uspon i spust na neko brdo. Ali se primenjuje i u gradu na semaforu i sl.

Klasičan( pa i elektro) automobil prilikom savladavanja uspona troši više goriva(energije), problem je kod klasičnog što i prilikom spusta trošite gorivo(mnogo manje naravno), dok kod elektro osim što je potrošnja energija kod spuštanja 0, regenerativnim kočenjem vi vraćate deo extra energiju koju ste utrošili prilikom uspona.

8. Izuzetan za kreni-stani situacije.

Svi smo svedoci gužve u saobraćaju gde po 15 20m prelazimo 2km, kao i čekanje na carini/naplatnoj ramni. Em sto udišemo izduvne gasove mnogih automobila pored nas, trošimo gorivo u leru, na kreni stani, habamo lamelu, kao i motor i njegove pokretne delove, dodao bih i umor prilikom menjanja brzina i pritiskanja kvačila, jer većina nas vozi manual, takođe i buka. Sa električnim automobilom je sve to izuzeto, auto cim stane, ne radi, ne haba se, ne troši energiju, ne postoji buka.. Vrlo lako i jednostavno se kreće napred za par metara, u novijim Tesla modelima, sa autopilotom, možete da čitate novine dok se on izvuče iz gužve, kao i preko mobilne aplikacije da pomerate auto(auto pilot imaju i neki noviji automobili sa SUS motorom, ali ono gore kao mana idalje ostaje)


9. Ne zagađuje se životna sredina

Sam elektro automobil ne zagađuje okolinu, ne ispušta gasove kao SUS prilikom sagorevanja, pa je vazduh čist tamo gde on prođe.

Iako će mnogi napisati da se kod nas el. energija dobija sagorevanjem uglja, koji opet zagađuje, istina je, ali i tu ima razlike jer se ugalj sagoreva na jednom području malo dalje od ljudi, a motori direktno izbacuju štetne gasove u gradsku sredinu gde udišu svi, pešaci, biciklisti, mala deca, bebe, pa i sami vozači.

Dodao bih da korišćenjem obnovljivih izvora energije(Sunce, vetar) dobijamo 100% čistu energiju i čistu sredinu.

10. Idealan za leto/zimu

Izuzetna stvar je to da zimi iz kreveta možete upaliti grejanje u vašem automobilu, i za 10 - 15min dok se spremite auto vas dočeka bez leda na vetrobranskom staklu, sa prijatnom temeraturom unutra. Takođe, iako to danas nije tako čest slučaj, dešava se da auto neće da upali, zbog hladnog vremena, jer je neki vitalan deo zadužen za paljenje otkazao(zamrzao) na velikom minusu se dešava da i gorivo zamrzne, pa to sve može biti problem kojeg kod elektroautomobila jednostavno nema.

Takođe leti, iz kafića možete upaliti klima uređaj, za 10tak min ćete ući u prijatno rashlađen auto koji je bio na suncu

11. Startan, snažan, izuzetan za preticanje

Tesla automobili raspolažu sa, u proseku, 400+KS, što je izuzetna cifra. Iako ne mogu da konstanto koriste svu snagu zbog temperature baterije, itekako je korisna za kritične situacije, za obilaženje itd.

Ni super automobili sa SUS motorom i tolikom snagom ne koriste svu snagu u svakom trenutku, jer nemaju potrebu, već je koriste periodično. Razlika je što motori sa tolikom snagom zbog kubikaže troše mnogo više goriva i kada idu 'normalnim' brzinama, što nije slučaj kod elektroautomobila koji ima u rezervi 400+KS, a koristi 100-120ks u svakom trenutku što je sasvim dovoljno za normalnu i malo agresivniju vožnju.

12. Jeftinija registracija

Pošto je elektroautomobil za koji se ne plaća ekološka taksa, kao za zagađivače poput dizela i benzina, manja je registracija što je prednost.


Ima još dosta prednosti koje su karakteristične za Teslu, ali ovo se generalno odnosi na Elektroautomobile.



Mane:

1. Ograničena autonomija za duža putovanja.

Današnja tehnologija omogućava da sa jednim punjenjem baterije predjemo preko 500km, sa klimom, što uopšte nije mali domet( možete otići na more u CG iz Beograda sa jednim punjenjem.)

Međutim za još duža putovanja potrebno je češće stajanje, i čekanje u proseku 1h za punjenje na super punjačima. Iako je to generalno kratko vreme za punjenje elektro automobila, i može se reći nešto dobro jer se i preporučuje odmor prilikom dužih putovanja kako bi se čula odmorila i telo promrdalo, a uslovljen si da stanes. Mnogi ne praktikuju jer ne moraju, pa se dešava pad koncentracije, oslabljenje motoričke sposobnosti, i najgore, kad vozač zaspi. I pored svega toga prilikom žurbe, čekanje 1h i duže za punjenje može da se oduži.

Maximalni domet koji je elektroautomobil imao jednim punjenjem je nešto malo više od 700km.


2. Vreme punjenja

Kao što gore napisah, u proseku 1h za punjenje elektroautomobila nije puno, ali u odnosu na 2min koliko može da traje punjenje automobila na fosilna goriva, je velika razlika.

