Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara

elitemadzone.org :: AutoZone :: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 18369 | Odgovora: 57 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ilkebgd
BGD

Član broj: 73549
Poruke: 414
*.beobug.com.



+1 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara06.09.2006. u 18:33 - pre 214 meseci
Citat:
lancia88: Pozdrav,

da ne nagadjate mnogo, poginuli motociklisti su u oba slucaja ovog vikenda vozili preko ogranicenja, tu dileme nema. Sin pokojnog Trefa je na cajgeru imao zaglavljenu cifru od 210 km/h (nezvanicno) dok je pokojni Peca (na Uscu) podigao na zadnji tocak sa nesto preko 100 km/h. Ipak, obojica bi bili zivi da vozaci kola nisu "odradili" svoj posao tako kako su ga odradili. Ukljucivanje kod Skojevskog naselja od strane "keca" bi svakako napravilo nesrecu i daleko sporijem motoru koji bi se, eventualno, kretao uz desnu ivicu kolovoza da ne ometa brzi saobracaj jer je vozac jednostavno vozio kao kroz vlastitu avliju, nazalost, veoma, veoma cest slucaj danas. Na drugoj strani, imamo Golf 3 koji polukruzno okrece na deonici gde se skoro svako vece "divlja" i kolima i motorima, da se razumemo, tu ne dolaze oni koji bas to i ne zele. Ovaj bata je mozda hteo samo da pokaze svojoj devojci kako drugi divljaju, da je mozda impresionira, pa iz nekog razloga uzeo da okrece polukruzno svoj auto bas tu i bas tada. E, to je bilo dovoljno....

Ukoliko neko prelazi ulicu van pesackog prelaza mi imamo pravo da ga zgazimo i ubijemo? Analogno tome, ukoliko neko vozi vise od ogranicenja imamo neko drugo pravo da mu oduzimamo pravo prvenstva prolaza?

Ja sam u motordzijskim krugovima poznat kao kriticar prebrze voznje, voznje bez opreme (kacige) i voznje u kojoj se krse propisi. Ipak, kada dodje do tragicnih posledica, stvari moraju da se postave na svoje mesto. Dakle, nikoga ne sme da abolira prekoracenje brzine od strane nekog drugog zarad vlastite greske, u ovom slucaju, oduzimanja prava prvenstva prolaza. Danas smo na ispracaju momka poginulog na Uscu, vozili u grupi od oko 250 motora od Usca do Lesca uz povremenu asistenciju saobracajne policije i bez obzira sto smo prosli kroz izuzetno gust saobracaj kroz centar grada nismo nikakav incident napravili, koliko mi je poznato, ni najmanji moguc (mislim na saobracajne incidente) a bilo je itekako situacija naglijeg zaustavljanja kolone usled nemogucnosti da se prodje od guzve pri cemu je lako da se padne, klizne ili ocese koga drugog, posebno u koloni od cca 250 motora plus ostatak saobracaja u centru. Ipak, na povratku sa sahrane, naisao sam na nekoliko udesa, sve automobili ucesnici. Dakle, i takve stvari treba imati u vidu a narocito ako znamo da automobil moze i samo da se ocese sa drugim automobilom i uz razmenu psovki i polisa osiguranja stvar prestaje da bude interesantna. Motor to ne moze...ne moze da se ocese sa automobilom i da sve bude kako treba.


@lancia88

nisam znao da si motorista...

Žao mi je ljudi koji su poginuli pa makar vozili motor 210 km/h po gradu. nije u tome stvar. ali treba motoriste podeliti na dve grupe izmedju kojih postoji nespojiva razlika. jedna grupa su oni koji voze u okviru ograničenja brzine odnosno ako voze i nešto brže nema veze ako ne krše drastično ograničenja i jednostvno ne divljaju nego voze u skladu sa uslovima neke ulice/puta i prilično bezbedno. a druga grupa su oni koji divljaju odnosno voze potpuno suludo kao što je i tih 150 ili čak 210 km/h u gradu! pa čak i samo "preko 100 km/h" tog momka koji je poginuo na Ušću. naravno problem je samo u ovoj drugoj grupi, ljudima koji divljaju, trkaju se na ušću, voze suludim brzinama na neprimerenim mestima pa zbog toga u saobraćaju predstavljaju samoubice i ubice na 2 točka.

i NIKAKO ih se ne sme poistovećivati sa onima koji voze razumno i sve nazivati "motoristima, bajkerima" ili kako god. prvi to jesu a ovi drugi nisu ni motoristi ni bajkeri već divljaci.

