Poznato je da izmedju ventila i klackalice postoji zazor. Kontrolu i podesavanje treba obavljati povremeno, a zazor (propisan ili veci) mora da postoji i uslovljava pojavu buke i habanje pri udarcu klackalice od ventil.
Da bi se to izbeglo, pronadjena su resenja kod kojih ne postoji zazor a ukoliko se usled habanja klackalice ili ventila pojavi, on se automatski neutralise i to uz pomoc hidraulicnih podizaca ili hidropodizaca.
Hidropodizac se u osnovi sastoji iz 2 dela KUCISTA i KLIPA, na klip je oslonjena sipka podizaca koja veze klackalice i ventil ukoliko su hidropodizaci u bloku ili su preko stepsne direktno povezani sa ventilom (bez klackalica) ukoliko su ugradjeni u glavi motora.
Pokusacu da pojasnim princip rada a da bude razumljivo:
U kuciste hidropodizaca se pod pritiskom dovodi ulje preko kanala (u bloku ili u glavi, zavisno gde su smesteni hidropodizaci) koje inace sluzi za podmazivanje motora.
Klip koji u sebi ima komoru a nalazi se u kucistu hidropodizaca, takodje ima otvor i prihvata to ulje unutar sebe i na svom dnu ima otvor sa nepovratnim ventilom u vidu male kuglice i opruge, propusta ga dalje ispod sebe u donji deo kucista hidropodizaca.
Ako zamislimo da ventili miruju a ulje se dovodi pod pritiskom stalno u ovoj situaciji pritisak ce podici klip (nezavisno od kucista) i pogurati sipku podizaca ili stepsnu do ventila i anulirati nastali zazor.
To se slicno dogadja i kad breg bregastog vratila pocne da se odaljava od kucista hidropodizaca (ventil se zatvara) pritisak ulja ce i dalje pogurivati klip na gore i uvek ce biti kontakta sa ventilima.
Kada breg bregastog vratila pocne da s priblizava kucistu hidropodizaca (ventil se otvara) zbog postojanja nepovratnog ventila na dnu klipa (ulje ne moze da izadje iz donje komore kucista hidropodizaca), klip je primoran da se krece zajedno sa kucistem hidropodizaca na gore i da otvori ventil.
Nadam se da nisam iskomplikovao.