Treba ga zamijeniti kada je za zamjenu a to se moze utvrditi, zavisno od auta do auta ili mjerenjem ili dijagnostikom... Problem je sto nisi naveo koje je auto u pitanju... ali ugrubo... postavi se manometar na za to predvidjeno mjesto na cijevi prije katalizatora ili umjesto lambda sonde i mjeri se... ne bi trebalo da ima vise od 0,4 bara na 5.000 obrtaja kod benzinaca...
U svakom slucaju prepusti to profesionalcu da utvrdi...
Sto se tice izbacivanja katalizatora ili filtera cestica... s obzirom da kod nas nema zakona ili se ne postuje na nekim se vozilima moze skroz ukloniti mada postoji dosta vozila na kojima mora biti prisutan...
Na zapadu su kazne stravicne ako vas posalju na vanredni tehnicki pregled i utvrde da je katalizator izbacen... osim sto se mora ugraditi i atestirati sto vec kosta prilicno, kazne su od nekoliko stotina eura za putnicko vozilo od par hiljada eura za kamione... zavisno od drzave do drzave... medju najvecima su u Austriji...
Kod nas su "nasa posla" i umjesto da vas zakonom stimulisu na nacin sto bi recimo bila drasticno jeftinija registracija za neko vozilo koje je euro 4 ili euro 5... kod nas je jeftinije za nekog 30 godina starog vartburga koji zagadi vise nego 50 normalnih vozila... 4 metra lima - 5 metara dima
