Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije... revisited :)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 624117 | Odgovora: 1797 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2015. u 22:35 - pre 109 meseci
Ako nekog zabrinjava neunistiv motor, uskoro ce i to biti servirano iz Vagenove kuhinje.

Novi 20 TFSI u power downsizing verziji sa garancijom od pola miliona kilometara i sa jos jednom velikom manom: prosecnom potriosnjom od ispod 5 L na 100 predjenih kilometara.


Citat:
Kao što je i najavio, Audi je danas u Beču (na događaju Vienna Motor Symposium) i zvanično promovisao novi 2.0 litarski TFSI benzinski motor.

U pitanju je četvorocilindrični turbo benzinac od 1984 kubika koji razvija 140 kW/190KS i 340 Nm obrtnog momenta pri 1450-4400 o/min.

U saopštenju se između ostalog kaže da je ovo "najefikasniji dvolitarski benzinac u svojoj klasi", uz najavu da će debi imati u novom Audiju A4 (B9) kasnije ove godine.

Motor je težak oko 140 kg, a sa njim će novi Audi A4 imati prosečnu potrošnju goriva manju od 5,0 l/100 km.







I opet, jos jedan domaci zadatak za konkurenciju.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2015. u 22:42 - pre 109 meseci
Pored tog motora, mene interesuje i novi 1,4 TSI od 180 KS koga su takođe najavili u A4.

Zanima me na koji način su uspeli da povećaju snagu sa 150 na 180 KS. Nije jasno ni kako su dobili tih 150 KS (to nigde nije objavljeno), podsećam da je osnovna verzija 1,4 TSI EA211 imala 140 KS.

Lično mišljenje je da su 150KS dobili ugradnjom varijabilnog razvoda ventila, a da je skok sa 150 do 180 ostvaren povećanjem raspona obrtaja, tačnije dizanjem gornje granice obrtaja na kom turbina daje pun pritisak.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2015. u 22:59 - pre 109 meseci
1.4 TSI (Golf 5 GT) sa 170 KS u stoku postoji vec desetak godina. Ne znam sta te tu cudi?

Jos tada sam ga radio na 204 KS (izmereno na DINU), a vozi se i danas. Presao preko 200.000 km.


P.S. Meni se cini da su na pomolu novi power downsizing motori u svim kategorijama. Naravno i ti power downsizing su nabijeni konjima.

Imam utisak da su sa onim "besmislenim" konjima zaludili konkurenciju, naterali ih da "nepotrebno" izgube vreme kopirajuci, a da su im sad spremili opasnu inekciju

Srpski receno, uterali im najstrasnije.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2015. u 23:07 - pre 109 meseci
Taj stari 1,4 twincharger, o kome se sve zna, nema praktično nikakve veze sa današnjim dugohodim 1,4 TSI EA211.

Kod njega nisu dostupni podaci ni kako su ga digli sa 140 na 150, a kamoli na 180KS.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2015. u 23:29 - pre 109 meseci
Na Wikipediji se neces napasti znanja

Jer da je to tako lako i jednostavno, ne bi Toyoti trebalo vise od 10 godina da dodje do korisnih podataka.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 12:51 - pre 109 meseci
Ajde, kad je vec spomenut taj 1.4 TSI motor da kazem nesto o njemu (a sto se ne moze pronaci na vikipediji ).

Ono sto je zajednicko za sve njih jeste samo radna zapremina koja iznosi tacno 1390 ccm kao i kompresioni odnos od 10:1, i da bi se ukazivalo na razlike medju njima, podatak o radnoj zapremini se ne moze upotrebiti.

Podatak o snazi jeste upotrebljiv, ali samo do odredjene granice i on preciznije definise motor u pojedinoj verziji ovoj 1,4 litarskog motora.
Tako, na primer, postoje verzije, svrstane po snazi motora, od

122 KS (CAXA, CNVA, CMBA,CPVA)
125 KS (CAXA*, CAXC)
140 KS (BMY, CAVC)
150 KS (BWK,CDGA, CAVF, CAVA)
160 KS (CAVD)
170 KS (BLG, CAVB)
180 KS (CAVE)
185 KS (CAVG, CNUA)

U nabrojane verzije motora od 1,4 litra sa turbo punjacem, nisu uvrsceni oni koji se ugradjuju u, na primar Golf 7 (CMBA, CPTA i CPVA) kao ni oni sto se ugradjuju u novog Passata B8. Ukupno, do sada proizvedenih i ugradjivanoh u poslednjih 10 godina trebalo bi da ih bude oko 40.
Svi su oni na izgled (posmatracu sa strane) isti, bez kozmetickih razlika, ali sustinski se razliku znacajno.
U 90% slucajeba za pogon i pripramu smese zaduzen je nemacki proizvodjac Bosch, dok je za pokretanje desetak posto 1,4 litarskih T*SI motora povereno, takodje nemackom elektronskom gigantu TEMICU (nekadasnjem Telefunkenu).

Zasto sam ovo napisao?

Zato sto je u direktnoj vezi sa naslovom teme. Dok na primer, pojedini proizvodjaci automobila jedva imaju par agregata sa manje ili vise razlike, uglavnom kozmeticke prirode, koje nude u svim verzijama svojih vozila, Folcika je samo u jedoj zapremini, u istom vremenskom periodu, na trziste plasirao vise od 40 tipova nazovi "istog" motora.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 13:23 - pre 109 meseci
Ne znam zašto pominješ tu Wikipediju, niti sam je pogledao, niti naravno mislim da se tamo može naći nešto što nije opšte poznato.

Mene, onako inženjerski, veoma zanima način kako su kod EA211 digli snagu sa 140 na 150KS. Da li su to postigli nekim hardverskim izmenama, i kojim, ili prostim dizanjam pritiska natpunjenja, što mi nije verovatno.

Kada sam nedavno bio u Porsche-u da vozim G7 (pominjao sam to na ES-u), to pitanje sam eksplicitno postavio direktoru Porsche servisa, i nije znao odgovor na njega.

A sada, kada su taj motor digli čak na 180KS to pitanje me još više zanima, jer ta neverovatna lakoća kojom VW se diže snagu svojih motora prosto upada u oči.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 13:33 - pre 109 meseci
Nedostaje CTHD OD 118 KW 5K1 IZ 2012 radjen od 2008 za sesticu.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 15:06 - pre 109 meseci
Kao sto davno rece Baki Andjelkovic, neki urade jedan da valja, a ostali razvijaju i lutaju u vise modela:)
Naravno, do je bio tragi-cinican pokusaj humora u tragikomediji domace auto industrije.

To je jednostavna i stara politika proizvodnje VW-a, sto vise modela u okviru jednog patenta. I politike prilagodjenja trzistima na planeti.

Ti motori treba da pokriju tri i po benda, u svakom po nekoliko modela, zavisno od konfora, tezine i namene.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 17:37 - pre 109 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina: Nedostaje CTHD OD 118 KW 5K1 IZ 2012 radjen od 2008 za sesticu.


Nedostaje na spisku jos dosta motora (CMSB iz Jette VI, CXSA, CTHA, CTJC, CTJB,....). Napisao sam da postoji oko 40 motora sa ovom zapreminom, ali ti to ocigledno nisi procitao.


Citat:
Nebojsa Milanovic: Ne znam zašto pominješ tu Wikipediju, niti sam je pogledao, niti naravno mislim da se tamo može naći nešto što nije opšte poznato.

Mene, onako inženjerski, veoma zanima način kako su kod EA211 digli snagu sa 140 na 150KS. Da li su to postigli nekim hardverskim izmenama, i kojim, ili prostim dizanjam pritiska natpunjenja, što mi nije verovatno.

Kada sam nedavno bio u Porsche-u da vozim G7 (pominjao sam to na ES-u), to pitanje sam eksplicitno postavio direktoru Porsche servisa, i nije znao odgovor na njega.

A sada, kada su taj motor digli čak na 180KS to pitanje me još više zanima, jer ta neverovatna lakoća kojom VW se diže snagu svojih motora prosto upada u oči.


------------------
Wikipediju pominjem zato sto je ona jedini izvor informacijama onima koji misle da se malo naprave vaznim, pa kad bivaju provaljenini onda svoju diskusiju pokusavaju da pretvore u kafansku pricu

------------------
Ne znam sta te to zanima vezano za dizanje snage? 140, 150, 180 ili bilo koja od spomenutih snaga koje sam naveo o prethodnom postu je podatak vezan za odredjeni tip motora. Za svaki od spomenutih motora naknadno je moguce podici snagu sa istim procentualnim dobitkom. Tebe verovatno zanima isto ono sto i Japance kojima je trebalo vise od 10 godina da naprave nesto slicno.

------------------

I zasto bi direktor nekog servisa trebao da zna ono sto si ga pitao? Samo zato sto je direktor, ili postoji drugi razlog?





P.S.

Informacije radi.
Spomenuti motori su iskljucivo namenjeni evropskom trzistu. Da ne bude zabune.
Slican je i broj motora sa drugim radnim zapreminama kada je u pitanju ovaj proizvodjac (da ne misli neko pogresno kako se ovolika paleta odnosi samo na 1,4 litarski motor)



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.05.2015. u 18:47 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 19:45 - pre 109 meseci
To su impresivni motori na posebnom papiru zelja. Ono sto je problem je realno koriscenje i mizerna dvogodisnja garancija(ili uslovna trogodisnja, uz definisanu kilometrazu)

Sto je ipak premalo, u odnosu na druge primere i na zahtevanu cenu proizvoda.