Često na pumpi čekamo bar po 10min, dok se svaki auto napuni, dok ode da plati, dok provuče karticu, dok razgleda po radnji šta još da kupi.. pa dok jedan točilak koji radi na 4 pumpe stigne da usluži svakog, ume i to da se oduži.

Ako ćemo starom dobrom 'Vreme je novac' rado bih sačekao 1h i 30m, a da mi 70e(koliko u proseku košta pun rezervoar) ostane u džepu, jer ih za to vreme svakako ne mogu zaraditi.

Inače za 9min možete napuniti Teslu za sledećih 100km na super punjaču.


3. Vek trajanja baterije

Kod Tesle baterije i njihovu temperaturu kontroliše računar, pa je ona uvek u optimalnoj radnoj temperaturi što produžava vek trajanja baterije.

Pridžavati se preporuke da se ne pune često preko 80% i izbegavati česta pražnjenja do kraja, baterija će trajati dugo dugo.

Tesla daje garanciju 8 godina i neograničeni broj pređenih km, na bateriju i motore, što govori o kvalitetu.

Inače, za jedan od prvih modela il 2013. god, posle 150.000km kapacitet baterije je opao za 4%.


4. Nemoguće dostavljanje goriva ukoliko ostanete bez istog

Za razliku od benzina ili dizela, kojeg možete poneti u flašu i odneti drugaru koji je ostao bez goriva, ovde to nije slučaj.

S' obzirom da se danas sve više vozi na plin ili metan koji je takođe praktično nemoguće dostaviti, elektro automobil nije usamljeni slučaj.

Naravno do ovoga ne sme doći ni sa jednim automobilom, pa o tome i ne treba razmišljati, ali opet ostaje kao mala mana.

Teslin navigacioni sistem vas lako može odvesti do najbližeg super punjača, a pored svih tehničkih podataka o bateriji, kapacitetu, trenutnoj potrošnji energije, lako možete da organizujete putovanje.
















 
Odgovor na temu

whitie2004

Član broj: 19966
Poruke: 1226
87.116.189.*



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?18.08.2016. u 12:41 - pre 370 dana
Greska je mesati nasu "plavu" cenu struje i Tesline supercharging stanice. Babe i zabe - 2 razlicita kontinenta.

Prica sa nasom cenom struje podrazumeva da si pored cene vozila platio i ozbiljno opremljenu garazu za punjenje. Podrazumeva i da neces mnogo da se vozikas jer ces brzo izleteti iz plave zone. Prica sa solarnom energijom podrazumeva da vozis nocu a danju ga punis ... Snage koji ti turbo punjaci povuku iz mreze ne dozvoljavaju upotrebu termina mini solarna elektrana ...

Prica sa Teslinim vozilima i njihovim stanicama kaze da stuju dobijes za dzabe. Napravi i tu kalkulaciju. Vozis se za dzabe!!! Ako vozilo platis >100 K$ nista cudno. Ima doduse i ova serija 3 koja je 1/3 te cene i struja nije uracunata. Cisto da shvatis da je ta usteda u potrosnji placena unapred.

Prica o zagadjenju sredine je vec ispricana. Covecanstvo ne raspolaze sa tim kolicinama zelene energije. Zapravo ne raspolaze sa tom kolicinom energije iz bilo kog izvora. Tek se trebaju napraviti ti kapaciteti. A kad nesto fali na trzistu cena ode uvis. Ostaje fakat da je lakse i brze praviti dalekovode nego naftovode!
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 37
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?18.08.2016. u 15:38 - pre 369 dana i 21h
Citat:
whitie2004: Greska je mesati nasu "plavu" cenu struje i Tesline supercharging stanice. Babe i zabe - 2 razlicita kontinenta.





Tema je 'Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?' a to što mi proseku kasnimo za svetom jedno 30 godina, nije nešto što menja tu budućnost.

Inače u skorijoj budućnosti je planirana izgradnja supercharging stanica i u Srbiji( Beograd, Novi Sad i možda još neki grad) tako da će ta dva biti 'na jednom kontinetu' uglavnom zbog stranaca koji žele da prođu kroz našu zemlju, a ko zna, možda u bliskoj budućnosti i kod nas zaživi taj trend.


Citat:
Prica sa nasom cenom struje podrazumeva da si pored cene vozila platio i ozbiljno opremljenu garazu za punjenje. Podrazumeva i da neces mnogo da se vozikas jer ces brzo izleteti iz plave zone. Prica sa solarnom energijom podrazumeva da vozis nocu a danju ga punis ... Snage koji ti turbo punjaci povuku iz mreze ne dozvoljavaju upotrebu termina mini solarna elektrana ...


Punjenje možeš vršiti na običnoj utičnici baš kao što puniš svoj telefon. Naravno brzina punjenja nije na zavidnom nivou, ali bi ujutru svakako mogao da odeš na posao za mnogo manje para nego što bi dao za fosilna goriva. Zbog toga se kućno punjenje uzima kao poslednji izbor, jer odeš do superpunjača, napuniš svoj automobil, i voziš se 2, 3, 5 ili 10 dana, i ponovo na 'pumpu' baš kao što radiš sa običnim automobilom.

