Citat:
bakara: @Tajmija
Totalno je besmisleno da teslu uzimas kao neki etalon za poredjenje el automobila sa klasicnim.
Slažem se, ali možeš li nam napisati zbog čega tako mislis? :)
Citat:
Darko Nedeljković: Tajmija, ja nisam pominjao realnu vec nabavnu vrednost, i nisam pominjao Miskovice, Kostice i Karice, nego prosecnog vozaca u Srbiji, tako da je sve sto sam napisao vrlo jasno. Ako prosecan covek u Srbiji za 15 godina primi plate/penzije red velicine 50.000 evra, onda je sasvim jasno da on u tom periodu moze na posedovanje i koriscenje vozila da ulupa manje od 25.000 evra i tu gubi znacaj svako ubrzanje za 2 sekunde, 400KS i slicno sto kosta 150.000 evra. Ja stvarno nemam pojma koliko izadje koriscenje luksuznog automobila na 15 godina, niti to zna iko ko radi prosecan posten posao, to treba da pitas narko bosove, tejkune i korumpirane politicare, ja trenutno ne mogu da se setim nikog drugog ko bi u Srbiji mogao da koriscenje automobila koje kosta red velicine 1.000 evra mesecno. A i racunicu komplikuje cinjenica da tajkun koji kupi Tesla auto ne ide da ga vozi 15 godina dok se ne raspadne, vec da na svake 2 godine kupuje nov model a stari prodaje u pola cene, tako da bismo onda dosli do mesecnog iznosa o kom je suludo pricati.
Ne zbog zbog čega su se svi uhvatili za Teslu i Srbiju. Valjda ne zbog moje 'plave zone' gde sam samo hteo da iskažem koliko trenutno košta vožnja elektro automobila u Srbiji. Pod pretpostavkom da smo taj automobil dobili na lutriji ili ga ukrali, cena je tolika, oko 10x jeftinija od danas najjeftinijeg goriva, metana. Da li će cena skakati zbog akciza, ili će država dati povlastice za takva vozila ostaje našim stručnjacima da donesu odluku.
Tesla je uzet za primer kao najbolji predstavnik svoje vrste automobila(električnih) za poređenje sa običnim automobilima. Mogao je primer biti i Yugo elektro iz samogradnje sa olovnim akumulatorima, ali to svakako nije dobar primer za poređenje jer je svaki običan auto bolji od njega.
U razvijenim zemljama Evrope, 80.000e nije nega astronomska cifra, porodica gde dvoje rade za par godina mogu da obezbede toliku svotu novca za novi automobil.
Kao što već rekoše , Nissan Leaf je auto koji bi bio dobar za poređenje u Srbiji i zemljama okruženja, ali auto koji daje garanciju 160,000km na bateriju mi ne uliuva poverenje, i ne bih ga uzeo kao izbor kupovine, za razliku od Tesle i modela 3 koji nudi 8 godine garancije kao i Nissan, ali uz neograničen broj pređenih km.
Citat:
whitie2004: Interesovao sam se za tvoju kalkulaciju, ali dobio samo spinovanje. Nijedan odgovor. K'o da smo u skupstini. Do daljega prihvatam zvanicne brojke US Department of Energy. Po njima se placa porez i stvarno su vrlo pouzdane. Posle Folcvagena u sve se sumnja, pa kazu da je i sa Teslom slagano jedno 30%. Vlasnici se slazu da su cifre nabudzene ali ne toliko!!
Ako misliš da bilo koji proizvođač automobila(pa i Tesla) može da navede 100% tačne podatke o potrošnji grdno se varaš.
Oni iznose neke prosečne cifre, testirane verovatno u idealnim uslovima i to nikako ne može biti cifra za svaki teren, i svakog vozača.
Ono: u knjižici mi piše 5l/100km, a nas petorica stokilaša svako sa po dve krmače torbe u gepeku krenuli na Kopaonik, gore na krovu skije, sa punim rezervaorom, na autoputu pun gas, i trošio 9l/100km. Lažu ovi nemci majku im..
a kada ideš autoputem iza kamiona tempomatom 70km/h, onda ti je potrošnja ispod 4, pa si zaebo nemca koji nema pojma da izračuna potrošnju.
Potrošnja zavisi od više faktora:
- Brzina kretanja
- Konfiguracija terana( usponi, spustovi, oštre krivine, itd)
- Teret u automobilu( da li je prazan ili pun)
- Otpor vetra( da li je bočni, čeoni ili u 'leđa')
- Gume i pritisak u gumama
- Trenje guma sa asfaltom(kvalitet i starost asfalta)
- Noć/dan( kratka duga svetla / dnevna svetla)
- zima/leto( grejanje / klima - otvoreni prozori )
itd.
