
Nokija je od januara do kraja marta ostvarila neto profit od 122 miliona evra (160 miliona dolara), najmanji u ovoj deceniji, prenele su agencije. I pored velokog pada dobiti, vrednost njenih akcija je ojačala zahvaljujući uverenju investitora u poboljšanje tržišnih uslova.
Izvršni direktor kompanije Oli-Peka Kalasvuo je izjavio da je prodaja u prvom kvartalu smanjena, jer su trgovci na malo umanjili porudžbine novih aparata usled globalne finansijske krize.
Tržišni udeo Nokije je u prvom tromesečju smanjen na 37 odsto, sa 39 procenata u istom kvartalu lane, ali je ostao stabilan u odnosu na četvrti kvartal. Kompanija je saopštila da "vidi svetlo na kraju tunela" i da očekuje da njen tržišni udeo poraste u drugom kvartalu. Akcije Nokije su ojačale 6,5 odsto posle objavljivanja rezultata poslovanja i na tržištu u Helsinkiju su ugovarane po 10,79 evra.
Analitičar banke FIM u Helsinkiju Mihael Šreder je ukazao da su rezultati Nokije bili "prilično u skladu s očekivanjem" i da je prodaja bila "nešto veća od prognozirane".
Kvartalni operativni profit kompanije je opao 74,1 odsto u odnosu na prvo tromesečje lane, na 514 miliona evra. Ukupna prodaja je u prvom kvartalu iznosila 9,28 milijardi evra, što je 26,8 odsto manje u poređnju sa 12,7 milijardi prometa u istom periodu prošle godine. Promet od prodaje samih mobilnih telefona je u istom periodu smanjena čak za 33 odsto na 6,2 milijarde evra, objavile su svetske agencije.
Nokija je ponovila prognozu da će prodaja mobilnih telefona u svetu u 2009. opasti oko 10 odsto u odnosu na 2008. Kompanija planira da u naredne dve godine ostvari uštedu od oko 700 miliona evra, u okviru svog plana reorganizacije koji je objavila u januaru.
Nokija je od januara ukinula više od 3.000 radnih mesta, kao deo šireg paketa za smanjenje troškova, uključujući paket za dobrovoljni odlazak 1.000 radnika iz kompanije.
Tržište mobilnih telefona se "rodilo" 90-tih godina prošlog veka, a jedini dosadašnji pad prodaje zabeležen je 2001. godine kada je prodaja mobilnih telefona smanjena za šest odsto.
Izvor
Potvrda
Ne mogu da se otmem utisku da su sami sebi iskopali jamu, besomučnim izbacivanjem novih i novih i novih telefona, po 500 modela mesečno!

Razlike među njima uočljive, cenovna politika nejasna i ni jedan nije sveobuhvatan, a da ne košta koliko i polovan auto. Izgleda je tržište počelo ovo da prepoznaje, jer drugi proizvođači nisu u tolikoj buli.
Pozdrav
P.S. Neka neko prebaci temu na odgovarajuće mesto, ako misli da ne pripada ovde.