Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ciscenje dizni i stelovanje ventila

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ciscenje dizni i stelovanje ventila

Strane: 1 2

[ Pregleda: 50838 | Odgovora: 37 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 18:28 - pre 197 meseci
Citam dosta u poslednje vreme i stekao sam utisak da ciscenje dizni i stelovanje ventila enormno utice na poboljsanje ponasanja automobila. Nije da imam neki poseban problem (osim kuckanja iz motora i to najvise kada je hladno za sta mi ljudi govore da su upravo ventili) ali bih mozda odradio i jedno i drugo, preventivno a i zato sto to nikada nisam radio.

Ja u stvari ne znam tacno za sta sluze ventili a posebno dizne, za koje ne znam ni gde se nalaze pa bi bilo dobro da mi neko, ukratko, objasni ovo ili da mi da neki lep link gde se to moze procitati jer ja nisam uspeo da pronadjem tako nesto.

Sto se tice ciscenja dizni, vidim da ima neki Wynn's metod pa me zanima da li je on bolji i koliko od klasicnog metoda. Interesuju me i cena siscenja dizni i stelovanja ventila, posto nemam predstavu kolika bi mogla da bude, kao i sta se konkretno dobija ciscenjem/stelovanjem.


Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

stewuss je
Popić Stevan
Komercijalista
Agrimatco d.o.o.
Bečej

stewuss je
Član broj: 160397
Poruke: 201
*.eunet.yu.



+20 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 19:41 - pre 197 meseci
Ventili sluze ze dovodjenje gorivne smese i odvodjenje izduvnih gasova u cilindar, pod diznama verovatno mislis na dizne u karburatoru.
Ventili mogu da se cuju i kada su propisno nastelovani, to zavisi i od starosti (pohabanosti - npr. klackalice sto je kod mene slucaj pa mi lupa samo 1 cilindar stalno) delova, to moze u nekim slucajevima da se ispravi samo zamenom istih.
Dobro je da su nastelovani ventili i ciste dizne, manja je potrosnja, bolji rad motora... Ja recimo svaki treci servis redovni proveravam ventile a servis karburatora se radi po potrebi.
ne znam za cene jer mi je rodjak mehanicar pa radimo sve zajedno.
Slanina je najzdravija, jos ako se peče na ulju..

Manje su bitne cifre, bitniji su procenti.
 
Odgovor na temu

RS TURBO
Damir Mujagic

Član broj: 160054
Poruke: 457
*.PPPoE-2173.sa.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 19:47 - pre 197 meseci
hehehe ova ti je dobra motori pomocu ventila uvlace motor u cilindre i izbacuju ih van isto pomocu ventila. Imas motore sa 2 ventila po cilindru i 4 ventila po cilindru. To su ustvari kod motora sa 2 ventila po cilindru jedan usisni jedan izduvni ventil, a kod motora sa 4 ventila po cilindru su 2 usisna 2 izduvna ventila. Dizne ti sluze da ubrizga gorivo u motor i imas motora sa 1 diznom to je polu anjspric i anjspric je da svaki cilindar ima svoju diznu. Ako je motor sa 4 cilindra onda ima 4 dizne koje se nalaze na usisnoj grani i one ti ubrizgavaju dorivo direktno u cilindre eh sada koje auto imas ti? Ako ti je auto sa hidraulickim podizacima onda ih ne trebas stelati jer oni se sami stelaju i oni kad odu oni se mijenjaju. Ako nisu hidraulicni podizaci onda ih mozes nastelati ali to kad ti je leden pa ti se malo cuje ono tak tak tak. to nisu ventili nego podizaci ventila se cuju. Sad moze biti da ti je gusto ulje pa se cuju dok se malo ulje ne razrijedi ili je moguce da su otisli ali ako ti radi normalno kad se ugrije to onda samo iduci put naspi malo kvalitetnije ulje i nece ti se vise cuti. uglavnom to ti je osnovno za sta sluze dizne i zasta sluze ventili.



pozzz
anti-TDI
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 19:54 - pre 197 meseci
Ovde si napravio lapsus:
Citat:
RS TURBO:  motori pomocu ventila uvlace motor u cilindre i izbacuju ih van isto pomocu ventila.

Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

RS TURBO
Damir Mujagic

Član broj: 160054
Poruke: 457
*.PPPoE-1453.sa.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 20:49 - pre 197 meseci
Malo sam se zeznuo mislio sam na zrak... Malo sam brze pisao jer sam morao ici kupiti cigare hehehe tek sam sad vidio jbg moja greska sorry



pozzz
anti-TDI
 
Odgovor na temu

audi80 1.8i
elvis dz
prijedor

Član broj: 170704
Poruke: 129
*.teol.net.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 21:20 - pre 197 meseci
Ako se cuju zvozkanje kad je motor zagrijan na radnoj tem, onda su ventili, ako se samo cuju kad je hladan onda su podizaci, promjeni drugo ulje, nije to nista strasno.
A za za prociscavanje dizni, ako ti je ajnspric, imas onu tekucinu za prociscavanje ajnsprica a istovremeno i dizni i ventila, koja se sipa u gorivo. Ali nakon sto zamjenis filter goriva, nikako prije, jer bi ta tekucina sav talog progurala u motor.I onda se preporucuje malo ga zesce voziti na otvorenome, pri vecim obrtajima jer upravo ce vise benzina proci kroz dizne i malo ih procepiti, ako je u pitanju manje zacepljenje.
Necu svasta ni da preticem. :)
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 21:40 - pre 197 meseci
Moj auto je Ford KA i mislim da on ima 4 ventila ali nisam siguran. Neka mi neko kaze od vas ako zna. AKo je tako onda imam 4 dizne. Mislim da se na mom autu steluju ventili jer kad sam bio kod jednog kretena cim sam kupio auto on je kao otvarao neki poklopac i rekao mi da su ventili ok... na racunu mi stoji "stelovanje ventila" .

Sto se tice dizni, ne znam za tu tekucinu ali znam da se to radi ili tom Wynn's metodom ili se dizne skidaju i peru u nekoj kadici, ultrazvucna ili tako nesto.

Motor mi kucka kada je hladan, to se desava godinama i izludjuje me, sto je toplije cuje se slabije, cak mislim da se preko leta ne cuje uopste ali ne mogu da garantujem jer sam zaboravio. Ulje sam menjao pre jedno 3 meseca i stavio sam polusinteticko a prethodnih godina sam vozio mineralno, dakle sada sam stavio redje ulje ako se ne varam. Inace, osim tog kuckanja ne postoje drugi simptomi.


Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

RS TURBO
Damir Mujagic

Član broj: 160054
Poruke: 457
*.PPPoE-1453.sa.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 21:49 - pre 197 meseci
Pa ja te sad ne razumijem nikako jeli ti kucka i dalje kad se malo ugrije motor ili kad se ugrije na radnu temperaturu? Ako se cuje samo dok se malo ne ugrije motor i onda prestane onda se cuju podizaci ventila jer je malo gusto ulje jer se zgusne preko noci i cim malo odradi razrijedi se i onda je sve OK, a ako se cuje i kad se ugrije motor samo malo se stisaju onda su otisli podizaci ventila i trebaju se mijenjati.



pozzz
anti-TDI
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 22:17 - pre 197 meseci
Cuje se citave zime, i kada se ugreje auto. Non stop. Samo nekada manje a nekada vise, u zavisnosti od spoljne temperature ili mozda temperature auta. Mislim da se leti ne cuje i kada je temperatura debelo iznad nule ali kazem, ne mogu ni to da garantujem jer sam zaboravio. To je pretpostavljam veliki i skup "kvar" . Stavljam pod navodnike jer je stanje takvo kakvo je godinama, ne pogorsava se.

Gde se nalaze dizne? Dajte mi neki link sa slikama ako imate, za dizne i ventile. Resio sam da postanem automehanicar. :D

Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

RS TURBO
Damir Mujagic

Član broj: 160054
Poruke: 457
*.PPPoE-1453.sa.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 22:22 - pre 197 meseci
hehehe ako ti se cuje non stop i kad je vruc i leden onda su podizaci ventila sto ti uopste nije skupo da se to rijesi. Samo se digne poklopac glave motora ( ne treba se glava motora skidati) skine se bregasta i zamijenu se podizaci ventila i opet se sve vrati. Ako su hidraulicki podizaci ventila onda se ne moraju stelati, a ako nisu onda se moraju nastelati ali i to isto uopste nije nikakav tezak i dug posao. Zamjena podizaca ventila traje oko 2h normalnog rada bez zurbe i nije skupo da se to zamijeni i uradi. Evo ti link na kojem imas fino objasnjeno za bregastu osovinu ventile i podizace ventila i kako rade i imas slike isto tako postavljene.

http://images.google.ba/imgres...a%26gbv%3D2%26hl%3Den%26sa%3DG



pozzz
anti-TDI
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 22:39 - pre 197 meseci
Aha, ok, videcu to da sredim u neko dogledno vreme. Ali, ocigledno da osim tog kuckajuceg zvuka nema drugih simptoma. Jer to traje od kako imam auto, znaci poslednje 3 godine barem... ocigledno da to nema domino uticaj na neke druge delove nego je izgleda to to... ili ima?
Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

RS TURBO
Damir Mujagic

Član broj: 160054
Poruke: 457
*.PPPoE-1453.sa.bih.net.ba.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila03.02.2008. u 23:00 - pre 197 meseci
Moze da bude i bregasta osovina mada su najcesce podizaci ventila sto kuckaju. Uglavnom kad dignes poklopac glave motora znaces jesu li podizaci ili je bregasta ali ja kazem da su podizaci 99% otisli. Jer oni najcesce kuckaju kad odu dok je motor upaljen i radi.


pozzz
anti-TDI
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila25.02.2008. u 16:52 - pre 196 meseci
Drugar mi kaze da ima neki aditiv, zove se nesto Liquid Moly ili tako nesto, kao stavi se u rezervoar i cisti dizne. Zvuci smesno ali... sta je to?

P.S. Juce sam se vratio sa puta, presao 1000km, definitivno - kada je hladno cakce non stop a kada je toplo kao recimo danas (20 stepeni), ne cakce uopste...


[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 25.02.2008. u 22:38 GMT+1]
Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila10.03.2008. u 18:42 - pre 196 meseci
Odvezao sam auto u servis da mi izmedju ostaloga nasteluju ventile i provere to sto kucka. Jedan prijatelj mi kaze da je velika verovatnoca da mi je "otisla" bregasta. Nisam siguran za sta ona sluzi ali mi on kaze da ako majstor ne bude mogao da mi nasteluje ventile to znaci da je otisla. Kaze da ako je to u pitanju onda je to veliki posao jer mora da se skida motor da bi se to zamenilo/sredilo, mada kaze da je cuo za neku varijantu da se to odradi odozdo bez skidanja motora.

Da li bi to bila skupa popravka? Da li je skup sam deo (bregasta) ili ruke zato sto mora svasta da se radi? Koje su cene toga, zna li neko?


Sto se tice ventila... ima li neko iskustva sa aditivima LIQUID MOLY ? Ima jedan ili dva za ciscenje ventila... znam da to nije ono pravo ali... za te pare ako urade bilo sta pozitivno sa motorom - opet dobro!

@RS Turbo Meni vlasnik servisa kaze da za podizace ventila mora da se skida glava motora, da se okrene valjda naopacke, sve u svemu ne znam odakle ti to da to moze da se odradi tako opusteno bez skidanja glave?

Takodje me zanima sta se konkretno dobila stelovanjem ventila osim eventualnog gubitka tog zvuka kuckanja?

[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 10.03.2008. u 20:46 GMT+1]
Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
212.200.202.*



+5251 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila10.03.2008. u 22:07 - pre 196 meseci
Dobijes ravnomerniji rad motora, svi uglovi punjenja i praznjenja su ujednaceni po cilindrima, izbegavas neravnomerna usisavanja ili izduvavanja. Svaki miran rad, bez vibracija, produzava vek motora i opreme oko istog.

Propusti u aktivnom radu cilindara, smanjenje elasticnosti motora i obrtnog momenta, nadoknadjuju se pritiskanjem pedale gasa, sto indirektno utice na povecanje potrosnje(po meni manje bitno), i forsiranja motora prema vecim obrtajima, sa vise intenzivnih vibracija, sto jos intenzivnije skracuje vek motora.

Poz.
 
Odgovor na temu

audi80 1.8i
elvis dz
prijedor

Član broj: 170704
Poruke: 129
*.teol.net.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila10.03.2008. u 23:23 - pre 196 meseci
Jesam ja jednom sipao davno u svoj audi taj aditiv LIQUID MOLY za benzinca, za ciscenje ventila, i pisalo je nesto kao da pojacava oktane,mislim, kad sam ga kupio culi se ujutro i to glasno, zveckali, kad sam taj aditiv nasuo, limenku na 40l benzina, nisu se vise culi, i nisam ga vise koristio, nije mi bio potreban.Probaj ako se vise ne budu culi- dobro, ako budu servis.Ali sipam godisnje kad zamjenim filter goriva, aditiv njemacki za ciscenje einsprica, dizni i ventila, i sve je u redu.

LIQUID MOLY, Ipak je to poznata marka za auto industriju, koliko sam ja s tim upoznat.
Necu svasta ni da preticem. :)
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila11.03.2008. u 01:44 - pre 196 meseci
Ma pitam za te aditive onako, ne zbog toga sto se ventili cuju nego cisto da nesto sipak. :))) Hahaha... valjda nece da skodi!
Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

minesweeper
Bojan Savic
dipl.mas.ing.

Član broj: 169573
Poruke: 16
*.kappastar.com.



Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila11.03.2008. u 08:23 - pre 196 meseci
Citat:
Takodje me zanima sta se konkretno dobila stelovanjem ventila osim eventualnog gubitka tog zvuka kuckanja?


Dobija se više nego što verovatno možeš da očekuješ. Pre 20-ak dana sam radio na Škodi Favorit 1.3 zamenu lanca i lančanika, štelovanje ventila i podešavanje paljenja. Od kada sam okrenuo ključ i pokrenuo motor, to više nije bilo to. Mnogo ravnomerniji rad motora na leru, nema vibracija na instrument tabli koje su me jako iritirale, potrošnja je manja u svim režimima, a motor mnogo manje lenj nego što je prethodno bio. Sve u svemu - osetno poboljšanje, bar kod mene.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9498
*.dip0.t-ipconnect.de.



+10254 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila11.03.2008. u 09:51 - pre 196 meseci
Ventili moraju da se otvore u tačno određenom momentu, u odnosu na položaj klipa, i takođe da se potpuno zatvore u tačno određenom momentu.

Na primer, posle radnog takta, klip ponovo kreće gore i počinje da izbacuje gasove - produkte sagorevanja. Dakle, izduvni ventil treba da bude otvoren od momenta kad klip krene na gore i da se potpuno zatvori kad klip dostigne Gornju Mrtvu Tačku (GMT). OD tog momenta klip ide na dole, i počinje proces usisavanja, gde izduvni ventil mora da bude potpuno zatvoren, a usisni potpuno otvoren. (I tako dalje da ne prepričavam sva 4 radna takta ....)

Elem, kod nepodešenih ventila, na primer, kod takta izduva se ventil ne otvori na vreme, pa se gubi snaga na bespotrebno komprimovanje izduvnih gasova ili se taj ventil zatvori pre vremena pa se ne izbace si gasovi. Slično i sa usisnim ventilima - ne treba da se otvore pre vremena ni da se zatvore. Mislim, za sve postoji tačno određen momenat.

Lupkanje ventila je posledica nepodešenih ventila koja se čuje. A prave posledice "oseća" motor i u principu daje manju snagu tj. troši više goriva. Dakle, zato treba podesiti ventile, ako se razdese.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Ka2
Beograd

Član broj: 68774
Poruke: 981
*.dynamic.sbb.co.yu.



+1 Profil

icon Re: Ciscenje dizni i stelovanje ventila11.03.2008. u 20:16 - pre 196 meseci
Evo ovako, danas sam se cuo sa vlasnikom servisa koji mi je rekao da su mi podesili ventile i da su bili jako malo rastelovani. Kako jos uvek nisam uzeo auto, a ne ocekujem prestanak kuckanja (jer je rekao da su malo bili rastelovani), s' obzirom da su nastelovani, da li to znaci da su podizaci i posebno bregasta osovina u redu - jer mi je jedan prijatelj rekao da ako ventili mogu da se nasteluju to znaci da je bregasta u redu jer ako nije u redu isti ne mogu da se nasteluju.

Takodje me zanima kako se manifestuje pokvarena bregasta, ja osim kuckanja nemam nikakve druge anomalije tako da mislim da je sve to ok ali kako da znam kada ne bude bilo ok? Sta je sa podizacima, osim sto se cuju (ako se oni cuju) da li mogu da doprinesu jos necemu ako ne valjaju a sto mogu da osetim? Mora da se skida glava motora da bi se podizaci i bregasta proverili tako da nema smisla to raditi tek tako.

Imate li neku ideju za cenu ovih radova, okvirno, moze i za neko drugo vozilo... uporedicu...
Hyundai i30 1.4
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ciscenje dizni i stelovanje ventila

Strane: 1 2

[ Pregleda: 50838 | Odgovora: 37 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.