Citat:
smsnet: Negativne strane lizinga:
1. Proveravaju ti auto ( lizing kuca ) Mogu ti ga uzeti u svako doba dana i noci ako nisi prijavio neku ogrebotinu.
Odakle ti ovo majke ti? To te neko debelo slagao... Prijavljivanje oštećenja može da utiče na interakciju između tebe i osiguravajuće kompanije (odnosno da se odrazi na cenu osiguranja), a sa leasing kućom to nema apsolutno nikakve veze...
Citat:
smsnet: 2. Ukoliko zivis u krugu dvojke, ne mozes da izvadis mesecnu kartu za parkiranje, jer se auto ne vodi na tebe vec na lizing kucu.
Na saobraćajnoj lepo piše da si ti korisnik lizinga, i to je sasvim normalna stvar koju znaju i vrapci na grani, i niko ti neće praviti problem zbog toga... Kad ti parking servis napiše kaznu za parkiranje, nju ne dobija lizing kompanija, već ti na kućnu adresu...
Citat:
smsnet: 3. Ukoliko putujesh van zemlje, imas problem sa zelenom kartom ( moras da juris osiguravajucu kucu i sl. )
Nisam nešto ovo primetio, a iz zemlje izlacim cca 2 puta nedeljno minimum... Znači do sada sa ovim autom bar nekih 150-200 puta sam prešao granicu, i apsolutno nikakav problem nisam imao. Zeleni karton se vadi kad vadiš i kasko osiguranje i dokumenta za registraciju i košta 1000 dinara... A možeš sigurno i da ga izvadiš negde usput u AMS-u... Neki spominju punomoć od leasing kuće za upravljanje u inostranstvu, i za punomoć me pitaju tipa svaki 10-ti put kad prelazim granicu (i to uglavnom Rumuni i Bugari), i kad im kažem da sam ja korisnik lizinga i da to piše iza u napomenama, svi su ok sa tim, i to prolazi bez problema...
Citat:
smsnet: 4. Ne daj boze da ti ukradu auto ( cak i ako imas kasko ) u prve dve godine. To ima veze sa tim da prvo otplacujesh kamatu pa onda glavnicu. Oni kojima se to "ne daj Boze" desilo znaju o cemu govorim.
Na sreću, nisu mi nikada ukrali auto, ali ja iskreno baš i ne verujem u tu čaršijsku matematiku ... Dakle, imam auto na leasing, kasko osiguran 0% učešća.
Inicijalna vrednost automobila (carina i porez) - 33,000 eura
Učešće ~ 50%
Osigurani iznos u prvoj godini 27,000 eura
Osigurani iznos u drugoj godini 22,000 eura
Dakle, da meni sada ukradu auto (nedajbože), ja sam Hypo leasingu dužan još oko 5,600 eura (11,000 eura sam im već uplatio kroz 2 godine), osiguraje bi uplatilo Hypo-u 22,000 eura, od toga bi oni sebi zadržali 5600 eura (možda malo manje zbog neračunanja kamata), a meni bi vratili 16,400 eura... U principu ja bi pukao negde 30% realne tržišne vrednosti tog automobila sada (znači negde 8-10k eura), a ne žnači da bi pukao sve, pa još onda i vraćao rate banci...
Citat:
smsnet: I tako.. ima jos dosta nepovoljnih stvari, ali za lizing i kredit je jedna stvar zajednicka - KAMATNA stopa je sramota!
U Srbiji razlika između kredita i lizinga je samo u tome što u slučaju neredovnog plaćanja ako je lizing u pitanju mogu ti lakše uzeti auto, nego kad je u pitanju kredit. Kod lizinga je auto na ime banke, imaju rezervni ključ, sednu i odvezu. A kod kredita je auto na tvoje ime, pa se onda banka mora sa tobom preganjati na sudu, što traje, a vrednost automobilu opada...
Inače, pravi leasing je jedna vrsta iznajmljivanja automobila, gde ti uzmeš automobil na određeni period, i plaćaš jeftiniju ratu nego kad je kredit u pitanju, međutim nakon isteka tog roka auto ne postaje tvoj, već ti imaš opciju da ga ili otkupiš po datoj ceni, ili da ga vratiš banci i nikom ništa... U tom slučaju si svo vreme u principu samo plaćao rentacar...
Primer kredita na 3 god:
Automobil košta 30,000 eura
Nakon 3 god. cena tog automobila će biti 15,000 eur
Plaćaš učešće 20% - 6000 eura
Rata (ne računamo kamatu, takse, i ostale troskove kredita) - 666 eura
Prednost:
Nakon otplate kredita, auto je kompletno u tvom vlasnistvu i ti sa bankom dalje nemas nista.
Mane:
Platio si učešće 6000 eura
Plaćaš veću ratu
Primer leasinga na 3 godine:
Automobil košta 30,000 eura
Nakon 3 god. cena tog automobila će biti 15,000 eur
Plaćaš 0% učešća
Rata - 416 eura
Na leasingu ti ustvari otplacujes razliku izmedju prvobitne cene automobila, i ocekivane cene nakon otplate zadnje rate, i nakon toga ti dobijas opciju da otkupis ovaj automobil od banke za 15,000 eura, ili da ga vratis banci.
Prednosti:
Niža rata
Nema učešća
Mane:
Nakon otplate kredita auto nije tvoj