Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pumpanje auto-guma AZOTOM

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pumpanje auto-guma AZOTOM

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 35178 | Odgovora: 91 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:43 - pre 190 meseci
Citat:
pisac: Uzgred, mislim da sam naveo i negde da ja uopšte nemam problema sa ispuštanjem guma, u kojima je (bio ili još uvek) običan vazduh.


Sure....
A ja nikad nisam pumpao gume, pa ću da Ti verujem. Na svim automobilima koje sam vozio/vozim imam nove, kvalitetne gume. Ne sećam se da je ijedna od njih toliko dobra, da se baš retko pumpa. Pritom, tu postoji još jedna sitnica. To što neko ne pumpa gume, ne znači da one nisu izgubile pritisak. Kad god sam pogledao gume, izgledale su OK. Međutim, često na proveri ispadne da barem jedna (a često i samo jedna, retko više) nije u propisanom opsegu (tipa, trebalo bi da je 2.4, a ona bude 1.7).

Ja ne pumpam azot, jer me smara ideja da jurim za tim unaokolo. ALI, činjenice su činjenice, i termodinamika (veruj mi) ne zna šta je to mala guma, a šta velika. S toga, ako azot ima efekta i aktivno se već 40 godina koristi u avijaciji, ne vidim kako isto to ne bi važilo za komšiju Žiku iz ulaza tri broja niže?

Sasvim je druga priča koliko se isplati ganjati se sa tim. Isplativost pak, nikako ne poništava efekat koji ovakav zahvat donosi.

Citat:
pisac: Internet je pun kojekavih stručnjaka koji prosipaju svoje "znanje" svima ostalima, pa sam ja uskočio da "prospem" svoje znanje koje direktno obesmišljava to o čemu oni pričaju, a potpuno je logično i ispravno izvedeno iz onoga što oni prosipaju. Ako oni nisu u pravu, nisam ni ja, ali me iskreno to i ne pogadja previše jer mi je i cilj da ukažem na besmislenost njihovih lupetanja.


Podseti me, zbog čega je ^OVO^ tačno bitno? Da pokažeš kako si myth buster?

Tja... nađi bolju temu jer, u krajnjoj liniji, nisi u pravu u vezi dobitka koji azot donosi, a pogotovo kada je tehnički deo toga u pitanju.


<<QUEUED FOR LOCK>>

Pozdrav
 
Odgovor na temu

veljkoE
ALU i PVC stolarija
NS

Član broj: 81131
Poruke: 1158
*.cable-1.sattrakt.net.



+32 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 21:54 - pre 190 meseci
Citat:
pisac:

@storm48, Evo da nacrtam:

Oni koji preferiraju azot, kažu da Azot sporije ističe iz gume jer ima veće molekule od molekula koje ima kiseonik.. Ti kažeš da Azot u gumi ne može da se izdvoji iz vazduha.

Onda imamo dve činjenice:

1) Azot curi sporije iz gume jer ima veće molekule koji teže izlaze iz gume
2) Azot u gumi ne može da se izdvoji iz vazduha.

Iz toga zaključujemo sledeće:

3) Običan vazduh ne curi brže iz gume nego što curi Azot, jer azot ima veće molekule pa sporo izlazi iz gume, ali ne može da se izdvoji iz vazduha pa zbog toga ceo vazduh ostaje u gumi.

Ili možda hoćeš da kažeš da molekuli azota u običnom vazduhu nisu iste veličine kao molekuli azota u čistom azotu?



Citat:
pisac: Onda ću definitivno da vidim te famozne prednosti o kojima kojekakvi stručnjaci pričaju (pominjući pri tome i veličinu molekula azota kao bitan faktor).


ko spominje molekule

koristite forum, ne pp
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM01.09.2008. u 22:25 - pre 190 meseci
Citat:
StORM48: Pritom, tu postoji još jedna sitnica. To što neko ne pumpa gume, ne znači da one nisu izgubile pritisak.


Na odgovarajućem su pritisku, ne ispuštaju ni 0.1 u više meseci. Ne znam šta da ti kažem, kod mene je tako. Držim kapice na ventilima čvrsto zategnute, možda je to tajna? Skoro sam stavljao senzore pritiska u gume, i na jednom mi je vazduh curio iz ventila. Kada sam čvrsto zategao kapicu (dok ne rešim problem sa ventilom) vazduh nije curio. Znači i kapice imaju svoju svrhu.

