Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije... revisited :)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 457249 | Odgovora: 1522 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 11:31 - pre 106 meseci
Ne znam da li tebi licno odgovara infantilni komentar kakav si napisao..pa biraj da li trolujes ili spamujes.

A savete sacuvaj, mozda zaradis kao savetnik..


poz
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 14:42 - pre 106 meseci
Sada bih lupao u prepricavanju price u vezi funkcionisanja firme BOSCH,
a cuo sam od nekog koji ide na te redovne seminare.Evo deo teksta pa
zakljucite sami.

Citat:
Godine 1937. Robert Boš je restrukturirao svoju kompaniju kao privatno akcionarsko društvo (korporacija). Svoju poslednju volju ostavio je u testamentu u kome je propisano da zarade kompanije trebaju biti dodeljene u dobrotvorne svrhe. Njegova volja čini i osnovu poslovanja korporacije „Robert Boš“ formulisane od strane njegovih naslednika 1964. godine, a koja i dalje danas važi
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.net.t-com.hr.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 18:39 - pre 106 meseci
Citat:
DrJekyll: A ako vec "lazu i uvaljuju krs za velike pare", zasto se ne pojavi neko drugi, jer po tvojoj prici smisliti nesto bolje i jeftinije je neverovatno lako?

Eto sanse da profitiras, sto bi rekao Delboj "this time next year..."


Da je kojim slucajem Milojkovic na njihovom mestu stvar bi bila jos bolnija po krajnjeg korisnika ,


Ovako, dok neko ne napravi nesto bolje ostaje da rabimo ono sto nam je na raspolaganju.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 18:41 - pre 106 meseci
Citat:
DrJekyll: Savete delim besplatno, kad prepoznam potencijalnog unistitelja svetskih giganta


Ma razumem ja koja si ti fela, ali ti ne razumes koja sam ja..btw ja sam oficijelni savetnik, advajzer

Ali ne koriste tvoji postovi bas nicemu. Umesto da nesto naucis, ti se igras, eto neka si rekao.

Mozda je Bosch prevelik, ali ipak nema 20-ak ovakvih kao ja, u funkciji, prototipskih savetnika sa cetvrt veka iskustva i nekoliko uspesnih resenja... Ne govorim ovo da bih se pohvalio, nego da ne mislis da pricas sa bubuljicarom, koji eto malo gugluje.
Moje tehnicko resenje sklopa senzora(istina optickog) koristi (bar) par armija na svetu. Poznatiji sam u Bharat Dinamicsu nego u Boschu, ali mislim da ne bi imali nista protiv da radim kod njih...

Nije poenta u tome da postoje bolja resenja, vec sto im "prolaze" losa i zastarela, zato sto su kartel, zato sto im se moze...a "navijaci" se kunu u kvalitet


Ali ako si samo navijac ili drveni advokat, a ne zna se ciji, Bosch-a VW- ili auto industrije uopste.., ili si prosto fasciniran velicinom Bosch-a,onda tvoje misljenje ima neku drugaciju tezinu...

Ovo posem i zbog tebe i zbog ostalih koji vise vole "licno" da se obracaju nego da nesto (ne daj boze, valjda) pametno kazu.

Postujem misljenja, ali ako su argumentovana. Ako ce neko da se "proglasi" za drvenog advokata, i da spamuje zato sto je prosto odusevljen "svetskim gigantom", a svi smo ostali "mrve" i sta mi znamo..takva diskusija nece biti tolerisana...

Poz

 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



+152 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 19:54 - pre 106 meseci
To sto sam te prozvao licno je bila mala sala, ali moje pitanje i dalje stoji, ozbiljno je, a nismo dobili odgovor:

Zasto se ne pojavi neko i ponudi nesto bolje za manje para?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 20:00 - pre 106 meseci
Citat:
Zarko Silic:


Da je kojim slucajem Milojkovic na njihovom mestu stvar bi bila jos bolnija po krajnjeg korisnika ,


Ovako, dok neko ne napravi nesto bolje ostaje da rabimo ono sto nam je na raspolaganju.


