Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Punto 188 nastavlja da trosi ulje

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto 188 nastavlja da trosi ulje

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28576 | Odgovora: 41 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje28.05.2010. u 11:51 - pre 169 meseci
Potrosnja ulja moze a i ne mora biti razlog za "otvaranje" motora. Mnogi nasi majstori vole da farbaju ljude kad im auto trosi podosta ulja i uzmu im po vise stotina evra za "popravku".

Moze da bude svasta. Od izgorelih gumica ventila (iz iskustva mog majstora, desavalo se da veliki broj vozila pije litru ulja na 700-800km zbog banalnog problema kao sto su gumice ventila ili neke vodjice ventila) do isto tako manje bezazlenog ali ne i problema koji znaci kompletno otvaranje motora - uljne ili uljnih karika. U slucajevima kad su gumice/vodjice u pitanju zamena se moze obaviti bez skidanja glave motora, a kod uljnih karika - pa, ako je kompresija kako treba, menjaju se samo karike i obradjuje se glava i menja se garnitura dihtunga u glavi. Nema potrebe menjati klipove, lezajeve, raditi hilzne, i sta ti ja znam...

Ali majstori kazu ovako "Auuu, trosi ti litru ulja na 1500-2000km? Pa ti covece imas krs i lom u motoru".

Prvo se proveri kompresija na "suvo" odnosno leak-down test. Ako je niza vrednost, onda se moze pristupiti tzv "mokrom" testu kompresije koji sluzi za proveru karika:

jedna kafena kasicica ulja se usprica u cilindar, pa se meri kompresija. Ako se drasticno poveca kompresija, nesto nije u redu s karikama. Sto niza razlika izmedju suvog i mokrog testa, to su karike u boljem stanju. Sto veca razlika... zna se - karike su razlog tome.

Ne znam kako je kod Punta, znam da kod nekih automobila semering i gumica uljne pumpe mogu da izazovu sumanutu potrosnju ulja uz flekavost motora dole ALI NE VIDI SE DA CURI. Dakle, motor je mastan, ali ne kaplje nista - razlog - curi u voznji. Pa neka i to bude neki reper za pretragu.
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje02.08.2010. u 14:34 - pre 167 meseci
I na kraju sta je bilo sa puntom? Jesi resio problem?
 
Odgovor na temu

stex

Član broj: 718
Poruke: 374
79.101.99.*

Sajt: stivi.on.neobee.net


+21 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje23.08.2010. u 12:01 - pre 166 meseci
Citat:
MatezYU: I na kraju sta je bilo sa puntom? Jesi resio problem?


Naravno da nisam.

Tu oko 10000 km sam odvezao auto u servis i oni nisu nista nasli. Nigde da curi. Uradili su prvi servis i posle toga 2000 km ulje se nije trosilo. Medjutim, kasnije je sve bilo po starom. Trosio je oko 0.2 l na 1000 km. Prosle nedelje sam isao za Grcku i do tamo je potrosio oko 0.3 l na 1200 km. Dodam ulje, da bude na 3/4, reko ipak me ceka put od oko 1000 km, i kad sam se vratio imao sam sta i da vidim. Ulje je bilo na samo dno skale, oko 2 mm odozdo. Dodam pola litre ulja i opet do servisa. Oni ga zadrzali 2 dana i naravno opet nisu nista uradili. Kazu gotov ti je auto dodali smo ulje na max. I kao da dodjem posle 1000 km da vide koliko je potrosio. Sad sam opet presao oko 1000 km i potrosio je oko 0.3 l. Nemam pojma sta da radim. Trzisna inspekcija kaze da imam prava da se zalim samo ako ne urade nesto, a sto pise u garanciji da trebaju.

stivi.on.neobee.net
 
Odgovor na temu

Dzoni_mkv

Član broj: 60321
Poruke: 10
*.leoni.com.



+5 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje26.08.2010. u 09:52 - pre 166 meseci
Ja imam novog Punta i mislim da treba ponovo da procitas "Korisnicko uputstvo" u kojem kazu da je normalna potrosnja 0,4 l ulja na 1000 km, i da u PRVIH 5000-6000 km moze trositi I VISE od deklarisane potorsnje dok se ne NORMALIZUJE. Dakle normalno trosi 0,4, dok u prvih 5-6K km moze potrositi i vise od 0,4L. To da je glupost da motor trosi vise pa se kasnije normalizuje, je srpska prica "sta oni znaju" a ako fabrika kaze tako, nema sta ti da razmisljas. Tako da ako ti je potrosio 0,3 na 1200 km to je to. Nista mu nije. Meni je potrosio 0,4L za 3000 km ali racunaj da u gradskoj voznji ne trosi NISTA (mislim ne vidi se na meracu) cim ga malo poteras na auto-putu malo duze (npr 1200 km iz cuga) vec se vidi na meracu. Sve lepo pise u korisnickom uputstvu. Ali ko to cita..........
 
