Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9492 | Odgovora: 28 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

xeqter
Novi Sad

Član broj: 147529
Poruke: 19
93.87.252.*



Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu06.10.2009. u 15:03 - pre 176 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Veći stepen kompresije dovodi do većeg stepena iskorišćenja goriva, a samim tim i motora u celosti. A veći stepen iskorišćenja goriva dovodi do manje potrošnje.



Jbg, moram da pitam , KAKO ? :)

Kako to , reche popovicvl , da je kompresija manja kod TB-a ?? Kako je to moguce...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu06.10.2009. u 15:54 - pre 176 meseci
ukratko

kod atmosferskog motora na kraju usisavanja imamo manji pritisak (podpritisak) od atmosferskog ..cca 0,9 bar... zavisi od motora (kod dizela je sa malim padom-otpor pravi usisni sistem, dok kod benzinca ima leptir gasa pa taj podpritisak više varira u zavisnosti od opterećenja motora, na malom opterećenju leptir pravi prigušenje pa je nešto veći podpritisak, povećanjem opterećenja smanjuju se gubici na leptiru a povećavaju se otpori strujanja kroz usisnu granu i filter), ali tu je negde srednja vrednost 0,9..... u zavisnosti od stepena sabijanja u cilindru imamo krajnji rezultat - pritisak na kraju sabijanja (trenutak ispred paljenja)... taj pritisak je kod benzinca recimo 12 bar-a a kod atmosferskog dizela 23 bar-a... prilikom paljena smeše pritisak raste ... do ... sada ne mogu da se tačno setima ali možda oko 35-50 bara-a ... i posle takta ekspanzije zapaljene smeše ista ide kroz izduvni ventil u izduvni sistem ... pritisak u komori u trenutku otvaranja izduvnog ventila je 5-8 bar-a.... e taj pritisak se koristi za pokretanje turbo punjača... njegova dinamička komponenta .......

turbo punjač koristi "neiskorišćen" rad izduvnih gasova pod pritiskom i pomaže motoru da "udiše".... tada na kraju takta usisavanja imamo pritisak od npr. 1,2-1,4 bar-a.... taj pritisak je veći za 0,4 bar-a nego kod atmosferskog motora... pritisak na kraju sabijanja neće biti veći za 0,4 ba-a nego će biti veći za 4... a na kraju takta sagorevanja veći za 40 .... šalim se malo .. preterao sam.... ali se svodi na to da se malim promenama parametara na ususnom taktu dobija višestruka promena na ekspanzionom-radnom taktu, a to povlači povećanje obrtnog momenta.... naravno vodi se računa o opterećenju mehaničkih delova motora tako da turbomotori u odnosu na atmosferske istih radnih zapremina imaju "masivnije" klipnjače i radilice, veće ležajeve, ....

turbine na dizelima, odnosi se na motore za putnička vozila-automobile, su najbrže evoluirale kada se uvodio sistem ubrizgavanja goriva direkno u komoru za sagorevanje.... .... šta više čak sam ubeđen da su ubacivane da bi se dizeli sa preformansama približili benzincima.... naravno javila se i "nus" pojava smanjene potrošnje (realne u eksploataciji), ali nije to toliko drastično koliko je drastično povećanje snage (primer WV-ovog SDi-a i TDi-a)

...dizelu pogoduje što veći pritisak na kraju sabijanja zbog stvaranja povoljnijih uslova za paljenje ubrizganog goriva... ali pritisak nadpunjenja se ograničava zbog ekspanzionog takta ( da se motor ne razleti )....

kod benzinca pritisak nadpunjenja se ograničava zbog problema samopaljenja smeše-detonacionog sagorevanja.....
odatle postoji još jedan razlog za upravljanje turbinom

xeqter.... trebao sam da ti odgovorim na pp ali sam odlučio da to uradim javno na forumu .... možda ima još zainteresovanih

post mi je malo "s brda s dola" , ali nemam toliko raspoloživog vremena..

poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu06.10.2009. u 15:56 - pre 176 meseci
Citat:
xeqter: Jbg, moram da pitam , KAKO ?

Kako to , reche popovicvl , da je kompresija manja kod TB-a ?? Kako je to moguce...




pogledaj moju priču o pritisku na kraju takta sabijanja
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu06.10.2009. u 22:42 - pre 176 meseci
goat je to vrlo razborito obrazlozio, ali moram da dodam jos nesto jer sam primetio da se se cesto mesaju odredjeni pojmovi i to ne samo u ovoj temi.

Komresija i kompresioni odnos nisu iste velicine.

Kompresioni odnos je odnos (kolicnik) izmedju zapremine u cilindru kada je klip u donjoj mrtvoj tacki i zapremine u cilindru kada je klip u gornjoj mrtvoj tacki. On je bezimena velicina (nema jedinicu) i izrazava se samo brojem (npr: 9, 10, 11 itd), ili brojevima (npr 9:1, 10:1, ili 23:1 itd).

Kompresija je fizicka velicina koja pokazuje koliko iznosi pritisak u odredjenom momentu i u odredjenoj tacki. U nasem slucaju rec je o prostoru za sagorevanje. Njena jedinica je identicna fizickoj velicini pritiska i u zavisnosti od sistema oznacava se sa: bar, atm, paskal,...