nisam naravno video taj dogadjaj kada je tref mladji poginuo (verovatno da nisi ni ti) ali mislim da je verovatno ipak krivac vozač motora prosto zato što je vozio 210 u gradu! to je brzina od 58,3 metara u sekundi i mislim da vozač zastave jednostavno nije mogao da ga vidi kada je gledao da li neko dolazi iz suprotnog smera i da li može da skrene. jer neka je prošlo recimo 3 sekunde od trenutka kada je vozač zastave pogledom proverio da li može da skrene pa do momenta sudara. to znači da je u tom prvom trenutku tref mladji bio na 175 metara od njega. a motor na 175 metara vidiš vrlo sitno, gotovo kao tačku zar ne??? i šta je sad vozač zastave tu kriv, kako je mogao da ga vidi i da zna da neko dolazi ulicom koja zaboga ima prvenstvo prolaza te da treba da ga propusti... da li ti kada skrećeš propuštaš nekoga ko je na 175 metara od tebe ako ga i primetiš? a te priče da ga je propustio ne bi ništa bilo iako je vozio 210 mislim da stvarno nisu na mestu. pre bi se moglo reći da je motor išao 60 a ne 210 ne bi ništa bilo zar ne? tref ako je vozio 210 i da ga je taj vozač zastave nekim čudom primetio i propustio on bi poginuo na nekoj od sledećih raskrsnica i isto bi udario i teško povredio nekog drugog... jednostavno suluda brzina je u pitanju i stvarno je sramota da saobraćajna policija za krivca smatra vozača zastave te da protiv njega podnese krivičnu prijavu...
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.maksnet.net.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara06.09.2006. u 18:52 - pre 214 meseci
@lancia: Pa sada ako neko divlja po gradu, svi ostali treba da se sklanjaju? Jeste li vi mozda neki oslobodioci?
JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara06.09.2006. u 20:11 - pre 214 meseci
Znaci, ovako...
Imas tri vrste raskrsnica:
1) Raskrsnica iste vaznosti - tu treba da stanes, propustis vozila koja po saobracajnim pravilima imaju prvenstvo i nastavis.
2) Raskrsnica sa putem koji ima prvenstvo prolaza - tu treba da se zaustavis i ukljucis se TEK posto putem sa prvenstvom prolaza prodju SVA vozila kojima bi eventualno MOGAO zasmetati, na bilo koji nacin (ne smes ih uplasiti, naterati da pipnu kocnicu, uticati na smer njihove voznje). Ako uradis bilo sta od toga, kriv si, nebitno da li je doslo do cukanja ili ne.
3) Raskrsnica gde si na putu sa prvenstvom prolaza - prodjes kao da raskrsnice nema ne zanimaju te ovi sto cekaju sa strane, ne treba da ih vidis uopste.

To je ono kako je po zakonu. Sa druge strane, nekada je kazem veoma tesko/nemoguce ispostovati to sve. Evo, tako ja ovde kod Slavije imam ogroman problem na uglu ulica Prote Mateje i Njegoseve, i to ne samo ja, naravno. Naime, Njegoseva ulica je poznata po kaficima namenjenim pretezno motociklistima i vozacima novih, skupih, sportskih automobila. Nasuprot tome, Prote Mateje je jednosmerna ulica idealna za parkiranje, ima obelezena parking mesta sa obe strane i to u hladovini bujnih krosnji pod kojima se auto ne ugreje do 100 stepeni kao na drugim mestima. E, sad, neki "mozak" se setio da na uglu te dve ulice otvori kafic. Dobro sto je otvorio kafic, ali sto je na raskrsnici postavio "bastu" tj. stolove i stolice do same ivice uglova kolovoza dve ulice. Dobro sto je postavio bastu pa sad stolovi, stolice i ljudi koji tu sede ometaju preglednost, vec sto je podigao i neprozirnu drvenu ogradu do visine preko koje ni jedan vozac putnickog automobila ne moze da vidi apsolutno nista. Dobro sto ne moze da vidi, nego od muzike ne moze ni da cuje, a od svetlosnih efekata nocu ne moze da primeti ni farove vozila koja se poprecno krecu. Znaci, linija preglednosti je na takvom mestu, da kad na nju stanes mozes samo videti da li ces za 1-2 sekunde imati udes, koji nikako neces moci da izbegnes, bas kao ilkebgd, sa tom razlikom da ovde nema ni ogledala koje bi eventualno kolko-toliko moglo da pomogne. I sa tom razlikom sto ovde moze da te lupi ili motocikl ili neki Porshe slican onom iz venturinih ranijih postova. Od ta dva ne zna se sta je gore... U prvom slucaju, kao sto znate, posle takvog "kontakta" sa motociklom vozac automobila verovatno ide u zatvor, a i ako ne ode prezivljena trauma ostavlja posledice za ceo zivot. U drugom slucaju, iz slupanog Porshe-a bi sasvim verovatno izasao neki besan, drogiran, lud lik pa bi "rasprava" sa njim realno mogla imati za posledicu i smrtni slucaj - ili moj ili njegov.

Veliki mi je problem ta raskrsnica, jer trazeci parking mesto tuda prodjem i po 3-4 puta za dan. Svaki put pre nego sto udjem u raskrsnicu molim se bogu da iz poprecnog smera ne ide neko vozilo, jer niti ja njega mogu videti pre nego sto bude kasno, niti on moze videti da tu uopste postoji sporedna ulica. Srecom, za ovih par meseci od kad je kafic otvoren na tom mestu niko nije poginuo, daj Boze da tako i ostane.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara06.09.2006. u 20:20 - pre 214 meseci
Pozdrav,

vrideru, ako nemas sta pametnoga, slobodno pogledaj po drugim temama, nemam nerava da se sa Tobom natezem oko stvari koje ionako ne mozes da shvatis pre prvog brijanja pa zasto onda da trcimo pred rudu...doci ce i to jednom, bez sekiracije.