Odgovor na temu

stex

Član broj: 718
Poruke: 374
79.101.99.*

Sajt: stivi.on.neobee.net


+21 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 10:30 - pre 166 meseci
Ja da sam znao da je "normalno" da trosi ulje ne bih ga ni kupio. Znam brdo ljudi koji su presli vise od 10000 km i nisu sipali ni kap ulja, a voze i brze i ostrije od mene. I ajde ti sad meni reci ciji motor je ispravniji i da li je to normalno?
stivi.on.neobee.net
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.92.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 10:39 - pre 166 meseci
naravno da nije normalno. Te vrednosti koje su navedene u korisničkom uputstvu su ekstremne i maksimalne, što znači da možeš da ga cepaš koliko hoćeš i ne sme da potroši više od navedenog.
Ako ga voziš normalno potrošnja ulja skoro da ne sme ni da se primeti. Ja bih tolerisao do 1litre na 10000km. Dakle, praktično bez dosipanja od zamene do zamene
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Dzoni_mkv

Član broj: 60321
Poruke: 10
*.leoni.com.



+5 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 11:02 - pre 166 meseci
Jel' bre jeste li vi konstruisali taj motor ili fabrika? Jeste li vi izvrsili testove i sertifikaciju tog motora? Niste. Onda nema sta da MISLITE. Tako treba i . Prvo, za auto je NORMALNO (ne ekstremno) da trosi 0,4L u zavisnosti od nacina voznje. Tako pise i tako jeste. Dalje, to je EURO IV motor tj. niskofrikcioni motor koji TREBA da trosi ulje kako bi ispunio normu (mali koeficijent trenja unutar motora samim tim i mala potrosnja pa je "zeleniji") a to moze samo ako trosi ulje sto je fabrika i propisala. To sto se tebi NE SVIDJA nego bi zeleo da ne trosi ni kapi a i ovi "strucnjaci" koji znaju bolje nego ljudi koji su napravili i konstruisali taj motor, mozete samo da se pomirite sa tim ili da nastavite da nagadjate i lupetate. Nema tu jeste nije, situacija je jasna, pise lepo za pismene koliko trosi. Ako ti se ne svidja, prodaj ga. Dakle auto ti je ispravan a ako ti ne odgovara na dobos pa kupis drugi NOV koji ce isto da ti trosi ulje, pa ti opet prodaj i tako u nedogled jer pogadjas SVI trose, i te price, mom bratu/tetki/stricu/babi/Janku/Marku ne trosi na tom i tom su smesne jer svi nagadjaju i sve je rekla-kazala varijanta.
Imas srece sto ljudi iz auto kuce imaju strpljenja i sto grade dobar odnos sa musterijom, dok ti ne nabiju korisnicko uputstvo pod nos, pa ti podvucu sta je i kako i odbiju tvoju reklamaciju. MOzes da ides u trzisnu do PREKOSUTRA tebi auto trosi 0,3L na 1000 km a to je MANJE od 0,4L dakle auto je Ok nema sta da reklamiras.
BTW evo ja sam taj drugi koji ima isti auto i kazem ti da TROSI i ako treba pokazacu ti jos 2-3 drugara koji imaju isti auto i trosi im. Dakle, ljudi ili NE GLEDAJU ili LAZU. Prosto. Isto kao sto lazu i za potrosnju. Zasto e to vec ne znam ali ti kazem da IMAM licno taj auto i pricam ti sta jeste a ne kako smo mi zamislili.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7174 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 11:19 - pre 166 meseci
Sve i da postoji neko odstupanje koje je moguce korigovati (u sta sumnjam IMHO), ako je auto u garantnom roku ne postoji ni teorijska sansa da ce ovlascni servis bilo sta da uradi ako su merenja unutar propisanih.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 12:16 - pre 166 meseci
Citat:
Dzoni_mkv: Dalje, to je EURO IV motor tj. niskofrikcioni motor koji TREBA da trosi ulje kako bi ispunio normu (mali koeficijent trenja unutar motora samim tim i mala potrosnja pa je "zeleniji") a to moze samo ako trosi ulje sto je fabrika i propisala.


Dzoni, sad ga bas nalupeta...
Puntov 1.2 8v benz motor je obican FIRE motor koji je konstruisan jos davnih 80-tih godina. Pokazao se kao odlican i jednostavan motor i do sada nije pretrpeo neke velike izmene. Jedina je razlika u senzorima i elektronici koja regulise rad motora. Ulje je tu da podmazuje motor i ne bi trebalo da se trosi u tako velikim kolicinama.
U motor stane oko 2,8 litre ulja. To znaci da ako tebi trosi 0,3 litre na 1000km ti za 10000km potrosis 3 litre ulja. Redovan servis za Selenia 20K ulje propisuje menjanje ulja na predjenih 15.000km ili na godinu dana. Dakle tebi na 15.000 km ode 4,5 litre ulja.. I ti mislis da je ovo normalno?
Nije ti ovo dvotaktna masina pa da trosi kao da pravis mesavinu...
 
