trenutno pazarim jednu Astricu G karavan 2004 sa GM commonrail motorom iz H serije (1.7 CDTi 80HP), i listajuci malo po internetu naleteo sam na koncept "modovanja" DTi i CDTi motora kroz takozvani superchip koji podize obrtni momenat i snagu kroz post-kompjutersko regulisanje duzine otvaranje dizni i kolicine goriva koje se ubrizgava. Time postizu efekat dizanja HP sa 87 na 110 konja i obrtnog momenta sa 170 na 226Nm pri manjem broju obrtaja (http://www.superchips.co.uk/curves/astra17dti80.pdf)
E sad, reklama na stranu, mene interesuje da li neko ima iskustva sa ovim i da li postoje nezeljeni efekti ovakvog modovanja i da li se (verovatno da) i za koliko podize potrosnja. Takodje da li neko to radi kod nas (moze i na PM da ne bude reklama) i koliko to kod nas kosta, posto napolju i nije bas jeftino. Isto me zivo interesuje zasto tako nesto nije recimo moguce kroz tuning programiranje onboard kompjutera umesto kroz dodatnu elektroniku (za koju comp ocigledno ne zna i ne moze da kontrolise).
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog
naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji
je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan,
sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv - Z.Đinđić
naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji
je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan,
sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv - Z.Đinđić