Ilke, naravno da je neoprostiva brzina i divljanje po gradu, po meni je neoprostivo i vozenje bez kacige, jednako kao voznja kola bez pojasa. Po mom misljenju i kaciga i pojas primarno deluju na vozacevu psihu u disciplinskom smislu (andragogija i psihologija detaljno izucavaju te pojave, slicno kao i opasac na uniformi iud.) i stalno ga podsecaju na postovanje pravila a cesto im je primarna namena ustvari sekundarna..kod kacige se ispostavi da nije nikakva nazalost neretko. Takodje imam problema sa poistovecivanjem u saobracaju upravo sa takvima koji se ponasaju divljacki prema ostalim ucesnicima, kada sam na motoru cesto osecam gnev koji su takvi izazvali a samo sto se ne slomi na meni ili prvom motoristi koji naidje. Sve je tu problem, uopste nije tema od par recenica. Postoje nacini kojima se zeli razdvojiti ko na kakav nacin razmislja u saobracaju bez obzira sto su u oba slucaja dva tocka zajednicka stvar, nazalost, ona prva koja svima pada u oci. Ipak, ti nacini su mukotrpni i neizvesni a nezainteresovanost vozaca automobila da postuju saobracajne propise nimalo ne pomaze tome, sta da se radi. Ja sa time svakodnevno sedam na motor, ispracam suprugu na njenom motoru (ona takodje vozi svakodnevno) i stavljam dete iza sebe na motor (jos par godina pa ce sam), nije lako, veruj mi da sa takvim mislima sednes na motor, posebn posle ovakvih tragicnih vikenda (u Paracinu na defileu na motoskupu suvozac na skuteru slomio kicmu kada su pokusali da se popnu na trotoar). Stvar je samo u tome da sta god da uradi motociklista, da li treba da za to bude kaznjen tako sto ce poginuti? Padovi bez gipsa u epilogu su retkost zaista, mene je pre mesec dana oborio na Pancevackom mostu vozac automobila i pobegao, nismo bas bili pribrani da upamtimo broj, ali sam imao srece da upadnem u tu retku kategoriju koja prodje bez gipsa. Ipak, najtragicniji su oni udesi gde ni gips ne pomaze. Cime je zasluzio tako nesto?

Zasto sebi uzimamo za pravo da tako olako sudimo o necijem zivotu na bazi toga kojom je brzinom vozio? Tu je poenta. Brzina kojom je mladji Tref vozio se postize u jednom momentu, tri diska za kocenje na 170 kg inercije se veoma brzo vraca u normalnu voznju, zacas se obara na ispod 100 km/h, to mozes proveriti kod bilo koga ko vozi savremene motore, tzv. cucavce. Prema tome, analogije da bi poginuo na nekoj od sledecih raskrsnica ne stoje iako je verovatnoca zaista visoka, daleko visa nego da je vozio upola manjom brzinom. Sramote saobracajne policije u ovom slucaju nema i ne treba da bude, motor je bio oznacen upaljenim farom, da je gledao uopste, vozac bi ga primetio, tu nema sumnje, prema tome, njegova je krivica sto nije ni gledao a kamoli da je video pa slabo procenio. Ukljucivanje sa sporednog puta definitivno zahteva najmanje gledanje, najcesce i zaustavljanje a ne procenjivanje odoka. Odoka i nekoga vise nema.... Sramote saobracajne policije ima sto ne goni svim mogucim sredstvima takve koji divljaju, sto im svakodnevno promice stotine skutera i cucavaca bez kaciga na glavi itd. E tu i jeste sramota. Ja znam da policajaca ne moze upaliti motor a kamoli kola i stici onoga ko projuri sa 200+ pored njega sem na autoputu (tu vec postoji sansa, posebno ako projuri bez kacige na glavi) ali zato uz vece angazovanje moze da preventivno deluje na ovakve pojave (broj tablice, zahtev za privremenom obustavom registracije dok se ne utvrdi ko je vozio itd.).

I problem je sto policija ne deluje protiv trkanja i divljanja ispred zgrade PC Usce gde se desio drugi udes. Nedelovanje policije je stimulativno za takve pojave pa "divljaci" postaju sve popularniji medju sebi slicnima i onda kada prosire svoje "rejone dejstva", lako stignu i sa Usca na Vidikovac i sve ostale vidikovce koji neminovno vode na neka svoja Lesca.

Samo, to jos uvek ne sme dati za pravo ljudima da kada voze kola ne obracaju paznju na propise a to je poenta ove diskusije.
 
Odgovor na temu

ilkebgd
BGD

Član broj: 73549
Poruke: 414
*.beobug.com.



+1 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara06.09.2006. u 21:01 - pre 214 meseci
Evo baš je sad bila emisija sa dvojicom motorista na studiju B. odlična emisija. jedan od te dvojice je onaj Siniša Nikolić što je bio ili je možda i dalje direktor direkcije za gradsko gradjevinsko zemljište. a drugi, ne znam, oslovljavaju ga sa Boki. Ljudi su išli motorima preko cele evrope sve do St. Petersburga. Ali vozili su razumno i vratili se živi i zdravi. Mnogo toga su doživeli i I to putovanje će pamtiti celog života. a sa druge strane neka budala vozi po bg-u 210 i pogine.

Slažem se da su vozači automobila takodje često katastrofa, kako se ponašaju u saobraćaju i kako reaguju. i kako se odnose prema pešacima, biciklistima pa i motociklistima. Takodje ima mnogo bahatih.

