roberto_s Roberto Sotirov Shadows, Beograd Beograd
Član broj: 158457 Poruke: 290 79.101.88.*
|
Dobrodosao Zvezda moto.....
Dodao bih svoje iskustvo u vezi ugradnje plinskih i metanskih uredjaja koji doziraju gas u jednoj taci kod motora sa direktnim ubrizgavanjem na sva 4 cilindra zasebno. To je veoma nepouzdano i vrlo nebezbedno. Kao sto si i sam rekao , vecina majstora je sklona da tako nesto nabudzi a o posledicama neka misli vlasnik vizila. Vecina zna cemu sluzi sekvent uredjaj, i vecina nas zna zasto je on 100%+ skuplji od obicnih uredjaja za karburatorske masine. Naime , na mojoj pandi je ugradjen (bla, bla, bla, svi vec to znate) metanski uredjaj ali za modele sa karburatorom ili monopoint ubrizgavanjem(Ja kao i vecina pandista imam MPI sistem) Kada sam pre godinu dana otisao u renomirani servis koji zastupa BRC uredjaje, cicica od jedno 70-tak godina mi rece da dignem ruke od aktiviranja mog metanskog uredjaja(fale mi boce), jer nema teorije da se uredjaj popravi i da voznja bude bezbedna. Objasnio mi je da je najveci problem u plasticnoj usisnoj grani, koja bi mogla da pukne prilikom eventualne detonacije smese u njoj . Detonacija u njoj je veoma realna kada auto radi na gas. Mom prijatelju je na pezou , mislim 806, (nesto kao mini kombi) u Grckoj na letovanju je pukla usisna grana upravo iz razloga jer je imao ugradjen karburatorski sistem na MPI motor i plasticnu granu. Sit se naplacao ne bi li se vratio u BGD, cak je kupio i drugu usisnu granu koja je posle par stotina kilometara ponovo pukla. Problem je trenutno resio tako sto je do Beograda vozio sa lepljivom trakom na mestu pukotine I kad god bi se detonacija desila, stajao je i menjao traku.
Znaci prvi problem je u mogucnosti pucanja usisne grane.Majstor u Servisu rece jos da i ako pukne grana , sigurno nece doci do pozara, eksplozije ili neceg slicnog, nego u tom trenutku servo uredjaj na kocnicama ostaje bez vakuuma, i posle par pritisaka na pedalu, ostaje se , prakticno, bez kocnica.(Kao kada na nizbrdici ugasite motor i probate da kocite. Moze par trenutaka ali onda nastaje veeeeeeliki problem, daleko bilo...) Zamislite da se tako nesto desi pri vecim brzinama i da bas u tom trenutku morate naglo da kocite.
Druga stavar je ta sto pri ugradnji ovakvih uredjaja u MPI motore, ne postoji nacin da se smesa pravilno podesi jer ona direktno zavisi od polozaja leptira vazduha koji je promenjljiv , a plinski uredjaj ubacuje konstantnu kolicinu gasa. Zamislite onda ludilo od smese . Normalno je da lambda sonda u tom slucaju registruje haos u izduvnim gasovima i automatski pali carobnu lampicu CHEK ENGINE.
Takvi sistemi po pravilu trose vise gasa nego benzina upravo zbog nemogucnosti podesavanja konstantne smese.
Zato, ne treba eksperimentisati(mada sam ja sklon tome) sa necim sto nije uopste bezbedno, nego ako vec hocemo jevtinije da se vozimo, onda 650-700-800 evra u dzep , pa u pravi servis koji ce posle ugradnje sekvent uredjaja moci dijagnostikom da pravilno podesu sve parametre potrebene za bezbedan i siguran rad motora. Postoje servisi koji vam lepo ugrade sekvent uredjaj a onda vam kazu da morate da nadjete servis sa dijagnostikom gde ce vam parametre idealno nastelovati.
Po nekim iskustvima ljudi koji imaju , pazite, KVALITETNE I KVALITRTNO UGRADJENE sekvente, potrosnja plina je neznatno veca ili u vecini slucajeva ista kao i kada auto radi na benzin.Isto tako znam i ljude koji jos uvek muku muce sa smesom , paljenjem i lampicom na kraju. Da se razumemo, Turski uredjaj ili mozda BRC ! o ovome ne treba nista komentarisati. Koliko para toliko i muzike.
Na kraju cu vas zamoliti da shvatite da sam potpuni laik u ovoj problematici, ali sam hteo da vam prenesem misljenje majstora iz ( u to vreme) jednog od dva ovlascena servisa za ugradnju BRC uredjaja. Pa covek ima skoro 70 leta, treba li o njegovom iskustvu raspravljati?
Jedina Stvar u kojoj se ne slazem sa tobom Zvezdo je vezana za izbacivanje elektronike i ubacivanje klasicnih sistema paljenja i ubrizgavanja. Ako je neko ljubitelj platina , bobina i karburatora onda sam to sigurno ja, ali ipak moram priznati da ne mogu zauvek da se opirem novim sistemima i resenjima koji se definitivno pokazuju kao bolji u danasnje vreme.
Znam da na ovom nasem forumu postoje dve osobe koje su u Pande 1000 mono point ubrizgavanje ubacile plin . Zamolicu ih da nam svoja iskustva prenesu , ne samo kada je exploatacija u pitanju , nego i samu proceduru i cene ugradnje tih uredjaja. Takodje molim , ako je neko ubacivao sekvent u 1.1mpi pandu da nam da svoja iskustva.
Mislim da je vreme da se otvori zasebna tema vezana za ugradnju gasnih uredjaja, jer, iako nisam pesimista po prirodi, najavljuje se rast evra cak do 130 din . i to u skorijem periodu, Benzin je sada jevtiniji neko kada sam ja razmisljao o kupovini auta, ali, moze li iko da zana koliko ce to jos da traje!!!???
Pozdrav svima i..... otvaram novu temu
[Ovu poruku je menjao roberto_s dana 15.01.2009. u 23:25 GMT+1]
|