Po meni, kada se nesto masno plati, nije dobro da ocekuje nebulozne probleme

http://www.revotechnik.com/sup...4tsi-twincharger-engine-issues

Da li platiti nesto preskupo, zarad zabave i brze voznje, i postati jedan od "nebitnih" kupaca koji kuka po forumima ili prezentuje svoje novonastale i neocekivane probleme preko "tube"
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 20:29 - pre 109 meseci
Svakako,

tri nepotpisana pisanja na netu, ozaloscenih vlasnika Vagena su merodavnija od 67 milina povucenih automobila zbog neispravnosti koja mogu prouzrokovati smrtne posledice.

Ajde, molim te, gde ti je logika?
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 21:39 - pre 109 meseci
Ne razumem čemu toliko mudrovanje oko pitanja koje sam pomenuo, a da ni na koji način nisi na njega odgovorio.

Ako znaš nešto o tome - kažeš, ako ne znaš, kažeš ne znam i gotovo.

Ali ja i dalje želim da saznam na koji način je EA211 fabrički otišao sa 140 na 180KS.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2015. u 23:16 - pre 109 meseci
To sto ti zelis da znas to bi i drugi zeleli znati, ali za razliku od tebe ti drugi bi to znanje i da unovce.

Besmisleno je direktore servisa pitati nesto sto znaju samo konstruktori motora.

Namerno sam postavio verzije motora sa istom zapreminom i istim stepenom kompresije da bi bar delimicno docarao situaciju u kakvoj se muci nalaze oni koji bi nesto da znaju.

Rec je o razlicitim motorima sa razlicitim snagama koji se po wikipediji zovu EA211. Potpuno besmislena oznaka.


P.S.

Toj grupi cu dodati jos jedan 14TSI motor za koga verovatno nisi cuo.
Rec je o motoru od 130 KS sa kodnom oznakom CFBA.

Ono sto se pusti u javnost je iskljucivo sa ciljem da se nesto izreklamira. Sustinsku informaciju o svojim proizvodima nece dati ni jedan proizvodjac.

Oznakom EA211 oznacen je samo jedan generacijski momenat u razvoju motora i od toga nista vise.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 09.05.2015. u 00:40 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 00:02 - pre 109 meseci
Naravno da svaka pa i najmanja promena nosi drugu oznaku ali ne treba ovde drviti o njima jer moje pitanje nema veze sa oznakama nego isključivo sa mehaničkim i konstruktivnim razlikama između pojedinih verzija.

Inženjerski je vrlo zanimljivo kako je snaga jednog malog motora koji u prvobitnoj varijanti ima već velikih 140KS (na merenjima i preko 150, tipično 152-156KS), samo par godina posle premijere narasla još punih 40KS više.

1.8T recimo postoji u nekoliko desetina verzija za koje ja znam, naravno da svaka ima svoju oznaku, i za svaku od njih je dovoljno precizno poznato koje mehaničke i konstruktivne specifičnosti nose.

Samim tim je i jasno otkud razlike u snazi pojednih podtipova 1.8T.

Isto to bih voleo da saznam i za tog novog 1,4TSI.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 00:40 - pre 109 meseci
Kada prodje 20 godina, koliko je proslo od pojave 1.8T, slicno ces znati i za 1.4TSI

Mnogo je veca razlika izmedju verzija iz game 1.4 TSI motora nego sto je to bio slucaj sa starim 1.8T motorima.

Mozda bi trebalo napisati po koju rec o motoru 1.4 TSI od 130 KS sa kodnom oznakom CFBA. Motoru koji je posebno konstruisan za trzista sa visokim stepenom tehnicke nekulture.

MIslim da bi se Vladdu ovaj motor najvise dopao

Ako se uopste moze upotrebiti izraz "uproscen", ovaj motor najvise podseca na stap i kanap.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 09.05.2015. u 01:53 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.dyn.telefonica.de.



+768 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 06:41 - pre 109 meseci
Meni je recimo zanimljivo da je vw u novom polu gti zamenio 1.4 tsi sa 1.8 tsi. Nije bas uobicajen potez u eri downsizinga.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 10:03 - pre 109 meseci
Problem je sto njima vozila(sada i bitne delove mehanike) koncipiraju "stedise" iz CEO i losi marketinski strucnjaci.

Ja sve to posmatram pretezno kao korisnik, i to malo pismeniji, sto se tehnike tice. Tako da ne mogu da mi zamute mozak flajerima i reklamama.

Za njih treba primeniti cistu garbologiju, da bi se izvukle korisne cinjenice, iz celokupnog prezentovanog smeca.