Jedino se ne slažem sa tim da nema sramote za saobraćajnu policiju kad je konkretan dogadjaj u pitanju. i mislim da u neku ruku i dalje poistovećuješ vas razumne motocikliste sa neizivljenim manijacima koji voze 200 po gradskim ulicama. a to je pogrešno, to je nebo i zemlja jednostavno. Deluje mi da u tvojim rečima postoji primesa motociklističke solidarnosti verovatno zbog tragičnih dogadjaj poput pogibije tog momka na ušću i sličnih dogadjaja. to je i razumljivo ali mislim da ne treba praviti takve podele motociklisti sa jedne i vozači automobila sa druge strane. nego treba praviti podelu na razumne vozače motocikla i automobila sa jedne i ljude koji divljaju bilo sa motorom ili automobilom. što se tiče policije Kod saobraćajne nesreće bi valjda trebalo utvrditi njen pravi uzrok. ja ne znam da li je vozač zastave gledao ili nije, ali retko ko skreće a da ne pogleda uopšte. ali mislim da je skandalozno da smatraju tog vozača kao jedinog krivca za tu nesreću. pokojni tref nije ni delom odgovoran što se desila ta saobraćajna nesreća u kojoj je sam poginuo je li? to ispade kao da je svejedno da li je vozio 210 ili 60 i kao da to nema nikakvog uticaja na to da li će se dogoditi saobraćajna nezgoda ili ne... skloniji sam da verujem da je jedini uzrok te nesreće trefova suluda brzina. a ne vozač zastave koji skreće bez ikakvog gledanja. mislim da i dalje stoji ono za udaljenost na kojoj se nalazio. sigurno je bio preko 100 metara udaljen kada je vozač zastave krenuo da skreće. možda i 200 metara. postavlja se pitanje ko od nas gleda tako daleko, ko očekuje da će neko u gradu da vozi 210... možda je i video malu tačku sa upaljenim svetlom na 200 metara od sebe... i pomislio jako je daleko mogu da skrenem... da bi se onda manijak stvorio tu za 3 sekunde i desilo se to što jeste.

i niko ne kaže da motociklista treba za grešku da bude kažnjen tako što će biti povredjen ili poginuti. ali ako vozi 210 po gradu... pa to mi deluje kao pokušaj samoubistva zar ne... niko ga nije terao da toliko tu vozi. ako je imao nameru da vozi preko 200 i da je prošao tu raskrsnicu on bi opet na nekom pravcu vozio preko 200 i isto bi se desilo...

ne sumnjam da novi motori imaju fantastične kočnice. ne osporavam da je tref imao upaljena svetla kad se to desilo. ali to nije nikakvo opravdanje za voznju suludom brzinom po gradu. i mislim da ipak treba suditi na osnovu brzine. nije isto kada neko vozi motor razumnom brzinom i bahati/nepažljivi vozač automobila ga recimo obori i kad vozi 210 po gradu pa se desi ovo što se desilo. to se ne može strpati u isti koš!

Inače ja kad vozim automobil zaista maksimalno pazim na motocikliste. uvek im se i sklanjam, pustim ih da prodju i držim se na ostojanju u odnosu na njih. izbegavam da vozim paralelno sa motorom ili neposredno iza. ostavljam im što više prostora za svaki slučaj,nikad se ne zna šta može da se desi kakvi su nam putevi/vozila/vozači. a sve zato da ih ne bih ugrozio jer ipak su oni ti koji su slabiji u eventualnom kontaktu sa automobilom.

inače, moram priznati da se i divim motociklistima. ali razumnim, kao što su ovi koji su obišli celu evropu na 2 točka. inače sam još pre nekoliko godina razmišljao o tome da kupim motor i položim za A kategoriju. ali sam tada razmislio i odustao do doljnjeg. ne samo zbog opasnosti koje vožnja motocikla u našim uslovima sa sobom nosi i tih tragičnih dogadjaja. živim u beogradu, u stanu. nemam garažu, osim na vikendici 30 km odavde. gde parkirati motor? iznajmljivati garažu? ako ga ostavim na vikendici kad bih ga vozio... a i da kupim neki relativno nov i dobar motor bilo mi skupo, a opet neki krš... ne hvala. ne znam ni koji bi motor bio preporučljiv za početnike. ali motor, ne skuter. imam iskustva u saobraćaju kada je vožnja automobila u pitanju. ali kada je vožnja motora u pitanju iskustvo mi je 0. i mislim da bi taj prvi period bio naročito opasan, ne zato što bih divljao nego zbog neiskustva u vožnji motora i učestvovanju u saobraćaju sa istim. inače kada bih vozio motor to ne bi bilo ništa brže nego što vozim automobil.



[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 06.09.2006. u 22:34 GMT+1]
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:33 - pre 214 meseci
Pozdrav,

sto se mene licno tice, ja nastojim da realno posmatram stvari i nemam razvijen osecaj za motociklisticku solidarnost u toj meri da ugrozavam svoje realne stavove. Mislim licno da se najveci broj nesreca mogao izbeci manje brzom voznjom bez obzira na nepostovanje propisa, u konkretnom slucaju sam cak i siguran da bi sa voznjom od 80 km/h ( a to je svega 20 km/h brze od dozvoljene brzine u naseljenom mestu) moglo ukociti u potpunosti. Na Uscu se samo normalnom voznjom mogla izbeci tragedija, nista vise od toga. Kako vec rekoh, u vecini slucajeva se moze izbeci tragedija samo ne-preterivanjem u dodavanju gasa ali mi ovde diskutujemo o necem sasvim drugom a to je nepaznja vozaca koja u najvecoj vecini ovih nesreca definise onu pogubnu komponentu udesa. Bez toga bi se moglo voziti i suludo a ne bi se ginulo toliko koliko se gine kada dolazi do nepostovanja propisa. Znaci, ja vidim dva sasvim odvojena problema od kojih nijedan ne uslovljava ili kreira onaj drugi vec su oba autonomna. Jedina prakticna razlika je sto su prekoracenja brzine potencijalna opasnost a krsenje propisa kolima u konkretnim slucajevima ona najdirektnija i presudna opasnost. Oko tog se dela treba zamisliti jer taj koji ne gleda na motor sa sve upaljenim farovima dovoljno ozbiljno da shvati da on nema pravo da procenjuje koliko ce ga usporiti ako mu se sad ubaci, je upravo onaj najopasniji faktor u saobracaju. Takvi se sudaraju sa svima ali pesaci i motociklisti nisu zasticeni kao putnici automobila, kamiona, tramvaja....ove sezone se desilo nekoliko takvih nesreca sa nepostovanjem prednosti u Beogradu.
Uzgred, iste veceri je Skodom Sabackih tabli cini mi se oboren kod Kineske ambasade motociklista na chopperu (tip motora koji i ja vozim, retko razvija brzine vece od 120 km/h jer je predvidjen za udobnu voznju a pri tim brzinama to nije definitivno) i zadobio "samo" otvoreni prelom noge. Dakle, imao je srece.....e taj nije ni imao uslove da divlja pa opet..eto..
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.maksnet.net.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:33 - pre 214 meseci
Ja se, lancia, necu spustati na tvoj nivo. Brijao se ti nama jos puno godina...
Znam samo da kada bi svakom ko ga u gradu zduva 100 na sat uzeli dozvolu na 6 meseci, bilo bi manje ovakvih sranja. Ko je bio kriv, manje je bitno. Nekima je vec presudjeno.
JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:39 - pre 214 meseci
I mene bi zanimali odgovori na ista pitanja. Posto sam par puta ovog leta posizeo pri voznji automobilom (Zeleni venac-Slavija=60 minuta i slicno), rekao sam sebi da bi sledece leto trebalo da docekam sa motorom. Motor se lako provlaci kroz guzvu gde se svi krecu ~1km/h, za sta bi mi skuter mozda bio bolje resenje, ali volim da krenem i na medjugradske relacije, tako da onda nista od skutera. Sto se tice parkinga planiram da ga ostavljam ispod prozora, na trotoaru, nisam paranoik sto se lopova tice, ali naravno ne bi me obradovalo da vidim da su ga odneli. Nemam obicaj da ludujem, zelim samo da bezbedno brze stignem na destinaciju, po gradu bi mi sasvim OK odgovaralo 50-60 km/h a kad izadjem na ibarsku onda bi 100 km/h u proseku bilo sasvim dovoljno. Dakle, iskusni motociklisti, sta predlazete?
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:43 - pre 214 meseci
Citat:
VRider: Znam samo da kada bi svakom ko ga u gradu zduva 100 na sat uzeli dozvolu na 6 meseci...

Zato oni i ne voze 100, vec 200 km/h, pa ako ga stigne nek mu uzme dozvolu... Znaci, ili postujes pravila, ili ih mnogo krsis, ja tako shvatam zivot motociklista.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:50 - pre 214 meseci
Pozdrav,

e bas mi je pred spavanje trebalo to objasnjenje da se neces spustati na moj nivo vrideru, to Ti je prava odluka sa aspekta mog mirnog spavanja. Srecom nisi u poziciji da uzimas dozvole kako stignes pa onda mozemo svi mirno na spavanje, ne samo ja.

Pctel, ja nisam ljubitelj skutera nimalo ali oni su jedno veoma prakticno resenje. Imas o tome dosta tema na ovom forumu, najpre da tamo mozes naci sve sto bi bilo nekakava osnova za razmisljanje. Jedno je sigurno za sve: treba da nosis kacigu i postujes saobracajne propise ma sta da uzmes a ako prebacis 100 km/h, racunas da po ES-u neces da vozis jedno 6 meseci :)
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 01:53 - pre 214 meseci
Citat:
lancia88: ako prebacis 100 km/h, racunas da po ES-u neces da vozis jedno 6 meseci

Eeee, ali ima tu jedna fora... dozvola se "uzima" samo za onu kategoriju sa kojom si napravio prekrsaj, tako da bi mi dobro dosla jedna kategorija za ludovanje a druga za voznju
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.ilink.static.sezampro.yu.



+896 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 09:58 - pre 214 meseci
Jednom sam prisustvovao stravicnom dogadjaju. Jedan decko je tako fino vozikao svoj Kavasaki kroz naselje, toliko fino da mu je noga odletela oko 100m a glava i ruka jos oko 60-70m od mesta udesa. Dakle, udario je u VW Bubu - isto tako motor je imao prednost (pravilo desne strane, nema apsolutno nikakvih znakova), ali voziti 180-190km/h u ulici punoj parkiranih automobila, kontejnera, punoj dece i setaca okolo je po meni samoubistvo - imao prednost ili ne. Covek koji je vozio Bubu nije video ama bas nista.