Svejedno, rezultate testa azota u mojoj režiji ćete čuti u ovoj temi (koja će ostati otključana dobrom voljom moderatora) . Dakle, podesiću sve gume na 2.3 bara pri 20 stepeni (trenutno su prepumpane, čekam jutro da podesim tačan pritisak), a onda ću da vozim kako vozim, i da beležim pritisak i temperaturu. Odmah ćemo videti da li je tačno da gume pumpane azotom imaju manju temperaturu pri brzoj vožnji, i da li pritisak manje raste. Ostalo ćemo videti za nekoliko meseci.

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.165.*



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 09:56 - pre 190 meseci
Prvo testiraj da li je voda mokra.

Naravno da nece biti razlike u temperaturi, posto azot nije rashladno sredstvo pa da se kao bolje hladi. I neku teoretski razliku temperature, od 0,0.. ne bi bilo moguce izmeriti dovoljno tacno u pribiznim uslovima.

Jedini test bi bio nalik na nesto upotrebljivo, je da se prednji levi tocak puno vazduhom, a recimo prednji desni azotom. Uz naravno ispravan trap, i da se prati ciklus odrzavanja, dopunjavanja, i stanje guma, nakon godinu dana.

Da li to raditi, i da li se upustati, sa vec unapred programiranim stavom, skoro pa neobjektivno testiranje, i to solidno dugorocno, ozbiljno je pitanje.

Tema je otvorena, i nadam se da ce biti, da se nece zastraniti.

Azot, ostaje kao jos jedna od "sitnica", uz destilovanu vodu, rasne posebne i namenske tecnosti, sinteticka ulja i nanostrukturne premaze za sjaj...

Poz.
 
Odgovor na temu

Kosta ******um Rex Persia
tre
Ofenbach am Main

Član broj: 44544
Poruke: 2312
79.101.137.*



+4 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma HELIJUMOM02.09.2008. u 10:00 - pre 190 meseci
Ljudi, o čemu vi govorite, kad je opšte poznato koliko je Azot teži gas od Helijuma, on je daleko bolji izbor u pumpanju guma od bilo kog gasa, jer je daleko lakši i nema primesa u sebi, ako se kvalitetno izvuče.


Live long and prosper.
Permission to come aboard,captain.Permition granted.
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2303
77.46.164.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 10:12 - pre 190 meseci
da, a sa dovoljno velikim gumama se dobije dirižabl efekat... ostaje samo problem upravljanja
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9506
*.lukoil.co.yu.



+10254 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 10:12 - pre 190 meseci
Lakši, naravno. Kad uporediš ukupnu masu azota i helijuma u gumama, dobićeš frapantan podataka da si sa heliumom uštedeo čak celih 100 grama !
A što se tiče primesa - otkud ti to da "Helijum nema primesa" a azot ima ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.165.*



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 10:54 - pre 190 meseci
Prica o helijumu je ordinarna glupost, tako da mi ovo lici na flejm...

Plus sto bi helijum izasao i kroz spoj gume i felne, a bar do polovine preseka gume difundovao u materijal...

Poz
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9506
*.lukoil.co.yu.



+10254 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 11:06 - pre 190 meseci
Biće da sam lupio žešće. Ipak se radi o razlici u masi koja se meri gramima, a ne stotinama grama.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.yu.



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 15:03 - pre 190 meseci
Helijum je dvoatomi gas, koji je veeooma tesko zadrzati u zeljenom prostoru..

Ne bi ta guma drzala pritisak ni do izlaska iz radionice, do coska bi vozili na felnama..

Jedini parnjak po tome mu je vodonik, ali on ima ruznu praskavu osobinu, tako da je, u startu, pec..

Poz
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2303
77.46.164.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 15:14 - pre 190 meseci
i azot u elementarnom stanju je dvoatoman...
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.yu.



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 15:45 - pre 190 meseci
Lapsus, jes, dva protona i dva neutrona kod helijuma kod vodonika je samo proton (i neutron), jako su sitni molekuli, naravno da "dvoatomnost" nije osobina koja ih izdvaja, nego sicusan molekul...

Hvala na upozorenju

Poz.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9506
*.lukoil.co.yu.



+10254 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 15:51 - pre 190 meseci
Citat:
vladd: Helijum je dvoatomi gas, koji je veeooma tesko zadrzati u zeljenom prostoru..