Odgovor na temu

Dzoni_mkv

Član broj: 60321
Poruke: 10
*.leoni.com.



+5 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 12:41 - pre 166 meseci
Sta to ima veze kada je konstruisan i koji je? Da li je FIRE motor ili ne opet je NEBITNO. Moze da se zove kako hoces. To je EURO IV motor i jeste niskofrikcioni da li je obican ili neobican, fabrika kaze 0,4L na 1000 km. Sta ti imas da razmisljas? Kupio si nov auto, sve je kao po katalogu, vozi i ne izmisljaj. Racunica je ta koju si izneo. Opet ponavljam, konstruktor je tako rekao. Vozi po gradu i samo po gradu nece ti trositi toliko. Vozi na srednjim i visim obrtajima i trosice. Dakle neki prosek ces izvuci. Mi mozemo polemisati sto li su to oni tako uradili i da li je to dobro ili lose, ali za konkretan slucaj, ispravno ili ne, auto je ISPRAVAN, sve kako katalog kaze, cao djaci. Nema dalje.
Sada da li je dobro sto ti zamenis svo to ulje stalnim dolivanjem, meni licno ne smeta, motor se dobro podmazuje, samo moze biti bolje a ne losije po isti.
 
Odgovor na temu

Marko83
bez

Član broj: 264513
Poruke: 122



+767 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 13:20 - pre 166 meseci
Citat:
Dzoni_mkvVozi po gradu i samo po gradu nece ti trositi toliko.

He he trebalo bi u uputstvu da stoji da se vozi samo po gradu.....
Zato što, kada uporediš VW i BMW koji koštaju isto, shvatićeš da za svaki taj evro koji čini cenu ta dva auta, kod VW dobijaš više nego kod BMW-a. Isto važi i MB.
 
Odgovor na temu

Dzoni_mkv

Član broj: 60321
Poruke: 10
*.leoni.com.



+5 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 13:25 - pre 166 meseci
Pa eto resenje kome smeta :) Ja zaista ne volim da se pravim pametan i da pokusavam da uradim nesto bolje nego fabrika koja je to osmislila, proizvela, testirala, sertifikovala, reklamirala, prodala itd. Dakle sve je po PS-u jos ljudi napisu da ne bi se neko brinuo da li je to ok ili nije i onda se nadju pametnjakovici koji kazu e to tako ne moze. Aman. Meni taj detalj nikako u glavu ne ide. Kupis NOV auto da ne bi imao nikakvih problema samo pratis sta ti pise, pridrzavas se servisa i to je to, ali neeeee mora da se napravi polemika.
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 13:31 - pre 166 meseci
Nekako mi se ta prica o potrosnji ulja ne uklapa sa ekoloskim EURO4 motorom..
Pa cim se trosi ulje iz motora ono sagoreva i izlazi napolje i samim tim zagadjuje okolinu..
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
*.teletrader.com.



+10254 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 13:41 - pre 166 meseci
Citat:
Dzoni_mkv: Sta to ima veze kada je konstruisan i koji je? Da li je FIRE motor ili ne opet je NEBITNO. Moze da se zove kako hoces. To je EURO IV motor i jeste niskofrikcioni



Naravno da ima veze kad je konstruisan i koji je ! Naravno da je bitno da li je FIRE ili nije ! 80-tih godina nisu konstruisani EURO IV motori !


OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 13:58 - pre 166 meseci
Evo primera radi meni je Fiat Uno 1.0 fire, '90 godiste sa karburatorom, motor posle predjenih 200.000km vozeci ga na plin trosio oko 0,3 deci na 10.000km.
 
Odgovor na temu

Dzoni_mkv

Član broj: 60321
Poruke: 10
*.leoni.com.



+5 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 14:02 - pre 166 meseci
Pogledaj na kalendar. Sada je 2010 i u EU ali i u Srbiji proizvodjac NE MOZE PLASIRATI AUTO NA TRZISTE ako ne zadovoljava Euro III (kod nas) i Euro IV normu. Taj motor iz 80-tih NEMA VEZE sa sadasnjim sto se tice sistema ubrizgavanja, katalizatora i podmazivanja kako bi ispunio Euro norme. To sto je blok fizicki isti ne znaci AMA BAS NISTA! Proces sagorevanja,usis, izduv je skroz drugaciji, tj motor je efikasniji, snazniji, sa manjom potrosnjom i ekoloski prihvatljiviji.
Hoces da kazes da motor u ovom Puntu je na istoj razini kao onaj iz 80-tih? Daj molim te. To sto na oko lici i sto ima iste korene nema nikakve veze. To sto ti mislis da je "samo dodata elektronika" znaci da nemas bas jasnu percepciju sta se u stvari menja i ZASTO se menja. Nije to torta pa dodas malo oraha i zadrzis orginalni recept.