Posto sam kontrolor letenja po osnovnom zanimanju i bavio sam se proucavanjem nekih avionskih nesreca, a to ukljucuje velike brzine, kada postoji prav ugao, dakle u ovom slucaju raskrsnica, na brzinama od preko 40m/s postoji tzv. "smicanje" uglova, odnosno zbog polozaja u kome se nalazite, zbog ogranicenosti bocnih prozora i ugla i brzine kojom dolazi objekat sa strane - nema sanse da ga primetite jer on za dve sekunde prelazi maltene 100 m, prosto vid coveka tako funkcionise.

Jednostavno, mozak ne registruje nista, ili registruje jako kasno. Dakle, covek sa bubom ulazi u raskrsnicu polako (gotovo je stao), oko 3-4 sekunde otprilike je trajao taj ulazak i skretanje, ulica je dugacka oko 500-600m. Motor je isao 180-190km/h po proracunu, dakle 50-60m/s, znaci bio je na oko 200-250m od Bube u trenutku kad je covek ulazio i gledao desno. Motor je bio bez upaljenog svetla, zelene boje. Nema sanse da ga je primetio, covek cak nije ni registrovao sta se desilo, samo je u soku slomljenog nosa i razbijene glave sedeo 15 minuta u automobilu dok ga neko nije izvukao. Bio je paralisan maltene. Motor se samo cuo, ali ne i video, ta brzina je brzina na kome polecu neki avioni pa vi vidite. Nesretnik koji je vozio motor se razleteo na sve moguce strane, kazem, noga mu je odletela preko kuca iza u bastu (zajedno sa cizmom koju je nosio). Prizor koji NIKADA necete zaboraviti.

Panduri i istrazni kad su dosli, nista nisu rekli ovom coveku u Bubi, samo je dao izjavu i vise nikad ga nisu cimali (poznajemo ga).
Posle je pricao da ama bas nista nije video, samo je cuo zvuk, jednostavno je ovaj toliko brzo isao, da vid i mozak zbog fizickih ogranicenja, velike brzine i malo "fizike" nije mogao ama bas nista da konstatuje. Jednostavno, kriv je bio ovaj lik sa motorom.

Znaci: vozio je 180-190km/h u ulici koja je prepuna pesaka, dece, parkiranih automobila... Zamislite da je neko dete istrcalo za loptom. Kuce su isto tako blizu do ulice, ladno je mogao da uleti nekom u gajbu kroz terasu.

Panduri nisu mogli da veruju, istrazni sudija za 20 godina svoga rada nije video takav udes. A ovog komsiju je spasla Buba. Da je bio u Yugu ili 101 ili Golfu - i on bi se izlomio. Ovako imao je srece - slomljen nos, glava, ruka otecena, sav izudaran, ali je ostao citav.

Drugi slucaj: Sedim kod kumova u restoranu u Staroj Pazovi. Gledamo na put. Vidimo debila na motoru koji ogromnom brzinom na CENTRU Pazove krece da pretice neku Zastavu 128. Elem, isao je sigurno preko 100-110km/h. Gubi kontrolu, kliza na stranu, udara u stubic na pumpi, leti sa motora i zajedno sa motorom udara u parkiranog pasata. Noga mu je bila IZA vrata, ruka takodje!! Takve jauke nikad necu zaboraviti. Odmah smo pritrcali, sav je bio nateko i plav, krvav, krv iz usiju, nosa, ogromne opekotine jer je klizao sa auspuhom... zdrndao se skroz. Prepoznali smo lika (kumovi ga znaju iz vidjenja), pozvali odmah hitnu i pandure. Jedva smo ga odrzali u svesti, odmah voda, obloge i nismo ga mrdali (vozio je u sorcu i papucama). Epilog: dozivotni invalid (ona silna krv, imao je zesci potres mozga i skrcao neke kosti u glavi). Sta je hteo? Eto, malo da proba...

Zato, pamet u glavu!
 
Odgovor na temu

EagleOne
Beograd

Član broj: 4897
Poruke: 239
*.beobug.com.



+2 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 13:15 - pre 214 meseci
Znate za motoristu koji je nastradao u Kneza Milosa nema mesec dana. Isao je valjda oko 140, prosao kroz crveno, u isto vreme kada je vozac kola polukruzno okretao auto u Kneza Milosa. Motorciklista je poginuo na licu mesta...

Ja sam prolazio autom kroz K. Milosa, mozda desetak sekundi posle nesrece. Prvo nisam video olupine. Panduri su istrcavali iz kucica ispred mupa, mahali rukama, gestikulirali, drali se. Prikocio sam jer nije mi bilo jasno sta se desava, dok nisam video telo pored mojih kola, covek je izgledao kao one rasrafljene lutke, kada ih devojcice bace na pod i one ostanu da leze u nekoj neprirodnoj pozi. Imao je kacigu. Motor nisam video, auto je bio gotovo na ivicnjaku. U isto vreme je covek izasao iz kola sav obliven krvlju, drzao je levu ruku isecenu i odranu u desnoj, isao je ka meni i policiji. Panduri su me udaljili.
2 mozda 3 sata posle sam se vracao istim putem, onaj motorista je jos uvek lezao na ulici u istoj pozi nepomeren... Ne znam.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
195.252.106.*



+896 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 15:30 - pre 214 meseci
Inace, pri ruci mi je bio aparat (u ovom drugom slucaju u Pazovi), cak par sekundi pre toga smo se slikali a u kadru mesto gde je on udario u stubic. Nisam hteo nista da slikam jer nikom ne zelim nesrecu, niti je moralno pokazivati tudju nesrecu, ali slike bi itekako bile VEOMA sokantne i svim vozacima motora i automobila bi pokazale sta se desava kada se prekoraci brzina i vozi nepazljivo, bezobzirno prema drugim ucesnicima u saobracaju.

