Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas

elitemadzone.org :: AutoZone :: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas

Strane: 1 2

[ Pregleda: 21041 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tweeester
Ivan Arandjelovic
bg yu

Član broj: 724
Poruke: 882
194.106.174.*

Sajt: www.javasvet.net


Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas07.11.2006. u 15:21 - pre 181 meseci
@cozmo_im - ovo je stanje sa tvojim automobilom, ne znaci da se i ostali automobili tako ponasaju cak i kada im je rashladni sistem i sve njegovi delovi sasvim ispravni. U zavisnosti od modela oscilacija kazaljke moze biti mnogo veca (naprimer od 1/3 - 1/2 i slicno).
<< tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi >>
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.adanet.co.yu.



+17 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas08.11.2006. u 06:35 - pre 181 meseci
Jeste, kod Alfe 156 skazaljka stoji stalno na 70 a kada udjes u grad onda se polako dize i stoji oko 90. Kada malo predje 90 onda pali ventilator. Cim izadjes napolje i vozis na otvorenom opet spadne na 70 stepeni.. To je stanje preko leta.
Ima tu puno faktora vezano za grejanje auta u kabini. Koliko imas tecnosti u sistemu za hladnjenje, nije isto mali auto sa 3-4 litre ili kombi. Zimi, kada je jako hladno kada ides na otvorenom ceo hladnjak je izlozen udaru ledenog vadzuha i naravno da ce jako da ohladi vodu..
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.ilink.static.sezampro.yu.



+896 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas08.11.2006. u 09:00 - pre 181 meseci
Netacno. Ni na jednom tom automobilu ne valja sistem za hladjenje. Ako bas hocete da proucavate materiju... postoji ogromna literatura.

Motor je projektovan da radi na odredjenoj radnoj temperaturi. Sve ispod, ili iznad radne temperature steti motoru i itekako utice na njegove performanse. Konstantnu radnu temperaturu regulise termostat i termodavac koji u slucajevima slabog protoka vazduha ukljucuje ventilator(e) na hladnjaku i odrzava radnu temperaturu rashladne tecnosti. Ovo pod uslovom da je ostatak sistema ispravan (pritisak, cist hladnjak, ispravna creva i da nema vazduha).

Termostat mora da otvori na tacno propisanoj (projektovanoj) temperaturi. Svako odstupanje dovodi do losih posledica po motor. Neujednacenost rada rashladnog sistema ima za posledicu: veliko habanje motora (prvo odlaze ventili i dihtunzi), vecu potrosnju goriva, ulja, rashladne tecnosti, lose performanse motora, lose grejanje i los rad (neravnomeran) motora.

Ovo sto ste naveli sa Alfom i sa ljuljanjem kazaljkama nikako ne valja. Radna temperatura ne sme da varira nikako - termostat (ispravan) to regulise. Motoru, da ponovim jos jednom, odgovara samo ona temperatura na kojoj mu je projektovana najveca efikasnost. Recimo, 90 stepeni. Voznja temperaturom od 70 stepeni ima za uticaj veliku potrosnju goriva, nemiran rad motora, losije performanse. Voznja sa vecom temperaturom ima za posledicu habanje motora, povecanju potrosnju i isto lose performanse. Motor se oseca isto onako kao kad bi vama za pola sata temperatura skocila na 39 a zatim pala na 36...

Grejanje u kabini direktno zavisi od termostata i ispravnosti regulatora za grejanje. Termostat pusta vodu u sistem i odredjuje koliko i kada. Naravno da utice i kolicina rashladne tecnosti i slicno... ali termostat je jedna od najbitnijih stavki.

Ovo sto je Matez naveo za auto put: Kad vozis autoputem termostat sigurno nece otvarati skroz do kraja, vec ce tacno dozirati protok tecnosti, niti ti treba ventilator jer postoji dovoljan protok vazduha. I nikako ne sme da pada temperatura. Kad imas gradsku voznju, termostat je skroz otvoren, ali kako to nije dovoljno jer nema cirkulacije vazduha kroz hladnjak tu je termodavac i ventilator. A sve sa ciljem da motor ima uvek konstantnu radnu temperaturu.

Mozete posetiti i cannonball forum - ima mnogo strucnjaka koji ce vam reci isto ovo sto i ja (i vise od toga). A ovo su samo osnove.

Naravno da postoje neke propisane oscilacije temperature (recimo kad pise radna tem. izmedju 90-92 ili 92-95) ali to je to, nema ljuljanja skazaljke gore-dole.

Termostat otvori na odredjenoj temperaturi i odrzava otvaranjem i zatvaranjem tu temperaturu u tim granicama. Cim krene kazaljka da ljuja, nikako ne valja. Osim, ako meraci nisu glupavo bazdareni, ali provozah dosta automobila (ispravnih) i uvek je kazaljka bila mirna i nije odstupala od radne temperature (kazem, 1-2mm).

Vozim Toyotu, duze vreme sam vozio i BMW-a (M5), Opel Vectru 2.0i ( da uzmem za primer tri razlicita proizvodjaca ) i svima se temperatura identicno ponasala. Zakucana na sredini, uz sitne varijacije u gradu na 40 stepeni (1-2mm iznad pola i to je to).

Sistem za hladnjenje nije za zezanje i svaki poremecaj itekako steti motoru. Ne sede onoliki izninjeri dzaba tamo...
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.adanet.co.yu.



+17 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas08.11.2006. u 09:24 - pre 181 meseci
Slazem se sa tobom... Verovatno sa Alfom nesto nije u redu.
Moguce da i te skazalje ne pokazuju bas precizno kako bi trebalo, kod ovih starih auta..
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15763



+2835 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas08.11.2006. u 13:24 - pre 181 meseci
Da ovo sto je @cozmo napisao je apsolutno tacno...

@matezYU
Nema tu neispravnih kazaljki, ako kazaljka seta ili nije u redu struja (masa) ili taj auto ima problem sa glavom, a takvi problemi u opste nisu retki, mada cesto njihovi vlasnici nisu svesni toga i pripisuju to nepreciznoj kazaljci.



Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

skroller
Ilic Aleksandar

Član broj: 33169
Poruke: 68
212.200.111.*



+4 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas09.11.2006. u 21:43 - pre 180 meseci
Na mom autu isto tako - temperatura je uvek 87 srepeni, pri vecem opterecenju ili vrucini dodje do 90, ukljuci ventilator i spusti opet na 87 stepeni.
Znaci varijacija je 3 stepena. Inace ranije sam imao grdnih problema sa temperaturom poto nisam mogao da nadjem originalni termostat za moj auto, pa sam stavljao ladin. Tri su mi crkla u roku od godinu dana, auto je stalno dizao temperaturu i prokuvao je jedno deset puta (sreca sto izgleda nije osteljiv na kuvanje kao neki), sve dok nisam nasao original termostat. Od tad je temperatura uvek skoro ista bez obzira na godisnje doba ili opterecenje.
 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3806
212.200.52.*



+289 Profil

icon Re: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas12.11.2006. u 16:41 - pre 180 meseci
Citat:
Citat:
Interesuje me kako ogranicavas dotok tople vode u isparivac???

Trazvodnik za vodu sam saam napravui od bakarne cevi,i jednostavno ulemio parce lima na granu ka izparivacu.
Izvinjavam se za kasnjenje pregledom "profila" sam se podsetio da sam ucestvovao
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Opel Kadett i problem sa losim grejanjem motora na auto gas

Strane: 1 2

[ Pregleda: 21041 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.