Pazi, to je osobina svih gasova. Jako ih je teško držati na primer kao složene knjige na polici. Zato se gasovi čuvaju u posebnim bocama, balonima i slično. A da bi se mogli kontrolisati, onda se stavi ventil pa onda gas može kontrolisano da uniđe i izniđe iz predviđene posude.


Citat:
vladd: Ne bi ta guma drzala pritisak ni do izlaska iz radionice, do coska bi vozili na felnama..

Ma kakvi do ćoška ! Bez ventila ne bi prešli ni 5 metara, a već bi bili na felnama.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.yu.



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 15:58 - pre 190 meseci
Usli smo u off, gasovi su gasovi, ali ova dva navedena, su posebno nezgodna zbog minijaturnih molekula, tako da su zaptivaci problem. Azot, kiseonik imaju mnogo vece atomske mase, pa je curenje visestruko manje.

Masan off, ali da ne bude da nije receno...

Poz.

P.S. da se vratimo azotu, kao nekom resenju, realnom i dobrom, ako vec koristimo destilovanu vodu, zasto ne i azot.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 21:46 - pre 190 meseci
Jeste offtopic, ali.... destilovanu vodu koristimo jer nema kamenac, za razliku od obične vode koja je uglavnom puna kamenca. A kamenac može da bude jako nezgodan za sitne cevčice u rashladnom sistemu.

Zar postoji neki drugi razlog za korišćenje destilovane vode?

---

Uzgred, vozio sam danas malo po gradu, po suncu, sa mojim "azotnim 95%" gumama, i pritisak se u principu kretao za neku nijansu niže nego pritisak u običnim gumama. Ali vrlo bednu nijansu. Uglavnom je bio u sve 4 gume 2.5 bara, povremeno bi u nekoj od azotnih guma pao na 2.4 bara, a povremeno bi i u nekoj od običnih guma pao na 2.4 bara. U svakom slučaju, nešto češće je padao na 2.4 bara u azotnim gumama. Temperatura je bila ista, ali to i ne očekujem da se razlikuje kada ne vozim brzo.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM02.09.2008. u 22:18 - pre 190 meseci
@pisac

Kako si uradio vakuumisanje pneumatika u koje je ubacen azot?




[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 03.09.2008. u 10:21 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
77.46.165.*



+5251 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM03.09.2008. u 00:47 - pre 190 meseci
Poalko, cek, koje su gume, i koja dimenzija. Da li je za te gume predvidjeno 2,5 bara za upotrebu ili ima je to blizu granicne vrednosti.
kako god, marka, ti i dimenzije, cisto da postoje detalji, ipak, guma nije guma...

Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM03.09.2008. u 10:41 - pre 190 meseci
Vakumiranje? Pa ja ovde testiram ono što se masovno radi. A radi se sipanje "azota" iz generatora (kompresora koji izdvaja azot iz vazduha), i to bez vakumiranja: guma se ispusti, i onda se naduva sa "azotom". To je to.

To sam našao besplatno, a mogao sam isto to da platim i 100din po točku (isto bez vakumiranja). Sve vulkanizere koje sam pitao, ne rade vakumiranje, uključujući i one koji ne sipaju azot iz kompresora već iz prave pravcate boce (pa verujem da je taj azot u stvari jedini pravi azot).

Gume su 205/55/16, propisan pritisak na hladno je 2.3 kada auto nije opterećen i kada ne planiram da vozim preko 160km/h. Kada planiram da vozim preko 160 onda treba da bude 2.4. A inače kada je auto opterećen gume treba da budu na 2.6-3.0 (tako piše). Gume su podešene pri 20 stepeni tačno na gornju ivicu 2.3 bara (znači, ispuštao sam ih polako mic po mic sa 2.4, sve dok nije svaka pokazala 2.3 bara).

Znači, na vrućuni i u vožnji po gradu sve gume pokazuju 2.4-2.5 bara, i to je inače sasvim i normalno i tu me ništa ne čudi.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM03.09.2008. u 11:32 - pre 190 meseci
Kojim "instrumentima" i na koji nacin kontrolises pritisak i temperaturu u pneumaticima?
 
Odgovor na temu

veljkoE
ALU i PVC stolarija
NS

Član broj: 81131
Poruke: 1158
*.cable-1.sattrakt.net.



+32 Profil

icon Re: Pumpanje auto-guma AZOTOM03.09.2008. u 15:02 - pre 190 meseci
veoma vazno pitanje


koristite forum, ne pp
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Pumpanje auto-guma AZOTOM

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 35178 | Odgovora: 91 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.