Kod Tesle je prednost real-time monitorinig potrošnje u Wh za svaku situaciju, pa se tačno može znati u svakom trenutku koliko se energije troši za savladavanje određene deonice puta.
Tu je matematika jasna, jedino ako trip meter ne laže, pa za njegovih 100km se predje npr 95 realnih.
p.s. šta ti nije jasno oko kalulacije ? pokušaću da objasnim
Citat:
Kako god, za neki savremeni model:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=36979
Nekih prosecnih 92 MPGe (predjeno milja sa galonom goriva - ekvivalent), ili po naski ekvivalent od oko 2.6l/100km. Ima i koliko je cena po kilometrazi. Kazu da ustedis na gorivu 3000$ za 5 godina uz tamo neku standardnu grad/auto put potrosnju. Za kola od 95000$ i nije nesto. Ali nije ni za bacanje - mozes doplatis za bolje patosnice ili dobijes par cvoka sa ugraviranim imenom firme ... sta znam.
To su informacije za USA gde je gorivo verovatno najjeftinije, a struja jedna od skupljih.
Ako sam dobro razumeo 1 galon(američki) ili 3,785l benzina = 33.7 kWh što znači da bi Tesla sa svojih 25kWh/100 troši 0.6557377049180327 galona ili 2,58l(2,6l kao što si naveo) na 100km. Trenutno zanemarimo cenu, ispada da je elektroautomobil bar 3x efikasniji u iskorišćenju energije od običnog benzinca slične težine, a nikako približne snage. Zanimljiva računica.
Kod nas galon benzina košta: 500din
a 'galon' struje: 71din
što ispada 7x manje
Da izjednačimo cenu goriva i struje, dolazimo do toga, da opet cena vožnje na dizel košta duplo više od struje, a vožnja na benzin 3x više zbog neefikasnosti.
Citat:
Hvala ti za Ivanovu poruku i podugacak citat. Bas sam se pitao kako se to misem klikne na link. Nazalos, Milos mesa KW i KWh. Jedno je snaga a drugo energija. A i koristi u racunu potrosnju koja je manja od onoga sto ti koristis. Nebitno. Ostaje pitanje gde napraviti taj novi Djerdap. A moze i : gde i kako napraviti tu novu A-elektranu. Svi proizvodni kapaciteti su zauzeti u Kini mnogu unapred!
Za Đerdap ne znam, verovatno nigde jer ga do sad nisu napravili, a za nuklearnu elektranu ne vidim razlog zašto ne bi mogla da se napravi. Imamo vetrovitu i osunčanu Vojvodinu, možda bi vetro i solar parkovi bili bolje rešenje.
Citat:
Mislis da ces lakse nabaviti sama kola. Do sada su proizvodili par desetina hiljada godisnje. Sa ogromnim ulaganjem , ocekuju da ce 500.000 proizvesti do kraja 2018. Ali, to je uglavnom vec kaparisano ... Giga fabrika akumulatora treba da krene tek pocetkom 2017.god a pun kapacitet se ocekuje tek 2020.godine.
Dolazimo do pitanja sta je to Buducnost. Jel' to Vuckovih "za 2 godine", realnih "za 20 godina u EU" ili pricano o nasim unucima. Koliko je bilo potrebno benzincu da zavlada. Ocemo li ja i Darko doziveti da ferarije, bugatije i druge krseve Evrova deponuje na nase puteve?
Budućnost je to što je tolika potražnja za tim vozilima da fabrika ne može da isporuči tražene količine. Svest ljudi se menja, kako za očuvanje životne sredine i korišćenje obnovljivih izvora energije, tako i za jeftiniju, kvalitetniju, mirniju, tišu, i lakšu vožnju.
Nije Tesla jedini proizvođač el. vozila. I drugi su počeli sa tim trendom. Nemci sa Golfom, Passatom, BMW-om, Italijani sa Fiat 500l-om, Japanci sa Nissanom itd.
Sigurno je da u skorijoj budućnosti svaki drugi auto neće biti električni, obični automobili su zauzeli tron i voze se preko 80 godina, nije jednostavno sve to odbaciti za 'par godina' Takođe i zbog svojih mana(domet i brzina punjenja) nisu upotrebljivi u svim uslovima, ali za preko 60% vozača električno vozilo bi bilo efikasno i korisno baš kao i vozilo na koje su navikli.
Inače Teslina tehnologija 'Battery Swap' nije zaživela iz nekog razloga, verovatno zbog dosta ulaganja, i raznih peripetija oko vraćanja baterije i ostalog, ali je svakako nešto zanimljivo što brzinu 'punjenja' smanjuje na nivo ispod punjenja običnog automobila na pumpi.