Milojkovic pruza usluge. I stvar je dobre volje korisnika usluge da li ce doci kod Milojkovica na tretman(), ili nece..

Naporno je i realno nepotrebno prelaziti sa Bosa na Pirburga, posto je u osnovi isti princip.

Ali auto industrija najvise mase "novim tehnologijama". Da kazu "novi inzenjering" pa da im se ne zameri, ali pod "nove tehnologije" zaista uvaljuju tehnologije stare bar 20, pa i 50 godina(xenon npr).

Prespor im je razvoj, a nije da su nemocni, imaju para kao pleve, strucnjaka, iskustva, ali jednostavno su kartelski bahati.

I tako je kako je, samo da uzmemo sve cinjenice u obzir, kada ih hvalisemo, divimo im se, obozavamo do ludila, ukljucujuci i vadjenje ociju onima koji "dirnu u bogove"..

I da im slepo verujemo da brinu o ekologiji, narocito kada plasiraju motore od 300, 500, 1000 i 1800ks..milina za okolinu..

Jednostavno sami odredjuju kako ce da se igraju i tako i rade, a nas muntaju kao da su politicari.

Elem, pocetkom 21-og veka je elektronika u velikom napretku, tehnoloski..a njihovi proizvodi su na daleko nizem stupnju od racunara, mobilnih telefona, ostalih komunikacionih gadgeta..o cenama je posebna prica..

U auto industriji se to jaako polako primenjuje, jako polako oni prave promene, uopste, one promene sustinski "na bolje" cuvaju za "revolucije", cene im skacu, iako u celom sektoru elektronike padaju..

Naravno da MORAMO da prihvatimo takvu igru, kao potrosaci, samo apelujem na malo rezerve pri "obozavanju"

Poz
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 20:08 - pre 106 meseci
Citat:
DrJekyll:
To sto sam te prozvao licno je bila mala sala, ali moje pitanje i dalje stoji, ozbiljno je, a nismo dobili odgovor:

Zasto se ne pojavi neko i ponudi nesto bolje za manje para?



Isto pitanje vazi i za narko trziste..isti su principi. Nadji novac, ulozi, ukljuci se u posao, i neki mrak ce da te pojede.

Moze da se pojavi svaka malo veca laboratorija, uz neku manju fabricicu, i da proizvede neku vecu kolicinu..ali Bosch ima ugovor sa proizvodjacima vozila, i to ne samo sa VAG grupom..

I oni SAMI mogu da plasiraju bolje i jeftinije, samo je potreban pritisak korisnika, posebno medija, koji su radje cankolisci auto industrije..

Mozda ce se pojaviti neka konkurencija, na istoku ili zapadu, ali zaista ne znam u kakvim su medjuvezama i obazrivim odnosima, kakvi nisu postojali recimo 90-ih, i zasto cede maksimum iz svakog dela.

Poredeci ih sa industrijom elektronike..sasvim neobicna situacija..ko bi ovih dana dao 200 evra za ciglu Nokiju, npr?

Poz
 
Odgovor na temu

deerbeer
Beograd

Član broj: 174418
Poruke: 1189
95.180.14.*



+395 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 20:54 - pre 106 meseci
Citat:

Elem, pocetkom 21-og veka je elektronika u velikom napretku, tehnoloski..a njihovi proizvodi su na daleko nizem stupnju od racunara, mobilnih telefona, ostalih komunikacionih gadgeta..o cenama je posebna prica..

I tako je dodjem kod majstora i kaze mi trebaju mi plastike ispod motora koje cuvaju kaiseve i ecu ne bi li dobio garanciju na veliki servis ,
kad ono 2 parceta najobicnije originalne plastike velicine 20x20cm kostaju po nabavnoj ceni 50E komad.
Sta onda pricati dalje bilo sta ...

Viva lollapalooza
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.09.2012. u 21:15 - pre 106 meseci
Ja ovde vidim samo komentare kada su u pitanju cene.Zar ne postoji sloboda formiranja
cena.U kaficu se kafa plati kao 200gr koja se pije kuci,ali se plati.Zasto onda gume iste dimenzije i nemaju iste cene.
VLADD,ti si gore post rekao da protokomeri losijih brendova nisu u 100%noj funkciji za ispravnost rada motora.
Znaci to sto pise BOSCH,kosta posto nije HUCO koji je za 5x jeftiniji i vise se "reklamira" od marketinskih firmi.
Naravno,uz fiskalniracun. .
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 00:18 - pre 106 meseci
Ne smetaju razlicite cene raznih brendova.

Problem je sto se u navedenom primeru trazi 200€ za deo koji realno vredi 20(tehnoloski realno), a moze da se nabavi za 50€ u radnji..isti senzor u drugom pakovanju, istog brenda..jedaan 200(i vise), drugi 50...

Nadalje, zamena MAF-a, tehnoloski drugim principom, zahteva i promene u ECU-u, takodje Bosov proizvod..

Do pre 12-15 godina su postojali hot wire meraci protoka. Tehnologija stara preko 50 godina..zatim su "unapredili" na hot film, koji je narednih 5 godina pravio probleme prostim crkavanjem. Onda su malo poboljsali hibrid(da bude otporniji na vibracije), ali je princip ostao isti..

Pride, uz svaki merac, postojale su opcije sa ili bez meraca temperature vazduha(prosta pin dioda="senzor")..i sa takvim sitnicama su razvukli "paletu proizvoda", decenijama "unapredjivanim", da bi sada trazili stotine evra..

Konkretno mi je zaista nejasno kako to "prolazi" na planeti..kao sjajna dosetka uvaljivanja roga za svecu..

Pocesto mi ne smeta sto me deru, ali mi smeta sto me prave majmunom, a nemam nacin odbrane..osim da cistim senzor do besvesti(posto su i TU aktivnost pokusali da zabrane, boze moj kada se napuni pepeljara promeni auto..), dok ne crkne nacisto, a onda cu ja da ubacujem u kanal neku moju rukotvorinu..da prikazuje isto kao i doticna Bosch mudrolija...

Sigurno im necu dati 180€ koliko bese kosta konkretna spava za moj "slucaj"

Poz
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 08:10 - pre 106 meseci
Daleko od toga da te ne razumem.I da sam tup,obrazlozes da bi te i dete shvatilo.
Ali stalno se provlaci konstatacija trazi 200€ za deo koji realno vredi 20(tehnoloski realno).
Ko je doneo taj zakljucak.Industrija ne bi opstala kada bi proizvodila automobile koji se i danas voze
a stari su po 30g.Opet pijan plota,ali VAG je pre (sumnjam da i sada) bio u obavezi da lageruje rezervner delove
20g,koje su se posle brisali u katalogu da se vise ne isporucuju.Novi modeli izlaze brze,pa se mozda cena rezervnog
dela i napumpava da bi se taj period,koji je kraci i finansijski nadohnadio.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 11:46 - pre 106 meseci
I u sen tropeu na plaži naplate 10e espresso koji realno vredi 0.05e.

Šta to znači realno vredi 0.05e? 0.05e su možda troškovi materijala. Na to treba dodati sve poslovne i druge rashode koje nosi to što imaš kafić u tom mestu i uračunati zaradu koju očekuješ na tu količinu uloženih para a da opet ljudi koji tu dolaze to žele da plate. Tržište je slobodno i konkurentno tako da svaki kafić može da spusti cenu ali niko nije lud da spušta cenu ukoliko ne postoji povećanje dobiti u apsolutnim ciframa.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



+152 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 12:42 - pre 106 meseci
Tacno, ovde stvari gledaju samo iz inzenjerskog ugla, a ne i iz ekonomskog.

Po toj logici zasto (gore pomenuti) telefoni kostaju 200 i vise evra, kad svi ti delovi ukupno ne kostaju vise od 20e..
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 16:51 - pre 106 meseci
Pogledas cene raznih senzora, pogledas cene procesora koji recimo gura tvoju masinu, i tesko da se moze porediti pelet sa par grejaca i neki procesor, recimo dual core, koji kosta 70-ak evra..i vremenom mu pada cena..

Kafa u Sen Tropeu je kafa u Sen Tropeu, o tome se prica i sluzi za uzivanje..neko mozda plati ljubav za jednu noc i 1000 evra, prosto nisu poredive stvari.., nisu u pitanju "proizvodi" vec "usluge"..npr primer usluge servisa "Milojkovic"

Ako jedan PROIZVOD, tehnoloski slozeni mobilni telefon, kosta doticnih 200 evra, kako ga porediti sa plasticnim tubusom i hibridom sa jednim integralnim kolom..

To sto je sklon prljanju, netacan, da potpuno zanemarimo..

Ali kada je neko monopolista, onda su cene takve.

Dajem primer odnosa proizvoda koje nude monopolisti, mada sa ovom diskusijom skakucemo u dve teme, i jednostavno je neko zatrazio PRIMER, i dobio ga, da nije obavezno, iako je neko "velik", "popularan", "skup"("ako se ne zna sta je dobro onda se uzme skupo".."nisam toliko bogat da kupujem jeftino"..itd, bla bla...), da znaci i da je KVALITETAN ili da nudi cost-benefit..

Nudi sta hoce, po ceni koju hoce..ignorisuci sve oko sebe, ignorisuci cak isvetski trend u sektoru elektronike..


Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.net.t-com.hr.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 21:16 - pre 106 meseci
Pa sta to znaci "monopolisti"?

Kome je zabranjeno da proizvodi i prodaje ono sto pravi Bosch? Ili jos bolje pitanje: kome je zabranjeno da proizvodi i prodaje delove koji su bolji od Boschovih, kako to kazes da ima takvih?

Kakv je to Bosch monopolista ako proizvodi i prodaje najskuplje delove, a nikom drugom to nije zabranjeno?

Da tu kanda nije nesto drugo razlog, a ne ovo sto navodis?



 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.09.2012. u 21:56 - pre 106 meseci
Kako mislis nije "zabranjeno"..

Ako nije instaliran zakon, kao da nema drugih nacina zabrane. A skoro pa legalan nacin zabrane je kartelsko poslovanje, gde clanovi kartela ne posluju ni sa kim izvan kartela, i proizvod moze da mu bude bilo koje cene i kvaliteta.

Pravi i Pierburg senzore(istina po istom principu kao Bosch, pa nema napretka u odabiru), jeftinije, ali je daleko manje zastupljen..
MAF je vezan za ECU i tu je jos jedno ogranicenje. Tehnicki napredniji maf bi zahtevao i promenu obrade podataka, pa tehnoloski skok nije lako ostvariti.

Mozda ce novi modularni sistem otvoriti mogucnost da ECU prihvati i drugi senzor, ali za sada nije moguce.
Bar ne rasprostranjeno u velikoj meri.

Ali nije previse bitno, vec stav oko takvog proizvoda slikovitije prikazuje nacin poslovanja auto industrije.

Pa onda nije cudo, sto je G2 kostao 20-ak kDM, a G5,6,7 kostaju 20-ak k€, svaki u "svom vremenu"..iako je poznat odnos DM-€..prosto "mora da kosta" 20000 necega

Poz

P.S.
Industrija to aktivno koristi..
http://www.gillsensors.co.uk/content/datasheets/massflow.pdf
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.net.t-com.hr.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)10.09.2012. u 12:51 - pre 106 meseci
Taj ultrasonik senzor je mnogo skuplji od ovih Boschovih ciju cenu kritikujes , a pitanje je da li bi izdrazao i polovinu onoga sto aktuelni MAF izdrzi?

Ne vidim u cemu je tu problem? MAF se ne menja svaki dan. Poznati su mi slucajevi da su ljudi prelazili preko 300.000 km sa istim MAFom, a rekao sam sta je najcesci razlog prevremenog menjanja.

Sto se tice principa rada, cene proizvodnje i cene samog rezervnog dela, imamo skolski primer kako to izgleda kada neko misli da zna nesto da na pravi pa se jos i usudi da to svoje znanje pretoci u delo.

Imamo ruske aute koji su nam poznati po svom kvalitetu. Po svojoj ekonomicnosti, ekologiju i da ne spominjemo, a jasno je svima, da novac nije razlog zbog cega to radi tako kako radi. Rusi ga sasvim sigurno, imaju dovoljno. Mislim, novaca imaju dovoljno.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)10.09.2012. u 13:21 - pre 106 meseci
Nije ni bitno koliko traje, bitan je odnos prema potrosacu.
Nekada su trajali mnogo krace, mozda par ciscenja vruce zice, sledeci sa peletom su bili kratkotrajni zbog osetljivosti na vibracije, sada su mnogo izdrzljiviji, ali ultrazvucni bii bio visestruko bolji, otporniji i precizniji..ali nije sustina u njihovom izboru(ne moze se reci da su nestrucni) vec koliko marketing(i oni koji odlucuju) definise odnos prema kupcu.

Kao sto je i ruski auto proizvod sa specificnim odnosom prema potrosacu..onako otvoreno, u lice ti kaze, "nisi za bolje"

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.net.t-com.hr.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)10.09.2012. u 21:24 - pre 106 meseci
Ako je bitan odnos prema potrosacu onda bi najpre trebao prekinuti proizvodnju duvana i cigareta. I to momentalno.

Zatim bi trebalo strogo procesljati farmaceutske korporacije; njihov rad i njihov uticaj na mnoge drustvene sfere,

itd. da sada ne redjam. Ima ih na desetine i stotine, pa tek nakon svega toga mozda bi na tapet doslo ponesto iz autoindustrije.

Uostalom niko puskom ne tera nikog da kupi savremeni automobil.Onaj ko zeli moze kupiti automobil iz 78. godine. Jos uvek ih ima po oglasima, ako mu smetaju troskovi odrzavanja ovih savremenih.


Secam se situacije kada je jedav ovlasceni diler VWa narucio vise komada klot Poloa za skoro pola regularne vazece cene iz tog vremena (2007.) i jedva je, uz mnogo muke, uspeo da proda. Niko nije zeleo da kupi klot verziju bez obzira sto je bio skoro 2 puta jeftiniji. Ovakav rizik u neizvesno ovom dileru nikada vise nije pao na pamet.
Ovo dosta govori o potrosacu ciji su zahtevi sasvim drugaciji od onih kavim ti zelis da ih predstavis. Uostalom, zasto si ti prvi kupio "slozen" i skupocen automobil? Zar nisi mogao recimo, kupiti Tavriju. Ona sigurno nema protokomer. (Nije mi bas najjasnije ovo sto zelis reci).

Ja ne razumem onoga koji kupi nesto za sta misli da je lose i da ne valja i pored svega to plati visesrtuko vise od onog zasta smatra da je dobro i kvalitetno. Nikada mi to nece biti jasno.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.09.2012. u 22:35 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)11.09.2012. u 01:18 - pre 106 meseci
Ne mogu ja da "cesljam" i analiziram farmaciju koja je u sprezi sa medicinom. Mogu da slusam o nekakvim zaverama ili ne, ali nemam nikakve mogucnosti provere, poredjenja..ali su opaki monopolisti, to moram da priznam. Mogu se po nekim stvarima, odnosno uticajima, porediti sa auto industrijom

Kao drugo, sta fali proizvodjacima cigareta..da nije mozda duvan stetan Medju njima nema monopola, pa ono sto je bolje to je i skuplje, ne prodaje se krdza za 50 evra

Ali, sustinski MAF nije bitan, da li ga ima ili ne, bitna je prodaja roga za svecu, "staro kao novo"(razumeo bih da je stari i dobar , proveren i tacan sistem), tehnoloski(pa jos te ubede da je doobro), sto ne radi cak ni farmacija..oni posteno naprave NOV otrov..

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 457249 | Odgovora: 1522 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.