Sto se tice nekakve "tehnicke kulture", ako bi se sa te pozicije posmatralo, nemacka konstrukcija vozila je na niskom tehnicko-kulturnom nivou, oslonjena na trgovacke monopole i pritisak drzave. Tehnika je na poslednjem mestu.

I dalje se dave u "patentima" i "brendiranju", do nivoa tehnicke vulgarnosti(npr drze brendirani naziv TDI iako je tehnicki u pitanju common rail tip ubrizgavanja, pa topojasnjavaju dodatnim oznakama), iako je to prevazidjeni recidiv proslosti.
Ko ce da se okoristi njihovim zastarelim i prevazidjenim(i to snazno) tehnickim resenjima..

Nikonijepatentirao direktno ubrizgavanje, a tupsoni ga nisu koristili dok nisu skapirali da su ozbiljno zaostali. Cak su smisljali raznegluposti kako bi popljuvali GDI motore, kaonisu trajni, opasno se greju...

Nisam ja srecan ni sa nekim drugim, slicnim brendovima(slicnim po trzisnom mentalitetu), tipa Toyote ili Honde, koji svoje profite ostvaruju trenutno "smanjenjem troskova"...za koje se pokazuje da nisu u pitanju manje plate kafe kuvaricama nego prostacko osljarenja na proizvodu.

Ali mislim da je to dobro, jako dobro za kupce koji ne pate od brenda, posto otvara prostor za neke druge proizvodjace, tipa Ford i FIat, da naprave dobro vozilo, dobar motor, dobar menjac, i da korisnika ne boli glava od marketinski napumpanih brendova. Vec da svoje vozilo koristi...koristi...i da servisnu postaju posecuje samo kada dodje redovni servis...

Sreca da u paleti Fiat, Ford, Mazda, pa i Pezo, Reno i Citroen, Nisan... ima dovoljno proizvoda za lagodan izbor..
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 21:43 - pre 109 meseci
Citat:
Zarko Silic:
Ajde, kad je vec spomenut taj 1.4 TSI motor da kazem nesto o njemu (a sto se ne moze pronaci na vikipediji :)).

Ono sto je zajednicko za sve njih jeste samo radna zapremina koja iznosi tacno 1390 ccm kao i kompresioni odnos od 10:1, i da bi se ukazivalo na razlike medju njima, podatak o radnoj zapremini se ne moze upotrebiti.

Podatak o snazi jeste upotrebljiv, ali samo do odredjene granice i on preciznije definise motor u pojedinoj verziji ovoj 1,4 litarskog motora.
Tako, na primer, postoje verzije, svrstane po snazi motora, od

122 KS (CAXA, CNVA, CMBA,CPVA)
125 KS (CAXA*, CAXC)
140 KS (BMY, CAVC)
150 KS (BWK,CDGA, CAVF, CAVA)
160 KS (CAVD)
170 KS (BLG, CAVB)
180 KS (CAVE)
185 KS (CAVG, CNUA)

.....

sad pogledah...

Taj 1.4 TSI uopšte nije spomenut niti se ova moja priča odnosi na njega, što sam precizirao već u samom početku.

Ovo što si rekao odnosi se na stari kvadratni (76.5x75.6) 1,4TSI koji potiče još iz 2005. godine i sa kojim novi dugohodi (74.5x80.0) o kome se ovde priča - nema nikakve veze.

Zato ne razumem čemu tolika priča o motorima koji uopšte nisu tema?

Najjače verzije tog starog su išle na dvostruko nadpunjenje, što sa novim uopšte nije slučaj. To je kapitalna razlika između tih motora bez obzira što im je zapremina slična (ne i ista, jer stari ima 1390 kubika, a novi 1395).

VW je zvanično saopštio da se tehnologija dvostrukog nadpunjenja napušta jer je komplikovana i nerentabilna. To je ujedno odgovor na ovo što je Duško primetio:

Citat:
tdusko:
Meni je recimo zanimljivo da je vw u novom polu gti zamenio 1.4 tsi sa 1.8 tsi. Nije bas uobicajen potez u eri downsizinga.


Razlog za to je vrlo jednostavan: 1.8 TSI sa jednom turbinom daje u svakom smislu bolje rezultate nego dvostruko nadpunjeni 1.4TSI, a uz daleko veću pouzdanost.

Podsetiću da ugradnja 1.8 motora sa jednom turbinom u Polo uopšte nije nova, jer i stari Polo u GTI verziji je imao standardni 1.8T, tako da je taj 1.4 twincharger samo kratka faza (rekao bih pomodarstvo), se dok se ponovo nisu vratili na daleko pouzdanije rešenje, a to je 1.8 sa jednom turbinom.

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)09.05.2015. u 22:24 - pre 109 meseci
A koji su to, od spomenutih motora, osim BMY i BLG iz 2005.?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 624117 | Odgovora: 1797 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.