Alo, auto treba da trosi 0,4L na 1000 km sta dalje raspravljate. Coveku je auto ispravan. Moze samo da mu se ne svidja. I to je to.

PS evo texta od coveka kome su motori i motorna ulja profesija: http://www.cbc.rs/forum/viewto...t=potrosnja+ulja+punto#p731421

[Ovu poruku je menjao Dzoni_mkv dana 27.08.2010. u 15:18 GMT+1]
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 14:31 - pre 166 meseci
Citat:
Dzoni_mkv
Alo, auto treba da trosi 0,4L na 1000 km sta dalje raspravljate. Coveku je auto ispravan. Moze samo da mu se ne svidja. I to je to.


Hehe.. Pa mislim stvarno da ne poveruje covek.. Jel covek kupio Wartburga ili punta?
Ti dakle tvrdis da je normalno da coveku ode za 4 litre ulja na 10hilj km.
Da li to znaci kada krenem na letovanje u grcku obavezno moram u gepeku da imam kanticu sa litrom ulja?

U pitanju je motor sa 1242ccm i 8 ventila. Nema veze sto je 2010 godina. Zato se i zove Punto Classic.
Prvi takav motor se ugradio u punta2 jos davne '99 godine. U prvoj varijanti se pravio kao Euro2 a kasnije i kao Euro3 (zavisi od trzista). Sam motor se nista bitno nije menjao od tada (sem filtera za vazduh koji je sada u obliku pravougaonika a ranije je bio kruznog oblika). Imao sam prilike da vozim vise puntaca i nijedan nije toliko trosio. To je motor koji ima najveci obrtni momenat na malim obrtajima (oko 2500) te ga treba i voziti u ovom opsegu. Ovaj motor ne treba da se forsira, a cak ni tada ne bi trebalo toliko puno da trosi...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
*.teletrader.com.



+10254 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 14:38 - pre 166 meseci
Citat:
MatezYU: Hehe.. Pa mislim stvarno da ne poveruje covek.. Jel covek kupio Wartburga ili punta?
Ti dakle tvrdis da je normalno da coveku ode za 4 litre ulja na 10hilj km.Da li to znaci kada krenem na letovanje u grcku obavezno moram u gepeku da imam kanticu sa litrom ulja?

U pitanju je motor sa 1242ccm i 8 ventila. Nema veze sto je 2010 godina. Zato se i zove Punto Classic.
Prvi takav motor se ugradio u punta2 jos davne '99 godine. U prvoj varijanti se pravio kao Euro2 a kasnije i kao Euro3 (zavisi od trzista). Sam motor se nista bitno nije menjao od tada (sem filtera za vazduh koji je sada u obliku pravougaonika a ranije je bio kruznog oblika). Imao sam prilike da vozim vise puntaca i nijedan nije toliko trosio. To je motor koji ima najveci obrtni momenat na malim obrtajima (oko 2500) te ga treba i voziti u ovom opsegu. Ovaj motor ne treba da se forsira, a cak ni tada ne bi trebalo toliko puno da trosi...


Zapravo je Džoni u pravu. Ne tvrdi Džoni da je normalno da auto troši toliko ulja, već je tako napisao proizvođač u uputstvu-priručniku.

EDIT: Ja zaista nisam čitao taj priručnik, ali AKO je proizvođač napisao da je normalno onda je normalno.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
*.teletrader.com.



+10254 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 14:40 - pre 166 meseci
Citat:
Dzoni_mkv: PS evo texta od coveka kome su motori i motorna ulja profesija: http://www.cbc.rs/forum/viewto...t=potrosnja+ulja+punto#p731421

Zanimljiv link. Posebno u delu gde piše o to me kako se ubeđivao sa ljudima koji tvrde da njihov auto uopšte ne troši ulje, ni grama. Eh, koliko sam ja takvih diskusija imao !
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
*.otpbanka.rs.



+17 Profil

icon Re: Punto 188 nastavlja da trosi ulje27.08.2010. u 15:00 - pre 166 meseci
Naravno da svaki auto trosi ulje.
Ali bi to trebalo da je u normalnim granicama.
Sa ovakvom potrosnjom ulja mu dodje da nikad ne trebas da radis zamenu ulja nego samo da dolivas..
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto 188 nastavlja da trosi ulje

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 28576 | Odgovora: 41 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.