Posto svi hvalimo Logana vreme je i malo da se pozabavimo manama.
Logana vozim od 28. juna 2005. Verzija: Ambiamce pack, 1.4 MPI benzinac. Cena: 8140EUR (metalik boja). Do sada sam sa njim presao nesto vise od 43.000 km.
Pre Logana sam vozilo Ladu Samaru 1.3 iz 1989.
Necu se osvrtati na katastrofalne mane koje predstavljaju izuzetke tipa vrisnuo motor, prsla cela sofersajbna itd.
Ovako, generalno za te pare odlican auto. Licno, ja sam zadovoljan autom. Servise obavljam u Renoovom servisu u Veterniku (NS). Sa servisom sam zadovoljan.
Vrline auta: brojne. Generalno - prostran, mali potrosac (cale kad ga vozi na otvorenom mu trosi 5l. Ne znam kako, ali meni to nikako ne polazi za rukom
osim kad sam ga razradjivao), stabilan, udoban... Neke primedbe date u medijima cak i nisu na mestu sto je i logicno. Onaj ko ga testira vozi vozila i niske i visoke klase...
Ozbiljnijih kvarova za ovaj period nisam imao.
Mane: zadnji deo izuzteno nepregledan, veliki radijus okretanja, merac goriva neprecizan, stakla na zadnjim vratima prakticno je ne moguce odmagliti, lenj (govorim o varjanti 1.4MPI), malo bucniji auto na vecim brzinama (ali nije nepodnosljivo). Vrata zveckaju (u pitanju je mehanizm brave). Taj problem je resiv stavljanjem tovat masti u brave. Iste takve brave se ugradjuju i na Renoe i na isti nacin je, fabricki, resen taj problemcic. Jos nekih mana se trenutno ne mogu prisetiti...
E sad, dolazimo do vanrednog servisa...
1. Varijanta koju ja vozim je bez vazdusnog jastuka za suvozaca. Posle 20-tak hiljada predjenih km pocela je da mi tinja sijalica koja pokazuje da je iskljucen airbag za suvozaca. (?) Odlazio sam nekoliko puta u servis po tom pitanju, ali nista nisu uspeli da ustanove. Provera preko racunara takodje je pokazivala da je sve ok. Problem je ostao neresen, a ja sam u medjuvremnu oguglao na to. U samom servisu sam dobio informaciju da su se mnogi zalili na taj problem, ali jednostavno ne mogu da ustanove sta je u pitanju...
2. Gumena creva sistema za pranje vetrobranskog stakla su ispucala posle godinu dana. Lepo sam oprao motor dok nisam ustanovio da nisam potrosio tecnost, nego da su u pitanju creva.
Zamenjena su pod garancijom. Sada vidim da su opet ispucala i uskoro cu morati opet da ih menjam. Na svim Dacia-ma se ovo desava.
3. Metlice brisaca su trajale oko godinu i po dana, nakon cega sam kupio Champion sa kojima sam, za sada, zadovoljan. Po netu sam citao da se mnogi zale na fabricke metlice brisaca (gume).
4. Crevo sistema za hladjenje motora (sa nekim plasticnim delom) je brzo vrisnulo. Na pomenutom plasticnom delu je pusato antifriz. To crevo kosta oko 40tak EUR. Zamnjeno mi je pod garancijom.
5. Proletos mi se pokvario termo prekidac tako da auto nije mogao da postize radnu temperaturu. Takodje mi je zamenjen u garantnom roku. Iz auto-casopisa i novina sam procitao da je ovo cest slucaj kod Logan-a.
6. Od pre mesec dana, otprilike, pocela je da mi se pali signalna lampica za zadnje maglenke (pojacano svetlo na zadnjoj svetlosnoj grupi) kada su mi upaljena svetla i kada pritisnem kocnicu ili kad dam levi migavac ili kad su upaljena "sva cetiri" migavca. Spolja kad posmatram zadnju levu svetlosnu grupu nista ne primecujem. Pretpostavljam da je u pitanju spoj sa masom. No to cu napomenuti da mi pogledaju prilikom sledecg redovnog servisa koji mi se blizi.
7. Takodje, citao sam da je cest slucaj da fabricki ugradjeni prekidac za rikverc svetlo zaglavi i svetlo drzi non-stop upaljeno. Ja nisam imao takav problem. Bar za sada.
Toliko za sada. Da li ce se javljati veci i ozbiljniji kvarovi i kada - vreme ce pokazati.