Zastavin motor 1100 cc je izuzetno nezahvalan što se tiče položaja razvodne kape. Neverovatno je kako su je imbecilno smestili da je tuče i kiša i voda sa puta.
Simptomi koje si naveo ukazuju samo na jedno: "struja beži". A da bi struju sprečio da beži potrebno je:
1. Bobina (ne: boMbina)
- Čista spoljašnost, tj. telo bobina. Nikakve naslage prašine, masnoće ...
- Cela (nepocepana) gumica za zaštitu viskonaponskog kontakta
- Čist viskonaponski kontakt
- Čist kabl do razvodne kape
2. Razvodna kapa
- Ne smeju da postoje nikakve naprsline na telu razvodne kape
- Čista spoljašnost
- Cele (nepocepane) gumice za zaštitu viskonaponskih kontakata (svih 5)
- Čisti viskonaponski kontakti
- Čisti kablovi do svećica
3. Svećice
- (da ne pišem da moraju da budu valjane, ne polomljene ...)
- Čisto telo svećice (bez naslage crne sagorele / nesagorele masti
- Ispravne gumice za zaštitu visokonaponskog kontakta
- Čist viskonaponski kontakt
Sve u svemu, "čistoća je pola zdravlja". Prvi sledeći sunčani vikend, otvori haubu, uzmi WD40, i isprskaj spoljašnost (bobine, razvodne kape, kablova) , pa onda obriši suvom krpom, da bude potpuno čisto. Povadi zaštitne kapice (na bobini, raz. kapi, svećicama), isprskaj sve kontakte unutra i spolja, pa obriši suvom krpom pa vrati kontakte. Kad vadiš kontakte sa kape razvodnika paljenja, pazi da ne pomešaš kablove. Otkači celu kapu ravodnika paljenja, pa je vizuelno prekontroliši, i obriši iznutra. Ako je kapa naprsla, kupi novu, jeftina je i lako ćeš je naći. Zamena je prosta. Ako još umeš da odviješ svećicu, očistiš je čeličnom četkom, vizuelno prekontrolišeš i podesiš zazor, eto tebi 100% sigurnog paljenja na hladnom, toplom, na kiši, na snegu, na vlazi ili na suvom.
Sve ovo ne uzima više od 15 min vremena, i treba uraditi svega par puta godišnje. Moj Jugić je palio na pola ključa odmah nakon pranja motora ! Bez posenog sušenja i izduvavanja kompresorom.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji