Citat:
tdusko: ja ni danas ne znam gde se voze sva ta japanska vozila.
Voze se u "autoindustrijski neutralnim" zemljma, poput na primer Svajcarske. Medjutim, takvih je u Evropii malo i ne predstavljaju znacajnu potrosnju po pitanju ovog segmenta.
Ove godine sam se, putujuci trajektima, igrao malo statistike, analizirajuci malo stvari oko sebe.
Medju 5 vozila samo jedan nije pripadao porodici VAG. Naravno, rec je o stranim tablicama jer domacih, mislim prvenstveno na one iz EX YU i nije bilo u znacajnijem broju.
Cak je i Korejanaca bilo vise od Japanaca. Za neverovati!
Takodje, za neverovati, da su sa italijanskim tablicana najbrojniji bili bas VW-ovi, mada se Italija, sa svojim brendovima, moze smatrati automobilskim gigantom.
Primetna je dominacija Skode i po kojeg HY (narocito medju SUVovima) kod vlasnika iz bivsih istocnih zemalja, sto je i razumljivo, ali "Japanca" treba traziti za razliku od pre, na primer, 10 do 15 godina kada je situacija bila drugacija.
U mom okruzenju, gde zivim, ista situacija. Imam utisak da se na 10 korejanaca proda samo jedan japanac. Zvanicne podatke o prodaji nisam gledao, ali ne verujem da se u mnogome bas razlikuju od onoga "sta se moze videti kroz prozor."
Na primer, Subaru i Mitsubichi (naravno novi) se ne mogu videti. Kao da spadaju u tesku ezoteriju.
Po koja Toyota, redje Honda i slus.
Na autoplacevima sa polovnjacima-ista situacija. Japanca treba iskopavati. Ne ulazeci u uzroke svemu tome, ali cinjenice su da ih nema.
Mislim da je tdusko to dobro zapazio.
P.S. Sto se motora tice, svi spomenuti atmosferci u ovoj temi mogu polako da potraze svoje mesto u istoriji. Njima su prakticno dani odbrojani jos pojavom "supersonicnih" dizelasa i pravo je cudo kako su se uopste i ovoliko zadrzali na trzistu.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 15.09.2011. u 11:05 GMT+1]