Kada je u pitanju podatak vezan za motore SUS, ova 2 pojma su povezana, ali se njihove numericke velicine ne poklapalu, kako vecina posmatraca pogresno misli. Pritisak je uvek veci od broja kompresionog odnosa i zavisi od niza parametara o kojima je goat dovoljno napisao.

Medjutim, jedno je teoretsko poimanje fizickog dogadjaja unutar sistema SUSa, a savim nesto drugo rezultati dobijeni empirijskim putem te prema tome ponavljam:

Glavni razlog zbog cega je postavljeno pitanje na ovoj temi je taj sto su dizelasi tj. turbodizelasi u poslednje 2 dekade pretrpeli veoma veliki evolutivni skok i u tehnickom i u tehnoloskom smislu.

 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu07.10.2009. u 06:50 - pre 176 meseci
naravno

teorija pravi uprošćenja, idealizuje neke pojave, pa se javljaju greške u odnosu na eksperimentalne rezultate.... teoriski dijagram P-V (pritisak -specifična zapremina) SUS motora se prilično razlikuje u odnosu na dijagram dobijen eksperimentalnim putem...


kompresioni odnos kod SUS motora je stalan (izuzimam eksperimentalne motore sa promenljivim stepenom kompresije).... koliki će pritisak u komori za sagorevanje biti u taktu sabijanja ne zavisi samo od komprsionog odnosa.... znači tu je uticaj temperature usisanog vazduha (promenom temperature vazduja menja mu se gustina - svi ste primetili da je motor živahniji u letnju zoru negoli u letnje popodne...).... opet na temperaturu i pritisak usisanog vazduha utiče turbina i "poželjni" interkuler (da smanji temperaturu komprimovanog vazduha u turbini i poveća njegovu gustinu- povećanjem gustine povečava se raspoloživa količina kiseonika za sagorevanje goriva a time i mogućnost ubacivanja veće količine goriva što povlači povećanje snage )..... naravno tu je i "dinamičko" zaptivanje kompresionih prstenova klipova koje zavisi od broja obrtaja motora (brzine klipova... kod većih brzina zaptivanje je bolje)).. preklapanje ventila .... inertnosti gasovitih fluida (vazduha, pare goriva, izduvnih gasova)....

sve u svemu oblast u kojoj postoji mnogo prostora za eksperimentalna ispitivanja
 
Odgovor na temu

xeqter
Novi Sad

Član broj: 147529
Poruke: 19
77.46.194.*



Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu07.10.2009. u 11:50 - pre 176 meseci
Citat:
goat

...dizelu pogoduje što veći pritisak na kraju sabijanja zbog stvaranja povoljnijih uslova za paljenje ubrizganog goriva...

poz


Eee tu negde kontam da je reshenje moje misterije.. Ocesh da kazesh da dizel moze da napravi takvu smeshu da sa istom kolichinom goriva(ili barem da je ne povecava mnogo) a sa vishe vazduha (zbog turba) moze da napravi jachu eksploziju? E ako je tako onda vidim zashto turbodizel manje trosni od atmosf. a ima mnogo vecu snagu...
 
Odgovor na temu

xeqter
Novi Sad

Član broj: 147529
Poruke: 19
77.46.194.*



Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu07.10.2009. u 11:54 - pre 176 meseci
Citat:
zarsilic

Medjutim, jedno je teoretsko poimanje fizickog dogadjaja unutar sistema SUSa, a savim nesto drugo rezultati dobijeni empirijskim putem te prema tome ponavljam:

Glavni razlog zbog cega je postavljeno pitanje na ovoj temi je taj sto su dizelasi tj. turbodizelasi u poslednje 2 dekade pretrpeli veoma veliki evolutivni skok i u tehnickom i u tehnoloskom smislu.



E ovo sam trazio da zanemarite :) ako se razumemo...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu07.10.2009. u 13:06 - pre 176 meseci
Citat:
xeqter: Eee tu negde kontam da je reshenje moje misterije.. Ocesh da kazesh da dizel moze da napravi takvu smeshu da sa istom kolichinom goriva(ili barem da je ne povecava mnogo) a sa vishe vazduha (zbog turba) moze da napravi jachu eksploziju? E ako je tako onda vidim zashto turbodizel manje trosni od atmosf. a ima mnogo vecu snagu...



tako nekako...

dizel na praznom hodu-ler gasu usisa i do 6 puta više vazduha nego što je potrebno za sagorevanje ubrizgane količine goriva... naime dizel može da radi sa siromašnom smešom i snagu reguliše količinom ubrizganog goriva.. na većim pritiscima komprimovani vazduh se više zagreje pa se stavraju povoljniji uslovi za samozapaljenje ubrizganog dizel goriva (jedna od prednost nadpunjenja)... kada gorivo bolje sagoreva bolja je i efikasnost.. turbodizel je efikasniji u odnosu na atmosferski jer na višim temperaturama ubrizgava gorivo, i na većim pritiscima počinje sagorevanje (u odnosu na atmosferski) što ima za posledicu veće pritiske na taktu sagorevanja, a samim tim i veći ostvaren rad, tako da turbo dizel koji generiše npr. 50KW manje ubrizgava goriva nego zapreminski identičan atmosferski dizel koji isto generiše 50KW (u istim uslovime eksploatacije, recimo 50KW je potrebno za brzinu od 160km/h za neki autoimobil srednje klase)

