vladd
Član broj: 37217 Poruke: 12059 79.101.146.*
|
Polusinteticko moze nesto duze da se vozi.
Medjutim, to je stara koncepcija motora, u ne bih ti preporucio da koristis previse retka ulja, manje od 10, i tvrdim da je sintetika 10-40 gotovo idealna za taj motor.
Zamena ulja zavisi i od stanja motora, nacina voznje, odnosno opterecenja motora. U svakom slucaju je nesto duzi period zamene, ali nie "fiksiran" na 10000km ili slicno.
Ako bi mineralno menjao na 3000, sint mozes na 5-6000, ako mineralno menjas na 5000, sintetiku mozes na 8-10000km.
Naravno, da ne curi ili trosi ulje, onda sintetika postaje preskupa.
Polusintetika je mineralno ulje sa odredjanim procentom sintetickog. Ne bih preporucivao da se "produzuje" period zamene za procenat veci od procenta sintetike u ulju. Recimo da bude takav "matematicki" odnos.
Naravno, vaze sva "pravila" o opterecenju motora...
Ovo je "najtvrdja" varijanta, moja, koju sam presudio da bude takva. Jednostavno, ostale "varijante" da bi se ustedelo 200-300 dinara, ili po litri ili po zameni, uzime previse vremena za proucavanje ulja i noviteta, a na kraju se svede na to, da je sintetika manje ili vise desetina dinara skuplja, a vreme potroseno na skupljanje iskustva je potroseno uludo. Ne bas uludo uludo, nego se dobije premala kolicina pozitivnih informacija za preveliko vreme. Kao kada bi diskutovali o odnosu cena dijagonalnih i radijalnih guma. Moze i ovo i no, ali...sto bi se brinuli o kamionskim gumama, ako ne vozimo kamion..
Poz.
|