Evo grafikona momenat/snaga - obrtaji za moj 1.6 HDi motor
I na grafikonu se vidi da se dizel vozi na obrtajima 1.500 do 2.500, i tad, ako je jači motor, "lepi za sedište".
Ako si 'teo da što pre dođeš do 100 km/h, da proveriš da li može ono šta piše u tehničkim karakteristikama, nikako ne ići preko 3.000 obrtaja. (A ne kao onaj slepac s Golfom 1.9 TDI koji ima "sportski zvuk auspuha").
Benzinac ne može tako, moraš da ga isturiraš, pa onda preko 3.000 obrtaja (otprlike) ako je jači motor, "lepi za sedište".
Ako si 'teo da što pre dođeš do 100 km/h, da proveriš da li može ono šta piše u tehničkim karakteristikama, nikako ne ići ispod 3.000 obrtaja
1.6 HDi u odnosu na 1.9 jtd ima "turbo rupu" na nižim obrtajima. 1.9 jtd je elastičniji i nema turbo rupu.
Ali, dobro, tako je kako je. Čovek se navikne, pa tako i menja stepene prenosa.
Onakvih tekstova, "nit smrdi - nit miriše" sam se načitao, kol'ko voliš. U fazonu
"To je uspješan motor, ali zahtijeva odgovarajuće održavanje" Ajde?!?
Pa nastavlja u fazonu "može biti problema sa diznama / egr / turbinom ... " pa može, naravno da može. Svaki auto koji ima dizne, egr i turbinu može imati problema sa diznama, egr i turbinom. Stojadin nikako ne može.
Ili, evo, kaže mudri novinar, može da ima i problema sa lancem (kojeg nema

) ili eto, kaže, pošto je to savremen dizel motor, može biti problema sa "curenjem ulja".
Izgleda da to "curenje ulja" nikako nije moguće kod starih dizelaša ili benzinaca.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji