Koliko je dokazano, sa realnim merenjima, rekorderi najmanje potrosnje su francuski dizeli, turbo naravno..
Potrosnja je sasvim dobra, 5 litara je nesto ocekivano za takav automobil, i nista spektakularno.
Bitan je prosek brzine, a 60km je solidno "otvoren put". Gradski proseci su 25-35km/h, sto podize prosek na 5.5 do 5.8 za savremene dizele. I to nije "krstarenje" brzinom 30 na sat, vec kreni stani i stajanje u mestu..pa prosek sigurno nije 2.8, i ta potrosnja su retki trenuci srece
Niko nije lud da drzi dizela sa patosiranom pedalom. Niti moze.
Nemci s napali trziste sa birokratijom EU, a sto se svetskih sirina tice, nisu ni do kolena "japanskom napadu" iz 90-ih..tada su i shvatili da je pobeda moguca samo izmenom pravila..
Snaga, potrosnja..robusnost..stanuju i u drugim brendovima.
Ono sto je bitno, da tu potorsnju i parametre, korisnik moze da "dobije" i za 30% nizu cenu, uz manje ulozenih sredstava u vozilo..
Istina, tada nema "brend" u dvoristu..ali ima manje troskove, istu ili VECU upotrebljivost, i ne mora da strepi da ce mu crci deo koji kosta kao vatra, i da mora da ulaze par plata da ga dovede u ispravno stanje.
P.S.
Spregu ekonomije i ekologije je mogao da postigne samo COMMON RAIL turbo dizel, ali VW NIJE bas na tom dizelu "gradio" reputaciju.
Pa su malo zaostali sa CR dizelima i multijet konstrukcijama, ali korisnika vole da zbunjuju sa "starim" TDI i da sitno dodaju CR

Kada se pogleda kada i sa kojim ZAKASNJENJEM na trzistu su startovali CR, tvrdoglavo i "stedeci" forsirajuci stari TDI sa olaksanim radilicama, apsolutno je jasno kakvu su "revoluciju" napravili..
Revoluciju PODVIJANJA repa ozbiljnoj konstrukciji