To sto neko ima prvenstvo prolaza ne daje mu za pravo da vozi 180km/h kroz naselje. To je 3 puta vise od dozvoljene brzine.

 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 15:35 - pre 214 meseci
@cozmo im
Daj slike...
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.ilink.static.sezampro.yu.



+896 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 15:56 - pre 214 meseci
Nemam slike, rekoh da bi bile JAKO ilustrativne. Nikad ne slikam bilo kakvu nesrecu, nego sam rekao da sam maltene slikao 5-6 sekundi to mesto pre nego sto je udario, kako sam sklonio oko s aparata eto udesa... poenta je bila da sam ga slikao bilo bi strasno i u neku ruku bi bilo upecatljivo videti tako nesto.

Cim je zveknuo ostavili smo sve na stolu i pare/kartice/aparat... da bi pritrcali u pomoc (niko se nije usudio od ostalih), posto smo imali fizioterapeuta s nama.... cim je video kako mu noga stoji rekao je da nema sanse vise da prohoda. Ustvari, 6 meseci je lik lezao nepomican u bolnici.

Slucajno sam slikao jedan sudar kod mene na raskrsnici (bas slucajno), kad lik prolazi kroz crveno i udara drugog. Ja nailazim u trenutku kad sokirani covek izlazi iz svojih kola (slikao sam nesto usput i eto sudara).
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 17:11 - pre 214 meseci
Pozdrav,

pa ovde sad polako zalazimo u klasicnu zamenu teza:

Citat:
cozmo_im:

To sto neko ima prvenstvo prolaza ne daje mu za pravo da vozi 180km/h kroz naselje. To je 3 puta vise od dozvoljene brzine.


tema o kojoj je ovde povedena diskusija se odnosi na to da li nekome tudje prekoracenje brzine daje za pravo da ga ubije ne postujuci pravo prvenstva, konkretno, i ne pokusavajuci ukljucivanjem bez gledanja ili sto je jos gore, sa vlastitim procenjivanjem. Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci. Cak i u toj pomenutoj S.Pazovi iz pravca autoputa pa sve do raskrsnice gde su MUP, Hotel, Sud itd. je ogranicenje od 40 km/h, u godinam za nama su cesto bas tu policajci "prikupljali" priloge od onih koji se zaborave ili jednostavno ne mogu da voze 40 km/h tih par kilometara. E to je upravo zbog frekvencije bas pesackog saobracaja sto siri pricu sa onih neobuzdanih motordzija koji divljaju straobalnim brzinama na sve ucesnike u saobracaju i ukazuje na jednu opstu opasnost od nepostovanja prednosti, zaustavljanja na znak Stop ili crveno itd, itd. Sumanutom i suludom voznjom motora se ne moze pravdati jos smrtonosnije nepostovanje znaka u saobracaju i tu se negde i nalazi poenta price. Ovi se problemi moraju odvojeno resavati a ne dozvoliti da steknu uzrocno-posledicne relacije pri cemu bi se svaki cas nalazio nekakav "delilac pravde" koji bi "kaznjavao" nekoga sa prekoracenom brzinom. Dakle, bruka je za policiju sto ne skine svakog motordziju sa motora ukoliko nema kacigu na glavi i ne naplati mu propisanih 3000,00, problem je sto saobracajna policija ne integrise svoje resurse sa ostalim vidovima policije pa naknadno pronalazi one koji luduju motorima na opasnim brzinama (nije meni uopste svejedno da pustam dete da prelazi ulicu u takvim okolnostima), problem je sto saobracajna policija reaguje na sve to pasivnim merima kao sto su lezeci policajci a zanemaruje kako sistemom korupcije pored lezecih i stojecih policajaca sve cesce dobijamo i kategoriju dobrostojecih policajaca. Dzepovi im punacki a sigurnost na ulicama daleko ugrozenija stavljanjem do znanja da ludaci imaju njihovu podrsku za poneku konvertibilnu novcanicu u svakom slucaju i bez obzira na nivo prestupa.

Sa onima koji su svojim prekrsajem skrivili smrt druge osobe bez obzira na okolnosti, svakako sledi mera oduzimanja vozacke dozvole ali i zatvora, doduse, u sasvim prirodno, slobodnijim tipovima zatvora. Tako treba da bude, svakom prema zasluzi a ne nalaziti stalno prema vlastitoj savesti ili interesovanju neke olaksavajuce okolnosti koje bi sad na ovoj temi trebale da aboliraju nekoga ko je svojom krivicom nekoga UBIO i to samo pod izgovorom da je ovaj vozio ionako samoubilacki itd.
 
