Dok sam imao Ladu samaru 1.3, jedno vreme, mislim dve godine je nisam prebacio na benzin. Plin leti, plin zimi, sve dok u jednom trenutku nesto plin nije poceo da me zeza, pa sam probao da prebacim na benzin. Naravno da nije htelo ni da mrdne...
Da bih to popravio, morao sam temeljno da ocistim benzinski sistem.
Rezultat je bio da sam morao dva puta da nosim karburator na ciscenje, jer su ljudi na moje oci izvadili toliko kamenca i djubreta iz njega da je to strava, smeo sam da se kladim da cu morati da kupim novi karb.
Dalje su morali da mi menjaju pumpu benzina jer je ova bila raspadnuta. Naravno i onaj filter ispred karburatora koji je bio protruleo.
Kako se citav problem pojavio u toku mrazeva, sledece jutro auto nije hteo da upali. Analizom problema se doslo do toga da se usled dugotrajnog stajanja benzina u rezervoaru pojavila voda u iistom, tako da sam morao i rezervoar da skinem i da ga ocistim. Koliko sam mulja izvadio, ono je bilo jezivo.
Kad sam konacno video da je sve u redu i sipao benzin video sam da su one cevcice koje ispod auta dovode benzin do motora sve ispucale od mraza i sirenja vode, tj. leda, pa sam i njih morao da menjam.
Kad se sve sabere od troskova, plus zivci tih nekoliko dana dok sam to sve sredio, ispade mi skuplje od ustede koju sam ostvario nepaljenjem na benzin...
Sad sa autom koji imam (Audi80) strogo postujem i leti i zimi jutarnje paljenje na benzin, jer kad se setim pretrpljene muke nije mi zao tog jednog lonceta benzina koje potrosim.
Disclaimer
Za one koji nisu izvukli zakljucak evo jedan copy-paste uputstva koje sam koristio dok sam palio na plin i leti i zimi, a nasao ga i tada negde na netu
--- copy / paste ----
Auto se zimi pali na gas na sledeci nacin. Da se kontakt i stisne se ono crveno dugme za saug (ne mora biti crveno) 1 do 3 puta kratko, zavisi od auta do auta, to morate sami utvrditi. Napomena je na kratko sekunda maksimum. Okrenete kljuc da pocne paljenje i u tom trenutku dodate oko 1 do 2 santimetra gasa na pedali. Auto pocinje da se pali posle par sekundi i onda se doda gasa koliko treba. Tek onda se povuce saug da bi motor radio stabilno. Kako se auto greje tako se vraca saug i to je to.
Važna napomena, ako se auto ugasi u prvih minut ili dva, potrebno je vratiti saug do kraja, stisnuti pedalu gasa do kraja i tako paliti auto. Posle kraceg verglanja ce upaliti. Nekad je potrebno staviti i prekidac u srednji položaj da se zaustavi dotok gasa. Kad upali vratite prekidac na gas.
---------------------
--
ES is the bes' ! ;)