Nisam rekao da su testovi usmereni protiv nas, nego da nam se sistemi razlikuju! Moze li neko da okaci neki od tih testova, da pogledam.
Kad razmislim mozda rezultati i nisu daleko od istine. U petom razredu od tridesetpetoro, bar petoro nije znalo normalno da cita, a gomila ni da racuna. U sestom razredu smo promenili nastavnika matematike, lik se trudio, radio, radio i onda je dosao kontrolni bilo je 20 keceva. Sta se desilo roditelji su se skupili da ga lincuju i lik je uskoro otisao iz skole kad je video s kakvim budalama radi. I sad ko je kriv profesor ili roditelji? Celo jbeno skolovanje ko god da je probao da talasa napunjena su mu usta gov*ima. Msm jednostavno ne mogu da krivim nikog od svojih profesora za to sto sam ja dosao na fakultet k'o ovca.
E sad ja mislim da nasem sistemu nedostaje par stvari:
1. Selekcija.
Na svakih pet godina decu treba testirati i rasporedjivati po znaju inteligenciji i zeljom za ucenjem. Dzabe se bilo ko trudi kad neki jednostavno ne mogu/nece da radi tim tempom.
2. Godisnji test.
Ne toliko zbog ocena koliko zbog utvrdjivanja trenutnog stanja obrazovanja. Test bi trebalo polagati u malim grupama da bi se sprecilo prepisivanje.
3. Prijemni ispit.
I to pravi, a ne testovi za sekaperse:(. Prijemni treba da bude jedino merilo za upis u srednju/fakultet. Treba da testira znanje. Znaci nema zbirki iz kojih dolaze zadaci. I zadataci treba da budu od osnovnih do takmicarskih.
4. Psiholog i pedagog. U pravom smislu te reci, a ne neko ko sedi u kancelariji i ladi......... Ta osoba mora da poznaje svako dete u skoli.
5. Manje grupe. Ali gle pa gde tu ima da se kradu pare, lakse im je da nas zavrnu za skolarine :( i da i dalje sedi po nas 200 , na nekim fakultetima i po 800. Majmuni (drzava) glupi:(
@ivan:
a) Iskreno do sada sam imao pozitivna iskustva sa jedno 60% profesora. Dobar deo ljudi kada u tebi nadje dobrog sagovornika hoce da ti posveti vreme:)
b) U pravu si ali ne u potpunosti, dobar deo profesora je cenio to kada cuje tvoje misljenje, a ne misljenje pisca knjige. Niko mi nikad iz npr istorije nije zamerio ako nisam znao tacan datum, svi su trazili da se zna redosled dogadjaja, uzrok, povod i posledica. Misljenje zasto se to desilo, sta bih ja uradio. Ali opet bar polovini ljudi je bilo lakse da nauci 50 strana napamet nego da ukljuci malo mozak :/.
Sad za knjige znam da vecina ljudi ima losa iskustva i to mi je stvarno zao. Kod nas na ETFu su svi profesori na prvom casu naveli literaturu, neobaveznu literaturu, rekli koliko sta kosta, neki su cak rekli da ima i alternativnih izvora (mislili na kopirnicu) bezobzira sto su oni pisali te knjige. Za neke fakultete znam da se dobijaju dodatni bodovi za literaturu sto mi je jadno, to stavljam u isti rang sa korupcijom.
c) DA, uf jbene grupe od 200 ljudi, kad nemam gde da sednem psujem i drzavu i sve redom. Jbt tri faxa su stavili u jednu zgradu, i da hoce nemaju gde da drze manjim grupama:(. To se slazem I glupo je sto nema vise projekata. A opet vecinu ljudi bole dupe za to. U vecoj grupi se lakse mulja:)
@danijel U skoli se ne uci da se popuni uplatnica, to je "kucno vaspitanje". Veruj mi kada bi roditelji vise paznje posvetili deci i stanje bi se popravilo. Profesor moze da ti prenese znanje samo ako ti to hoces.
Citat:
niti da primene procentni račun kada treba da se primeni isti na nekom konkretnom slučaju
e vidis to je problem sto skolu zavrsava ko stigne, da je 20oro takvih okinulo godinu zbog procentnog racuna profesor bi popio suspenziju. I ja se cudim kakvi izlaze iz skole :(