Citat:
Nocni:
Oktavia 1.8 tsi kosta koliko i avensis a ne auris...
Za samu tematiku je nebitno što mene lično zanima 1,8, jer kada kažem TSI ne mislim samo na njega nego i na slabije, a imaš ih i koji koštaju manje od tih atmosferskih Aurisa.
Citat:
Tvoj kum je platio kiu ceed 20.000€ i tada si rekao da ne postoji nacin da se bolje potrosi taj novac...
To je tada bila odlična kupovina u tom podsegmentu C segmenta, a da te podsetim, Octavia sa atmosferskim FSI (ne TSI) motorom tada je koštala 25,5K EUR, a Golf V sa starim TDI PD motorom i sličnom opremom preko 30K, Auris slično, itd.
Ceed/I30 su apsolutno prvi koji su značajnije oborili cene u C segmentu i poboljšali ponudu. A šta se desilo od onda: Ceed je napravio restiling i još pojeftinio, Octavia je masovno uvela TSI motore, napravila restiling i pojeftinila skoro 40%, VW je izbacio G VI koji je em doteraniji, em dosta jeftiniji od G V, a sa njim uveo i CR motore kojim je eliminisao sve mane PD motora, itd.
Znači, Hyundai i VW su u poslednjih 3-4 godine drastično i poboljašali ponudu i snizili cene, i zato tako tuku druge proizvođače. U tome im pomaže što jedan drugom praktično nisu konkurencija jer Hyundai drži donje, a VW sa svojom brendovima srednji i gornje podsegmente.
Šta su ostali uradili za to vreme? Da ne širim, to zna svako ko se bavi automobilima, tako da je sasvim razumljivo zašto jedino Korejanci i VW rastu u poretku proizvođača.
Citat:
Zasto se prema tom motoru odnosis kao prema necemu novom kad se on nudi vec 5-6 godina? Zasto golf 5 sa tsi motorom nije zabiljezio mnogo bolju prodaju, ako ne na nasem onda na Evropskom trzistu? Postignuti su veoma skromni rezultati u odnosu na druge motore koji su se nudili u istom vozilu...
1,4 TSI twin nije najbolji predstavnik TSI generacije. Kao prvi među njima, on je samo pokazao koliki su dometi te koncepcije i u vreme kada se pojavio nije bio kandidat za razmatranje, jer je bio vrlo malo jeftiniji od GTI sa dosta jačim 2,0 EA 113 TFSI agregatom.
A šta se od onda dogodilo? Izašlo je nekoliko TSI motora sa jednom turbinom, koji su daleko jednostavniji, pouzdaniji i jeftiniji i od tog 1,4 TSI twin i od starog 2,0 TFSI EA 113. Među njima se meni lično najviše sviđa EA 888 sa svoje dve 1,8 i 2,0 inkarnacije i Valvelift podvarijantama koji su značajno bolji, pouzdaniji, jednostavniji, ekonomičniji i jeftiniji i od tog prvobitnog 1,4 twin, i od 2,0 TFSI EA 113 (koji se osim u G 5 GTI nalazi i u Octaviji RS).
Dakle, poslednjih 3-4 godine su se desile velike promene u auto-svetu, neki su drastično poboljšali ponudu - a neki nisu, i zato je jasno zašto se dešava tolika preraspodela kolača i udela na tržištu.