Što se tiče plave zone, granica je 1600kwh što je više nego dovoljno. Da računamo da 600kWh trošiš na kućne aparate, 1000kWh ti ostaje za punjenje automobila.

4km=1kWh
1000kWh = 4000km mesečno iliti 133km dnevno. Mislim da je više nego dovoljno za svakoga da ostane u plavoj zoni. Čak i da se pređe u crvenu, cena skače na ~110din za 100km, što je opet povoljno.

Za mini solarne elektrane, niko nije pomenuo da praviš super punjače od 120kw, već 8kw gde ćeš za sunčani deo dana(6-7 sati) napuniti automobil za narednih 150 - 200km.


Citat:
Prica sa Teslinim vozilima i njihovim stanicama kaze da stuju dobijes za dzabe. Napravi i tu kalkulaciju. Vozis se za dzabe!!! Ako vozilo platis >100 K$ nista cudno. Ima doduse i ova serija 3 koja je 1/3 te cene i struja nije uracunata. Cisto da shvatis da je ta usteda u potrosnji placena unapred.


To je tačno, cena jeste visoka, ali je opet to luksuzni sedan, izuzetne snage i perfomansi, sa puno dodatne opreme. Za sličan auto sa sličnom snagom, kvalitetom izrade, premium materijalima unutra treba odvojiti bar 60% cene Tesle, a opet za gorivo(za veliku kubikažu i snagu računaj bar 15e/100km što mu dođe nekih 30,000e na 200,000 pređenih km.) plus servisi, i ostalo, zavisno od korišćenja automobila, dolazimo do toga da se nakon nekog vremena cena izjednačuje, a običan auto nastavlja da 'troši' budžet idalje.

Pošto su ti automobili za nas malo dalje, da se okrenemo novom modelu 3 koji si pomenuo.

Idalje je pitanje da li će se naplaćivati superpunjači za taj model, pošto su se mnogi bunili, ali da uzmemo predpostavku da hoće, svakako će biti znatno jeftinije od fosilnih goriva. Takođe, računica plave zone idalje važi i za ovaj model.

Citat:
Prica o zagadjenju sredine je vec ispricana. Covecanstvo ne raspolaze sa tim kolicinama zelene energije. Zapravo ne raspolaze sa tom kolicinom energije iz bilo kog izvora. Tek se trebaju napraviti ti kapaciteti. A kad nesto fali na trzistu cena ode uvis. Ostaje fakat da je lakse i brze praviti dalekovode nego naftovode!


Slažem se, ali da bi uopšte došlo do pomaka, treba krenuti od negde. Evropa itekako radi na zelenoj energiji, a eto i par superpunjača u evropi koriste solarnu energiju.
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
R. Srpska , Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 2990
188.124.222.170



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?18.08.2016. u 15:42 - pre 369 dana i 21h
Ljetos na moru sam se malo druzio sa masincima mornarima.
Jbt, srednji brodic ( prekookenaski) ima cirka 100 MW snage dizel motora.
Trosi kao sva vozila u R. Srpskoj zajedno, a nema nikakve DPF-ove, katalizatore i slicna cudesa auto industrije.
E onda ekolozi loze glupi narod na elektro automobile.
Kako da ne, smanjicemo potrosnju goriva za 7 promila ako svi kupimo e-mobile.
 
Odgovor na temu

Tajmija

Član broj: 328773
Poruke: 37
*.dynamic.sbb.rs.



Profil

icon Re: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?18.08.2016. u 16:34 - pre 369 dana i 20h
Najbolje je pitati kineze da li i njih 'sistem' laže kad kaže da im je zemlja zagađena





Velika je razlika kada se gorivo sagoreva 'preko okeana' i kada se gorivo sagoreva direktno u gradsku sredinu gde milioni ljudi udišu izduvne gasove.

Nisam slikao, ali sam imao prilike da budem u stanu na Novom Beogradu, zgrade tačno iznad autoputa. Na prozorima se za kratko vreme nakupi velika količina čađi, tačno se vide sitni kao opiljci na beloj stolariji.

To se u vazduhu ne vidi, ali ih svi mi udišemo svakodnevno.

Nafta je dragocen energent, zbog svoje energije, mogućnosti prenošenja i ostalog. Tako da taj prekookenski brod trenutno nema bolju alternativu za pogon (osim možda nuklearne energije koju koriste podmornice), pa je i opravdano što troši dizel da bi preneo ogroman teret.

Mi imamo alternativu, a trošimo taj dragoceni energent koji će jednog dana nestati, da bi se prevezli do grada i nazad, i potrošili 3-4l goriva, kroz grad, kreni stani, semafor, traži parking itd. Tu količinu može korisnije da iskoristi neki bager, radna mašina, traktor itd.

Niko o tome ne razmišlja, jer nafte ima dovoljno za našu generaciju, za dalje ćemo videti.



 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Elektroautomobili - bliska ili daleka budućnost?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 13246 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.