... benzinac snagu reguliše količinom usisane smeše goriva i vazduha... u smeši je uvek nešto više goriva nego što može da sagori u raspoloživom vazduhu unutar smeše (znači ako za npr 1g benzina treba 1litar vazduha za potpuno sagorevanje benzina, kod benzinca karburator ili neki drugi sistem u litar vazduha ubaci cca 1,12g benzina) jer svećica ne može da upali siromašnu smešu benzina i vazduha.... benzin u smeši kao para tečnosti teži da se lepi za zidove cilindra i kao takav ne sagoreva u procesu paljenja (neću ti preporučiti eksperiment paljenja barice benzina na dlanu ruke ).... turbo kod benzinca pomaže ubacivanju veće količine smeše za sagorevanje.... kod turbobenzinaca nema mnogo "koristi" od povećanja pritiska u trenutku paljenja zbog samopaljenja, zato se ne dobija mnogo na efikasnosti turbobenzinskog motora i

zbog pojave "lepljenja" benzina na zidove cilindra i zbog ograničenja pritiska na početku sagorevanja (pojave samopaljenja) i zbog leptira u usisnom vodu i.... benzinci su hendikepirani sa strane ekonomičnosti i kaskaju po tom pitanju za dizelima...

... priča o efikasnosti benzinskog motora u današnej vreme ima drugi pravac ... radi se na direknom ubrizgavanju goriva (benzina) u komoru za sagorevanje... ali tu ima nmogo tehničkih zahteva i poteškoća..... nebih sada o tome..
 
Odgovor na temu

xeqter
Novi Sad

Član broj: 147529
Poruke: 19
93.87.201.*



Profil

icon Re: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu07.10.2009. u 13:16 - pre 176 meseci
Citat:
goat: tako nekako...

dizel na praznom hodu-ler gasu usisa i do 6 puta više vazduha nego što je potrebno za sagorevanje ubrizgane količine goriva... naime dizel može da radi sa siromašnom smešom i snagu reguliše količinom ubrizganog goriva.. na većim pritiscima komprimovani vazduh se više zagreje pa se stavraju povoljniji uslovi za samozapaljenje ubrizganog dizel goriva (jedna od prednost nadpunjenja)... kada gorivo bolje sagoreva bolja je i efikasnost.. turbodizel je efikasniji u odnosu na atmosferski jer na višim temperaturama ubrizgava gorivo, i na većim pritiscima počinje sagorevanje (u odnosu na atmosferski) što ima za posledicu veće pritiske na taktu sagorevanja, a samim tim i veći ostvaren rad, tako da turbo dizel koji generiše npr. 50KW manje ubrizgava goriva nego zapreminski identičan atmosferski dizel koji isto generiše 50KW (u istim uslovime eksploatacije, recimo 50KW je potrebno za brzinu od 160km/h za neki autoimobil srednje klase)

... benzinac snagu reguliše količinom usisane smeše goriva i vazduha... u smeši je uvek nešto više goriva nego što može da sagori u raspoloživom vazduhu unutar smeše (znači ako za npr 1g benzina treba 1litar vazduha za potpuno sagorevanje benzina, kod benzinca karburator ili neki drugi sistem u litar vazduha ubaci cca 1,12g benzina) jer svećica ne može da upali siromašnu smešu benzina i vazduha.... benzin u smeši kao para tečnosti teži da se lepi za zidove cilindra i kao takav ne sagoreva u procesu paljenja (neću ti preporučiti eksperiment paljenja barice benzina na dlanu ruke :D ).... turbo kod benzinca pomaže ubacivanju veće količine smeše za sagorevanje.... kod turbobenzinaca nema mnogo "koristi" od povećanja pritiska u trenutku paljenja zbog samopaljenja, zato se ne dobija mnogo na efikasnosti turbobenzinskog motora i

zbog pojave "lepljenja" benzina na zidove cilindra i zbog ograničenja pritiska na početku sagorevanja (pojave samopaljenja) i zbog leptira u usisnom vodu i.... benzinci su hendikepirani sa strane ekonomičnosti i kaskaju po tom pitanju za dizelima...

... priča o efikasnosti benzinskog motora u današnej vreme ima drugu dimenziju ... radi se na direknom ubrizgavanju goriva (benzina) u komoru za sagorevanje... ali tu ima nmogo tehničkih zahteva i poteškoća..... nebih sada o tome..



Pa to goat ! :) To mi reci. To je ono shto sam trazio.. Hvala svima na odgovorima i vremenu.
p.s Jedino odgovor josh nismo chuli u vezi sa blow-off ventilima na dizelu - zashto ih nema ...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razlika izmedju turbopunjacha na benzincu i na dizelu

Strane: 1 2

[ Pregleda: 9492 | Odgovora: 28 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.