Odgovor na temu

ilkebgd
BGD

Član broj: 73549
Poruke: 414
*.beobug.com.



+1 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 19:50 - pre 214 meseci
Citat:
lancia88:
tema o kojoj je ovde povedena diskusija se odnosi na to da li nekome tudje prekoracenje brzine daje za pravo da ga ubije ne postujuci pravo prvenstva, konkretno, i ne pokusavajuci ukljucivanjem bez gledanja ili sto je jos gore, sa vlastitim procenjivanjem. Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci.


Iako se u mnogim stavovima kao što sam već rekao slažem s tobom sa ovim ipak ne mogu. Ako vozač automobila stvarno uopšte ne gleda pri skretanju onda to što kažeš jeste tačno.

Ali šanse da u slučajevima o kojima smo pričali vozači nisu gledali su mislim veoma male. mislim da 99,9 % ljudi gleda da li neko dolazi iz suprotnog smera odnosno da li može da skrene. a ako neko vozi 200km/h po gradu on je jednostavno SAMOUBICA koji osim sebe nekad u smrt povuče još nekog ni krivog ni dužnog. (kao Tref samo što je vozač zastave valjda teško povredjen a ne poginuo). dakle mislim da nije cozmo izvršio zamenu teza nego ti sad. jer taj koji krene da skreće nije nikoga ubio, nego je onaj koji vozi 200 izvršio samoubistvo i pri tome povukao u smrt ili teško povredio nekoga ko nije ni kriv ni dužan i ko možda ima porodicu koju izdržava. evo sada sam bio napolju da kupim nešto i prelazio ulicu. i baš gledam vozila na preko 100 metara i razmišljam- nema šanse da ne bih krenuo da skrećem da vidim vozilo na 150-200 metara... kao i većina vozača jer ako se ono kreće iole normalnom brzinom ne moze tako brzo da se stvori. da li ti kad treba da skreneš i vidiš vozilo na recimo 180 metara skreneš ili čekaš da ono prodje? pa da tako radiš ne bi skrenuo pola sata, uvek će biti neko vozilo na 200 metara. plus što na toj udaljenosti ne možeš nikako da proceniš njegovu brzinu kretanja pogotovo ako je u pitanju tako mali objekat, mala silueta kao što je motocikl. a da ne govorim o onome što je cozmo rekao da možda uopšte nije mogao da ga primeti ili bar ne na vreme čak i da je ne znam koliko gledao. u tu teoriju ne ulazim jer se ne razumem ali ima logike.
 
Odgovor na temu

EagleOne
Beograd

Član broj: 4897
Poruke: 239
*.beobug.com.



+2 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 20:13 - pre 214 meseci

Sta bi bilo da je vozac automobila poginuo, a motorista nekim slucajm preziveo ? Znaci u ovom slucaju o kome diskutujete.
Da li bi motorista odgovarao samo za prekoracenje brzine ili i za ubistvo ?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara07.09.2006. u 20:45 - pre 214 meseci
Citat:
lancia88: Pozdrav,Ja sam apostrofirao kako su to dva odvojena prekrsaja i kako treba tretirati svaki od njih ali u pomenutim situacijama imamo jedan POTENCIJALNO ubistveno opasan prekras a to je prevelika brzina i drugi DE FACTO ubistveno opasan prekrsaj koji je konkretno i zasluzan za tragediju. Jedan prekrsaj NE DAJE za pravo nikome da ga ubije svojim prekrsajem, o tome se ovde radi. Dakle, nisu samo motociklisti ugrozeni tim negledanjem vec i pesaci. Sa onima koji su svojim prekrsajem skrivili smrt druge osobe bez obzira na okolnosti, svakako sledi mera oduzimanja vozacke dozvole ali i zatvora, doduse, u sasvim prirodno, slobodnijim tipovima zatvora. Tako treba da bude, svakom prema zasluzi a ne nalaziti stalno prema vlastitoj savesti ili interesovanju neke olaksavajuce okolnosti koje bi sad na ovoj temi trebale da aboliraju nekoga ko je svojom krivicom nekoga UBIO i to samo pod izgovorom da je ovaj vozio ionako samoubilacki itd.


Nisi dobro procitao sta sam napisao. Covek sa Bubom je usao i ZASTAO na raskrsnici maltene jer u NEREGULISANOJ rasksrnici nije ni obavezan da stane, vec samo da uspori. On je stao (znaci ubacio u prvu i lagano - gledajuci desno - krenuo). Svi smo bili tu kao ocevici, videli da je covek usao lagano i skoro stao (a nije obavezan po propisu) gledao desno. Veruj mi, ovaj je toliko brzo isao da smo ga mi videli sekund pred udarac, covek jednostavno iz tog ugla nije mogao ni da ga konstatuje. Dakle, direktna krivica motorcikliste jer je i on obavezan da uspori i propusti vozilo koje je uslo u raskrsnicu koja nije regulisana. Istrazni i pandur ni rec nisu rekli vozacu Bube, niti ga je iko krivio. Cisto da razjasnimo taj slucaj.

Ima raznih slucajeva, ovaj je bio takav gde se pokazalo ponasanje nekih (dakle NEKIH, ne svih) neoubuzdanih motociklista.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Faktor brzine i utvrdjivanje krivice u slučaju sudara

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 18369 | Odgovora: 57 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.